Jump to content

vybírám káru


financ

Recommended Posts

Taky pravda, nicméně v Německu jsem cca 8 let nebyl....

Bohužel u Mazdy si dneska už nevyberu - chtěl jsem šestku ale to uz je za ty love hodně oldschool.

Edited by exBURN
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

pánové, máte někdo reálné zkušenosti, případně vyhraněný a podložený názor na toto

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/Qashqai_Jubileum_Pricelist_CZ.pdf

nepatřím mezi příznivce elektroaut, ale takovéto řešení za tuto cenu bych asi kousl. jezdíte s tím někdo ? trochu nejistoty mám z životnosti baterky ( co znamená životnost 2-3 tisíce nabíjecích cyklů ?) a udržování konstantní rychlosti vyšší než 130km/hod (německé dálnice :) ). taky by to občas mělo tahat vozík z bordelem ze zahrady. roční nájezd do 24tkm, z toho 3/4 příměstská doprava denně tak 60 km.

 

nebo je rozumnější 3 roky starý Tucson 2,0 CRDI?  ani SUV není vysněný vůz, ale přeci jenom páteř už není tak ohebná jako dřív. 

díky za vaše komentáře

Link to comment
Share on other sites

Obecně tento typ pohonu není ideální pro převažující jízdu na dálnici ve velkých rychlostech. Ale na normální ježdění úplně v pohodě. Baterie bych se nebál, pokud bude fungovat jako normální baterie v hybridech od Toyoty. 

Jaký bude převažující provoz auta? 

Link to comment
Share on other sites

70km  denně v pracovní dny satelit-deep centrum Prahy, 2x měsíčně á 400 km dálnice, o prázdninách výlety s vnoučaty mix dálnice/okresky. pokud by to mělo fungovat jen jako městská doprava tak asi nemám obavy, spíš nevím, jak se to bude chovat při požadavku na konstantní rychlost 140+ po dobu třeba 3 a více hodin., přičemž se zvýšenou spotřebou jsem smířen

Link to comment
Share on other sites

Kdysi jsem avizoval v tomto vlaknu, ze resim zakladni sluzebni povoz... z duvodu firemnich omezeni byla moznost jen Ford nebo Toyota.. a nakonec jsem tedy z jedne masovky a to trojkove oktavky prestoupil do druhe masovky a to Fordu Focus... po prvnim mesici a prvnich 1 500 kilometrech panuje spokojenost... na to, ze jsem vzdy jezdil jen koncern (kdysi pro me vzor toho jak ma auto vypadat) tak prekvapive rychle jsem na nej zapomenul.. Focus je prekvapive prostorny (hlavne sirka), skoncil oktavkovej uskakanej zadek, nove auti drzi jak pribite, infotaiment na pohodu (online na 10 ket v zakladu) a auto je nyni i tissi, lepe uvnitr tlumene... mild hybrid neni zadnej moc hybrid, jezdi se s tim uplne normalne na pohodu, zatim to spis beru tak, ze mam na palube silnejsi elektriku a ze startstop nyni uz konecne dava trochu smysl, protoze to naskakuje fakt bleskurychle, ze uz nemam potrebu ho vypinat.. takze aktualne jsem nadsenej fordista :-)

...ale jezdeni vyreseno jen na 3,5 roku, anzto od 2027 povolej firemni pravidla fakt uz jen "standardni" hybrid nebo elektriku.. takze asi posledni tri roky klasickeho jezdeni s radickou... :-)



Link to comment
Share on other sites

a ono to tak je. jen... je to dobře nebo špatně? to je přesně diskuse toho typu, kde má elektroauto výfuk a to prosím nechme stranou.

já nevím, jaxe to chová, co od toho můžu čekat a taxem si říkal, že jestli tady je (ne)šťastný majitel nebo někdo s reálnou zkušeností mohl by se podělit.....

Link to comment
Share on other sites

Řada EV má výfuk na střeše domu, ale ponechme to stranou.

Asi je důležité, co od tohoto podivného řešení očekáváš. Znám dvě auta, které se takto chovají a mají spotřebu benzínu cca 10l/100 km v tomto režimu nabíjení baterie a jízdy (Mazda MX-30E a BMW i3 REX). Oba mají ale baterii více než 8x větší. V podstatě v tom řešení nevidím nic přínosného, malý motor a malinká baterie, která se bude neustále nabíjet a vybíjet a motor bude vypnutý jen v teplém počasí, když bude auto pomalu pojíždět pár km po městě. Podle mě to je spojení malé baterie a mizerného motoru není nic dobrého.

