Přejít na obsah

Basilejské postřehy 2016


Viktor

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 103
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Něco o hodinkách, které jsem zmínil na začátku postřehů, že bych je jako chtěl

 

Beat Haldimann H11 Pure - nenápadné hodinky od opravdového hodináře
 
Není to úplná novinka, model Pure je z roku 2013, nově má navíc excentrický subciferník s vteřinovkou nad pětkou. Haldimann před H11 sbíral slávu s modelem H1 s centrálním tourbillonem na ciferníku. Pak překvapil až šokoval filozoficko aprílovým modelem H9 Reduction, kde pod černým safírem byl sice funkční vymazlený strojek, ale na ciferníku byla jen velká černá prázdnota.
 
Beat Haldimann
 
post-59-0-81690700-1458637260.jpg
 
H1
 
post-59-0-15933600-1458637269_thumb.jpg
 
H9 Reduction
 
post-59-0-58925400-1458637283_thumb.jpg
 
Model H11 Pure je protiváha k centrálnímu turbu H1, kde je na první pohled jasné, že jde o mistrovský hodinářský kousek s dominujícím tourbillonem a ručkami na jedné ose uprostřed hodinek. H11 jsou na první pohled obyčejné hodinky, které svoji jedinečnost skrývají. Jen jejich majitel ví a může vidět unikátní umístění setrvačky uprostřed hodinek s ručkami umístěnými nad setrvačkou opět v jedné ose. Na první pohled krásně jednoduché, na druhý hodinářsky náročná komplikace, kterou dokáže do rozměrově nevelkých hodinek vtěsnat jen hodinářský mistr. Vztah mezi lícem hodinek ukazujícím čas a rubem ukazujícím  tok času umocňuje stejný povrch ciferníku a desky strojku. Hodinky i jejich prezentace na Baselworldu na stánku AHCI v půlce malé vitrínky byly připomínkou osamělého hodinářského mistrovství v zajímavém protikladu k trendu obřích hodinek se dvěma turby a nablýskanými detaily ve vystajlovaných stáncích. Díky za Haldimanna.
 
Specifikace H11
Ruční nátah
Pouzdro z platiny
Průměr 39 mm
Výška 10.8 mm
Rezerva chodu přibližně 38 hodin
 
Prezentace Haldimanna na Baselworldu
 
post-59-0-75833500-1458637352_thumb.jpg
 
H11 Pure
 
post-59-0-08518000-1458637296_thumb.jpg
 
post-59-0-67674300-1458637315_thumb.jpg
 
 
 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodinky i jejich prezentace na Baselworldu na stánku AHCI v půlce malé vitrínky byly připomínkou osamělého hodinářského mistrovství v zajímavém protikladu k trendu obřích hodinek se dvěma turby a nablýskanými detaily ve vystajlovaných stáncích. Díky za Haldimanna.

:wub:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes těšil, že budu mít po 14:00 hodině chvilku čas a dám si dobrou kancl kávu a trošku přijdu na lepší náladu po dnešním ránu. Těšil jsem se na tohle vlákno, protože letos to nedopadlo, ale snad příští rok, bych rád zajel osobně hodit očko. Na pár dní vypadnout a vypnout. No vlákno jsem přečetl a mírná depka zůstala. Asi jsem to četl špatně, nebo jinak... očekával jsem něco a ono nic :) Moc děkuji za poslední příspěvek od Viktora, byla to záchranná brzda, před volným pádem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Haldimann H11 - paráda. Z fotky strojku tady ve vlákna to není moc vidět, ale odpružení krycího kamene osy setrvačky ve tvaru švýcarského kříže je krásný detail.

 

post-30813-0-39274800-1458712511.png

 

Zdroj: https://www.hodinkee.com/articles/hands-on-with-the-haldimann-h11

 

Pokud jde o Moserky, je vtipné, že během krátké doby přijdou s modelem Perpetual Calendar Concept Funky Blue Steel (jednoduchost dotažená ad absurdum) a zároveň s výše zmiňovaným Pioneer Perpetual Calendar... Asi chtějí zachovat rovnováhu vesmíru :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vaucher Manufacture Fleurier

 

Nedávno jsme měli na fóru vlákno o nové značce hodinek Carl Suchy a synové


 

Nová značka s historickým odkazem do c. a k. mocnářství, s historií sahající až do Prahy roku 1822 a  následně do elegantní Vídně. V roce 1914 si firma dle informací na webových stránkách vzala "creative break" (skvělá formulace) a v roce 2016 se opět pustila do hodinařiny. Zatím nabízí jediný model Waltz numero Eins, limitka 50 kusů s hezkým strojkem s mikrorotorem. 

 

post-59-0-56005100-1458733088_thumb.jpg

 

Co to je za lidi?, ptal jsem se spolu s Butchem Cassidym. Jediným vodítkem byla zmínka o "upraveném automatickém strojku Vaucher Fleurier". Tahle stopa vedla až na Baselworld, kde letos vystavoval skutečný výrobce nejen strojku ale celých hodinek C.SUCHY & SÖHNE - firma Vaucher Manufacture Fleurier, která v divizi Vaucher Private Label vyrábí pro zájemce malé série hodinek na zakázku. Navštívil jsem je a vyzpovídal v jejich malém stánku v hale 2 (až do té chvíle věrný společník Roman se odmítl návštěvy zúčastnit a šel okukovat Sinn o dvoje dveře dál). Byli celkem ochotní, dokud byla naděje, že jsem potenciální zákazník. Když se ukázalo, že jsem zpravodaj Chronomagu, trochu zrychlili výklad a směřovali náš rozhovor k rychlému rozloučení (Roman byl teprve u druhého modelu z novinek Sinn, když jsem se k němu opět připojil).

