2leon Posted July 10 Report Share Posted July 10 před 35 minutami, klobadysek napsal: po 10 letech měnit nádrž atd). V tomhle asi vychází líp CNG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel87 Posted July 10 Report Share Posted July 10 před 8 hodinami, klobadysek napsal: Já opustil LPG a před měsícem koupil jsem skladovýho ProAce City Verso (přestrojené Berlingo/Rifter/Combo/Doblo) s dieselu za půl mega. Jezdím za 5l/100, což mě vychází podobné náklady jako v tom plynu. Není to luxus, vybavení základní (ale to jsem chtěl, co tam není, to se nerozbije). Jo to auto má uvnitř tvrdý plasty, je to krabice, ale chci věřit, že vydrží - však to má základ v řemeslnické dodávce. LPG není špatné, ale taky to má svá úskalí. 1. jsi bez rezervy nebo bez kufru 2. pokud respektuješ zákon, jsou garáže kam nesmíš 3. smířit se s tím, že občas tam jsou jisté neduhy (třeba ztráta chladící kapaliny, horší studené starty v zimě, že tam je jisté výpalné v podobě dražší kontroly emisí, či pravidelné roční revize a servisy systému plynu a po 10 letech měnit nádrž atd). Super, toto jsem nevěděl a nehodlám to vůči LPG tolerovat. Takže benzin nebo nafta, ještě jsem si vzpomněl na 2.0 TDI 95 kW. Co je ten diesel v Tvojí Toyotě zač? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moty Posted July 11 Report Share Posted July 11 Jak je to s nákupem služebního auta nové/jeté a výhodností odpočtu do daní? Prý u nového něco jde co u jetého ne? Díky Link to comment Share on other sites More sharing options...
xvoloda Posted July 11 Report Share Posted July 11 poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí pryč. Po zkušenosti s jinými Toyotami bylo tohle ohromné šlápnutí vedle. Co se týče karoserie a interiéru, nemá to auto chybu. Ale motory jsou špatné jak benzín, tak nafta. Benzínová 1,2 s automatem - nemožné jezdit pod osm litrů, spotřeba oleje. Naftová 1,5 během prvních 120 000 km 3x na odtahovce (AD Blue) až to vyvrcholilo prasklým rozvodovým řetězem. Tento řetěz mezi vačkami není součástí výměnu rozvodů (to vám ale dopředu nikdo neřekne) a je to problém všech 1,5 HDi motorů, lze dohledat na netu. Motor byl nakonec na záruku vyměněn za komplet nový včetně vstřiků, spojky, ale trvalo to 6 měsíců. Takže ano, je to dobré auto, ale ne, není to toyota, je to prostě Citroen a chová se to jako Citroen. Já bych si to osobně hodně rozmyslel, byť je cena lákavá. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bluman Posted July 11 Report Share Posted July 11 23 hours ago, Pavel87 said: To se ještě uvidí, jak se poplatí všechno kolem baráku. Kona EV je teda fakt hnus, teď jsem jednu potkal do protivky a pak se ohlédl na ta zadní světla a jako je to fakt hnus. Zlatá Multipla. Nějak nejsem přívrženec elektroaut, LPG už vypadá lépe, ale z továrních možností je to snad jen Dacia (nechci kvůli poruchovosti) a Renault (tam nevím, jak na tom ten motor je se spolehlivostí třeba v tom Capturu, musím zjistit). Spíš bych to viděl na nějakou klasiku 110 kW TDI nebo případně nějaký hybrid typu Corolla. Hlavně ale ten diesel asi nebude příliš dobrá volba do budoucna. Chjo, jsem ztracený. Do celkovej rovnice este zapocitaj aj manzelkino jazdenie. Ak jej nechas oktavku, za kolko bude jazdit po meste? Otazka je, kolko toho po tom meste najazdi, ci by naozaj nedavalo zmysel, ze ty si nechas oktavku a jej napr. tu Corollu hybrid, co bude jazdit po meste za 4-5L. Inak hybrid nee na dialnicu, tam Ta zozerie. Pri tych km po dialnici urcite dava zmysel diesel, a asi by mohla i ta elektrika (neviem ake su aktualne ceny nejakych rozumnych EV, mne doteraz elektrika bez dotacii nedavala zmysel). U oboch je vsak otazna ta zostatkova hodnota po par rokoch. Ja osobne by som favorizoval diesel. Elektrika je so sucasnymi lithiovymi bateriami nezmysel, chce to nove technologie baterii ci palivovych clankov aby sa to presadilo. A ked pride nova technologia baterii, sucasne EV budu bezcenne. Ten diesel podla mna pojazdi este min 10 rokov, lebo vyzera, ze EU s tou elektrifikaciou zacina hamovat, snad konecne dostavaju v tom Bruseli rozum Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 3 hodinami, xvoloda napsal: poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí To prostě není Toyota. Soused najeto do 100 tis, druhé čerpadlo AdB. teď ho nechal vyřadit. Známý v Toyotě to auto nenávidí Link to comment Share on other sites More sharing options...