Link to comment
Share on other sites

Ale věřím, já jsem si kdysi počítal, že při levnější naftě se vyplatí při současných cenách elektřiny nabíjet z velkého dieslového agregátu. Dokonce prý někde v Bruselu to praktikovali, stejně jako to v jednu dobu dělal Google, když mu chyběla v jednom datovém centru energie. Na ekologii si s EV auty nehrajeme, tedy je to jedno ne? :)

Edited by Josef01
Link to comment
Share on other sites

Už ta sleva by mě odrazovala, -30% není úplně normální sleva. Když si z testu auta přečtu následné, nepotřebuji už více vědět. :)

Ve vrcholném Qashqai se přitom objevuje přeplňovaná tříválcová patnáctistovka o 163 koních (116 kW) a 250 Nm spolupracující s jedním elektromotorem o 190 koních (140 kW) a 330 Nm. S technologicky komplikovanějším hybridním pohonem je e-Power o zhruba 200 kilogramů těžší než Qashqai 1,3 DIG-T X-Tronic, avšak s výkonným elektromotorem je mnohem živější. Sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 7,9 sekundy a vyvine nejvyšší rychlost 170 km/h.

Link to comment
Share on other sites

@Josef01 díky za názor. v podstatě jdeš s "hlasem mého lidu", kdy v mém okolí převládá názor, že to nemůže jezdit za rozumnou spotřebu.

byl jsem se na to auto dnes podívat/sednout, ke zkušební jízdě nedošlo, musíš se objednat. To auto mě rozsekalo (v dobrým), až dnes jsem pochopil výrazy "nudný a šedý koncern" Jasně, že během 15 minut statické prohlídky toho moc neobjevíš, ale na první dobrou mi to přišlo moc pěkně a kvalitně udělaný, dobře vybavený a pro dva dospělý s možností vývozu vnoučat ideální. Za sebe (182cm) jsem si v klidu sedl, do střechy míst dost, před kolenama žádný přepych, ale 300 km asi bez problému (octa má ale vzadu místa víc), ve třech vzadu by to nešlo. Kdyby to mělo konvenční pohon, tak to za 700k podepíšu na místě.

Když vynechám marketingové kecy, taxem se toho moc nedozvěděl. Sleva 30% je na nejprodávanější typ vozu (?) z důvodu znovuvybudování pozic, které díky špatnému předchozímu nejvyššímu vedení v Evropě vyklidili. Pro HU,SK a CZ vyčlenili 100 vozů, momentálně jich je volných již jen 18 a jen v horší výbavě (věřit nebo ne ?). Prodávat začali 16.června. Pravdou je , že během mých 20 minut přišel další"takyčumil" a jedna mladá rodina již k podpisu smlouvy. O technice vozu jsem toho měl nastudováno více než prodávající, na otázku jak dlouho vydrží baterka jsem se dozvěděl, že záruka na baterku je 5 let. No a na spotřebu přišla odpověď, pane okolo 7 litrů, ale dnes přijel pán z testovací jízdy a měl  dokonce 6,7 ! . To musíte zkusit projet !

K otázce spolehlivosti jsem se dozvěděl, že je to moc spolehlivé auto, protože je prodávají od listopadu a ještě se jim ani jedno nevrátilo (sic!). Na otázku, co je na tom nejslabším článkem jsem se dozvěděl, že v Japonsku prodává Nissan tento typ pohonu 6 let a žádné problémy hlášeny nejsou. hmmm... co taky čekat na blbou otázku.

Jo , tažné zařízení ano, asi tak 35k.

Videotestů jsem za poslední 3 dny shlédl asi 9, ten Tvůj jako jeden z prvních. Hodně jich je na UK webech, kde to auto je dost populární. Všechny oceňují jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort, nic tomu zásadně nevytýkají, ale s výjimkou jednoho se velmi opatrně vyjadřují ke spotřebě. A ten jeden hned ve druhé minutě konstatuje, že 2 kW baterka je špatně a že by tam měla být větší až výrazně větší. 

Kdyby mi bylo 40, tak to bez váhání zkusím. Ale v těsně předdůchodovém věku nemám moc chuti zkoušet nová, netradiční a neprověřená řešení.  Všechno, co má méně než 4 hrnky je mi podezřelé. Asi to budu muset jít projet 🙃

@safi i Tobě díky

Link to comment
Share on other sites

Nedávno jsem jezdil 3 dny Kodiaqem 147 kW 2.0 TDI 4x4 a troufám si tvrdit, že bude mít lepší spotřebu mimo město než ten Nissan a nepotřebuješ baterii, elektromotor, na dálnici taky motor neuslyšíš a místa tam bude víc. Když už teda chceš spalovací auto.

Edited by Josef01
Link to comment
Share on other sites

Já bych byl opatrnější s Nissanem na důchod, neslyšel jsem moc valné recenze na předchůdce toho modelu.Ale vnitřek má pěknej, to souhlas.Akorát mi to přijde jak s novou mazdou cx60, boom jak prase, mazda má novej plagin, bude to bomba, je to načančané, je to výkoné, je to celkem hezké ale na konec to stejně nesahá ani po ramena hybridnímu systému od toyoty.Po vybití baterky to má výkon jak fábie(s ohledem na váhu),přepínání mezi spalovákem a baterkou je hrůza atd..a nakonec zjistíš že ti to vyjde líp, vzít s klasickým spalovákem..Ale je to jen můj pocit..

Odesláno z mého SM-N986B pomocí Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...