Jump to content

Jaké Patek Philippe máte na ruce?


Pjurcik

Recommended Posts

Buď rád, jsi jeden z mála, mám to ověřenou informaci. Mě taky pateky na ruce sedí dobře, 17.3.2013 mi v prodejně paní říká cenu - 450 tis., bez slevy a hodinky k dispozici v Pařížské, dnes cena úplně jinde, k dispozici nejsou, jediné co tam měli před 14 dny byly zlaté Nautily za 1.3 mil.

post-11110-0-12945700-1489824789_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jsem zvedavy, kam ty ceny pujdou. Pred par mesici jsem si zkousel v Londyne 5726 z druhe ruky za 25k GBP. Dnes ty same jsou za 28k. Jsem blb, ze jsem je tenkrat nevzal na ulozeni penez (na ruce nepreskocila jiskra).

Edited by Pjurcik
Link to comment
Share on other sites

Mimochodem kvalita Pateků je prý úděsná, přesnost 1 minuta není problém a snad každý majitel je měl už v záruce v servisu. U AP to je prý lepší, ale často i jejich produkty putují do servisu.

Pateky jsem měl 2x stejně jako AP. Oboje Pateky strojek 324(1x Aquanaut a 1x Nautilus) a oboje AP strojek 3120(1x 15400 a 1x 15300).

Přesnost obou Pateků byla okolo +2 sec za týden, kdy první jsem vlastnil asi půl roku a druhé mám více než rok.

U AP shodně +4-5 sec denně.

V tuto chvíli mám možnost v přímém souboji porovnat přímé konkurenty tedy 5711 vs 15300, dokonce obé ve stejné barvě a musím konstatovat, že z mého subjektivního pohledu je jasným vítězem 5711.

A vlastně i z objektivního. 5711 jsou výrazně tenší, výrazně tenší je i tah, výrazně lehčí a hlavně výrazně přesnější i když AP by asi díky konstantní 4 sec odchylce šly zaregulovat. Dále je tu čitelnost, kdy Nautily jsou výrazně přehlednější co se odečtu času týče a zásadní rozdíl vidím v datumovce. Zatímco na PP byť s obtížema přečtu datum, u AP mám problém vidět vůbec samotnou datumovku.

AP vítězí dle mého ve zdobení ciferníku, je daleko hezčí na první pohled. Nautily jsou mnohem fotrofštější.

Edited by MaxT
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

V čem je pro vás Patek lepším než ostatní značky a než třeba Rolex? Chápu značka, složité strojky, uznávanost značky v hodinkovém světě.

Mimo techto věcí???

V podstatě jsi si sám odpověděl :). Je to něco jako Rolls-Royce ve světě automobilovém.

Link to comment
Share on other sites

Aha ja spíš myslel jestli mimo věhlasu značky a složitosti strojku to má něco navíc :)

 

Prodavač v Patek kde jsem okukoval hodinky mě sám řekl že mají jednu nevýhodu-že jsou to hodinky ,, jak to říct s křehkým mechanismem,,,

Link to comment
Share on other sites

Ze zkusenosti s 5711, ktere mam rok a pul a v porovnani s nekolika Rolex a Panerai co jsem mel/mam:

+ pohodlne, nizke (vejdou se pohodlne pod kosili/svetr), az na vyjimky nepritahuji pozornost, univerzalnost (k obleku, ke kratasum, do vody, jedinecnost (s bilym cifernikem jsem je jeste na nikom nevidel), presnost (1-2 vteriny za den, Rolex o neco malo vice, o Panerai ani nemluvim) a samozrejme se mi moc libi jejich design

- absence mikro regulace tahu, upravovat delku tahu je otrava a je za potrebi hodinarske naradi, na sponu typu "trhacka" jsem si dlouho zvykal, nejde na ne dat remen/guma, horsi lumi (tam jsou nove Rolex i Panerai uplne na jine urovni). Ale kdyz je milujes, neni co resit

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Zdar chlapi, dovolím si zodpovědět pár otázek, které tady padly.

 

MaxT + Josef01: U Royal Oaku je velmi populární modrá barva, protože je jako jediná boutique exclusive, je tedy k dostání pouze v buticích a nikde jinde. Na chronu modrou najdete většinou kolem retailu s DPH. U verze 15300 byla modrá v oblíbenosti paradoxně na chvostu, tak se z ní u 15400 udělala vzácnější varianta a její popularita šla prudce nahoru. Ceny pro všechny aktuální 4 barevné varianty jsou stejné a to 15010 Euro + DPH.

