Ahoj. Mohl bys kdaž tak upřesnit větu " Ja včera volal do Gotltime Praha zastoupení Citizen a s dotazem když tak pošlu hodinky koupené na netu tak se na to nevztahuje mezinárodní záruka. " ? Asi se přepsal a nedává to smysl a taky by mne zajímalo jak s tebou v GOLDTIME jednali a co přesně povídali o mezinárodní záruce.
Jinak by to mělo fungovat tak, že pokud si koupíš Citizen v US, tak na něj máš opět jen v US 5 let záruku - jedná se o jinou obchodní politiku Citizen, která se vztahuje k jinému typu trhu. Předpokládá se totiž, že průměrný Američan reklamace neřeší a raději si koupí nové hodinky. To samozřejmě nesouvisí s kvalitou hodinek Citiizen, které jsou myslím obecně považovány za vyšší střední třídu - tedy kvalitní. Ale o počtu reklamací by ti spíše měl napsat někdo, kdo nějaký obchod Citizen provozuje.
V EU je záruka na NOVÉ spotřební zboží ze zákona 2 roky, pokud je koupíš od prodejce se sídlem v EU. Jestli tady Citizen pro Evropu poskytuje 3 roky přesně nevím, ale se 2 roky můžeš počítat na 100 %.
Mezinárodní záruka je opravdu 1 rok. DOstaneš mezinárodní záruční list, který ale musí být řádně vyplněný. Tedy například výrobní číslo, datum prodeje a něco, čím se identifikuje tvůj prodejce - tedy razírko nebo jméno a podpis.
Tak asi tak Myslím, že nebudeš muset Citizeny reklamovat - pokud budeš dodržovat základní zásady provozu hodinek.