Přejít na obsah

Marketingový průzkum/volba názvu knihy


Chytlavější název knížky  

37 hlasů

  1. 1. Která varianta názvu knihy vám přijde chytlavější?

    • Evoluce organizací
    • Budoucnost organizací

  • Prosím přihlaste se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Bohužel obal a název prodává. Obsah může být zajímavý, ale na rovinu (a to jsi určitě taky chtěl slyšet), kolem takového názvu projdu bez povšimnutí, knih, které mají v názvu organizace je nepřeberné množství. Dneska lidi chtějí vidět Bestseller, 99% ekonomů doporučuje apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 53
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Bohužel obal a název prodává. Obsah může být zajímavý, ale na rovinu (a to jsi určitě taky chtěl slyšet), kolem takového názvu projdu bez povšimnutí, knih, které mají v názvu organizace je nepřeberné množství. Dneska lidi chtějí vidět Bestseller, 99% ekonomů doporučuje apod.

 

No, jenže pro takové lidi je tahle knížka stejně zbytečná. To není cílová skupina. Tohle je pro lidi, kteří chtějí vytvořit organizaci, jejímž primárním cílem nebude zisk, urvání podílu na trhu, atd, ale vlastní cíle té organizace. A zisky pak přijdou taky.

A všem firmám z toho vzorku v knize se to daří.

Třeba ta holandská firma poskytující zdravotní péči nezačala s tím, že totálně urve trh. Založil ji chlapík, kterému se nelíbilo, že tyhle organizace tam fungovaly doslova průmyslově, kdy sestry "doručovaly""zákazníkům""produkty", rozuměj, zašly za pacientem domů dát mu pravidelnou injekci. Chtěl vytvořit prostředí, kde sestry budou mít zase čas na osobní vztah s pacienty, vypít kafe, prohodit pár slov a kde je nebudou buzerovat šéfové, protože "doručování produktu injekce" jim místo 10 minut trvalo 11 minut. Dneska pacienti této firmy potřebují v průměru o 50 % méně hodin péče, protože sestry v rámci lidského přístupu a pokecu zajistí, aby se co nejdřív osamostatnili, nebo angažují rodinu, známé, sousedy, atp. Takže jejich výsledná produktivita je i přes kafíčka vyšší.

No a firma z 10 zaměstnanců před 10 lety vyrostla na dnešních nějakých 8 tisíc a zaměstnává nějaké dvě třetiny všech komunitních sester v Nizozemí. A je i přes tenhle růst a asi 50 000 euro nákladů na start nového týmu v plusu. 

Tímhle způsobem ale vážně nejde urvat za rok na novou vilu s bazénem a dva poršáky, protože to znamená ne komunistické, ale přece jenom férovější rozložení zisků. Stonásobky běžných platů tady u ředitelů vážně nejsou aktuální.

Takže lidi, kteří by hledali "1000% efektivity pro převálcování vaší konkurence" a podobnou literaturu, takovouhle organizaci stejně nikdy nerozjedou.

Není to pro sluníčkáře, ale taky to není pro nějaké "žraloky" a "vlky z Wall Street". Je to pro lidi, kteří chtějí práci, která dává smysl, ve které je jim dobře a která jim zajistí slušné živobytí bez toho, že by to bylo na úkor jiných.

Prostě férovka, pohoda a pokud možno i zábava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel to co funguje v zahraničí tady prostě pořád dost často nefunguje (především služby, za které u nás nechce skoro nikdo platit). Stačí si přečíst o budování úspěšných firem v zahraničí a v drtivé většině je to mimo jiné o penězích a velkém trhu. Všude se dočteš, stačí tvrdě makat, být na zaměstance spravedlivý ale přísný, dostat z nich maximum a získat alespoň desítky mil. USD od investorů a pak to frčí. Neexistuje žádný zázračný postup, který se naordinuje firmě a ona je úspěšná, je to jen další způsob, jak snížit co nejvíce riziko zkrachování. Řada našich úspěšných firem se postavilo na nohy právě z businessu v zahraničí. Samozřejmě rád se na tu knihu podívám, stačí mi to vytištěné jako skripta, obal nepotřebuju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel to co funguje v zahraničí tady prostě pořád dost často nefunguje (především služby, za které u nás nechce skoro nikdo platit). Stačí si přečíst o budování úspěšných firem v zahraničí a v drtivé většině je to mimo jiné o penězích a velkém trhu. Všude se dočteš, stačí tvrdě makat, být na zaměstance spravedlivý ale přísný, dostat z nich maximum a získat alespoň desítky mil. USD od investorů a pak to frčí. Neexistuje žádný zázračný postup, který se naordinuje firmě a ona je úspěšná, je to jen další způsob, jak snížit co nejvíce riziko zkrachování. Řada našich úspěšných firem se postavilo na nohy právě z businessu v zahraničí. Samozřejmě rád se na tu knihu podívám, stačí mi to vytištěné jako skripta, obal nepotřebuju :)

