Foundryman Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Právě teď, cali napsal: Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie. To bych právě řekl, že ano. Pokud vezmeme v úvahu celý "životní cyklus". Proto se zmiňuju o 25 let starém autě, kde náklady na provoz nijak nepřevyšují provozní náklady dejme tomu 2-3letého auta. Je také třeba vzít v úvahu, jestli už jenom náklady na samotnou implementaci všelijakých serepetiček nepřevyšují jejich přínos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wawrik Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 11 minutami, cali napsal: Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie. Mne nenapadá možnosť, ako by to mohlo nebyť ekologickejšie. Tá neuveriteľná záťaž na zdroje aj spracovanie surovín, dokonca berúc do úvahy aj pokrok v technológiách... No ekonomika stojí na iných princípoch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Nakonec, budu to moct porovnat v reálu - paní spolubydlící si i přes mé výhrady pořídila Peugeota 2008 s tříválcem, já provozuju 3,6 l atmosféru Link to comment Share on other sites More sharing options...
cali Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Tak uplne super-jednoznacne to asi nebude, plnu Prahu MB MamutovTD by asi nikto z nas v roku 202x nechcel aj ked ta technika by to pravdepodobne zvladla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Americkej Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 1 hodinou, cali napsal: Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie. Třeba to někdo propočítá , mě to laicky vychází, jak eko, tak i ekonomický, ale určitě to má různé pohledy. Z mého ano... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwtyp11 Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 4 hodinami, M109 napsal: Tak toto bolo hodne trapne. (disclaimer: vyrok samotny, nepoznam kontext) Děkuji a posilam písničku:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M109 Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Pre potreby tejto témy by ste mali definovať, čo je staré atuto, ako daleko do historie pojdeme pri tomto zrovnavani? 10 rokov? 20? Ku Skode 105/120? K eMBeckam? Ale tie vozy jazdili na olovnaty benzin, tam ta ekologická stopa práve malá nebola... (nehovoriac o tom, ze na takej 100vke sa kazdych 50 000 robila malá generálka a 90-100 000 veľká generálka motora ) Vrátime ku konským povozom, prípadne záprahu volov? To ale práve veľmi eko nebude Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwtyp11 Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 1 hodinou, DavidLC napsal: Třeba to někdo propočítá , mě to laicky vychází, jak eko, tak i ekonomický, ale určitě to má různé pohledy. Z mého ano... To souhlas, benzin a třeba 20 let starý se da z určitého úhlu pohledu označit za více eko než nové vyrobeny elektrovůz. ale ta debata je osemetna, něco jako je víc eko koupit si na bali kartáček z umělý hmoty za 1$ nebo si vezt s sebou svůj super eko bambusovy:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M109 Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 7 minutami, vwtyp11 napsal: Děkuji a posilam písničku:) Ďakujem, nepoznal som . To vieš, medzery vo vzdelaní... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 (edited) Řídil bych se zdravým rozumem. Podle lidí, co znám a kteří se opravami aut živí, je z hlediska výkonu-spotřeby-výdrže v případě benzinu optimální atmosféra MPi, v případě dieselu TDi v provedení common rail. Naopak všichni považují za prasárnu spalování chudých směsí. Edit: Termodynamické zákony lze přehlasovat velice obtížně. Čehož mnozí v EP jistě litují Edited December 27, 2021 by Foundryman Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 42 minutami, vwtyp11 napsal: To souhlas, benzin a třeba 20 let starý se da z určitého úhlu pohledu označit za více eko než nové vyrobeny elektrovůz. ale ta debata je osemetna, něco jako je víc eko koupit si na bali kartáček z umělý hmoty za 1$ nebo si vezt s sebou svůj super eko bambusovy:) Jasný bez řešení, snad jen místo letu na Bali jet do jižních Čech a nečistit si zuby . Ono je to vždy o různých pohledech, zkušenostech a možnostech a nikdy se asi nedopátrá člověk ideálu bez "ale". Já si to dlouhodobé zkouším, výsledek uvidím až na konci . Do druhého auta si dám Webasto a to už je taky něco jako "investice" a tak mi taky zůstane a vyzkouším to na kila km. Uvidíme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
African Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 5 hodinami, Foundryman napsal: Nakonec, budu to moct porovnat v reálu - paní spolubydlící si i přes mé výhrady pořídila Peugeota 2008 s tříválcem, já provozuju 3,6 l atmosféru Nevím jak s 3,6 ale s dvoulitrem v atmosféře mám přesně s tvým Pažoutem dlouhodobou o litr nižší spotřebu. A to v Pažoutu jezdím sám, v Outlanderovi celá rodina a většinou naložený. Pažouta mám rád, protože na 1,2 to docela upaluje a spotřebu neřeším, ale úspornější určitě není. A jak jsem již psal několikrát, motůrek 1,2 na auto po městě na pohodu, ale třeba v rodinném autě 5008 na dovolený, tak to ani zadarmo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 5 minutami, African napsal: Nevím jak s 3,6 ale s dvoulitrem v atmosféře mám přesně s tvým Pažoutem dlouhodobou o litr nižší spotřebu. A to v Pažoutu jezdím sám, v Outlanderovi celá rodina a většinou naložený. Pažouta mám rád, protože na 1,2 to docela upaluje a spotřebu neřeším, ale úspornější určitě není. A jak jsem již psal několikrát, motůrek 1,2 na auto po městě na pohodu, ale třeba v rodinném autě 5008 na dovolený, tak to ani zadarmo.... Ten motor 3,6 není samozřejmě Peugeot Jo, já to nějak tak intuitivně cejtím, že přeplňovanej downsizing je zoufalý kompromis pod tlakem zelených šílenců . Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoyStick Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 2 minutami, Foundryman napsal: …. Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem. Tohle podepisu krvi. Ostatne je to jako v kazdy “planovany” ekonomice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
African Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 před 3 minutami, Foundryman napsal: Ten motor 3,6 není samozřejmě Peugeot Jo, já to nějak tak intuitivně cejtím, že přeplňovanej downsizing je zoufalý kompromis pod tlakem zelených šílenců . Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem. No jasný, že 3,6 není Pažout , když máš 2008 jako já, tedy novější ale stejný motor. Špatně jsem to napsal, měl jsem na mysli tvoje 3,6 vs 1,2 a moje 2,0 vs 1,2 spotřebu. Jinak jak jste spokojeni s Pažoutem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwtyp11 Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Wolfgang köhler rekl na setkani, kde byl i Karel havlicek i ja, ze“elektricky pohon stal automobilky již tolik investic, a i když vi, ze je to slepá ulička, musíme se smířit s tím, ze 10 15 let tím proste jezdit budeme” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foundryman Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 (edited) před 19 minutami, African napsal: No jasný, že 3,6 není Pažout , když máš 2008 jako já, tedy novější ale stejný motor. Špatně jsem to napsal, měl jsem na mysli tvoje 3,6 vs 1,2 a moje 2,0 vs 1,2 spotřebu. Jinak jak jste spokojeni s Pažoutem? Jezdí s tím žena, zatím si nestěžuje. Mě teda jako zarytýho konzervativce děsí až serou takový vyfikundace, že třeba nejde před barákem vyměnit baterku, jen v servisu po rozdělání půlky auta. Vzhledem k tomu, že moderní baterky povětšinou odcházejí bez varování, je to dost blbý. Žena s tím jezdí cca 20 km po dálnici do práce a občas 70 km na Vysočinu na chatu, takže provozně žádnej zápřah. Ani se nemusím zmiňovat, že jezdí tempem pohřebáku Edited December 27, 2021 by Foundryman Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr_cha Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr_cha Posted December 27, 2021 Report Share Posted December 27, 2021 Wolfgang köhler rekl na setkani, kde byl i Karel havlicek i ja, ze“elektricky pohon stal automobilky již tolik investic, a i když vi, ze je to slepá ulička, musíme se smířit s tím, ze 10 15 let tím proste jezdit budeme”Vsechny nebo hlavne VW? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now