Přejít na obsah

ze Života .....


Návštěvník YPO

Doporučené příspěvky

 

Myslia sa tie čo som sem hodil foto? Bo tam je 7750 a to až taký šrot nieje, nie?

Jo ty, sice tam je 7750, ale celá sada byla nějaká hodně nepovedená. Na strojek si všichni stezujou, odešel hodně rychle a až generalkou získal trochu na spolehlivosti. Osobně nevím, kde byl problém, ale drtivá většina těch, co je pravidelně nosila, navštívila do půl roku velkej servis. Čest výjimkam.

Upraveno uživatelem kuncák7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ypo: Lada Vodicka ,aka prvni ceskej raper je pecka.Mam ho moc rad.Zpiva i mou oblibenou pisen, Byl to Shane,takovej brutalni chraplak.

 

Jinak gratulace ke 4 rokum za kolacem,ja mam letos 21roku. Mam k tomu sepsanej pribeh,co jsem daval klukum.Sem se asi nehodi,vystupuje tam pani Hopova a dost ji trapim.  :)

 

Mozna pusobim jako sasek,ohledne lasce k praci atd,ze se to treba uz nenosi,nebo divny atd. Ze bych se nemel radovat  ,kdyz je to obycejne. Ale opravdu se tam tesim,nejsem workoholik .

Ma to podivne kouzlo.Neumim to vysvetlit.Pritom vikendy v praci,nocni,vstavani ve 3 rano atd.....

 

Jak mam kamose,co si nic nedarujem a vedem nekorektni reci ,protoze se zname dlouho a nehrozi nepochopeni, nebo ze se nekdo urazi,jsem od nich bit.

 

A to velmi casto-drahy sou zmrdi,penez co to stoji,spina ,zpozdeni atd.

Kopu za matersky podnik,ale jsou velmi chytri,argumentuji podle a podpasove ,je jich vic a jsem proti nim uplne sam. Nekdy ,to jen v mizivem promile mi daji za pravdu,casto se mi vysmejou.    :)

 

Mnohe prihody nejdou publikovat nikde jinde nez jim,to kdyz jsem vytocenej na max a tak si jim postezuji,nejcasteji je to boj a prohra se systemovym nastavenim, kdy jednotlivec i kdyby se zblaznil nic nezmuze.  

 

V takove chvilce mi pomohou. 

Napriklad pri poslednim nastvani  jsem dostal pro ilustraci  tuto  kolaz.  

Hajnej mi psal,ze mi pomohl kriz poponest,ale Wasa jen cumi a jde s davem .......    :D

 

post-1144-0-74328300-1548005874_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Mozna pusobim jako sasek,ohledne lasce k praci atd,ze se to treba uz nenosi,nebo divny atd. Ze bych se nemel radovat ,kdyz je to obycejne.

Tvoje práce dává smysl, okamžitej výsledek, neni jednoduchá a jen tak někdo by na ní nedosáhl, na rozdíl od všech těch kanclů. Zcela ti rozumím, proč tě to baví. A moc se mi ten přístup líbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k těm knížkám s leteckými příhodami - kromě už zmíněného práškaře Juračky a neuvěřitelných příhod cpt. Jurka ještě můžu doporučit knihu Nahoru a dolů od Jana Kopičky (také vydavatelství Svět křídel, vycházelo to částečně i na planes.cz), další bývalý pilot ČSA co ho to pak zaválo do světa, čte se to taky jedním dechem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě pár odkazů na flying revue, taky dobrý čtení, ale trochu hůř se v tom orientuje:

 

https://www.flying-revue.cz/vzpominky-letcu

https://www.flying-revue.cz/vyhledavani?s%5Bbasic%5D%5Bname%5D=Cesty+života+leteckého+&submit=Hledat&s%5Bbasic%5D%5Bexclude_enabled%5D=1

 

Pak na planes.cz ještě články od Jana Čecha (ke konci už je kvalita nic moc), Alberta Orlity a Jana Kopičky

p. Milota napísal peknú od srdca písanú knižku Létal jsem patnáctku. Raz za čas ju vytiahnem a niektoré časti zas prečítam. Na konci knihy si so slzou v oku zaspomína a popraje ešte tak raz zažiť pomalý výkrut na migu.. 

Po čase som sa dozvedel, že sa mu to aj podarilo a je z toho aj video. Bol som šťastný aj za neho :)

post-18856-0-12333300-1548366497_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred tydnem sem dostal na prvni jizdu chlapika, je mu asi 45roku ,ktery jezdil kamionem. Je cerstve po kurzu,nyni se bude 4 mesice zaskolovat pod bicem nemilosrdneho kolegy.
Mel se mnou 12 hodinovou smenu a domu odchazel uplne vyrizeny. A s nim sem byl uplne hotovej i ja,celou dobu sem stal vedle nej na strane brzdy a sahal mu do rizeni,protoze byl uplne marnej. 
Ale ne nejak chvilema,celou dobu-nesoustredeni,povidani o kravinach,jak kdyby byl nastrelenej .
Prej ,ze kamion dobry,ale tohle ze je horsi. 