gun4 Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 35 minutami, DavidLC napsal: To prostě není Toyota. Soused najeto do 100 tis, druhé čerpadlo AdB. teď ho nechal vyřadit. Známý v Toyotě to auto nenávidí Potvrzuji....nafta problemy s AdBlue...sla pryc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel87 Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 1 hodinou, bluman napsal: Do celkovej rovnice este zapocitaj aj manzelkino jazdenie. Ak jej nechas oktavku, za kolko bude jazdit po meste? Otazka je, kolko toho po tom meste najazdi, ci by naozaj nedavalo zmysel, ze ty si nechas oktavku a jej napr. tu Corollu hybrid, co bude jazdit po meste za 4-5L. Inak hybrid nee na dialnicu, tam Ta zozerie. Pri tych km po dialnici urcite dava zmysel diesel, a asi by mohla i ta elektrika (neviem ake su aktualne ceny nejakych rozumnych EV, mne doteraz elektrika bez dotacii nedavala zmysel). U oboch je vsak otazna ta zostatkova hodnota po par rokoch. Ja osobne by som favorizoval diesel. Elektrika je so sucasnymi lithiovymi bateriami nezmysel, chce to nove technologie baterii ci palivovych clankov aby sa to presadilo. A ked pride nova technologia baterii, sucasne EV budu bezcenne. Ten diesel podla mna pojazdi este min 10 rokov, lebo vyzera, ze EU s tou elektrifikaciou zacina hamovat, snad konecne dostavaju v tom Bruseli rozum Máš pravdu, byl jsem se dnes podívat v Toyotě, koncern se mi zdá cenově i jinak asi lepší. Takže kromě koncernové 2.0 TDI (ideálně asi 85 nebo 110 kW) co se ještě dá koupit za spolehlivý diesel v novém autě? Protože ten “toyota” 1.5 diesel popisovány výše vypadá teda otřesně. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xvoloda Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 1 hodinou, bluman napsal: Inak hybrid nee na dialnicu, tam Ta zozerie. ale nesežere. Corolla 2,0 hybrid: Tady ještě rychlostní data za stejné období Je to auto technika, co jezdí po celé ČR, většina km jsou dálnice, nebo rychlostky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel87 Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 2 minutami, xvoloda napsal: ale nesežere. Corolla 2,0 hybrid: Tady ještě rychlostní data za stejné období Je to auto technika, co jezdí po celé ČR, většina km jsou dálnice, nebo rychlostky. To vypadá zajímavě, jak je to prosím se spolehlivostí? Kolik toho je tento hybridní systém schopný nakroutit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xvoloda Posted July 11 Report Share Posted July 11 Auto má aktuálně 100 tisíc najeto a nic se na něm kromě olejů neřešilo. U coroll od roku 2019 brát jenom dvoulitr hybrid, ta 1,8 je uječená a moc nejede. Od roku 22 přišla pátá generace hybridního ústrojí a tam už jezdí hezky i ta 1,8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
warann Posted July 11 Report Share Posted July 11 Před hodinou, DavidLC napsal: To prostě není Toyota. Soused najeto do 100 tis, druhé čerpadlo AdB. teď ho nechal vyřadit. Známý v Toyotě to auto nenávidí To jste me moc nepotesili. Mam Caddy, 2.0 D a rikal jsem si, ze by prave Proace city Verso mohla bejt pristi zastavka. Menit chci hlavne proto, ze bych rad delsi verzi, jinej duvod neni. Zatim jsem menil jen zarovky, tak to snad nezakriknu. No, ale kdyz to tu ctu, tak si zase asi radsi priplatim za koncern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MMCorsair Posted July 11 Report Share Posted July 11 Na passatovi mám taky AdBlue, najeto cca 300tis a žádný problém. Nicméně včera jsem objednal Teslu Y LR 4x4, což je docela paradox, protože jsem starej petrolhead. Nicméně mám fve a najezdim docela dost km, tak mi to dává ekonomicky smysl. Doufam jen, ze jsem se nesekl ve svých výpočtech Link to comment Share on other sites More sharing options...
