Petr_P Odesláno 2. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 2. listopadu 2011 ... Opravdu by mě zajímal stav nerezových pouzder po několikaletém užívání. Mohl by prosím někdo z vlastníků ze Kbel (kdo je má ty dva roky často na ruce) udělat pár fotek? Protože na reakci a fotografie z letecké základny Praha-Kbely budeme asi čekat do nekonečna , dovolím si meziobdobí využít toho, že základna už mezi nás laskavě ?uvolnila? dvojici renovovaných hodinek PRIM Letecké Automatic (Miyota). Oboje mají za sebou rok a více pravidelného nošení. Porto doufám, že by to mohlo být použitelné pro tvůj dotaz. Laskavě jsem si dovolil použít fotografie zdejších členů (Pikec, Joe Lemonade): Hodinky vlevo sériového čísla 000365 mají ciferník v raritní verzi se symbolem vrtulníku W-3A Sokol. Jejich závitové dno pouzdra je nově vyrobené s frézovaným zářezy pro montážní klíč. Hodinky vpravo sériového čísla 001930 mají ciferník ve standardní verzi se znakem Vzdušných sil AČR. Dno je renovované původní z roku 1983 a zářezy pro montážní klíč jsou vylisovány. Fotografie tedy dokládají, že v tomto případě je nové nerezové pouzdro z Eltonu kompatibilní s původním dýnkem. Je ale dobré zdůraznit, že montáž prováděl sám výrobce. Dobrý stav zářezů pro montážní klíč na obou fotografiích také asi svědčí o tom, že běžný uživatel nemá možnosti, jak nošením hodinek na ruce poškodit zářezy v ocelovém víku. Předpokládám, že běžný uživatel se do svých hodinek nesnaží ze zvědavosti dostat a pokud snad dojde časem (kolik let?) k nějaké závadě či nastane čas pro pravidelné servisní práce, tak vyhledá příslušnou odbornou hodinářskou péči, která bude k hodinkám co nejvíce ohleduplná.
nikdo Odesláno 3. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 3. listopadu 2011 Právě jsem zkusil tuhle záměnu u automatů: 1. staré dýnko jde do nového pouzdra velmi volně (znatelná excentricita) a během dotahování se závity vystředí a před dotažením je dýnko perfektně usazené 2. nové (frézované) do starého pouzdra jde pouze nasadit, po čtvrt-otáčce je už znatelný odpor a nedá se jít dál bez deformování závitu Nové dýnko je evidentně menšího průměru v závitu, stoupání vypadá shodně (je-li zájem, přeměřím charakteistiky obou závitů dýnek přesně). Vychází mi z toho, že použití starých dýnek leteckých automatů u nerezových pouzder automatů Prim Sport II (Miyota) je možné. A domněnka o pouhém "přečíselníkování" PSII na letecké je trochu blíž realitě. "zkráceno" Opravdu by mě zajímal stav nerezových pouzder po několikaletém užívání. Mohl by prosím někdo z vlastníků ze Kbel (kdo je má ty dva roky často na ruce) udělat pár fotek? Díky za tvůj příspěvek.Jen se mi potvrdila ta informace co jsem dostal.Ovšem bez zkoušení se nedala prohlásit za důvěryhodnou.
