Přejít na obsah

Kobliha

Členové_50
  • Příspěvky

    322
  • Registrace

  • Přítomen

  • Vítězné dny

    1

Kobliha naposledy vyhrál 11. října 2010

Kobliha má nejvíce líbivý obsah

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž

Návštěvy profilu

5 506 zobrazení profilu

Kobliha's Achievements

Kandidát závislosti

Kandidát závislosti (5/8)

18

Popularita

  1. Připravovány jsou nové verze King Seiko.
  2. Budu je muset shlédnout naživo. Z obrázků mám několik pozitiv a bohužel i pochybností. Srovnávám se Spirity 37mm, se kterými se důvěrně znám. Vím, je to jiný charakter hodinek, ale až na jednu drobnost je považuji za blížící se dokonalosti. Tou drobností je směr brusu na horní ploše těla (koncentrický) versus jednosměrný na tahu, což vyvolává pocit jiného odstínu kovu. K těm Conquestům 38mm - vypadá to na docela fluidní tvar pouzdra hodinek, a zejména zajímavý detail ochrany korunky. Ale pochybnosti mám hlavně kolem ciferníku, ty se možná naživo nepotvrdí. Zdá se mi příliš "utopený". Ručičky se mi jeví u 41mm lepší, u 38mm je hodinová ručka snad o milimetr kratší, líbilo by se mi, kdyby vzdálenost konce ručky k luminiscenčnímu bodu byla stejná jako od aplikovaného indexu. Minutová ručka by také mohla být o krapet delší. Ani tvar ruček ve mě nic nevyvolává. Není tady vůbec ta souhra ruček s ciferníkem, jako je tomu u Spiritů. Na Spiritech můžu pořád obdivovat detaily - špička minutové ručky překrývající kosočtverce na cifru, stejně tak kosočtverec vteřinovky. Leštěný kroužek přes kosočtverce hodinových indexů, který se pod různými úhly pohledu "ztrácí", vyvýšená stupnice indexů a do ní vykrojení kosočtverců a množství dalších drobností k objevování. U Conquestů se ve srovnání s tím na cifru snad vůbec nic neděje. Je ale možné, že světlejší gilošované mezikruží si hraje s různými výškami, z obrázků to není patrné. Také sunburst bude zřejmě šmrncovní prvek cifru. Já vím, každá liška svůj ocas chválí. Conquesty jsou obrovský skok od předchozího modelu směrem k uměřenějšímu vzhledu, jsou jistě krásné, ale zdá se mi, že zapadají do průměru mezi ostatní značky. Doufám, že až je budu držet v ruce, tak přeskočí jiskra a radikálně změním názor.
  3. Kobliha

    Citizen na ruce...

    Ještě bych je z popelnice vyzvednul. Jednak zkusit to s čistou hlavou a druhak - kdysi jsem podobně bojoval s komplikovanými Citizeny a nebyl jsem si schopen s nimi podle "tištěného", byť originál anglického návodu poradit. Pak jsem to zkusil podle originál návodu Citizenu na YouTube a zjistil jsem, že v tištěném návodu zamlčeli jeden podstatný detail. Je to už mnoho let, ale bylo to nějaké dlouhé podržení, místo prostého stisknutí. Jsou to big date s věčným kalendářem (movement E310), dnes je jim 14 let a stále bez problému šlapou. Krásně drží čas, takže ani nevadí, že nemají rádio. Zcela bezstarostné hodinky.
  4. Pokud jsme se dostali ke Carrerám, tak bych přidal i další verzi - Longines Conquest. Zvážil bych technické parametry - Movement vycházející z ETA 2892 a 72 hodin rezervy nátahu. No a pak jsou tady verze s lunetou - Hydroconquest GMT nebo Spirit Zulu Time. Vybral jsem monochromatické varianty, ale je dostupných dost barevných kombinací.
  5. Kobliha

    TAG Heuer - novinky

    To prostě nevymyslíš. U KITH si můžete koupit celý set deseti variant modelu za 519.300Kč. Přitom cena za kus je tam 43.300Kč. Takže když si koupíte všech deset variant jednotlivě, přijde vás to na 433.000. To znamená, že sada je o 86.300Kč dražší. Jestliže byste jednotlivě kupovali u Heueru, tak vás to přijde jen na 399.000Kč (cena za kus je 39.900Kč), sada je tedy o 120.300Kč dražší. Ten rozdíl je nejspíš za seance u doktora Chocholouška.
  6. Kobliha