 

Jedním z poznatků z téhle knížky je, že tento přístup funguje napříč kulturami. Zmiňovaná firma AES takhle roky provozovala elektrárny asi ve 30 zemích po celém světě včetně Kazachstánu, Kamerunu, Pákistánu a podobných "libových" prostředí. A všude jim na začátku říkali, jó, to je moc pěkné, ale tady to fungovat nebude. No, a pak to fungovalo.

Myslím, že lidi kdekoliv na světě dají přednost práci v prostředí, kde se cítí dobře, kde je ostatní oceňují a kde můžou využít a ukázat, co v nich je, oproti systému, kde je neustále buzeruje nějaký dozorce, který s nimi jedná jako s křížencem zloděje, otroka a idiota.

Nebo je vážně malý český člověk o tolik horší, než průměrný vzorek kamerunské nebo pákistánské populace? Vážně?

Bohužel právě tahle kniha uznává, že žádný kouzelný postup neexistuje a už vůbec pro úspěch. Jenom říká, že když bude organizace užitečná a lidi v ní budou pracovat rádi, je velmi pravděpodobné, že se jí bude dařit. A dařit se jí bude mnohem šetrnějším způsobem, než se daří firmám, které jsou úspěšné z pohledu dnešních běžných indikátorů.

Například zmiňovaná holandská zdravotnická firma aktivně pomáhá své konkurenci přejít na jiný způsob fungování. Nebere totiž ostatní jako konkurenci, ale spojence na cestě k dosahování stejného cíle - vyléčení nebo zajištění důstojného dožití pacientů.

Taky je tady silný element té evoluce i v rámci fungování a celkového zaměření organizací. Běžná firma se rozhodně dělat jednu věc. Na tu si udělá plán a podle něho jede. A snaží se podle něho jet, i když to nejede. Tyhle firmy jsou schopné se měnit tak pohotově a často, že za rok můžou dělat něco úplně jiného, než na čem začaly, jen díky tomu, že přirozené talenty jejích lidí a příležitosti, na které narazili, je prostě potáhnou jinam. A bude se jim dařit, protože budu fungovat na svých silných stránkách tam, kde budou mít prostor, ne snažit se překonávat své nedostatky, aby se nacpaly do škatulky, která ani nemusí být životaschopná.

Trochu tragédie dneška je, že spousta firem má pocit, že má nějaké "právo na úspěch", jen když se bude dost snažit. Nebo rovnou uměle vytváří nesmyslné "potřeby" ve snaze na tom něco trhnout. Tedy, můžu si vymyslet sebevětší číčovinu, ale když budu dost vychytralý a dostatečně vyd rbu s dodavateli a zákazníky, tak z toho stejně ta vilka a mercáky budou. Dnešní "úspěch" je hrozně často na úkor někoho nebo něčeho.

Ale právě proto je pro založení organizace tohohle typu potřeba jiná úroveň uvažování, pro kterou úspěch už neznamená jenom materiální bohatství.

Já sám rozhodně nejsem žádný sluníčkář a jako OSVČ přicházím se "šéfy" a dalšími nešvary korporátu do styku jen sporadicky a víceméně zprostředkovaně, ale byl jsem na pár akcích, které pořádal právě zmiňovaný Tomáš Hajzler, který tady už roky propaguje tuhle ideu Svobody v práci, a je krásné poslouchat příběhy lidí, kteří se těší do práce, do které by člověk vůbec neřekl, že by někdo mohl chodit rád a to ne proto, že by dělali něco jiného - naopak, makají ve fabrice u stroje - ale dělají to prostě jinak. I ty MČČéčka prostě ocení, když můžou být lidmi i v práci.