Návštěvník rama Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 (upraveno) O víkendu mě napadla jedna, možná důležitější věc. Podle zveřejněných informací to vypadá že "otec" leteckých Primek genpor. ing. Josef Remek stále žije. Nebylo by marné aby se místní badatelé, znalci a sběratelé tohoto modelu jej pokusili kontaktovat třeba přes syna a domluvit si případně skupinovou osobní návštěvu. Myslím že by mohl být příjemně šokovaný z toho, že po téměř třech desítkách let se o ty "jeho" hodinky ještě někdo zajímá a možná by pomohl zodpovědět některá bílá místa než si je odnese sebou. Upraveno 14. listopadu 2011 uživatelem rama
hirsch Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 Já si myslím, že ještě zajímavější informace by asi poskytnul pplk. Forgacs, který -jak se tady již různě zmiňovalo- byl iniciátorem vzniku těchto hodinek
nikdo Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 (upraveno) Je to s leteckými související takže to dám sem.Mám na Vás prosbu:nevíte někdo jak vypadaly ty shodné automaty vyráběné pro Holandsko?Podle popisu se lišily jen ciferníkem. CITUJI Petra_P: "Podobné (až na číselník takřka identické) hodinky se v té době vyráběly pro zákazníka v Holandsku, kam se následně vyvezlo 2 000 ks hodinek se shodným strojkem. Vazba na tuto zakázku umožnila využít stejné dodávky wolframového materiálu, který byl podmínkou pro funkčnost rotoru strojku (12) (13) (poznámka ? archívy tuto skutečnost nepotvrzují, spíš naopak)." Alespoň popis když ne foto , edit:vyguglil sem,že jsou známé automaty dražené na ebay s nápisem "ANCRE",popis by seděl na ty zmiňované vývozní,ale fotka se prostě nedochovala . Upraveno 14. listopadu 2011 uživatelem nikdo
hirsch Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 Je to s leteckými související takže to dám sem.Mám na Vás prosbu:nevíte někdo jak vypadaly ty shodné automaty vyráběné pro Holandsko?Podle popisu se lišily jen ciferníkem. CITUJI Petra_P: "Podobné (až na číselník takřka identické) hodinky se v té době vyráběly pro zákazníka v Holandsku, kam se následně vyvezlo 2 000 ks hodinek se shodným strojkem. Vazba na tuto zakázku umožnila využít stejné dodávky wolframového materiálu, který byl podmínkou pro funkčnost rotoru strojku (12) (13) (poznámka ? archívy tuto skutečnost nepotvrzují, spíš naopak)." Alespoň popis když ne foto , edit:vyguglil sem,že jsou známé automaty dražené na ebay s nápisem "ANCRE",popis by seděl na ty zmiňované vývozní,ale fotka se prostě nedochovala . Podle mého soukromého názoru byl ciferník naprosto stejný ale lišil se jen tím, že neměl znak čsl. letectva?
Honza.manta Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 (upraveno) CITUJI Petra_P: "Podobné (až na číselník takřka identické) hodinky se v té době vyráběly pro zákazníka v Holandsku, kam se následně vyvezlo 2 000 ks hodinek se shodným strojkem. Vazba na tuto zakázku umožnila využít stejné dodávky wolframového materiálu, který byl podmínkou pro funkčnost rotoru strojku (12) (13) (poznámka ? archívy tuto skutečnost nepotvrzují, spíš naopak)." Dle mého skromného názoru taková várka hodinek nemohla být vyrobena aniž by jich zde pár nekolovalo. Za A: Jsme češi, takže by se takového vývozního(a tudíž lepšího, než pro náš trh) artiklu vyrobilo pár(desítek?) kusů navíc a pár kusů by se i rozkradlo. A ty by mezi námi ve větší či menší míře kolovaly dodnes - viz kalibr 97. Za B: I kdyby všechny kousky šly opravdu do Holandska, tak by se nějakýma peripetiema stejně pár kousků vrátilo zpátky sem k nám(viz e-bay a ancre) a opět by tu kolovaly a nezůstaly nepovšimnuty. Edit: jsem línej si to číst znovu, ale mám pocit, že byl vzpmínán i problém s časem - stihnout zakázku takového objemu(cca 3000 až 3500 kusů leteckých) v daném čase, takže by mne zajímalo, kde by se našel čas na výrobu dalších cca 2000 až 2500 kusů pro zmíněného holandského zákazníka. Upraveno 14. listopadu 2011 uživatelem Honza.manta
