Přejít na obsah

Henry

Členové_50
  • Příspěvky

    298
  • Registrace

  • Přítomen

O uživateli Henry

  • Datum narození 5.2.1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://lokomotiva.inext.cz/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Olomoucko

Henry's Achievements

Kandidát závislosti

Kandidát závislosti (5/8)

  1. Aktuálně bylo u sklenáře zadáno vyřezání ciferníku. Pro představu, tloušťka 3mm, průměr 240mm, vyvrtání 2 děr, k vyzvednutí za týden za 150,- Kč.
  2. Vážení přátelé. Děkuji za rychlou reakci. Obzvláště uživateli Jiří9 O vláknu http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/54448-v%C3%BDroba-repliky-sklen%C4%9Bn%C3%A9ho-cifern%C3%ADku-ke-kuchy%C5%88sk%C3%BDm-hodin%C3%A1m/page-4 Luďka Taliána vím, ba přímo byl mou inspirací, že se do toho pustím. I když jsem si vybral jinou technologii, která je podobná té původní. Sken mě teprve čeká, uvidím, jak to půjde. Naistalován mám jen Inkscape a přiznávám, že zvládám jen drobné úpravy. Co obnáší kontrola čepů a ložisek? Jen abychom si rozumněli, jsem programátor, který kdysi lepil letadýlka. Znalost hodinářské terminologie kusá a povrchní, znalost technologií taktéž. Chytrou knížku taky zatím nemám. Takže při čištění jsem chtěl vyčistit všechno mazivo, které se časem změnilo na lepidlo. Pomocí benzínu, hadru případně uchošťourů. Stažení ložisek...to je pro mě vyšší dívčí, bez toho, aby mi o tom někdo něco řekl a ukázal mi to, se do toho nepustím. Vyleštění čepů...stačí vzít hadr, sitol a zlehka ty čepy protočit mezi prsty? Hodinářský olej mám...a mám ho dost :-) A ručičky tepelně namodro...to bych prosím chtěl, ale to asi taky nedám. Jsou dost velké, neudržel bych v celém objemu stejnou teplotu, takže by asi po mém pokusu byly skvrnité jak hyena. Se dřevem problém nemám, můj děda byl vyučený truhlář, hodiny jsou focené na verštatu (ponku). Za tu poznámku o pérovníku díky. Ten teda máčet v benzinu nebudu.
  3. Stal jsem se majitelem nefunkčních kuchyňských hodin značky Kienzle. Ručičky trpí povrchovou korozí, prasklina přes celý ciferník. Zezadu signovány 25462 a nezřetelným razítkem loga Kienzle. Po otevření bedýnky je dle deformovaného uchyceních zřejmé, že utrpěly pád. Stroj je signován na desce nad pérovníkem, který nebyl vypuštěn. Vlevo je číslo 15, vprostřed, nad osou pérovníku logo Kienzle, které bylo registrováno 1.6.1923 v Německu, a číslo 28998 a nakonec vpravo kapitálkami MADE IN CZECHOSLOVAKIA. Hodiny tedy byly vyrobeny v Chomutově. Deska, na které je stroj a která kryje ciferník byla přibita a je taktéž prasklá. Ciferník je podlepen papírem a je k rámu přichycen sklenářskou technologií trojúhelníčků. Zajímavé je že jsou do rámu přibity přes korkovou podložku. Hodiny plánuji renovovat. A tady nastává prostor na mé dotazy a vaše odpovědi: Stroj se zdá být pouze "dobře a odborně namázán". Poraďte mi prosím postup, jak stroj vyčistit a znovu namazat. Když povolím matky, na co si dát pozor? Je tam nějaké pérko, které na mě vyskočí? Podotýkám, pérovník jsem již vypustil. Na vyčištění použít petrolej? Benzín? Ciferník, to asi bude vyšší dívčí. Počítám u sklenáře si nechat uřezat sklo. V nějakém kreslícím programu nakreslit repliku, a u tiskaře vytisknout (to už mám přislíbeno). Jde ovšem o překreslení. Nemá někdo podobný ciferník už namalovaný ve vektorech? Resp. nemá tu někdo namalované toto logo? S tím totiž bude zřejmě nejvíc práce. Děkuji všem předem za hodnotné příspěvky.
