Jump to content

TomasK

Member_50
  • Posts

    57
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Rado, MeisterSinger, Seiko, Mido, Steinhart,

Recent Profile Visitors

3,146 profile views

TomasK's Achievements

Pokročilejší začátečník

Pokročilejší začátečník (3/8)

  1. Ne ne, tenhle je “obyč” ale pohodlnej Ten jejich origo “utkaný japonskou technikou Seichu” není spatnej ale nejakej zázrak za ty prachy jsem v tom teda nezaznamenal
  2. Jako jo, na kůži jsou fajn. I když teď je nejčastěji nosím na hnědým Nato
  3. To já jsem ten poslední, co by chtěl na hodinkách cokoliv zlatého, ale když jsem porovnaval na prodejně varianty, tak tahle mě dostala - je to za mě perfektně barevně sladěný a jako celek to funguje náramně
  4. Jo, jo - to je tak, když chce člověk redukovat a u toho nějak přikoupí.... Ale tak víme, kdo na tom taky má svůj podíl "viny"
  5. Dnes na Nato strapu
  6. Jo, jo - originál sem tam je hodím na kozenej řemen ale tenhle jejich tah je fakt povedenej
  7. TomasK

    Mido

    Jedna z víkendu
  8. Moje Hamiltony X-Wind (v lednu po generálce stroje) v průměru 2 sec do plusu
  9. Dnešní slunění na zahradě
  10. Já šel cestou keramiky a zatím spokojenost Tady jsem sesmolil něco k materiálům používaných spol RADO:
  11. Tak si tak trochu odpovím sám + možná to bude pro některé lákadlem do světa keramiky případně RADO Z hlediska „nepoškrábatelných“ materiálů jako tvrdokovů, safírových skel apod. začala společnost RADO experimentovat již v roce 1962, kdy představila svůj model DiaStar 1. Označovaný jako „první nepoškrábatelné hodinky na světě“ a to díky použití tvrdého kovu a safírového skla. RADO DiaStar 1 (1962) Co se týče keramiky v hodinkách, za jakýsi začátek by se dal považovat rok 1986, kdy přichází na svět první keramické hodinky a to od IWC, konkrétně model IWC Da Vinci Perpetual Calendar, reference 3755. Ve stejném roce RADO uvádí své hodinky Integral, což jsou první hodinky na světě s náramkem vyrobeným z keramiky odolné proti poškrábání. Od této doby se stává RADO jakýmsi průkopníkem v oblasti keramiky používané na výrobu hodinek. Je fér říct, že spousta ostatních značek používá keramiku pro výrobu hodinek, ale zdaleka ne v tak velké míře jako RADO. IWC Da Vinci Perpetual Calendar, reference 3755 RADO Integral Co se týče společnosti RADO, tak jejich „zářezy“ v oblasti materiálů obecně a samozřejmě keramiky jsou: Tvrdokov: RADO si získalo reputaci jako inovátora v oblasti materiálů v roce 1962, kdy představilo svůj model DiaStar 1 vyrobený z tvrdokovu a se safírovým sklem. Jde o kompozitní materiál vyrobený z keramiky (karbid wolframu) a pojivového kovu (dříve kobalt, nyní nerezová slitina). Tvrdokov má totožnou tvrdost jako keramika a zároveň houževnatost kovu. Na rozdíl od High-tech keramiky od RADO je však těžký. Karbid wolframu má hustotu 19,3 gramů na 1 cm3 a tvrdokov jako takový 15 gramů na 1 cm3. Původně byl tento kompozit vyvinut pro výrobu nástrojů a vrtáků. Pak ale RADO vidělo možnost použít tento kompozit pro (v té době bezkonkurenční) hodinky z hlediska odolnosti proti poškrábání. Trvalo však dalších 24 let, než RADO využilo své zkušenosti s tvrdokovem a přišlo s high-tech keramikou v hodinkách integral v roce 1986. High-tech ceramic: Jde o nekovový materiál, kde v případě RADO je preferovanou sloučeninou oxid zirkoničitý a to v „ultra-jemné“ a „ultra-čisté“ podobě. Díky tomu lze docílit plné hustoty po smrštění teplem na rozdíl od tradiční keramiky, která zůstává po vypečení porézní a křehká. Oxid zirkoničitý začíná jako ultra-jemný prášek s extrémně vysokým bodem tání (obvykle více než 2000 °C) a proto jej nelze běžně odlévat. Zpracováním jde samozřejmě o mnohem složitější proces než u běžných materiálů. Keramika na bázi oxidu zirkoničitého