Jak autor uvádí - leží a běží to na dvou zásadních nezbytných podmínkách - aby tím žil lídr/ředitel/zakladatel a majitelé. Bez toho to nejde. Ale když to už jede, tak se to líbí i řadovým lidem, kteří by něco takového vůbec nepovažovali za možné, protože z hlediska uvažování jsou výchovou uvázlí hluboko v tradičních hierarchiích a ochotně to přijímají.

Samozřejmě tu budou vždycky lidi, kteří nemají vlastní vnitřní "drive" pro nějakou úchvatnou kreativní činnost, ale i ti tady můžou být v rámci týmů užiteční. Typický příklad je moje ségra. Ta sice není žádný Einstein, ale je neskutečný dříč a poctivec. Ta sama žádný týmový lídr nikdy nebude, ale co by někomu v týmu slíbila, to by dodržela a ještě přidala. Takhle dře jako otrok pro vychcánka, který ví, že v regionu je v oboru málo práce, tak lidi bere jen na dohodu a ždímá je jak hadr. Kolik takových lidí by v prostředí těchto organizací doslova rozkvetlo? Jakou energii by pak do práce dávali? Jak by se pak takové organizaci dařilo, když by stejnou práci dělali lidi ve srovnání s konkurencí s x-násobným nasazením jen proto, že by jim to dělalo radost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, proč by se tam podle mě mělo vyskytovat slovo organizace jsem už několikrát uváděl.

Ale přidám ještě další důvody, které mě k tomu vedou.

Protože já tady musím zastupovat zájmy hned několika stran. Nejen klienta, který to musí prodat, čtenářů, které to musí zaujmout, ale taky autora, jehož je to dílo, bejby, výtvor. Strávil nad tím často roky času a určitě si pečlivě rozmyslel, jak to pojmenuje.

Nesnáším, když pak lidi přijdou a z původní název jednoduše kompletně vyhodí z okna, protože mají nějaký svůj super nápad. Někdy to samozřejmě jinak nejde, ale pokud je to jen trochu proveditelné, pokouším se respektovat volbu autora.

Vyjádřím to graficky:

attachicon.gif Mlisa.jpg

 

Touhle cestou jde spousta filmů

Die Hard - Smrtonosná past ???????

Where the Wild Things Are - Max a maxipříšerky (rozhodně to není film pro děti, aby název museli takhle dětinštit)

13th Warrior - Vikingové (Proč?)

atp.

 

Ale to je na dlouhou debatu. Já ve stručnosti prostě chci do co největší možné míry respektovat rozhodnutí autora a slovo organizace je jak v původním názvu, tak všude v celé knížce. Viz předchozí příklad s pizzou.

Jasně, takže zadání vlastně zní jestli evoluce nebo budoucnost. V tom případě jsem pro "budoucnost", slovo evoluce evokuje něco poněkud jiného a název se tím stává méně srozumitelným. Vzhledem k tebou popisovanemu obsahu bych ja osobně volil spíš název "Revoluce v organizacích". Ale nejsem marketer ani ekonom, jen "amatérský bohemista" a kdysi i príležitostný překladatel.

 

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, takže zadání vlastně zní jestli evoluce nebo budoucnost. V tom případě jsem pro "budoucnost", slovo evoluce evokuje něco poněkud jiného a název se tím stává méně srozumitelným. Vzhledem k tebou popisovanemu obsahu bych ja osobně volil spíš název "Revoluce v organizacích". Ale nejsem marketer ani ekonom, jen "amatérský bohemista" a kdysi i príležitostný překladatel.

 

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk

 

Zadání v podstatě takhle znělo, i když už to tady asi v diskusi mezitím zapadlo, ale jak jsem tady už psal, jsem každopádně rád i za další tipy a nápady, které vyplodí otevřené hlavy vystavené informacím, o čem ta knížka je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priznam se, ze myslenka me zaujala, ale z tech dvou nazvu, co jsi sem dal, me nezaujal ani jeden a taky by me nemotivovalo se na tu knizku v knihkupectvi bliz podivat. Podle me tu padlo nekolik rozumnych navrhu, kdy by mohl byt uderny titulek s dodatkem v podtitulku. Podtitulek "Jde to i bez manazeru" se mi vylozene libi, vysvetluje to castecne obsah knihy a v dnesnim premanazerovanem svete je svym zpusobem rebelsky Pokud slovo "organizace" musi byt v nazvu, pak me napada nasledujici:

- Nova Organizace aneb jde to i bez manazeru.