watchboy Posted July 11 Report Share Posted July 11 (edited) Zdravím místní odborníky, pokud už to tu bylo, tak se omlouvám. Pokud ne, tak bych rád znal Váš názor na bmw z3 vs z4 Pořád přemýšlím, že bych do sbírky nějaké zetko přidal, ale nejsem si jistý které. Resp mám určitě dilema. Z3 se mi subjektivně mnohem víc líbí interiérově i exteriérem. Strach mám však z některých náhradních dílů, které jsou u z3 skoro nesehnatelné (plechařina, výfukový systém, interiér apod) Rád bych proto znal názor jiných, jaké jsou plusy a mínusy jednotlivých aut podle Vás Z3 bych motorově vzal asi určitě šestiválec m52/m54 Z4 první generace ale nejsem rozhodnut zda 2-3l Za případné postřehy předem díky Edited July 11 by watchboy Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 3 hodinami, warann napsal: To jste me moc nepotesili. Mam Caddy, 2.0 D a rikal jsem si, ze by prave Proace city Verso mohla bejt pristi zastavka. Menit chci hlavne proto, ze bych rad delsi verzi, jinej duvod neni. Zatim jsem menil jen zarovky, tak to snad nezakriknu. No, ale kdyz to tu ctu, tak si zase asi radsi priplatim za koncern. Určitě, tohle neee. Ty trable jsou spíš vlastnost, než náhoda.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vwtyp11 Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 8 hodinami, xvoloda napsal: poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí pryč. Po zkušenosti s jinými Toyotami bylo tohle ohromné šlápnutí vedle. Co se týče karoserie a interiéru, nemá to auto chybu. Ale motory jsou špatné jak benzín, tak nafta. Benzínová 1,2 s automatem - nemožné jezdit pod osm litrů, spotřeba oleje. Naftová 1,5 během prvních 120 000 km 3x na odtahovce (AD Blue) až to vyvrcholilo prasklým rozvodovým řetězem. Tento řetěz mezi vačkami není součástí výměnu rozvodů (to vám ale dopředu nikdo neřekne) a je to problém všech 1,5 HDi motorů, lze dohledat na netu. Motor byl nakonec na záruku vyměněn za komplet nový včetně vstřiků, spojky, ale trvalo to 6 měsíců. Takže ano, je to dobré auto, ale ne, není to toyota, je to prostě Citroen a chová se to jako Citroen. Já bych si to osobně hodně rozmyslel, byť je cena lákavá. Není se co divit, tahle toyota je totiž Peugeot… Link to comment Share on other sites More sharing options...
warann Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 3 minutami, DavidLC napsal: Určitě, tohle neee. Ty trable jsou spíš vlastnost, než náhoda.... Jinymu bych asi neveril, ale od tebe to beru . Nicmene je fakt, ze cenovej rozdil mezi timhle a Caddy je az podezrele znacnej. Kdyby tam nebyl i odpovidajici kvalitativni rozdil, asi by to tezko prodavali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 3 hodinami, Pavel87 napsal: To vypadá zajímavě, jak je to prosím se spolehlivostí? Kolik toho je tento hybridní systém schopný nakroutit? Mám na Priusu 225 tis a vlastně teď první trable, ale ne motorického rázu (jde ke straně a trochu tápu proč). Ale jinak vše funguje za rozumnou spotřebu. Určitě 2,0 nebo pátou gen. Já jsem se sžil i s tím občasným hučením, ale jezdím na klid. Už to tu melu dokola, nemáš startér, převodovka bez trablů, záruka na baterku (přitestu baterky v Toyotě) 10 let bez omezení km..... a už jen samé pozitiva a sociální jistoty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek124 Posted July 11 Report Share Posted July 11 @DavidLC Zkus přeházet/vyměnit gumy. Tohle mi teď dělaly nové zimáky, geometrie v normě, už jsem si říkal jestli od nějakého servisu není blbě volant - no a po přezutí na nové letní IS zase jezdí rovně Jinak HSD (pokud nejde o vylítaný italský taxík, stočený ze 450 na 150) jsou nezmar a přijde mi že v autorizáku platím akorát štemplování servisek. Naopak D4D od Toyoty byly odjakživa pomsta - no a představa že do dvoutunové dodávky pro převážení šťastných dětiček tuzemským konzervám nacpou dýchavičnou downsizovanou 1,5 s fofrklackem, to je doslova recept na průser Link to comment Share on other sites More sharing options...
DavidLC Posted July 11 Report Share Posted July 11 před 12 minutami, Radek124 napsal: @DavidLC Zkus přeházet/vyměnit gumy. Tohle mi teď dělaly nové zimáky, geometrie v normě, už jsem si říkal jestli od nějakého servisu není blbě volant - no a po přezutí na nové letní IS zase jezdí rovně Jinak HSD (pokud nejde o vylítaný italský taxík, stočený ze 450 na 150) jsou nezmar a přijde mi že v autorizáku platím akorát štemplování servisek. Naopak D4D od Toyoty byly odjakživa pomsta - no a představa že do dvoutunové dodávky pro převážení šťastných dětiček tuzemským konzervám nacpou dýchavičnou downsizovanou 1,5 s fofrklackem, to je doslova recept na průser Díky, jasný, to se zkoušelo, různé další postupy, nějaký kloubek před řízením, což vypadalo chvíli líp. Teď jdou nové tlumiče s uložením a pérama (což si i zaslouží) tak snad to něco udělá Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now