Přejít na obsah

Jak doručuje pošťák u vas?


Doporučené příspěvky

před 1 hodinou, lucid napsal:

Logika se odvíjí od škody, která byla ztrátou zásilky způsobena. Pokud by sis nechal proplatit částku za prázdnou obálku a někdo takový, kdo by Ti to proplatil, by se našel (možná pošta na Slovensku takhle funguje, nevím), pak by Ti vyplacením částky vznikl neoprávněný majetkový prospěch v důsledku bezdůvodného obohacení, a ty jsi povinen tento prospěch vrátit poškozenému, jinak jednáš v rozporu s právem, tzn. pokud řekneš, že prázdná a ztracená zásilka stála 300 tis a není to přitom pravda, dopouštíš se podvodu, a když by Ti pošta řekla fajn, sorry, tady máš 300 tis, a ty sis ty prachy nechal, opět porušuješ zákon... Takže se nemusíme vůbec bavit o nějakém nabádání k TČ, protože pošta Tě svými podmínkami před podobným pokušením trestního jednání chrání sama :default_biggrin:.

Rozumiem kam mieris ale nesuhladim. Obalka nemusi byt prazdna. Posielam v nej jediny original svojej fotografie s Britskou kralovnou, papezom, Michaelom Jacksonom,... svojim dedkom. Ak si ju poistim, platim poistne. To je vypocitane podla poistnej sumy. Je to svinstvo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, když posílám nějakou starou věc ke které mám osobní vztah a cením si ji např. na 100000,- .

Zaplatím pojistné na 100000,-, tak očekávám, že ho při ztrátě zásilky dostanu. Je to od Pošty, Pojišťoven a pod. prostě svinstvo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, eskimak napsal:

Rozumiem kam mieris ale nesuhladim. Obalka nemusi byt prazdna. Posielam v nej jediny original svojej fotografie s Britskou kralovnou, papezom, Michaelom Jacksonom,... svojim dedkom. Ak si ju poistim, platim poistne. To je vypocitane podla poistnej sumy. Je to svinstvo.

Ne, ty pouze tvrdíš, že to, co posíláš, má určitou hodnotu, ale tu hodnotu neprokazuješ při odesílání, protože by to byl opruz, ale v případě problému, což je právě ztráta.

před 1 minutou, Oplt napsal:

Přesně tak, když posílám nějakou starou věc ke které mám osobní vztah a cením si ji např. na 100000,- .

Zaplatím pojistné na 100000,-, tak očekávám, že ho při ztrátě zásilky dostanu. Je to od Pošty, Pojišťoven a pod. prostě svinstvo.

Citová hodnota a reálná jsou dvě rozdílné věci, což zejména na hodinkovém fóru nemusím rozebírat. Věc, u které je reálná hodnota malá, ale citová velká, si nech pojistit u normální pojišťovny, ať je pak "bolestné" při jejím zničení, ztrátě apod. menší. Hodnotu věci pak na základě pojistky prokážeš při reklamaci u pošty při ztrátě.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, lucid napsal:

Ne, ty pouze tvrdíš, že to, co posíláš, má určitou hodnotu, ale tu hodnotu neprokazuješ při odesílání, protože by to byl opruz, ale v případě problému, což je právě ztráta.

Nie. Ja tvrdim ze ak ma skasnu o poistne, tak to co posielam ma tu hodnotu. Koniec. Zaplatil som. Ale ja viem ze to tak nieje, no nesuhlasim s touto logikou.

A nebol by to opruz, posta by ta nemohla skasnut o to "poistne".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, eskimak napsal:

Nie. Ja tvrdim ze ak ma skasnu o poistne, tak to co posielam ma tu hodnotu. Koniec. Zaplatil som. Ale ja viem ze to tak nieje, no nesuhlasim s touto logikou.

A nebol by to opruz, posta by ta nemohla skasnut o to "poistne".

