Jump to content

vybírám káru


financ
 Share

Recommended Posts

Právě teď, cali napsal:

Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie.

To bych právě řekl, že ano. Pokud vezmeme v úvahu celý "životní cyklus". Proto se zmiňuju o 25 let starém autě, kde náklady na provoz nijak nepřevyšují provozní náklady dejme tomu 2-3letého auta.

Je také třeba vzít v úvahu, jestli už jenom náklady na samotnou implementaci všelijakých serepetiček nepřevyšují jejich přínos.

Link to comment
Share on other sites

před 11 minutami, cali napsal:

Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie.

Mne nenapadá možnosť, ako by to mohlo nebyť ekologickejšie. Tá neuveriteľná záťaž na zdroje aj spracovanie surovín, dokonca berúc do úvahy aj pokrok v technológiách...

No ekonomika stojí na iných princípoch.

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, cali napsal:

Otazka nestoji ci sa to da(jazdit starym autom), to vieme ze sa da. Ale ci to nahodou nie je ekologickejsie.

Třeba to někdo propočítá 🙂, mě to laicky vychází, jak eko, tak i ekonomický, ale určitě to má různé pohledy. Z mého ano...

Link to comment
Share on other sites

Pre potreby tejto témy by ste mali definovať, čo je staré atuto, ako daleko do historie pojdeme pri tomto zrovnavani? 10 rokov? 20? Ku Skode 105/120? K eMBeckam? Ale tie vozy jazdili na olovnaty benzin, tam ta ekologická stopa práve malá nebola... (nehovoriac o tom, ze na takej 100vke sa kazdych 50 000 robila malá generálka a 90-100 000 veľká generálka motora :))
Vrátime ku konským povozom, prípadne záprahu volov? To ale práve veľmi eko nebude 😂

 

Link to comment
Share on other sites

před 1 hodinou, DavidLC napsal:

Třeba to někdo propočítá 🙂, mě to laicky vychází, jak eko, tak i ekonomický, ale určitě to má různé pohledy. Z mého ano...

To souhlas, benzin a třeba 20 let starý se da z určitého úhlu pohledu označit za více eko než nové vyrobeny elektrovůz.

ale ta debata je osemetna, něco jako je víc eko koupit si na bali kartáček z umělý hmoty za 1$ nebo si vezt s sebou svůj super eko bambusovy:) 

Link to comment
Share on other sites

Řídil bych se zdravým rozumem. Podle lidí, co znám a kteří se opravami aut živí, je z hlediska výkonu-spotřeby-výdrže v případě benzinu optimální atmosféra MPi, v případě dieselu TDi v provedení common rail. 

Naopak všichni považují za prasárnu spalování chudých směsí.

Edit: Termodynamické zákony lze přehlasovat velice obtížně. Čehož mnozí v EP jistě litují 🙂

Edited by Foundryman
Link to comment
Share on other sites

před 42 minutami, vwtyp11 napsal:

To souhlas, benzin a třeba 20 let starý se da z určitého úhlu pohledu označit za více eko než nové vyrobeny elektrovůz.

ale ta debata je osemetna, něco jako je víc eko koupit si na bali kartáček z umělý hmoty za 1$ nebo si vezt s sebou svůj super eko bambusovy:) 

Jasný bez řešení, snad jen místo letu na Bali jet do jižních Čech a nečistit si zuby 😀. Ono je to vždy o různých pohledech, zkušenostech a možnostech a nikdy se asi nedopátrá člověk ideálu bez "ale". Já si to dlouhodobé zkouším, výsledek uvidím až na konci 🙂. Do druhého auta si dám Webasto a to už je taky něco jako "investice" a tak mi taky zůstane a vyzkouším to na kila km. Uvidíme.

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, Foundryman napsal:

Nakonec, budu to moct porovnat v reálu - paní spolubydlící si i přes mé výhrady pořídila Peugeota 2008 s tříválcem, já provozuju 3,6 l atmosféru 🙂

Nevím jak s 3,6 ale s dvoulitrem v atmosféře mám přesně s tvým Pažoutem dlouhodobou o litr nižší spotřebu. A to v Pažoutu jezdím sám, v Outlanderovi celá rodina a většinou naložený. Pažouta mám rád, protože na 1,2 to docela upaluje a spotřebu neřeším, ale úspornější určitě není. A jak jsem již psal několikrát, motůrek 1,2 na auto po městě na pohodu, ale třeba v rodinném autě 5008 na dovolený, tak to ani zadarmo....

Link to comment
Share on other sites

před 5 minutami, African napsal:

Nevím jak s 3,6 ale s dvoulitrem v atmosféře mám přesně s tvým Pažoutem dlouhodobou o litr nižší spotřebu. A to v Pažoutu jezdím sám, v Outlanderovi celá rodina a většinou naložený. Pažouta mám rád, protože na 1,2 to docela upaluje a spotřebu neřeším, ale úspornější určitě není. A jak jsem již psal několikrát, motůrek 1,2 na auto po městě na pohodu, ale třeba v rodinném autě 5008 na dovolený, tak to ani zadarmo....

Ten motor 3,6 není samozřejmě Peugeot 🙂 Jo, já to nějak tak intuitivně cejtím, že přeplňovanej downsizing je zoufalý kompromis pod tlakem zelených šílenců . Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem.

Link to comment
Share on other sites

před 2 minutami, Foundryman napsal:

….

Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem.

Tohle podepisu krvi. Ostatne je to jako v kazdy “planovany” ekonomice.

Link to comment
Share on other sites

před 3 minutami, Foundryman napsal:

Ten motor 3,6 není samozřejmě Peugeot 🙂 Jo, já to nějak tak intuitivně cejtím, že přeplňovanej downsizing je zoufalý kompromis pod tlakem zelených šílenců . Pokud by ekofanatici nechali automobilky v klidu vyrábět a vyvíjet, určitě by se pokrok motorů nezastavil, jen by to šlo přirozenějším a efektivnějším směrem.

No jasný, že 3,6 není Pažout :D, když máš 2008 jako já, tedy novější ale stejný motor. Špatně jsem to napsal, měl jsem na mysli tvoje 3,6 vs 1,2 a  moje 2,0 vs 1,2 spotřebu. Jinak jak jste spokojeni s Pažoutem? 

Link to comment
Share on other sites

před 19 minutami, African napsal:

No jasný, že 3,6 není Pažout :D, když máš 2008 jako já, tedy novější ale stejný motor. Špatně jsem to napsal, měl jsem na mysli tvoje 3,6 vs 1,2 a  moje 2,0 vs 1,2 spotřebu. Jinak jak jste spokojeni s Pažoutem? 

Jezdí s tím žena, zatím si nestěžuje. Mě teda jako zarytýho konzervativce děsí až serou takový vyfikundace, že třeba nejde před barákem vyměnit baterku, jen v servisu po rozdělání půlky auta. Vzhledem k tomu, že moderní baterky povětšinou odcházejí bez varování, je to dost blbý.

Žena s tím jezdí cca 20 km po dálnici do práce a občas 70 km na Vysočinu na chatu, takže provozně žádnej zápřah. Ani se nemusím zmiňovat, že jezdí tempem pohřebáku 🙂

Edited by Foundryman
Link to comment
Share on other sites

Wolfgang köhler rekl na setkani, kde byl i Karel havlicek i ja, ze“elektricky pohon stal automobilky již tolik investic, a i když vi, ze je to slepá ulička, musíme se smířit s tím, ze 10 15 let tím proste jezdit budeme”
Vsechny nebo hlavne VW?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...