Přejít na obsah

Morave

Členové
  • Příspěvky

    26
  • Registrace

  • Přítomen

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Pendlovky

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Morave's Achievements

Začátečník

Začátečník (2/8)

0

Popularita

  1. Regulace je ten veterník M
  2. No vida! A regulace je na světě! Jen to opravit! M
  3. Kontrola regulace a závaží. Není záměna s jiným?
  4. Ahoj. Je to hranová píšťala. Stejná je ve varhanách, nebo píšťalka z vrbového proutku. Rozpískat a naladit, to lze. M.
  5. Zdravím všechny. Moc nepomohu, podle rad na netu se hodiny opravdu opravovat nedadají. Jak již bylo dříve psáno v jednom příspěvku, musí k tomu být i jisté nadání. A pokud není, je lepší to dát opravit... Já času nemám, ač jsem v penzi. Navíc jsem slíbil, že ještě letos v létě opravím brousící vlak. Video jsem dal do dřívějšího příspěvku. Je to srdeční záležitost. Vážení, to jsou ale hodinky.... Morave
  6. S tím nelze nic jiného, než souhlasit. To vlastně může dělat každý. Zvláště po shlédnutí videa z odkazu. Potom ale nechápu, když to je tak jednoduché, proč takové hodiny stojí 30 000€ Že by byl P. Hodinář nešika? Ovšem, ve svém okolí neznám nikoho, kdo by tohle dokázal.
  7. A co ten odkaz?
  8. Moje hodinky teď vypadají takto: Video v příloze Hodinky na dálkové ovládání .mp4
  9. Jó! Je to tak. Jako se vším. A kdo nic neumí, učí, nebo dělá vedoucího.
  10. Teflon asi ne. To raději WD. Ale pozor! Rozpouští i co nechceš. A přebytek oleje nesmí ve strojku být. Chytá prach, zalepí a vydřou se ložiska.
  11. Asi by to chtělo namazat i ozubená kola. Možná korkové kolo nemá sílu. Před 50ti lety mě mistr hodinář prozradil, jak se mažou hodiny. Oleje 3-5 nedostatkové a 1-2 jen sen. Hodiny chodí vlastně na sucho. Do piksly dal technický benzín a na 1dcl dal 1-2 kapky oleje. Motorového, nebo převodového. A vtom vyčistěný strojek vymáchal. Samozřejmě pružiny a jiné silové součásti domazával jinak.
  12. Zdrsnění povrchu, čištěním v kyselině, zvyšuje tření. Možná by to chtělo záběh. Ale, to už je střílení naslepo... A šly ty hodiny vůbec někdy? Jsou známky alespoň minimálního opotřebení? Několikrát jsem totiž dodělával ruské kukačky, 20 let staré, které nikdy nešly a ani jít nemohly!
  13. Ohýbá se závěs ložiska. Jakým olejem jsi mazal a co všechno jsi mazal?
  14. Doporučuji zkontrolovat čepy hřídelek, zda-li na nich nejsou nánosy, stejně tak v ozubení. Dále hybnost spouště bití a aretací. Vyběhání závěsu kyvadla. Udělat držák na strojek, spustit mimo skříň a zkontrolovat krok. Akceleraci krokového kolečka, zda-li není tlumená, jestli údery do kotvy jsou po celém obvodu stejné, jasné, čisté, i při mnoha otáčkách. Zvláště sledovat při zastavování. Ladit krok a kotvu je to poslední. Doporučuji několik dní sledovat jak a proč to vlastně chodí. Potom zapomeň na kleště a jimi zvedat, nebo spouštět závěsy kotvy. Na to jsou jednoduché nástroje, kterými se to přesně a bezpečně nastaví, bez poškození strojku. Příliš zapuštěná kotva zvyšuje výchylku kyvadla a naopak. A nikdy se to neudrží v chodu. Správně zapuštěná kotva je s přesností nahoru/ dolů v desetinách mm. To už by asi nějakou praxi chtělo. Už nepatrně zvednutí kotvy nad správnou mez zvyšuje labilitu chodu a zvyšuje opotřebení kroku. Opak, do jisté míry platí také.
  15. Jestli je kotva vyjetá, má-li drážku, musí se vybrousit a zalapovat, do zrcadlového lesku.. Vše ručně, obě ramena. Je třeba zdokumentovat původní stav kluzných ploch a hran v neopotřebované části kotvy a přesně změřit rozteč hran, s přesností na cca 0.02mm. A pokud dodržíš úhly náběhu a rozteč hran, máš vyhráno. Nic na tom není, je to hned hotové. Ale jestli to děláš poprvé, nejspíše to je konec hodin. O krokovém kolečku jsem raději ani nepsal.
×
×
  • Vytvořit...