Petr_P Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 Je to s leteckými související takže to dám sem.Mám na Vás prosbu:nevíte někdo jak vypadaly ty shodné automaty vyráběné pro Holandsko?Podle popisu se lišily jen ciferníkem. CITUJI Petra_P: "Podobné (až na číselník takřka identické) hodinky se v té době vyráběly pro zákazníka v Holandsku, kam se následně vyvezlo 2 000 ks hodinek se shodným strojkem. Vazba na tuto zakázku umožnila využít stejné dodávky wolframového materiálu, který byl podmínkou pro funkčnost rotoru strojku (12) (13) (poznámka ? archívy tuto skutečnost nepotvrzují, spíš naopak)." Alespoň popis když ne foto , edit:vyguglil sem,že jsou známé automaty dražené na ebay s nápisem "ANCRE",popis by seděl na ty zmiňované vývozní,ale fotka se prostě nedochovala . Podle mého soukromého názoru byl ciferník naprosto stejný ale lišil se jen tím, že neměl znak čsl. letectva? Dle mého skromného názoru taková várka hodinek nemohla být vyrobena aniž by jich zde pár nekolovalo. Za A: Jsme češi, takže by se takového vývozního(a tudíž lepšího, než pro náš trh) artiklu vyrobilo pár(desítek?) kusů navíc a pár kusů by se i rozkradlo. A ty by mezi námi ve větší či menší míře kolovaly dodnes - viz kalibr 97. Za B: I kdyby všechny kousky šly opravdu do Holandska, tak by se nějakýma peripetiema stejně pár kousků vrátilo zpátky sem k nám(viz e-bay a ancre) a opět by tu kolovaly a nezůstaly nepovšimnuty. Edit: jsem línej si to číst znovu, ale mám pocit, že byl vzpmínán i problém s časem - stihnout zakázku takového objemu(cca 3000 až 3500 kusů leteckých) v daném čase, takže by mne zajímalo, kde by se našel čas na výrobu dalších cca 2000 až 2500 kusů pro zmíněného holandského zákazníka. Jako tradičně má Honza asi pravdu. Ta citace z původního textu vzniklého podle vzpomínek pplk. Forgacse asi nebude "zcela" přesná. V době, kdy jsem svůj blog publikoval, jsem to ještě neověřoval, ale později jsem se k tomu vrátil krátkou diskusí s Accutronem. A blog jsem ještě neaktualizoval. Tak to dám nejdříve sem. Výsledkem diskuse je už několikráte opakovaný fakt, že neexistuje důkaz, že by existovala sériová produkce civilní verze hodinek PRIM Sport Automat s kalibrem 96 (jeden prototyp/ vzorek se ale nedávno našel). To platí jak pro domácí trh, tak i pro export (i pod cizími značkami). Jednoduše dnes není důkaz, že by v 80. letech vznikly v Eltonu sériově jiné sportovní automaty než ty pro naše letectvo. Samozřejmě zůstává otázkou, co přesně mínil pplk. Forgacs tím exportem 2000 kusů podobných hodinek se stejným strojkem a téměř identickým číselníkem. Nebyly tospíše jen hodinky s kalibrem 96, ale úplně jiným tvarem pouzdra? Nebo to byly jenom "běžné" PSII s kalibrem 68, o kterých dnes prokazatelně víme, že existovaly? Jestli se to maskovalo pod značkou "ANCRE" nebo jinou názvem není bohužel přesně známo, protože duo Merkuria-Elton vyváželo na Západ pod celou řadou dalších značek (Accutron to na Chronomagu už jednou krátce vyjmenovával). Samozřejmě překvapení je stále možné a třeba bude mít někdo štěstí. a uloví alespoň průkaznou fotografii.
Honza.manta Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 Já to stále spíš vidím na to, že se vyvezlo nějaké množství normálních automatů kal.96(možná pod značkou ancre či meister anker či jakou) a tím objemem vývozu se obhájila potřeba dovážet wolframový materiál potřebný hlavně na výrobu rotorů samonátahu pro náš trh. Tvar pouzdra bych si myslím úplně vynechal, to i v téhle zakázce mohlo být zastoupeno různými modely.
nikdo Odesláno 14. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 14. listopadu 2011 Všem dík za odpověď či názor.Bude pravda asi ta,že už by se dávno někde objevily.Narazil jsem na to náhodou při hledání identity leteckých "ANCRE".Koukám,že stejné problémy co máme zde tak jsou asi po celém světě . Co odborník tak skoro jiná informace.Někde se píše,že ANCRE byla švýcarská firma,jinde francouzká a tady jsem narazil na PRIM vyráběné pro (pod?) tuto značku.
Honza.manta Odesláno 15. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 15. listopadu 2011 Tak jsem si díky vstřícnosti jednoho místního člena splnil takový svůj malý sen - stal jsem se majitelem tohohle kousku leteckých sportů: Na dýnku je rok mého narození
hirsch Odesláno 15. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 15. listopadu 2011 Tak jsem si díky vstřícnosti jednoho místního člena splnil takový svůj malý sen - stal jsem se majitelem tohohle kousku leteckých sportů: Na dýnku je rok mého narození Super, gratulace! To má fakt něco do sebe Už jsi aktualizoval seznam v přehledu majitelů PRIM leteckých?
