Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

V dubnu mi končí služební VW Alltrack, tak se začínám rozmejšlet, co dál. Bude mi nabídnutej k odkupu, ale cena od leasingovky bude klasicky nastřelená (tržní). Jasně, můžu ho koupit, protože ho znám, ale říkám si, že když už bych měl teoreticky vysolit cca 800, tak bych se mohl porozhlídnout i jinde. A tady narážim na klasickej problém - nic se mi nelíbí a co jo, to stojí hodně přes mičudu.

Tak si jdu pro radu. Potřebuju buďto hatchback nebo kombajn (vozim psy), ideálně s koulí. SUV asi nepotřebuju, ale nebránim se mu. Auto bude ideálně fajn, spolehlivý, rámcově hezký a zábavný a nesežere mě na provozu (takový už jedno mám). V nejlepším případě mi vydrží dalších 10 let při dobrý údržbě. Roční nájezd 30-45 tkm. Bavím se o ojetině.

Nechci extra prémiovku, tj. BMW/MB/Audi, a ani nic z Francie :D. Prostě něco relativně normálního, co nebude úplná m*dka. Stará dobrá nafta/benzin.

Koukal jsem na Alfy (Stelvio), protože jako správnej petrolhead bych ji měl aspoň jednou v životě mít a zatím jsem to nesplnil. Toyoty, Lexusy, Hondy, Volva, koncern... Hyundai mi nesmí na oči...

Co je tam dál? Někdo nějaký nápad? ;) 

Odesláno

Stelvio super, uz mockrat jsem nad nim premyslel, ale dal jsem si podminku vsech dalsich aut Webasto, a Stelvio ho neumi. A za 50k ho dodelavat, s tim ze neni plne integrovany, neni vetsi baterka atd, to  delat nebudu. 

Mam Alltracka a rozumove asi nic moc lepsiho nevymyslis, koukal bych i na servis. Nekde u dobryho VW mechanika servis na passata porad relativne za malo. 

Btw, pokud vozis hafany tak i kdyz rikas nafta/benzin, tak ja bych klidne rekl elektrika...protoze muzes zaparkovat kdekoliv i v lete kdyz potrebujes na chvili, a nechat bezet klimu jak potrebujes. 

Odesláno

Alltrack je rozumová volba, o tom žádná. I když je to služební auto, platim si výměny oleje po 15 tkm namísto třiceti, a už jsem dělal i olej v DSG v 60 tkm za svý (12 tisic na Jarově :D). Protože jsem si říkal, kdybych ho koupil, ať je auto mechanicky OK. A ano, běžnej servis je pořád relativně levnej (mimo VW síť).

Nejspíš ho nakonec koupim, jen si říkám, jestli by nebylo něco zajímavějšího, no... :). A ta Alfa mě láká :D.

Odesláno
před 4 minutami, KFL napsal:

Alltrack je rozumová volba, o tom žádná. I když je to služební auto, platim si výměny oleje po 15 tkm namísto třiceti, a už jsem dělal i olej v DSG v 60 tkm za svý (12 tisic na Jarově :D). Protože jsem si říkal, kdybych ho koupil, ať je auto mechanicky OK. A ano, běžnej servis je pořád relativně levnej (mimo VW síť).

Nejspíš ho nakonec koupim, jen si říkám, jestli by nebylo něco zajímavějšího, no... :). A ta Alfa mě láká :D.

Já k Alfě říkám jediné... kdyby udělali kombi Jůlii 🥰  Alltrack si prohlédnu, ani jsem nevěděl, že se bude dělat nový. 

  • Like 1
Odesláno

My jsme dali po 120tis km a 4 letech pryč Octavii IV scouta a bylo to nejhorší auto ever ( na záruku výměna 2x turbo, 2x čerpadlo převodovky a 1x matrix světlo) a pořád to hlasilo nějaký chyby.

Řešíme podobné auto s tažným, 4x4, nafta. U Alfy Stelvia je problém, že nejsou z výroby s tažným a dodělávat ho je takový no naprd.

Takže nakonec se výběr zúžil na Bmw 3/4. Maj origo tažný, což je super, když se tažný připojí, tak o tom ví esp a převodovka.

Po projetí to nakonec bude 4. 3 kombi je kupodivu tvrdší a víc uskákaná.

Ale třeba tě trojka chytne. 
Oproti passatu to každopádně je skok vpřed.

Odesláno (upraveno)

@KFL Můj favorit jako ojetina v cenovce kolem 8 kil, kromě full electro :), by bylo Volvo V90 Cross Country. Ideálně s benzínem T5, ale těch moc neni. Když nafta, tak D5, ale striktně hledat kusy s olejovým servisem max. po 15tkm. 

IMG_5849.jpeg

Upraveno uživatelem Maxel
  • Like 1
Odesláno
1 minute ago, Maxel said:

@KFL Můj favorit jako ojetina v cenovce kolem 8 kil by bylo Volvo V90 Cross Country. Ideálně s benzínem T5, ale těch moc neni. Když nafta, tak D5, ale striktně hledat kusy s olejovým servisem max. po 15tkm. 

Njn, když Volva mívaly ty pětiválce, že... ty moderní kusy už jsou prostě takový.. obyčejný.

2 hours ago, marty87 said:

Ale třeba tě trojka chytne. 
Oproti passatu to každopádně je skok vpřed.