se slinuje ve speciálních vysokoteplotních pecích. Tímto procesem dochází k odstranění poréznosti a konečnému vytvrzení na 1250 Vickers. Pro porovnání, nerezová ocel má tvrdost 180 Vickers. Nespornou výhodou dále je, že jde o chemicky inertní materiál, který je „biokompatibilní“ (oxid zirkoničitý byl například používán pro výrobu femorálního hřebu u ranných kyčelních implantátů). Jde tedy o materiál hypoalergenní. Keramika se svou hustotou 6,0 gramu na 1 cm3 je výrazně lehčí než ocel (8,0 gramu na 1 cm3) a díky hladkému povrchu, který se rychle přizpůsobí teplotě kůže, je také velmi pohodlná. RADO dále přidává do keramiky stopové prvky v nepatrných koncentracích, čímž lze docílit změny elektrických nebo optických vlastností materiálu (lze docílit například různých barev). Plasma high-tech ceramic: Vychází z bílé keramiky, která je podrobena plasmovému zpracování. Během tohoto procesu se mění molekulární skladba keramiky pomocí plynů aktivovaných plazmovým výbojem při 20.000 °C ve speciální peci. Samotná keramika se při tomto procesu zahřeje na ca 900 °C. Výsledkem je šedý kovový lesk při zachování vlastností ostatních high-tech keramik od RADO (tvrdost, odolnost proti poškrábání, lehkost). Jde o (jak jinak ) patentovaný proces RADO. Kovového vzhledu je dosaženo bez použití jakéhokoliv kovu. HyperChrome Ultra Light: Jde o keramiku z nitridu křemíku, což je v tomto případě křemík v kombinaci s atomem dusíku. Materiál má „do sebe zapadající konstrukci“, která mu dodává vysokou houževnatost. Jeho jedinečná struktura jej činí extrémně odolným vůči nárazům a otřesům (použití pro části motorů v automobilovém průmyslu, výroba zařízení pro spinální fúzi v lékařském průmyslu). Se svou hustotou 3,0 gramu na 1 cm3 jde o materiál lehčí než titan. HyperChrome (Tvrzený titan): Titan jako takový je lehčí a přitom pevnější než ocel, což je důvodem jeho obliby v letectví a moderní medicíně. Dále je hypoalergenní a odolný vůči korozi. Hlavní nevýhodou však je jeho měkkost a snadná poškrábatelnost. RADO se vydalo cestou vytvrzení titanu, které spočívá v jeho vystavení plynům, které pronikají 50 mikronů do hloubky povrchu. Dochází ke změně molekulární struktury a tím ke zvýšení odolnosti proti poškrábání. High-tech diamond: V roce 2002 přišlo RADO s V10k, což byly hodinky s povrchem z high-tech diamantovým povlakem na tvrdém kovovém podkladu. RADO uvádí kvocient tvrdosti na 10.000 Vickers. Safírové sklo: Před příchodem modelu RADO DiaStar 1 v roce 1962 (kde RADO použilo safírové sklo) používali výrobci plastová a minerální skla. Dnes běžná součást hodinek byla patrně poprvé použita v tomto odvětví společností RADO. Jinak jde o syntetický, tepelně zpracovaný safír zformovaný do plátů a dosahující tvrdosti 9 na Mohsově stupnici (těsně pod diamantem). Zpracování syntetického safíru vychází z vynálezu Francouzského chemika Auguste Verneuila z roku 1902. Série True Thinline: V roce 2011 bylo představeno kompletně keramické pouzdro s tloušťkou pouhých 5 mm (jde o quartzové modely). U automatických strojků v modelové řadě True Thinline jde o tloušťky ca 8 – 9 mm, což je pořád velmi slušné, když porovnáme s některými nejtenčími hodinkami na světě: · Piaget Altiplano Ultimate 910P, tloušťka 4,3 mm · Bulgari Octo Finissimo Minute Repeater, tloušťka 3,12 mm · Vacheron Constantin Patrimony Contemporaine Ultra-Thin Calibre 1731, tloušťka 3,9 mm · Bulgari Octo Finissimo Tourbillon, tloušťka 3,95 mm · A asi nejtenčí Piaget Altiplano Ultimate Concept, tloušťka 2 mm Piaget Altiplano Ultimate Concept Samozřejmě jde o modely v úplně jiné kategorii. Další značky pracující s keramikou / netradičními materiály IWC Keramika: IWC představila první keramické hodinky na světě, Da Vinci Perpetual Calendar (Ref. 3755), v roce 1986. Od