Já opravdu nejsem advokátem pošty, ale Tebe přece nikdo nenutí, aby si využíval jejich služeb, ale pokud použiješ, přistupuješ na jejich podmínky. Můžeš si přeci zásilku naložit do auta a dovézt ji na místo sám. Pokud se Ti při přepravě stane nehoda, kterou nezaviníš a zásilka je při ní zničena, pak při uplatnění náhrady škody opět musíš prokázat jakou měla hodnotu… Prokazovat hodnotu před odesláním samozřejmě opruz je. Aby to prokazování nemuselo být, pak by to v praxi mohlo hypoteticky fungovat snad pouze tak, že poště při převzetí zásilky zaplatíš kupř. 300 tis (kauce ve výši hodnoty zásilky) + poplatek za přepravní službu a po doručení Ti pošta vrátí 300 tis (kauci) a při ztrátě Ti pak vrátí 600 tis (kauci + hodnotu zásilky). V tom případě bych nechtěl vidět ten přepravní poplatek :default_biggrin:  

Upraveno uživatelem lucid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je absurdne, preco by som poste daval kauciu ked jej davam svoju zasielku? Nema to hlavu ani patu. A ano, ten prepravny poplatok nech je aky ma byt. A nie aktualny nonsense. Ak si posta prevoz obalky za 1000eur ceni na 30 eur, budiz. Verim ze sa zakaznik najde. Ale potom ziadne spekulovanie co bolo vnutri. Ak si to ceni na 100eur, tak asi nic nepreda.

A ze si nieco veziem sam? Ale ved ja nikomu nepriplacam za to ze si veziem na ruke hodinky. Ano, ak sa stane nehoda, budem to dokazovat. Ale neobjednal som si specificky na tento prevoz sluzbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, lucid napsal:

Já opravdu nejsem advokátem pošty, ale Tebe přece nikdo nenutí, aby si využíval jejich služeb, ale pokud použiješ, přistupuješ na jejich podmínky. Můžeš si přeci zásilku naložit do auta a dovézt ji na místo sám. 

Myslím, že by to bylo kolikrát rychlejší a bezpečnější 🙃

Mě třeba neskutečně sere když si zaplatím balík do ruky a pošťák se ani neobtěžuje s doručením a rovnou to skončí na poště k vyzvednutí. Prostě posranej státní podnik. 😬

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, eskimak napsal:

To je absurdne, preco by som poste daval kauciu ked jej davam svoju zasielku?...

Samozřejmě je to absurdní, jak jsem ale uváděl: aby si přeci nemusel prokazovat tu hodnotu při ztrátě. Ty totiž pouze tvrdíš, že to, co odesíláš, má takovou a takovou hodnotu...  Buď tomu nechceš porozumět nebo tomu nejsi schopný porozumět, v tom případě se ale opravdu nemá cenu rozčilovat nad chováním pošty, ale nevyužívat jejich služeb a vše si raději doručit sám.

Na druhou stranu, pokud má někdo problém prokázat hodnotu zásilky, pak mi to, nezlobte se, jaksi smrdí. A nemusíte mi zase operovat citovou hodnotou ztracené věci, k tomu jsem se již vyjadřoval...

Upraveno uživatelem lucid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, lucid napsal:

Samozřejmě je to absurdní, jak jsem ale uváděl: aby si přeci nemusel prokazovat tu hodnotu při ztrátě. Ty totiž pouze tvrdíš, že to, co odesíláš, má takovou a takovou hodnotu...  Buď tomu nechceš porozumět nebo tomu nejsi schopný porozumět, v tom případě se ale opravdu nemá cenu rozčilovat nad chováním pošty, ale nevyužívat jejich služeb a vše si raději doručit sám.

Na druhou stranu, pokud má někdo problém prokázat hodnotu zásilky, pak mi to, nezlobte se, jaksi smrdí. A nemusíte mi zase operovat citovou hodnotou ztracené věci, k tomu jsem se již vyjadřoval...

Aby som nemusel preukazovat hodnotu pri strate tak im mam nechat zabezpeku? Ehm... pocul si uz slovo logika?

