...před časem jsem se zde podělil o jisté problémy s nově zakoupenými hodinkami Stowa Antea KS. Jednalo se o nesladěnost ručiček vůči ciferníku, značnou vůli při seřizování (pohyb obou rafik současně při záběru) a ohnutou minutovou rafiku. Všichni reagující, se shodli v jedné věci - popsané závady jsou neakceptovatelné a reklamace je na místě. Posléze jsem tedy detailně a velmi věcně popsal dané závady výrobci, přičemž úvod mého emailu doslova hýřil chválou na zpracování pohledových detailů a designu vůbec. Dostalo se mi jednověté odpovědi ať hodinky zašlu zpět a ty budou dány dopořádku. Poněkud mne zarazilo, že na můj extrémně vlídný email, obsahující několik technických otázek dostávám suchou technokratickou odpověď, nicméně jsem byl rád, že reklamace byla bez vytáček přijata a dále vyčkával vyrozumění typu: hodinky mají takovou a takovou závadu, budeme ji řešit tak a tak, hodinky budou zpět tehdy a tehdy. Ovšem jak naivní byly mé představy. Krom lakonického konstatování převzetí jsem následující čtyři týdny nedostal jedinou řádku. Po měsíci jsem tedy nesměle podotknul, že mi dosud nikdo nesdělil jak a hlavně kdy míní popsané závady řešit. Odpovědí my po dvou dnech byla opět technokratická a nic neříkající floskule, že hodinky jsou stále v opravě a budou poslány zpět jakmile to půjde, nicméně, že mně mohou ujistit o opravě zdarma! Div jsem při těchto slovech nevyprskl smíchy a šel se raději projít, abych neodepsal něco silně nevlídného. Nakonec jsem pouze připomenul, že mne určitě bude zajímat způsob provedené opravy, což pokládám za zcela legitimní zákaznický nárok. Následovalo ujištění. Po dalších dvou týdnech nulitní komunikace mi došla trpělivost. Napsal jsem, že pokud má nadále trvat tento postoj, pak raději preferuji storno nákupu a plnou refundaci. Do hodiny jsem obdržel tradičně jednovětou zdravici, že hodinky pošlou koncem týdne. Jelikož jsem nestál o nemilé překvapení v podobě neodstraněných závad, podmínil jsem převzetí podrobným popisem způsobu opravy. Následující den mi bylo sděleno, že mé nároky nemohou uspokojit, neb např. cituji."...všechny jimi používané ručičky jsou téže kvality.." - tedy patrně pokroucené. Z toho jsem usoudil, že do této chvíle se opravou mých hodinek nikdo nezabýval a nechal jsem si vrátit peníze. Jako pikantérii na závěr uvádím větu, jíž bylo oznámení refundace ukončeno: "Mrzí nás, že nejste spokojen s naší kvalitou." Ještě nyní mne pronásleduje pocit, že se mnou komunikoval nějaký terminál či software a nikoliv živá bytost...