té doby společnost uvedla na trh pouzdra hodinek vyrobená z vysoce výkonné keramiky z černého karbidu boru nebo z hnědé keramiky z nitridu křemíku. Nejnovějším příkladem keramiky ze Schaffhausenu je pískově zbarvené keramické pouzdro Pilot’s Watch Chronograph Top Gun Edition „Mojave Desert“ (Ref. 389103). Ceratanium: Nejnovějším inovativním materiálem ze Schaffhausenu je Ceratanium® (keramizovaný titan). Nový materiál je lehký a robustní jako titan, ale zároveň podobně tvrdý a odolný proti poškrábání jako keramika. Ceratanium® je založeno na speciální slitině titanu, která je vyrobena speciálně pro IWC. Všechny součásti v pouzdře jsou vyfrézovány, soustruženy a vyvrtány z polotovaru. Poté jde do pece ke slinování. Během tohoto procesu dochází k fázové přeměně a povrch kovu je keramizován. Tento proces mu dodává nejen vlastnosti typické pro keramiku, jako je extrémní tvrdost, ale také výraznou, matnou černou barvu. HUBLOT Materiál Cermet: keramika kombinovaná s kovy Magic Gold: Jde o nejpevnější vyrobený a certifikovaný materiál z 18K zlata. Tohoto bylo dosaženo využitím nepatrných pórů v keramice, které byly vyplněny 24 K zlatem. 24K zlato se roztaví a pod vysokým tlakem je vtlačováno do dutin v keramice. Švýcarská centrála pro kontrolu drahých kovů určila, že Magic Gold je ze 75% čisté zlato a HUBLOT jej tedy může nazývat jako 18K zlatý materiál. Safír: Hublot mimo sklíčka používá syntetický safír i na výrobu celých pouzder a to v různých barvách OMEGA Liquidmetal: Od roku 2010 spojuje OMEGA svou keramiku se slitinou nazvanou Liquidmetal, která nabízí nové možnosti zdobení v kovové šedé barvě s vynikající odolností proti poškrábání a trvalou stabilitou. Tato amorfní slitina se skládá z titanu, zirkonu a mědi a je třikrát tvrdší než nerezová ocel. Při spojení s keramickými díly může být Liquidmetal nabízen v kontrastních povrchových úpravách (kartáčovaný nebo leštěný), díky rozdílu v tvrdosti obou materiálů. ROLEX Cerachrom: Rolex používá keramiku pro vložky do lunety a to od roku 2005 ve formě jednobarevné keramiky. V roce 2013 přišel s „batman“ modro černou vložkou a v roce 2014 s červeno-modrou na modelu GMT-Master II. Keramika se obecně snadněji vyrábí ve tmavších barvách. Výroba světlejších barev je složitější a výroba dvoubarevné keramiky je dílem patentovaného procesu, kdy se začíná s výrobou v jedné barvě a druhá je přidána následně, ale ještě před vytvrdnutím. Rolex si nechal tento proces patentovat. Další značky, které pracují s keramikou jsou například: Audemars Piquet, Zenith, Bvlgari, Panerai, Longines Většinou jde ale jen o některé modely v rámci portfolia, které jsou vyrobeny z keramiky, případně netradičních materiálů. Velmi často jsou samozřejmě řešeny z keramiky vložky lunet u různých výrobců.
  12. Tak aktuální rodinka fotka nic moc - večerní mobilovka
  13. Mido mi přijde jako zde poměrně opomíjená značka. Pořídil jsem zmíněné Commandery II na kovovém tahu, který je u tohoto modelu integrovaný - pro mě OK, pro někoho může být nevýhodou. Mě se integrovaný tah líbí a spolu se zapuštěnou korunkou dávají vyniknout jednoduchému vzhledu - zůstává výrazné jen samotné kruhové pouzdro. Parádní je sklo se zkosenou hranou, které na světle dává zajímavý optický efekt na aplikovaných indexech. Za mě je fajn podklad datumovky v barvě cifru a líbí se mi i design ruček (stříbrné nedokončené orámování), stejně tak i orámovaná datumovka. Mido ve své cenově kategorii vyniká velkým množstvím modelů s COSC certifikací a nejinak je tomu i zde. Během prvního týdne nošení odchylka 2s / 7 dní. Co se týče technických parametrů, tak pár údajů níže: - strojek ETA 2836-2, 25 kamenů, 4 Hz, 42 hod rezerva chodu - pouzdro 40 mm, tloušťka 11,2 mm - WR 50 m A teď už nějaké fotky
×
×
  • Create New...