Přejít na obsah

MiSyk

Členové_50
  • Příspěvky

    53
  • Registrace

  • Přítomen

MiSyk's Achievements

Pokročilejší začátečník

Pokročilejší začátečník (3/8)

0

Popularita

  1. No, definice by ti asi nic neřekla. V podstatě jde o to, jaký tóny a kdy je používáš (... vztah tónů k základnímu tónu popř. akordu...). Pokud existují tyto vztahy, říkáme že skladba je tzv. tonální. Lidově řečeno, hezky to ladí ...ale pozor! tonalita není nutná podmínka hudební kompozice, naopak, máme tady přesný opak - atonalitu - a to je další "kapitola" hudby Ale nejsem hudební toretik a ROZHODNĚ NEPOSUZUJU HUDBU PODLE NĚJAKÝCH SCHÉMAT !!! Dám na dobrý pocit z poslechu (který je ovšem také bezděčně ovlivňován hudebním vzděláním) Harmonie a disharmonie? To jsi myslel? ... no není to úplně ono. Disharmonie je "totální falešnost", jako když tahá kočku za vocas Atonalita je prostě ... trochu něco jinýho. Atonální skladby si ani nevšimneš.
  2. No, definice by ti asi nic neřekla. V podstatě jde o to, jaký tóny a kdy je používáš (... vztah tónů k základnímu tónu popř. akordu...). Pokud existují tyto vztahy, říkáme že skladba je tzv. tonální. Lidově řečeno, hezky to ladí ...ale pozor! tonalita není nutná podmínka hudební kompozice, naopak, máme tady přesný opak - atonalitu - a to je další "kapitola" hudby Ale nejsem hudební toretik a ROZHODNĚ NEPOSUZUJU HUDBU PODLE NĚJAKÝCH SCHÉMAT !!! Dám na dobrý pocit z poslechu (který je ovšem také bezděčně ovlivňován hudebním vzděláním)
  3. ...došlo k nepochopení. Neřekl jsem, že rockoví muzikanti jsou špatní muzikanti. Každý žánr má to dobré i to špatné, tady si nikdo nemá co vyčítat. Nechci, aby to znělo arogantně, ale: Já mám rozsáhlé hudební vzdělání i praktické zkušenosti, těžko ti budu vysvětlovat hudební terminologii a zákonitosti, ani nechci. Nech to tak, že se ti něco líbí a zdá se ti to dobrý, vždyť na tom není nic špatnýho. Např. :Malmsteen je sice individuálně zdatný, šikovný instrumentalista, svým způsobem jedinečný, ale... Zbytek tj. invence jeho hry, invence "jeho" písní jako celku, výraz, aranžmá, hudební postupy, tonalita, dynamika atd. to je v rámci jakékoliv hudby průměr, spíš podprůměr... A přesto mám jeho desky. Beatles nebyli žádní virtuosové, ale to, co nemá Malmsteen, měli oni měrou vrchovatou... Takže v jednom kritériu boduje Malmsteen a v mnoha ostatních třeba Beatles, ... a přesto jsem si nikdy žádnou jejich desku nekoupil
  4. Juj... nejdříve jsem si myslel, že je to vtip.... ani se raději neptám, co si představuješ pod pojmem "SVĚT HUDBY" . ....určitě to byl vtip ... musel být . Tvůj dotaz naprosto nechápu. Mám doma cca. 1.200 CD z metalového ranku. Všechny opery Richarda Wagnera. Kompletní diskografii Roxette a Belindy Carlisle. Vše, co kdy natočil Ivan Mládek. Tak bych mohl pokračovat. Jistě, v 90% případů preferuji metal, ale jak to, pro satana, souvisí se světem hudby? Jakákoliv hudební odnož (Michalem Davidem počínaje a Anal Cunt konče) přece do světa hudby patří a jen těžko budeš mezi sebou různé styly vzájemně porovnávat, ne? Trošku tolerance, příteli Nepleť hrušky a jablka: 1) Každému se může líbit, co chce a každý může napsat, že "přesně tohle" je pro něj to nejlepší. Každý by to měl akceptovat, protože jinak to není úplně normální. Tomu se říká tolerance a pod to se podepíšu v plném rozsahu. 