Dík, já BMW znám, jezdil jsem v tom 12 let (3er). Ale přijde mi to zbytečně drahý na lítání sem a tam. Plus je to vevnitř prcek, což není žádná novinka.

  • Like 1
Odesláno

Nj, 5-válce byly skvělé. Však jsem měl hned dva kusy. Ale realita je, že na běžný provoz mi ty moderní 4-válce nepřijdou tak blbý. Jen ten zvuk je holt kompromis, ale ček nemůže mít všechno. 

Odesláno

Nebo mě napadlo, aby to bylo taky něčim zajímavé, a zároveň z vod koncernu — Cupra Formentor VZ5? 
To dvoulitrové TSi je skvělej motor, dravej, a ani moc žravej. 

  • Like 1
Odesláno
7 minutes ago, Maxel said:

Nebo mě napadlo, aby to bylo taky něčim zajímavé, a zároveň z vod koncernu — Cupra Formentor VZ5? 
To dvoulitrové TSi je skvělej motor, dravej, a ani moc žravej. 

Vidiš, na Cupru jsem úplně zapomněl... dík

Odesláno

Mam velke stesti ze jsem mohl mit A4 TDi quattro, se kterym jsem fungoval sedm let, pak prisla moznost presedlat do A6, ac o par mesicu starsi, jeste na te puvodni platforme, ale zase vetsi, silnejsi a tak dale. Stale si zvykam... po strance "strojove" je to masina, je to kus auta, musim byt opatrny... ale jeste porad ve me hloda cerv a tahne me to zpet k A4, ale k allroadu. Asi jak jsem starsi nebo co 👀

Odesláno

Mna este napadlo, co tak Ford Mondeo? Kedysi som ho zvazoval, ale nakoniec to u mna proti nemu vyhralo 3er GT.

Odesláno

Mondeo ne, Ford pro mě přestal bejt zajímavej tak 8 let zpátky. Stejně tak Focus ST v kombajnu mě napad, ale... jsou to prostě starý auta a přijde mi, že komplet automobila komplet zdechla.

Odesláno (upraveno)

Dost zásadní je parametr 350-400 tis km / 10 let. Jak hluboko do historie chceš zabřednout ve výběru? 

2.4 D5 u Volva jsou už starší kousky. Prémii nechceš...Co Amerika v benzínu? Tam sice za 8 jezdit nebudeš, ale je předpoklad, že ty atmo vydrží. V Durangu odvezeš celou smečku psů a do 800 tis se vlezeš u ojetiny v super stavu. 

Upraveno uživatelem Igicz
Odesláno

Vím, ze nechceš H, ale mi z toho vychází Nko. Bohužel nove uz asi nesezenes, ale nějaký roční kus by byt mohl a budget se v pohode vejde. Nebo mozna nějaký zánovní type R?

Odesláno

Zneužiju to a trochu se přidám. Mám 2. Outbacka a láká mě změna. Co A6 Allroad? Všude čtu jak super auto, ale servis peklo, rozvody, atd. atd. Takže se vlastně trochu děsím té prémiovosti.

To Stelvio mě taky láká, ale vím o tom kulový.
 

Blbý je to, že jsem si navykl, že Outbacky jen jezdily, a kromě běžného servisu dle plánu, nic nechtěly. 
Rozsvícených kontrolek na palubní desce jsem si lehce užil s předchozím Mondeem, a rád bych se tomu vyhnul i u dalšího auta. 


 

Odesláno (upraveno)

Možná trochu kacirska, ale pokud ti Outback nevadí, tak bych neměnil stáj. Psal jsem to tu uz několikrát, Outback je super (i kdyz je otazka, jestli ty nove na tom spolehlivostí budou stejně), ale ja bych ho jako jediné asi nechtěl, ciste pro to, ze tomu chybí výkon a to tak ze velmi. To sice znamená, ze jakýkoliv krok jinam bude v řadě věcí krok dopředu, ale taky to znamená, ze krok zpátky se dělá strasne špatně. Protoze si fakt myslím, ze nakonec zjistíš, ze Outback byl ten opravdový dělník v nejlepším slova smyslu, ale ze saka do montérky zpátky uz se ti chtít nebude. Výsledek tedy bude akorat ten, ze některé věci na Outbacku, ktere ti pred tim nevadily se stanou no-go a zároveň budeš vědět, že jinde to je nakonec ve vysledku jenom horší, ale uz tam zůstaneš. Takže byt tebou pokrscuju s Outbackem a nevymyslim 😀

Edit: přirovnal bych to ke koupi prvního auta s parkovacím senzorama. Do te doby mi vubec nechyběly, ale jakmile jsem mel první auto, ktere je mělo, tak uz ten krok zpátky byl neuvěřitelně těžký. Ano, stále umím zaparkovat i bez nich, ale uplne pokaždé se bojím, abych někoho netuknul a uplne pokaždé me to sere. Jde bez nich jezdit, ale snažím se tomu vyhnout. A tenhle moment prijde, jakmile opustis Outbacka, akorst to nebude jedna vec, ktera se da snadno dodělat, ale celé auto.

Upraveno uživatelem Maro
  • Dát hlas 1
Odesláno

Výkon u Outbacku se dá řešit verzí 2.4T z dovozu. Nebo 3.6 u starších modelů. Steke_m chápu. To je jak s babou. Víš, že to co máš doma je super...ale kdyby byla aspoň kapke cuzdo, byla by lepszo:-D

  • Dát hlas 1

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...