- Rizeni Organizace Jinak - jde to i bez manazeru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně je jedno, jak to nazvete, třeba "Neřízené organizace" nebo "Organické organizace", ale rád si to pořídím a přečtu. A to, na co jsem byl uloven, nebyl marketing v tom úzkém slova smyslu, ale tady ten networking a diskuse okolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně je jedno, jak to nazvete, třeba "Neřízené organizace" nebo "Organické organizace", ale rád si to pořídím a přečtu. A to, na co jsem byl uloven, nebyl marketing v tom úzkém slova smyslu, ale tady ten networking a diskuse okolo.

 

To jsem moc rád, že to při tom průzkumu zaujalo. Ono by to tak nějak samo o sobě mělo. Když přijdeš za spoustou trochu "rozumných" zakladatelů, kteří v sobě mají trochu té touhy rozjet něco, co by vydělávalo a bylo to i užitečné a řekneš jim, že lidi nemusejí pracovat "pro ně", ale "s nimi" a nejenom výsledky, ale hlavně průběh té práce budou někde úplně jinde, tak je to musí zaujmout. Už vůbec se nebavím o nějakých ubuzerovaných chudácích z nějaké kartonové kancelářské kóje, kterým tímhle obrazně namísto jejich tvrdé plastové židle bez štelovacího opěradla představíš koncepci ergonomické židle s 15 nastaveními a stůl, který si můžou zvednout na práci ve stoje a ještě k tomu s ním můžou odjet za skupinkou kolegů, se kterými právě dělají na jednom projektu, tak z toho možná budou ze začátku i trochu vykulení, ale rozhodně nebudou brblat. Navíc jejich šéf nebude sedět v prosklené rohové kanceláři, ale stát u podobného stolu hned vedle nich a dělat s nimi na tom společném projektu, protože tam je momentálně prostě nejužitečnější.

Původně jsem za sebe chtěl napsat, že je těžké se skutečně nadchnout pro koko tinu, tak, aby se člověk o něčem vypisoval podobně, jako já tady, ale pak jsem si uvědomil tu strašlivou haldu lidí, kteří jsou ochotní mávat transparentama s neuvěřitelnýma koko tinama, tak namísto toho se jenom svěřím s tím, že já osobně nejsem nijak finančně zainteresovaný na prodejích téhle knihy. Já dostanu zaplaceno za stránku a tím jsem skončil. Takže všechno tohle kolem je ve "volném" čase a od srdce. Pro Tomáše Hajzlera a jeho Peoplecomm totiž skutečně nedělám už od naší společné první knížky o firmě Zappos v roce 2009 tak vyloženě pro peníze. Ta stránková gáže, kterou si mi on může dovolit dát, není žádné extra terno, ale já pro něj stejně dělám rád, protože v jeho snažení vidím smysl. Vidím tam upřímnou snahu pomoct lidem, aby se jim líp pracovalo. A vzhledem k tomu, jak velkou část života v práci strávíme a nakolik se často prolíná a ovlivňuje zbytek našich životů, tak je tahle snaha opravdu chvályhodná a jsem rád, že se na ní můžu tímto svým přispěním podílet. Nikdy bych si nemyslel, že budu moct jako jednotlivec a živnostník nějak skutečně zásadně ovlivnit životy zásadnějšího počtu lidí (když pominu pár stovek svých žáků z kapitánských kurzů), ale tohle mi dalo naprosto reálnou příležitost být součástí opravdově změny a změny k lepšímu, což spousta lidí o svém zaměstnání tvrdit nemůže.

Ještě jednou vám všem moc děkuju za příspěvky, zprávy a tipy a tím i za váš čas a vaši pomoc v tomhle snažení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...
  • po 3 týdnech...

Vážení, tak knížka je na světě. Nejde o žádnou trockistickou zkázu společnosti, jak hodnotně poznamenal poslední příspěvek. Nemá to nic společného se sluníčkářským rovnostářstvím, kde se musí každé budižkničemu ohleduplně opečovávat jako křehká rostlinka a každý vrtoch paní uklízečky znamená zastavit stroje v celé fabrice.