Petr_P Odesláno 15. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 15. listopadu 2011 Na dýnku je rok mého narození Další, kdo si bude chtít stejným způsobem splnit podobné přání a ukecá některého stávajícího vlastníka, musí být seniorem (1920, 1925, 1930, 1938), nebo se narodit až za půl století (2066).
nikdo Odesláno 16. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 16. listopadu 2011 Tak jsem si díky vstřícnosti jednoho místního člena splnil takový svůj malý sen - stal jsem se majitelem tohohle kousku leteckých sportů: Na dýnku je rok mého narození Sakra pane Honzo ja sem taky 1961 .Mam tady jedny letecký bez čísla . PS:no ale nemam takové raznice .
Honza.manta Odesláno 16. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 16. listopadu 2011 Sakra pane Honzo ja sem taky 1961 .Mam tady jedny letecký bez čísla . PS:no ale nemam takové raznice . Gratuluju! To byl výbornej rok, to se rodilo ušlechtilé víno a ti nejlepší chlapi. Jestli se potkáme někde na srazu, tak ti dám šáhnut - na ty hodinky samozřejmě. Jinak jsem si jich taky všimnul až po více než dvou měsících, co bylo číslo zveřejněno, kdyby jsi byl rychlejší ...
nikdo Odesláno 16. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 16. listopadu 2011 (upraveno) Gratuluju! To byl výbornej rok, to se rodilo ušlechtilé víno a ti nejlepší chlapi. Jestli se potkáme někde na srazu, tak ti dám šáhnut - na ty hodinky samozřejmě. Jinak jsem si jich taky všimnul až po více než dvou měsících, co bylo číslo zveřejněno, kdyby jsi byl rychlejší ... Alespoň si budu jistej,že když takový číslo někde uvidim (a nebude to na tvojí ruce,nebo ve sbírce) tak sou to fejky . Upraveno 16. listopadu 2011 uživatelem nikdo
Petr_P Odesláno 17. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 17. listopadu 2011 (upraveno) Tak jsem si taky udělal radost a konečně jsem našel několik unikátních fotografií hodinek PRIM Letecké Automatic během jejich služby u našeho letectva. Už to vypadalo, že kombinace dlouhých rukávů a nízkého kvality starých fotografií účinní moje hledání marným, ale naštěstí jsou postupně ?publikovány? další fotografie zapomenuté kdesi v krabicích soukromých sbírek. Foto 1 ? Major Vl. Bidovský v kokpitu letounu MiG-23ML od 1. stíhací leteckého pluku v Českých Budějovicích. Fotografie byla pořízena někdy mezi koncem roku 1981 (první dodávky MiG-23ML do Československa) až počátkem 90. let. Můj odhad je, že to bylo foceno spíše někdy na přelomu 80. a 90. let. Foto 2 ? Podplukovník J. Trunečka (na fotce vpravo, MiG-23, 1. slp České Budějovice) a pplk V. Liška ? (na fotce uprostřed, MiG-23, 11. slp Žatec). Můj odhad je, že to bylo foceno asi někdy na přelomu 80. a 90. let. Pplk. Trunečka zahynul v listopadu 1996 při havárii letounu MiG-23UB. Zdroj: www.pilotialetadla.cz Upraveno 17. listopadu 2011 uživatelem Petr_P
hirsch Odesláno 17. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 17. listopadu 2011 Tak jsem si taky udělal radost a konečně jsem našel několik unikátních fotografií hodinek PRIM Letecké Automatic během jejich služby u našeho letectva. Už to vypadalo, že kombinace dlouhých rukávů a nízkého kvality starých fotografií účinní moje hledání marným, ale naštěstí jsou postupně ?publikovány? další fotografie zapomenuté kdesi v krabicích soukromých sbírek. Zdroj: www.pilotialetadla.cz Pěkný obrázky, díky za všechny příznivce PRIM leteckých
Petr Svetr Odesláno 18. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 18. listopadu 2011 Tak to je fakt paráda. Maximální radost. Díky Petře!!
Honza.manta Odesláno 18. listopadu 2011 Nahlásit Odesláno 18. listopadu 2011 Tak jsem si taky udělal radost a konečně jsem našel několik unikátních fotografií hodinek PRIM Letecké Automatic během jejich služby u našeho letectva. Už to vypadalo, že kombinace dlouhých rukávů a nízkého kvality starých fotografií účinní moje hledání marným, ale naštěstí jsou postupně ?publikovány? další fotografie zapomenuté kdesi v krabicích soukromých sbírek.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se