  4. Pokud tedy papíry patří k těmto hodinkám, jedná se o pouzdro vyráběné v letech 1929-1933. Vevnitř by měl být kalibr 74 z roku 1928 (Sav. c. 74 - 17lig. H 4). V této kombinaci s největší pravděpodobností expedováno v roce 1931. (http://www.moeb.ch/dyIWC/) Přiznávám, že na první pohled jsem podle krčku, oblíku a korunky tipoval na přelom století.
  5. Já jen doplním kolegu: Historicky dal tento až čtvrthodinový rozstřel mezi uživateli slunečních a mechanických hodin vzniknout pojmu akademická čtvrthodinka. Ostatně tyhle sluneční hodiny ZDE mají na podstavci převodní tabulku datum/minuty přímo vyrytou a člověk nemusí tahat fyzikální tabulky, aby děckám vysvětlil, proč ty sluneční hodiny ukazují jinak než jejich hodinky.
  6. PROTREKy to být nemůžou? PRW2000 to má.
  7. Podle porovnání v Koskomu jsou (vyjma velikosti) identické, čili obě mají solar :-) Spokojený jsem. Okolí si zvyklo používat barometr, buď se zeptají, nebo podívají. Když ovšem skáče tlak, musíš se smířit s tím, že výškoměr bude nepřesný, navíc je kalibrovaný po 5 metrech, což je podle mě dostatečné a mě to stačí, jiní z toho odvázaní nejsou. Východ a západ slunce, tam jsem našel rozstřel tuším 5 minut, vysvětluju si to výpočtem na geoid. Navíc, který idiot by se škrábal na kopec, aby byl nahoře přesně podle hodinek, každý jde o něco dřív, takže taky v pohodě. Koskom tam má napsaný i yacht odpočet, ale ten jsem tam nenašel... Přiznávám, že já manuál nedočetl, všechno je hodně intuitivní. A spokojenost? Kupoval jsem je před 2 lety. Na zkoušku, na jeden výlet. Mám je dodnes. Takže asi tak. Kód zboží PRW 2000-1 PRW 3000-1 Název Casio PRW 2000-1 Casio PRW 3000-1 Foto Značka www.casio-europe.com Záruka [měsíců] 24 24 Datum Ano Ano Ukazatel rezervy nátahu Ne Ne Řízené rádiem Ano Ano Barva ciferníku Čirá Čirá Řízené GPS Ne Ne Výškoměr Ano Ano Pohon Solární Solární Antireflexní vrstva Ne Ne Hloubkoměr Ne Ne Světlo Ano Ano Barva pásku Černá Černá DPH [%] 21 21 Tachymetr Ne Ne Bluetooth Ne Ne Indikace slabé baterie Ne Ne Dostupnost 1 1 Pásek Plastový Plastový Stopky Ano Ano Měsíc v roce Ne Ne Ukazatel stavu nabití Ne Ne Duální čas Ne Ne Šroubovací korunka Ne Ne Timer Ne Ne Den v týdnu Ne Ne Ciferník Digitální Digitální Telemetr Ne Ne Databanka Ne Ne Tvar ciferníku Kruhový Kruhový Ukazatel dne a noci Ne Ne Věčný kalendář Ne Ne Kalendář Ne Ne USB Ne Ne Popis Pánské hodinky Pánské hodinky Cena s DPH 8390 8390 Průměr 50,6 47 Sklo Minerální Minerální Héliový ventil Ne Ne Budík Ano Ano Tourbillon Ne Ne Mezičasy Ne Ne Pouzdro Plastové Plastové GPS Ne Ne Měsíční fáze Ne Ne Výrobce Casio Casio Kompas Ano Ano Barometr Ano Ano Akční produkt 0 0 Typ Pánské Pánské Teploměr Ano Ano Vodotěsnost 100 M 100 M Chronometer (C.O.S.C.) Ne Ne Šroubovací tlačítka Ne Ne Novinka 0 0 Edit: Nějak mi tu nejde vložit ta tabulka. Ale upravovat ručně to už nebudu.
  8. Mám PRW 2000, odsud z fóra, původně jen na zkoušku, na jeden výlet do Tater... :-)
  9. Pod kyvadlem na kovovém rámu by mohl zřejmě být znak okřídleného kola - Kienzle. Pokud vysuneš kyvadlo ze závěsu (nahoru a k sobě), můžeš pomocí těch dvou šroubů uvolnit stroj z rámu a vytáhnout jej. Na druhé straně pak bude značka a výrobní číslo...a bude vše jasné.