Rikam,to je o zvyk,tezky zacatky.
Nechtel sem ho nejak odrazovat a shazovat,takze sem mu dodaval odvahu a snazil se mu ulehcovat ukony ktere nestihal.
Po smene sem ho pochvalil ,ze to slo dobre ,at je na sebe pysnej a ze parada.
Uplne rozkvetl.
Tu lez milosrdnou jsem si odpustil ,pac byla pro dobro veci a sel sem za sefem,ze uz ho skolit nejak nemam chut.

A on,ze to bude problem,pac borce nechce nikdo. Kluk neni zlej,jen je to o nervy. 
Pokud se neco pos ere,jde to samozrejme za skolitelem -jakekoliv dovreni dveri,cas odjezdu,nedobrzdeni,projeti atp.

Vsimnul sem si take,ze je pro zajemce o tohle povolani klicova otazka penez. Popravde je jich dost na prvni pohled,vic nez se pise v novinach.
Kdyz se to ale rozlozi na cas straveny mimo domov,rozbite vikendy,brzke vstavani a pozdni prijezdy ,tak to asi uplna pecka neni.

Za mne to je tak,ze penez mam akorat na bezny a spokojeny zivot,kdy mi nic nechybi.

Nemam teda na rolby a na Ulisny Nardiny furt setrim.   :D

K tomu ale musim  pripocist,ze tam mam neustale faktor teseni do prace a v ni i spokojenost,ryzi stesti.
Tzn co by jako bylo lepsi,mit nekde o desitku,dvacku vic a delat od nevidim do nevidim to co mne nebavi,nebo delat to co je fajn a radovat se ze zivota.
Je to ryze muj osobni nazor,trebas neprenosny. 
Nemachruju,ze sou penize nepotrebne,jen si uvedomuji,ze mam dost pro hezky zivot.

A doslo mi,pri pohledu na toho noveho kolegu,ze mam velkou kliku-mohu delat to,co mne bavi,asi jsem v tom dobrej (pokora,respekt a ucta tam je stale, na to nezapominam a rozhodne nemachruji) a pozivam urcitou vysadu v tom,ze je lidi co tuto profesi muzou nebo chteji delat opravdu zalostne malo.....
Tak uvidime jak to bude dal. 

Kdyby to chtel kdokoliv zkusit,rad poradim a pomuzu.......

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslel, že je na to potřeba chodit deset let do školy ......... je fakt, že ten kurz není úplně krátký, ale tohle jsem nečekal

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stačí maturita

A kdo dnes může pomýšlet na profesi strojvedoucího? ?Strojvedoucí musí mít maturitu, věk minimálně dvacet let, musí splňovat zdravotní a psychologické předpisy a úspěšně absolvovat zhruba roční výcvik, kurzy a zkoušky,? vyjmenovává Jiří Lukeš.

Při ročním kurzu čeká na strojvůdcovského eléva dílenský výcvik ? to proto, aby si lokomotivy řádně ?osahali? a v rámci pasivního jízdního výcviku se několikrát svezli na stanovišti. Dále jdou na měsíc do České Třebové, kde je čeká kurz, který vede k získání licence. O zkoušku pak žádají Drážní úřad, skládají ji tamtéž. ?Poté nastoupí do jízdního výcviku a zhruba po měsíci jdou opět do Třebové na další měsíční kurz, ve kterém už se školí na konkrétní typy strojů.? Ani tím však celý kolotoč kurzů a různých zkoušek nekončí. ?Následují další jízdní zácviky a technické a dopravní zkoušky,? teprve uzavírá výčet vedoucí Lukeš.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

u nás je to velmi podobné ...... buď už přijdeš s Déčkem nebo si ho v rámci podniku uděláš (cca půlrok) ...... pak jdeš do kurzu (cca 10 dní), který se skládá z předpisů, ovládání vysílačky (na to pak dostaneš lejstro) , vyplňování výkazů atd. .......... samozřejmě je součástí i jízda s podnikovým učitelem autoškoly u kterého můžeš snadno vyletět i když papíry už máš :D

když tohle všechno absolvuješ tak jdeš na garáž tam kam chceš a jdeš do zácviku (cca 5 dní, někdy méně podle toho jak jsi zdatný) = jedeš už naostro se služebně starším řidičem, který na tebe dohlíží ...... nicméně už jde všechno za tebou, protože on tam sice je, ale nemá šanci nijak zasáhnout, páč jsi za sklem :D ....... noa když projdeš i tímhle tak už jedeš sám

statistiku úspěšnosti neznám, ale troufnu si říct, že čtyři z deseti řidičů odcházejí už v zácviku ..... zažil jsem, že přišel nový člověk na šejdra .... odjel ranní část a odpoledne už nepřišel ........ další si do toho sednul, seřídil zrcátka a řekl, že na to nemá ..... a šel navěky domů