Tvrdim ze ak si nauctuju poistne podla udanej hodnoty a ja ho uhradim, kupil som si tuto sluzbu a je to v ich rukach aby nemuseli plnit. Ak to ale poseru (stratia) tak by tuto hodnotu mali byt schopni vyplatit. Balik, v danej hodnote. Je irelevantne co je vnutri. Zaplatil som poistne za to ze balik ma nejaku hodnotu. 

Bud tomu nechces porozumiet, alebo tomu niesi schopny porozumiet. 

Ja rozumiem ako funguju a tvrdim ze je to zlodejina. A vyuzivanie/nevyuzivanie ich sluzieb si dokazem zvazit, bud bez obav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, eskimak napsal:

Aby som nemusel preukazovat hodnotu pri strate tak im mam nechat zabezpeku? Ehm... pocul si uz slovo logika?

Tvrdim ze ak si nauctuju poistne podla udanej hodnoty a ja ho uhradim, kupil som si tuto sluzbu a je to v ich rukach aby nemuseli plnit. Ak to ale poseru (stratia) tak by tuto hodnotu mali byt schopni vyplatit. Balik, v danej hodnote. Je irelevantne co je vnutri. Zaplatil som poistne za to ze balik ma nejaku hodnotu. 

Bud tomu nechces porozumiet, alebo tomu niesi schopny porozumiet. 

Ja rozumiem ako funguju a tvrdim ze je to zlodejina. A vyuzivanie/nevyuzivanie ich sluzieb si dokazem zvazit, bud bez obav.

Přeji Ti hezký večer, ale sry, pokračovat v podobné diskusi opravdu nemá cenu. Bez obav jsem, já evidentně podobný problém s poštou jako ty nemám. Pokud něco odesílám, uvádím reálnou hodnotu odesílané věci a pro doručení používám cenný psaní nebo cenný balík, kde nemusím nic připlácet, protože pojištění jej již součástí služby (myslím si, podobně nazvané služby u Vás jsou rovněž). A v případě ztráty zásilky mohu samozřejmě hodnověrně prokázat, že měla hodnotu, kterou jsem při odeslání uvedl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napodobne. Mne to proste nepride ako fair obchod / pristup a to som vlastne chcel povedat. Neviem ci si niekedy musel bojovat s postou, ale ja uz som zazil (zo strany Ceskej posty) absolutny nonsense, kradez. Jeden tunajsi clen mi nieco posielal na dobierku, ja som ju prevzal (a teda vyplatil), on peniaze nikdy nedostal. CP ho poslala do riti ze peniaze neprisli 🙄. Ze si to mam vyriesit ja so Slov. Postou. S ktorou samozrejme neslo vyriesit nic, mne nic nedlhovali, ani ja im. A taketo "produkty" tomu naozaj nepomahaju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, eskimak napsal:

Napodobne. Mne to proste nepride ako fair obchod / pristup a to som vlastne chcel povedat. Neviem ci si niekedy musel bojovat s postou, ale ja uz som zazil (zo strany Ceskej posty) absolutny nonsense, kradez. Jeden tunajsi clen mi nieco posielal na dobierku, ja som ju prevzal (a teda vyplatil), on peniaze nikdy nedostal. CP ho poslala do riti ze peniaze neprisli 🙄. Ze si to mam vyriesit ja so Slov. Postou. S ktorou samozrejme neslo vyriesit nic, mne nic nedlhovali, ani ja im. A taketo "produkty" tomu naozaj nepomahaju.