 

Srovnávali jste tam Nautilus se 15300, což se sice nabízí, ale není to z hlediska postavení hodinek v nabídce zcela správné. 15300 a 15400 jsou moderní interpretací původního Royal Oaku z roku 1972. Mají mnohem robusnější pouzdro i tah, mnohem později vyvinutý moderní kalibr 3120, který je využívaný nejen v jednoduchém Royal Oaku, ale i ve sportovním Diveru a jako základ je využit i ve většině aktuálních Offshore s nadstavbou chronografu, stroj 3126/3840. Je to v podstatě aktuální vlajkový stroj AP, moderní a široce využívaný.

 

Přímou konkurencí PP 5711 je u AP reference 15202, což to je právě ten původní Royal Oak s velikostí pouzdra 39 mm, ultra tenkým pouzdrem a kalibrem 2121, což je inhouse vyráběný stroj založený na kalibru Jaeger-LeCoultre 970, svého času využívaném jak v Royal Oaku, tak v Nautilu a dokonce i ve Vacheron Constatin Overseas. Nabízí velmi tenké pouzdro a tah, nemá vteřinovou ručku, má 40 hodinovou rezervu a nemá korunkou rychlé překlápění datumovky (musíte pěkně postaru přejíždět přes půlnoc) a je k dostání pouze v původní modré antracitové barvě (dříve i v bílé) a který je na tom s dostupností velmi podobně jako zmíněný Patek Philippe Nautilus. Současně se prodává pouze loajálním klientům, případně domácím zájemcům. Politika prodeje těchto hodinek je velmi podobná, jinak to v případě takto žádaných hodinek prostě dělat nejde. Poptávka velmi značně převyšuje nabídku. Retail15202 v oceli je aktuálně cca 19190 Euro bez daně.

 

Představte si takovou výrobní budovu Audemars Piguet v LeBrassus. Takovou zajímavostí je, že strojek 3120 se vyrábí na spodním patře takové budovy na tzv. stagích, kdy stroj postupně objede na spodním patře stoly kolem dokola a každý operátor u svého stolu přidá nějakou součástku a tuto operaci má zvládnutou zcela dokonale. Na konci je stroj hotový a po testech je připravený na vložení do pouzdra. Těchto strojů se v roční 40 tisícové produkci vyrobí zdaleka nejvíc. Oproti tomu je strojek 2121 vyráběn na vrchním patře, kde se jinak vyrábí komplikované strojky a zde je již tvoří hodináři, tedy lidé schopní složit celé hodinky od začátku do konce. Schválně si všimněte rozdílu mezi operátorem a hodinářem. Royal Oaku15202, zvaném Jumbo, se prakticky věnuje stejná péče, jako třeba hodinkám Grande Complication, ačkoliv jsou to jednoduché hodinky. V tom je jejich velké kouzlo. :) Všechny tyto věci jsem měl možnost vidět osobně a vše si z blízka prohlédnout.

 

Petr34: Ten hlavní rozdíl mezi "třeba Rolexem" a PP (a AP, a VCH a Breguet a dalšími z Valée-de-Joux obecně + Lange & Söhne třeba, abych našim sousedům nekřivdil) je v tom, že Rolex není výrobce hodinek spadajících do vysoké hodinařiny. Nedělá komplikace, nedělá ruční dekorace všech částí strojku včetně těch co nejsou vidět, nevymýšlí nové strojky a komplikace, prakticky neposouvá hodinářské umění nikam dopředu, mají obrovskou masovou roční produkcí - vyrobí milion hodinek ročně vs 40 tisíc AP a 60 tisíc PP, což jim dává celkem nízkou exkluzivitu ve světě. Určitě si něco přečti, například https://www.chrono24.com/magazine/what-is-haute-horlogerie-p_20847/http://www.svycary.cz/haute-horlogerie. Tam prostě Rolády nespadají, přesto si troufnu tvrdit, že Rolex je jedinečný segment sám o sobě. :)

 

Doufám že jsem nenapsal nějaké bláboly, kdyžtak mě klidně opravte, ať se dobádáme k informačně perfektnímu výsledku. Snad to někomu pomůže. :)

Edited by JamesLurk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ohledne Rolexu souhlasim s vyjimkou, ze Rolex dekoruje strojky vcetne neviditelnych povrchu. Ale ostatni sedi vcetne toho, ze Rolex je segment sam o sobe - myslim si to same. Celkove diky za zajimavy insider pohled.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...