 

nejlepší byl týpek (řidič kamionu) který v půlce linky dostal hlad a že si jako půjde něco koupit do krámu a lidi zatím nechá na zastávce v busu ...... že je tak zvyklej ........ tak taky šel domů

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za ty roky je postup docela vymakany.
Prihlasis se,projdes testem vstupnim,kde se vyloucej uplny dementi.
Potom je doktor,kde musis projit oci,usi,neurolog,psychyiatr,psycholog,neurolog a internista. Bryle nevadej,curkovka ano.
Kdyz ok,poslou Te na psychotesty. Ty jsou opravdu sileny,alespon pro mne-byl jsem vyrizeneny a to jsem je predtim delal take treba u vozmistru. Udajne maji čd firove 80 procent toho,co maji dopravni piloti,to mi prijde uplne sileny...... Rikam nejsem chytrej,tak mozna proto jsem trpel jak Hus. 

Pokud je das,stavas se zamestnancem a dostavas uz plat,,kolem 20ky cisteho-po dobu nez udelas vsechny zkousky,postupne jak po kruckach postupujes se penize zvedaji. Je to motivacni. 
Jezdis treba se mnou,nebo nejakym zkusenym kolegou tzv pasivni zacvik,kde si tak nejak okouknes,o cem vubec ta prace je...

A urcite to ma smysl,pomalu si zvykat a treba to vzdat hned na zacatku,penize ktere do Tebe dopravce,zamestnavatel sype jsou velke a nikdo je nechce vyhazovat zbytecne.

Tzn vejkendy,nocni,jidlo jiny,spani rozhozeny... .....

Potom jdes do kurzu na 3 tydny na licenci,coz je statni zkouska zakony atd. Vcelku prisna,tezka a pomerne velke sito,kdy spousta lid neprojde . Z deseti projde tak 5 lidi. A nemilosrdna,vis nevis ,ok nebo ahoj. 


Kdo udela licenci,ma velkou sanci ze si zajezdi. 

Pak je kurz 5 tydnu technika,kde uz se ucis techniku,prdepisy dopravni,ze zatacka na kolejich neni ale rika se tomu oblouk,nebo semafor je navestidlo atd.
Tento,kurz je zakoncen dopravni zkouskou a pak uz jdes primo jezdit.

Opet se vratis k firovi ale uz ridis. On stoji nad Tebou a pozoruje Ti,rika co delas spatne,trne esli to ubrzdis,nadava Ti ze cumis do mobilu misto na trat.... 01.gif

Pak jeste dvoje zkousky v depu a kurz na vlecky. To uz je ale zabava,protoze si zjistil,ze je tak zajimavy a ze se tesis az pojedes sam. 

Kdyz je po zkouskach,potresu Ti rukou a reknu ktera vlakvedouci rada na noclezne mr da 1 ligu a nic za to nechce,kdy je dobry dat lokotku na kabel abys ji rano natocil,na koho si dat pozor kdyz zdrhas driv domu a spoustu zajimavych poznatku. 39.gif


Vypada to slozite,ale neni..
Vysledek stoji za to,kacky gut,spokojenost,perspektiva ,obdiv maminek na ktery troubis. 

Co je naprosto super je to,ze diky velkemu nedostatky lidi se postup velmi urychlil a dal se dostanes na zajimave stroje nebo turnusy prakticky okamzite.

Nemenil bych. 

Upraveno uživatelem hopa26
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na doktora a psychotesty jsem zapomněl ...... to je dost podobný ....... každopádně ti, tramvajákům, řidičům metra atd. závidím, že k vám nikdo nemůže, nechodí otravovat a nemusíte dejchat ty hnoje co  z těch lidí vycházej všemi otvory ven

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za ty roky je postup docela vymakany.

Prihlasis se,projdes testem vstupnim,kde se vyloucej uplny dementi.

Potom je doktor,kde musis projit oci,usi,neurolog,psychyiatr,psycholog,neurolog a internista. Bryle nevadej,curkovka ano.

Kdyz ok,poslou Te na psychotesty. Ty jsou opravdu sileny,alespon pro mne-byl jsem vyrizeneny a to jsem je predtim delal take treba u vozmistru. Udajne maji čd firove 80 procent toho,co maji dopravni piloti,to mi prijde uplne sileny...... Rikam nejsem chytrej,tak mozna proto jsem trpel jak Hus.