2) Ovšem tvrzení, že něco patří k tomu nejlepšímu ve světě hudby, ve světě sportu, ve světě filmu apod. už je něco jiného. Opět je to do jisté míry subjektivní, ale... chápej, musí to mít nějaké objektivní parametry. Z hlediska muzikálnosti je na tom metalová hudba velmi tristně. Je v ní energie, naléhavost, poselství, vyjádření názoru, originalita, mnoho hudebně zejímavých momentů, ale slovo MUZIKÁLNOST se fakt nehodí... P.S. Většinu těch uvedených kapel velmi dobře znám, ty kazety mám ještě někde ve sklepě, vůbec to neznamená, že jsem nějakej odpůrce tvrdé hudby, naopak. Perlička: písničku Agent Orange od SODOM jsme kdysi převzali a hrávali s bývalou kapelou i na koncertech před 10000 lidma (to byla jenom nostalgická vzpomínka z röku asi tak 1993 ) A neber si to osobně, hodinkám moc nerozumím, tak se alespoň s*ru do hudby :D
  5. Špatně jsem se vyjádřil. Promiň. Ve svém ranku je to klasika, to ano. Značně nadprůměrná klasika. Death s Leprosy vlastně začali ten boom death metalu. Já to ale moc často neposlouchám. Ten dřevní death až tak v oblibě nechovám. Mám rád, když je něčím ozvláštněn. Z těch starých věcí mě napadá třeba Nocturnus - The Key (geniálně chorobné disharmonické klávesy). Nebo skvělí muzikanti Cynic a Atheist. Jo a ještě mám hodně rád Pestilence - Consuming Impulse (Martin van Drunen měl megabrutální hlasivky). Nebo Morbid Angel - Altars of Madness. To byl sice death staré školy, ale to album mě tehdy chytlo. Šlapalo jim to hezky. Super nářez ¨¨ souhlas, tebou zmíněné kapely patří k tomu nejlepšímu co vůbec ve světě hudby existuje... Juj... nejdříve jsem si myslel, že je to vtip.... ani se raději neptám, co si představuješ pod pojmem "SVĚT HUDBY" . ....určitě to byl vtip ... musel být .
  6. Bohužel, vůbec se v tomhle nevyznám.... O co víc se dokážu pitvat v hudbě, o to víc mě nechává "obraz" v klidu. Vlastním 50Hz televizor, přijímám analogově 4 české kanály (NOVA má duchy) a sportovní přenosy si nahrávám na 2-hlavé VHS. Někdo holky, jiný vdolky Přeji šťastnou ruku při nákupu.
  7. Konečně někdo, kdo ví, co tady někteří nechtějí ani tušit (Roman Šula) Už jsem si připadal se svými předchozími příspěvky jako exot a prudič :) Mimochodem, kdo chce slyšet "hodně muziky", ať si koupí repro GENELEC (stačí i ty relativně "levnější"). Odhalují až na kost a o to jde... teda někomu... někdo chce, aby to znělo co nejlíp Ale každý pase po něčem jiném a každý na to má právo.
  8. K vázání. Rozdíl je v profilu vázání potažmo podrážky boty. Vzájemně to NEJDE kombinovat. Koupil bych SNS, přijde mi, že se z boty líp vyklepne sníh ...jo, SALOMON
  9. ... nejsem takovej expert, abych doporučoval přesně nějakej typ lyží. Kup nějakou lehkou, úzkou lyži, která se ti bude líbit, finanční limit už je na tobě. Osobně bych to nijak nepřeháněl... Nechci "chytrovat", ale s přítelkyní to stejně bude tzv. "na pohodu", ve stopě, pauzičky, hospůdky. To není myšleno nijak ve zlém, jde o to, že pojedete spolu, ne "proti sobě" (nebudete závodit), takže nepotřebuješ závodní lyže, asi tak.
  10. Nekupoval bych kombi... Beru to podle sebe. Ty kompromisy mě nevyhovujou. Pokud bych jezdil oba styly, koupil bych dvoje lyže, dvoje boty, dvoje hůlky. Můj názor. Jako závodník by ses asi takhle neptal a jako rekreačnímu tě určitě postačí české SPORTENY. Pokud chceš trochu zamachrovat a trochu víc se bát, že ti je ukradnou před hospodou, tak FISCHER. Osobně mám na klasiku SPORTEN s PE skluznicí (bebojím se o ně a parametry mají rekreačně-solidní). Za boty si připlať, doporučuji třeba FISCHER. Húlky ALU, upadneš, ohneš, vstaneš, narovnáš, jedeš dál.