  10. Kocoura bych nechtěl, dvojka nevím co znamená, bude to asi taky něco velkého...na takové to "domácí ježdění" by stačilo jen nějaké "prase" :-) A když už je řeč o lokomotivách, tak mám poměrně blízko ke "Kocůrovi" - 314.303 a "Matějovi" - 433.002. Při oslavách 130. výročí trati Hranice na Moravě - Vsetín 12.04.2014 bude možnost vidět právě 433.002 při posunu ve stanici Vsetín. Celou tratí pak pojede nostalgický vlak tažený lokomotivou 475.101 s přezdívkou "Šlechtična" vypravený z Olomouce. Podrobnosti na webu ČD .
  11. Zdravím všechny zájemce o tikající nesmysly. Před nedávnem jsem se stal majitem záznamového rychloměru, kterým musí být vybaveno téměř každé drážní vozidlo. Je to záznamové zařízení, které na papírovou pásku zaznamenává základní informace o jízdě lokomotivy. Jak již z názvu zařízení plyne, na papírovou pásku je zaznamenávána rychlost. Dále se zaznamenává čas a některé další významné události. Páska se pak po jízdě odevzdává a příslušný strojmistr vyhodnotí, zda byla překročena předepsaná rychlost atd. aby mohl být fírovi udělen flastr. V případě mimořádné události slouží páska jako důkazní materiál Drážní Inspekci k objasnění příčin. V zásadě se jedná o velmi bytelnou kovovou krabici, která má zajistit "přežití" záznamového média. Uvnitř je mechanický hodinový stroj, který má cca 40. hodinovou rezervu chodu. V současných moderních lokomotivách jsou používána elektronická zařízení, umožňující záznam mnohem širšího portfolia provozních údajů. Vlevo natahování, vpravo nastavování času. Vprostřed jistící šroub, umožnující vyklopení čelní desky se strojem a výměnu pásky, viz. pant na spodu krabice. Ciferníku dominuje rychloměr s vyznačenou maximální rychlostí. V jeho horní části jsou pak mimostředné hodiny, ve spodní okénko s kilometráží. Hodiny indikují přechod poledne, viz. značka pod 24 a modré indexy. Vpavo pod ciferníkem indikátor vložení pásky - momentálně není vložena. Samozřejmostí je typový štítek. Elektrické schéma. Ve spodní části je vidět kabel od zásuvky, relátka a náhon rychloměru. Na cívku se navíjí papír z cívky nad relátky. Černou krytkou zakrytý a zaplombovaný hodinový stroj, částečně je vidět značka výrobce. Záznamové zařízení. Vpravo jsou "tužky" zaznamenávají události, např. stisknutí tzv. tlačítka bdělosti, vlevo pak "tužka" zaznamenávající rychlost a kotouč, který úderem na pásku zaznamenává čas. Mimochodem v klidné kanceláři zajímavý zvukový efekt. Kolaga tvrdí, že se vždy lekne :-) Povšimněte si pouze tří zubů na krokovém kole a poměrně masivní setrvačky. Detail záznamu času a rychlosti.
  12. Ve čtvrtek jsem projevil zájem, v pátek byly v Olomouci. Díky moc.
  13. Excelentní. Přesně po těchhle se dívám na aukru i ebay... stříbrné pouzdo a modrá s azbukou. Verze s automatem taky existovala, ale tu jsem viděl vždycky pod značkou "Čajka". Znalejší jistě doplní. Mimochodem, možná Tě bude zajímat, že byly i ve vesmíru:
  14. kua děcka. zrovna mně došlo víno, tak nemám co chlastat. tož tragédyja, páč další várka je v ložnici, kde spí moja lepší polovička....a vzbudit ji, to si fakt nelajznu, na to nemám koule a k těm tchýnim....měl jsem dvě, jednu pravou, druhou levou. ta pravá už bohužel na návštěvu nikdy nepříjde, i když by byla VÍTANÁ KDYKOLIV. ta levá taky není špatná, páč její prvotní starost odesral její syn (kontrola mobilem x-krát denně ) a navíc je daleko, a když přijedou na víkend, mám doma dostatek vína a kořalky...pro všechny
  15. Měl jsem za to, že to byl Niels Bohr. Ale jsem ze školy už nějaký pátek...a mám už asi vychlastanou a vypatlanou palici.
×
×
  • Vytvořit...