Zde se s vámi s lehkou dávkou ironie a nadhledu podělím o návod, jak se shání kaučuk od low-end výrobce, který v kontinentální Evropě nemá oficiálního prodejce, a ještě na hodinky, jakých je v jedné barevné kombinaci pouze 250 kusů na světě. POZOR: všechny díly jsou dle informací servisu skladem v Německu! Skvělé, ale ... Nejprve si vyčleň zhruba 9 měsíců času a kýbl nervů. Požádej výrobce, aby ti gumu doručil. Vynech bod 2. To nelze. Místo toho se rovnou obrať na servis Klenotů Aurum, kterému dále říkejme KA. Výrobce tě na ně skrze svého partnera odkáže. Napiš jim e-mail. Je prakticky jedno, co tam budeš psát. MILNÍK: tady se ještě můžeš na vše vykašlat a hodinky provozovat na svém starém kaučuku! Napiš KA znovu, protože ti neodpoví. Možná si ti vybaví, jak jsi to stejně neúspěšně zkoušel i dříve. Vynech bod 3 a 4. Počkej zhruba měsíc až dva od bodu 2 a rovnou napiš výrobci, že KA neodpovídá. Do týdne čekej telefon od servisu KA a vyslechni si, jak si dovoluješ obcházet KA. Omluv se jim! Jinak to vzdej a odplivni si, žes zas ztrácel čas. Požádej KA, aby ti objednal kaučuk na tvé hodinky. KA zaručeně stačí modelové číslo, aby přišel správný díl se správnou barvou. Tento bod není nutné vykonat příliš precizně, pouze objednej nějakou gumu na nějaký hodinky od svého výrobce. Požádej je o lepší cenu. Pro dobrý pocit. Vnitřně by ti bylo divné, že origo guma od Dušáka na tvoje Breitle stojí úplně stejně. Trvej na osobním předání bez dobírky a platby předem. Počkej 1-2 měsíce na vyzvání k vyzvednutí. Cesta z Německa je dlouhá. Opravdu dlouhá. Případně se připomeň. KA se občas zapomíná ozvat. Maj inventůru nebo hodně práce. Až to přijde do ČR, nech si díl poslat libovolně po ČR. Nech si díl před tím zkontrolovat na správnost barvy. Sranda. Vynech bod 12. Je to zbytečné. Modli se, žes nezapomněl provést bod 9 dle návodu. Byl by to zbytečnej stres. Přece bys dopředu neplatil zajíce v pytli. Až si díl půjdeš vyzvednout, tvař se překvapeně, až ti dají špatnou gumu. Ano, pochopils. Bod 7 je zcela zbytečný. DALŠÍ MILNÍK: zde opět můžeš ušetřit čas a nervy a hodinky provozovat na svém starém kaučuku! Požádej KA, aby ti špatný díl znovu objednal. Požádej o drobnou kompenzaci nebo o urychlení zásilky. Dělám si srandu. Nerozčiluj se, zkrať bod 16 a pouze požádej KA o nové objednání. Na více stejně nedostaneš reakci. Nezapomeň se připomenout, že díl KA objednal. Zas maj třeba inventůru nebo hodně práce. Jsou pořád asi hrozně bizi. Vrať se k bodu 10 a pokračuj body 11 atd. Při druhém a dalším čtení tento bod přeskoč. Doufej, že již bude vše správné. Jinak se opět vrať k bodu 10. Až budeš mít správnej kaučuk v ruce, jdi to řádně oslavit! Návod na oslavu bude zaslán individuálně. Tvé devítiměsíční snažení je u konce! Jestli si kaučuk neumíš vyměnit sám, jdi do jiného hodinářství. Pro tvůj klid. Platit budeš každopádně.Tímto zdravím paní Šislerovou, která mne provázela celou anabází s KA. Děkuji za prozákaznický a proaktivní přístup, zpětné reakce a těším se na další komunikaci. Zas si dělám srandu. Jsem tak znechucen, že se KA vyhnu obloukem. Nebudu riskovat, že stejný přístup mají i ostatní zaměstnanci. PS: jestli to patří do jiné kategorie, tak prosím mody o přesunutí.