 

Vaucher Manufacture Fleurier vyrábí "lepší" strojky pro řadu věhlasných značek jako je třeba Parmigiani Fleurier. Nejznámější hodinky s jejich strojkem z poslední doby jsou určitě Slim d'Hermes. (Ty se mi, mimochodem, fakt líběj, podle mýho jsou to víc opravdový hodinky a míň módní produkt Hermes.  Kdybych vážil tak o 25 kilo míň, a kdybych se narodil v bohatý rodině někde ve Francii nebo Itálii a uměl nosit šátek v rozhalence a hnědý polobotky do špičky, tak bych je snad i chtěl.) 

 

post-59-0-59225100-1458733081_thumb.jpg

 

Divize Private Label nabízí komplexní službu výroby hodinek "na klíč". Pěkně formulovaná nabídka je na první stránce jejich webu.

 

post-59-0-80968800-1458733094_thumb.jpg

 

Nabízejí výběr z pěti strojků v různých úrovních zdobení a skeletonizace.

 

post-59-0-53038300-1458733106_thumb.jpg

 

K tomu nabízejí nejen zajištění veškeré výroby kolem hodinek (prý zvládají 50 hodinářských profesí), ale dodají i odbornou pomoc s designem. Na ukázku tam předváděli vzorové hodinky v základním provedení - pouzdro 40 mm, double safír, strojky se základním zdobením bez komplikací.

 

post-59-0-55207100-1458733101_thumb.jpg

 

Minimální výrobní série je 25 kusů. Vzorové hodinky by v sérii 50 kusů vyšly na 3000 EUR jedny. 

 

Takže by člověk potřeboval jen dobrý nápad, vymyslet si nějakou pěknou historii, odhadem tak 6 - 10 milionů Kč a může se vypravit do Val-de-Travers a domluvit si limitku padesáti kousků jako parta kolem značky Carl Suchy (těm teda mohli rozmluvit ten párek tlustých okřídlených kozlíků v logu, jinak celkem povedený hodinky).

 

post-59-0-49617700-1458733111_thumb.jpg

 

A když bude mít štěstí, přidělí mu na spolupráci sličnou hodinářku.

 

post-59-0-92202200-1458733116_thumb.jpg

 

Většinovými akcionáři firmy Vaucher MF jsou nadace Sandoz (Novartis) family a Hermes.

 

Poznáka pod čarou: nejsou to prý kozlíci https://cs.wikipedia.org/wiki/Gryf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktore, jak si vysv?tluješ, že v době, kdy se hromada firem snaží o vstup do inhouse klubu, existuje výrobce strojků - schopný zajistit i výrobu pouzder, ciferníků, ruček a tvorbu designu - na téhle "servisní" bázi? Je to tím, že primárně má sloužit jako výrobce strojků pro své akcionáře? Nebo je takových firem víc a je to v hodinářském sv?t? normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viktore, jak si vysv?tluješ, že v době, kdy se hromada firem snaží o vstup do inhouse klubu, existuje výrobce strojků - schopný zajistit i výrobu pouzder, ciferníků, ruček a tvorbu designu - na téhle "servisní" bázi? Je to tím, že primárně má sloužit jako výrobce strojků pro své akcionáře? Nebo je takových firem víc a je to v hodinářském sv?t? normální?

Ve Švýcarsku je takových firem celá řada, pravda většinou v nižším segmentu. Dílem se jedná o dědictví historického vývoje hodinářského průmyslu a také asi poptávka po takových službách. S výrobou strojků je to ještě složitější, snaha značek zajistit si švýcarské mechanické strojky v dostatečném množství do budoucna je pochopitelná. Problém je, že další vývoj situace po roce 2020 je nejasný. Ani velkým hráčům se příliš nechce investovat do vlastní výroby, protože co když se  stane, že Eta místo utažení kohoutku otočí a řekne, že strojků má dost a nakupte si kolik potřebujete. V takovém případě může obrovská investice do výroby vlastních strojků položit i velkou firmu. Etě prostě nedokáže v některých cenových hladinách nikdo konkurovat kvalitou, dostupností náhradních dílů, servisních kapacit a hlavně cenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci a Ti z vás co tam byli. nenarazily jste na tohle? automat od Rondy - Mecano R150 za 60CHF

 

Ronda mecano R150
Mechanical Swiss Made movement, 25 Jewels
Size 111/2??? ? Diameter 25.60 mm, Height 4.40 mm (Miyota 9015 ? same size but thickness at 3.9mm)
Power reserve 40 hours
3 hands, date
28?800 vibrations per hour; 4 Hz
Automatic winding with ball bearing
Incabloc anti-shock system
Swiss lever escapement
Index system for fine adjustment

 

 

post-24979-0-40950200-1458761658_thumb.jpg

zdroj: link výše

 

 

ofiko tady

http://www.ronda.ch/en/mechanical-movements/ronda-mecano-100/

Upraveno uživatelem Sedlin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Švýcarsku je takových firem celá řada, pravda většinou v nižším segmentu. Dílem se jedná o dědictví historického vývoje hodinářského průmyslu a také asi poptávka po takových službách...

Myslíš, že by se dal nějak predikovat vývoj v oblasti AHCI? S tím, jak všechny firmy tlačí na inhouse metu, přičemž se pod tento pojem schová lecos. Asi se stávající tlak nějak musí zákonitě dotknout lidí typu Hajime Aosaka. Dost často vidíme jeden model a tím to končí. Např. po tom prohnutém modelu od Evy Leube jsem čekal větší progres.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...