 

Tato knížka ukazuje, jak je možné přistupovat k organizaci organizací jinak a jak prakticky nastavit prostředí v nich tak, aby bylo možné co nejvíce využít potenciálu jednotlivých členů, protože nic není "problém někoho jiného, protože tohle já nemám v popisu práce". Není tu šéf, který se svými podřízenými zachází jako s křížencem otroka, debila a zloděje, ale týmy, kde se k sobě spolupracovníci chovají jako ke kompetentním, inteligentním a férovým lidem, vyřeší sami, co vyřešit dokáží i bez vševědoucího vedoucího, a na co nemají, o tom se poradí s někým, kdo o tom něco ví. Výsledkem je vyšší výkonnost, lidštější pracovní prostředí a férovější odměňování.

 

Je obtížné všechny myšlenky v této knize shrnout nějak stručně, ale rozhodně to není ztráta času pro každého, kdo se nějak podílí na vedení jakékoliv organizace, nemá pocit, že ten současný běžný způsob "řízení" organizací a firem je ten úplně nejžůžovější na světě a rád by načerpal inspiraci pro zavedení trochu jiného systému, než ten, co vymysleli už o pár století zpět.

 

post-1770-0-56427700-1480510754_thumb.jpg

 

Knížka je k mání k na stránkách nakladatelství Peoplecomm https://www.peoplecomm.cz/budoucnost-organizaci

 

Když už se tady pokouším pomoct s propagací podle mě nanejvýš užitečné knížky, přidám tady taky tip na poslední knížku, kterou jsem pro toto nakladatelství dělal.

 

Jde o Domácnost bez odpadu od Američanky francouzského původu Bei Johnsonové. Dobrý tip na vánoční dárek pro jakékoliv ekologicky smýšlející přátele.

Než tady zase začnou lítat vynikající poznámky o ekoteroristech a batikovaných tričkách, tak bych rád uvedl, že já sám nejsem zrovna nějaký nadšený ekocokoliv, ale přesto mi základní myšlenky a spousta představovaných praktických rad v této knížce přijdou nejen užitečné, ale i rozumné, což se v této ekooblasti moc nevídá. 

Jde tu o přístup, při kterém se člověk snaží co nejvíce OMEZIT vytváření odpadu běžným provozem své domácnosti. Věci, jako je recyklace nebo nějaké kompostování jsou tady až podružné. Nese se to ve stylu není důvod plýtvat časem výrobou lampiček z PET flašek od balené vody ani jejich vynášením do kontejneru na tříděný odpad, když si můžu jednoduše napustit vodu z kohoutku. Největší část odpadu člověk odbourá, když se zamyslí nad tím, co si vůbec "pustí do baráku".

Autorka si sama prošla mírně extrémními fázemi těchto snah a když z nich vystřízlivěla, došla k prakticky proveditelnému způsobu provozu vlastní domácnosti, který se prostě snaží být maximálně ohleduplný ke zdrojům prostřednictvím zjednodušení a omezení "spotřeby".

Halda tipů je tam poměrně dost závislá na americkém prostředí, ale i u nás je z nich využitelných dost na to, aby někomu, kdo chce trochu omezit svůj dopad na planetu, stálo za to si tu knížku přečíst.

 

post-1770-0-81217400-1480511543_thumb.jpg

 

K mání opět na stránkách nakladatelství https://www.peoplecomm.cz/domacnost-bez-odpadu

 

Pro zajímavost, autorka přijede tento víkend - v sobotu 2.11. do Prahy na besedu na toto téma a křest knížky.

Odkaz tady https://www.tomashajzler.com/akce/domacnost-bez-odpadu-bea-johnson

 

(Moderátory prosím o případné vyjádření, pokud by odkazy byly nějak proti něčemu. Z mého pohledu to není nějaká reklama pro komerční gigant. Snažím se tu spíš upozornit na zajímavé myšlenky a pomoct mrňavému českému nakladatelství, které chce přinášet lidem užitečné informace. Majitel je skutečně zapálený fanda a nadšenec a tak se mu snažím pomáhat, co to jde, aby v tom mohl pokračovat.)

 

Děkuju za pozornost a v soukromých zprávách projevenou podporu a zájem.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...