 

Pokud je das,stavas se zamestnancem a dostavas uz plat,,kolem 20ky cisteho-po dobu nez udelas vsechny zkousky,postupne jak po kruckach postupujes se penize zvedaji. Je to motivacni.

Jezdis treba se mnou,nebo nejakym zkusenym kolegou tzv pasivni zacvik,kde si tak nejak okouknes,o cem vubec ta prace je...

A urcite to ma smysl,pomalu si zvykat a treba to vzdat hned na zacatku,penize ktere do Tebe dopravce,zamestnavatel sype jsou velke a nikdo je nechce vyhazovat zbytecne.

 

Tzn vejkendy,nocni,jidlo jiny,spani rozhozeny... .....

 

Potom jdes do kurzu na 3 tydny na licenci,coz je statni zkouska zakony atd. Vcelku prisna,tezka a pomerne velke sito,kdy spousta lid neprojde . Z deseti projde tak 5 lidi. A nemilosrdna,vis nevis ,ok nebo ahoj.

 

Kdo udela licenci,ma velkou sanci ze si zajezdi.

 

Pak je kurz 5 tydnu technika,kde uz se ucis techniku,prdepisy dopravni,ze zatacka na kolejich neni ale rika se tomu oblouk,nebo semafor je navestidlo atd.

Tento,kurz je zakoncen dopravni zkouskou a pak uz jdes primo jezdit.

 

Opet se vratis k firovi ale uz ridis. On stoji nad Tebou a pozoruje Ti,rika co delas spatne,trne esli to ubrzdis,nadava Ti ze cumis do mobilu misto na trat.... 01.gif

 

Pak jeste dvoje zkousky v depu a kurz na vlecky. To uz je ale zabava,protoze si zjistil,ze je tak zajimavy a ze se tesis az pojedes sam.

 

Kdyz je po zkouskach,potresu Ti rukou a reknu ktera vlakvedouci rada na noclezne mr da 1 ligu a nic za to nechce,kdy je dobry dat lokotku na kabel abys ji rano natocil,na koho si dat pozor kdyz zdrhas driv domu a spoustu zajimavych poznatku. 39.gif

 

 

Vypada to slozite,ale neni..

Vysledek stoji za to,kacky gut,spokojenost,perspektiva ,obdiv maminek na ktery troubis.

 

Co je naprosto super je to,ze diky velkemu nedostatky lidi se postup velmi urychlil a dal se dostanes na zajimave stroje nebo turnusy prakticky okamzite.

 

Nemenil bych.

Musíš mít nějakou dopravní školu, nebo stačí třeba jakákoliv maturita, aby ses mohl ucházet o práci strojvedoucího?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staci jakakoliv maturita,jezdi u nas treba kuchar,policiste ,vojaci. 

 

V Hradci Kralove zkousel jezdit i farar,ale toho vyhodili  ,protoze v Ostromeri,kde je vjezd do stanice 40 vletel 70 a malem vylitnul z koleji .Skolitel, co ho mel hlidat nejak nesledoval kde jsou a mel malem srdecni zastavu.

 

Rikal mu "ty vole dyk sme mohli zabit sebe i lidi co tam stojej"  a farar mu prej rikal  " jsme vsichni v rukou bozich"  ,takze se vyhodnotilo,ze by to bylo rizikove,nechat ho drandit samotneho.   :D

 

 

azeppelin: nemam ,ale neni to zadny hit.zas clovek nesmi byt extra vybiravej .  :)

 

 

Jeste k ty skole,z mejch zapisku:

 

 

Kdyz sem delal vozmistra jeste ,tak prijel z Prahy rychlik pribrzdenej a volal mne rozhlas at to dojdu prohlednout.

 

"Sluzebni hlaseni,na 1 kolej rychlik ec74,druhy vuz za lokomotivou indikace horke obruce kontrola."



Sem tam cekal s kladivkem ,prisel primo k vagonu nejakej pan az na metr a pta se mne :

" co musi mit clovek presne za skolu,aby mohl hov no delat a jen tak si chodit po perone s kladivkem? "
Sem se dival ,esli si nedela srandu,borec normalne na vazno.
A pokracoval: "kluk konci zakladni skolu,tak bych ho na to dal vyucit,on neni zadnej velkej myslitel,takze myslim ,ze by ho to bavilo a nevypadate ze by ste se předřel" .... 39.gif 


A jindy,uz sem mel brzdu na osobaku hotovou a jdu na stanoviste a nejakej borec na mne z vagonu kricel : "Vozmistr bez kladivka,to je jako ženich bez vocasu" a sel do pice. 39.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...