    TAG Heuer - novinky

    Souhlasím, že je to pokus nějakým způsobem zopakovat úspěch MoonSwatch (z 5.8 milionů loni prodaných swatchek bylo asi 2 miliony MoonSwatch). Jsem zvědav, jak budou připouštět další limitované barevné varianty, dokud "sběratelé" nezjistí, že je tahají za nos (i tou cenou). A potom - myslel jsem, že si žádná seriózní firma nenechá sáhnout do toho nejcennějšího, co má - do loga. Takže napříště je horní část loga k dispozici jako reklamní plocha? Takže nás čekají limitky ZOOT Heuer, Zara Heuer, Shein Heuer? Škoda, že už neexistuje OP Prostějov - to byla paráda OP Prostějov Heuer.
  7. TAG Heuer představil kolaboraci s firmou KITH, která je založena na původním modelu TAG Heuer F1. Všechny barevné varianty si můžete prohlédnout na připojeném odkazu. Je mi líto, že toto vlákno zakládám zrovna s touto zprávou. Místo dalšího komentáře přikládám obrázek, který připomíná historii modelu.
  8. Doplňuji všechny nyní známé barevné varianty: Zdá se, že hnědý ciferník z modelu 41mm tady u modelu 38mm vystřídal zlatý.
  9. Já bohužel úplně nevím, jak dlouho vydržela, protože jsem hodinky kupoval v hodinářství, kde celou dobu šly. A protože to bylo v době, kdy už byly vyřazeny z katalogu, je možné, že to také bylo kolem 4-5 let výdrže.
  10. S výměnou baterie to není tak žhavé. Longines udává snad 6 měsíců. Nejprve začne vteřinka skákat po 5 sekundách a po nějaké době se všechny ručičky uklidí na 12 hodinu. Nevím, jak dlouho to bylo v mém případě, ale otálel jsem několik měsíců. Na síti se dá dohledat postup výměny baterie, není to úplně triviální, ale do toho jsem se raději nepouštěl. Autorizák si na to vzal hodinu (ale ne každý autorizák si na to troufne).
  11. A ještě doplním: V.H.P. mám velice rád. Jednak je to ta naprostá bezstarostnost s přesným časem a datumem, velice jednoduchý přechod mezi zimním a letním časem nebo při změně časových pásem. A pak to, co není moc vidět na produktových fotografiích - tělo je totiž matné, ale neřekl bych, že je broušené, jen luneta a korunka jsou leštěné. No a boční profil těla - není to válec, ale je zaoblený (takový soudek) a krásné jsou hladké přechody do nožiček a do ochrany korunky. Těžko se to popisuje, nejsou to průniky geometrických tvarů, ale nádherně plynulé přechody hladkých ploch. To si člověk uvědomí, když je chytí do ruky a začne se radovat z detailů. Přikládám starší obrázek 41mm na hubené ruce cca 16,5cm.
  12. V.H.P byly i v "dámské" verzi 36mm. Poznat se to dá podle datumovky - 36ky nemají na 3. hodině index, ale jen datumovku. Pak byly ještě 41mm a 43mm.
  13. Mělo by to být ~2250€ / 2000£.
  14. Longines připravuje uvedení nové verze modelu Conquest - tentokrát zmenšená ze současného průměru 41mm na 38mm, tl. 10.9mm, rozteč mezi nožičkami bude 39mm, L2L 46.8mm, movement L888 s rezervou nátahu 72hodin.
  15. Asi bych doporučil promyslet nebo si tady utřídit požadavky, oháknout se a vyrazit na poznávací kolečko po Praze - Koscom, Dušák, Bechyně, Carollinum. Nestydět se, nenechat si nic vnucovat, obhlédnout, ptát se a vyzkoušet. Být připraven (nebo se znalým a důvěryhodným přítelem po boku). Nekupovat okamžitě, ale podívat se znovu doma v klidu a promyslet a vyrazit na druhé kolečko už se zúženým výběrem. Dívat se po TH, Longines, Frederique Constant - to budou jejich nižší řady, ale už i automaty, nebo pak Mido, Hamilton, Rado, Orient Star, Seiko - to bude výběr z širšího spektra.
×
×
  • Vytvořit...