  11. Souhlasím s tím, že čím kvalitnější jednotlivé komponenty, tím kvalitnější celek. To platí i u reprodukce hudby. Takže s názorem na kabeláž souhlasím. Problém vidím jinde. Mám zkušenosti s produkováním a nahráváním hudby. Vím jak nahrávka vzniká, co je nahráváno, s jakými parametry atd. Koncový posluchač nemá šanci slyšet detaily o kterých často v audiofilských článcích čtu, protože takové věci nebyly často ani zaznamenány. Aneb, co není nahráno, nemůže být slyšeno. Proto řeči o změně prostorové lokace, brilantnějších výškách zpěvu, větších basech kytary a podobné kraviny prostě nemohu nechat bez povšimnutí. Protože: V moderní hudbě se převážně používá tzv. close-micing a "honí" se to efektovými procesory, přirozená akustika nahrávacích místností často ustupuje do pozadí, mastering se provádí na 0dB, takže sbohem dynamiko, kompresory jedou na plný výkon... Prostě zapomeňte na to, že vám kvalitní sluchátka (nebo kabely) výrazně posílí dynamiku nebo prostorové vnímání (protože nahrávka to často neobsahuje). ... jo, a žádný zpěv nemůže mít brilantní výšky (myšleno frekvenčně) a žádná kytara nemá basy. A když náhodou, je to vždycky nežádoucí a nenahrávají se... Takže, jestli to audiofil takhle slyší, patrně je třeba odstranit reprobox z rohu místnosti
  12. Jen malá otázka (nic ve zlém). Jste všichni "jen" posluchači, nebo máte někdo větší zkušenosti s vytvářením hudby a s prací v nahrávacích studiích ?? Ono totiž,... ten, kdo neví, co má vlastně poslouchat, si vytváří nějaký subjektivní pocit, virtuální svět, který se leckdy s realitou diametrálně rozchází. Každý nemusí být hudební expert, ale ... hodně věcí pak není schopen objektivně posoudit, a přesto o nich tak zaníceně diskutuje
  13. Ještě mi nedá nenapsat jeden svůj postřeh: "Audiofilské testy" jako třeba na serveru Stereomag.cz nebo v podobných časopisech, to je někdy opravdu k popukání. Testování různých sestav (včetně sluchátek) a popisování výsledků... Jak to hraje s kablíkem za 10000,- a jak s kablíkem za 20000,- je to vzdušnější ... a ta prostorová lokace ... a ty detaily v čitelnosti scény ... atd. Bez komentáře. Oni opravdu slyší trávu růst. Objektivně vzato, ucho je tak nedokonalý a tak brzo se unaví, že to prostě nejde !!! Jedině snad napsat: "Teď se mi to líbílo víc, než předtím". To jo. Jinak je to směšný. A i kdyby, platí jedna zásada: Nemůžu slyšet to, co tam není !!! V průběhu nahrávání a zvukové postprodukce většiny nahrávek se totiž taková nahrávka tolikrát "sprzní" a nakonec "unifikuje", že ty detaily tam prostě nejsou. Kdo je slyší, je legrační Na vzdušnost nahrávky má tisíckrát větší vliv její aranžmá, než do kolika KHz hraje... Rozdíl 50000,- Kč ve sluchátkách neuslyšíte (zvlášt, když se mezitím půjdete vyčurat), tak nevyhazujte peníze
  14. OK, s tím se dá souhlasit . Vlastně technickou "dokonalost" nesnáším. Nic v celém řetězci není dokonalé, ani technika nemusí být. Krása tkví v OBSAHU, technika tomu může uškodit, ale rozhodně tomu NEPOMUŽE !! Bohužel technika častěji předbíhá a zastírá invenci, ... ale lidi konzumujou, takže je to asi OK. Jinak nejraději mám AKG :)
  15. ... promiň, ale tohle je pěkná ptákovina !! 1) Dobrá sluchátka (zvukařskými měřítky) jsou stejně dobrá na všechno. 2) K míchání v nahrávacích studiích se samozřejmě sluchátka používají, stejně jako třeba laciné "kazeťáky" z tržnice, nebo bedničky k počítačům. 3) Jak má která nahrávka (kromě elektronické hudby) vypadat je naprosto jasné a zřejmé, problém je toho docílit. 4) "Mistři zvuku" se snaží o věrohodnost, paralela s focením není nejšťastnější. P.S. Hudební a zvuková alchymie nebo třeba elektronická hudba se řídí jinými pravidly, ale to není můj šálek čaje...
×
×
  • Vytvořit...