Ano, dohadoval jsem se s nimi, dokonce několikrát, i s jejich ombudsmanem, je to samozřejmě byrokratický moloch, který dělá vše pro to, aby svou vinu neuznal, ale nakonec to vždy dopadlo v můj prospěch. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já chápu, že pokud má někdo negativní zkušenost s poštou či jiným dopravcem, pak na něj svádí kde co, nicméně aby člověk nepodléhal emocím, ale zůstal ve věcné rovině, tak jsem se schválně díval, jakým způsobem je ta logika prokazování hodnoty zásilky upravena. Nevím jak je to na Slovensku, ale ČR vychází z jednotného evropského rámce, a to že se nevyplácí částka, kterou odesílatel uvede, ale skutečná hodnota ztracené věci vyplývá v ČR ze zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách, takže se to vztahuje na všechny dopravce. V důvodové zprávě k tomuto zákonu je pak k příslušnému paragrafu uvedeno:  

Čl. 2 bod 10 Třetí poštovní směrnice EU "definuje cennou zásilku jako službu pojišťující poštovní zásilku pro případ ztráty, poškození nebo úbytku obsahu až do výše odesílatelem udané hodnoty.

Rozhodujícím znakem této služby je závazek provozovatele poštovních služeb k náhradě škody na zásilce způsobené ztrátou, poškozením nebo úbytkem jejího obsahu, do výše sjednané v poštovní smlouvě. Udaná cena zásilky představuje maximální výši nároku oprávněného k náhradě škody. Při uplatnění nároku na náhradu škody je nutno prokázat vznik škody i její skutečnou výši. Udání ceny zásilky slouží výhradně jako stanovení horního limitu náhrady škody, nikoli jako domněnka o hodnotě zásilky." 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že v oné diskuzi nejste od sebe tak daleko, jak by z ní plynulo. Nesouhlasím  s lucidem, že důvodem pro konání pošty je snad to, aby mě bránila před mým spácháním trestného činu :) Celý problém je v dokazování. Souhlasím, že je na poškozeném, aby ztrátu "dokázal" a nejde automaticky vycházet z maximální ceny zásilky (byť to asi není úplně spravedlivé), na druhou stranu ale to důkazní břemeno nebude vysoké. Jestli někdo poslal hodinky z Chronomagu, bude dle mého stačit výtisk inzerátu či dohody ze SZ, že Pavel souhlasil s koupí hodinek za X tisíc a hotovo. Bych se poště vysmál, kdyby třeba chtěla nákupní doklad...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Pošta je normální banda kurev alibistickejch.

Dneska jsem od nich dostal prohlášení, že jsem sice doložil cenu zásilky, ale nijak jsem nedoložil, že uvedené hodinky balíček opravdu obsahoval. To fakt nevím jak zpětně dokázat, fotku  konkrétních ztracených hodinek jsem jim taky posílal. Jedině mě napadá do budoucna zabalit hodinky přímo před pošťačkou na poště a hned předat nebo snad nepřerušené video, kde bude vidět balení až do okamžiku předání na poště. Píšu to tady, abyste věděli, do čeho jdete.

Zítra zavolám přímo té, co to vyřizuje, aby mi vysvětlila, co požaduje, pak ještě se obrátit na nadřízený orgán, ale dál fakt nevím. Pak už jedině právník.

Tohle jednání je fakt ubohost. A prej jestli bych nechtěl zákaznickou kartu. Ti mě tak nasrali....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušej to, nímandi. Předsmrtná křeč. Zkus poštovní ombudsmanku a Český telekomunikační úřad. Napsal bych i na dTest a do Černých ovcí. Na podacím lístku by měla být uvedena váha. Z toho by mělo být zjistitelné, že jsi posílal nějakou těžší věc. Fakturu od hodinek bych měl taky připravenou. Doporučuji do budoucna posílat přes EMS. Je to dražší, ale do druhého dne na místě. Držím palce!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle jejich logiky váha nic nedokazuje, protože jsem mohl zabalit cokoli. Výpis plateb účtu opět nedokazuje, co bylo v balíčku. A fakturu samozřejmě od 40 let starých hodinek nemám, navíc to je totéž. Před tím chtěli doložit cenu a teď chtějí doložit i obsah zásilky. Díky za ty tipy, ještě to bude jeden peprnější dopis a pak to rozjedu na všech frontách.

Upraveno uživatelem Wanderer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...