Petr Svetr Odesláno 16. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. listopadu 2012 Ahoj. Rama, díky za vysvětlení. Takže rozdíl mezi pouzdry PS 2.1 nebo prostě PS 2 včetně leteckých co mají armovák s naznačenými indexy - mají výřez viz foto. Takže záměna PS 2.1 a letecké je bezproblémová. Modely PS2 jako Humberta, Automat, Potápěč nebo ostatní co mají armovák bez naznačených indexů nemají ten výřez pod trubkou pro hřídel korunky. Tomu už rozumím . Je možné vložit ten armovák s naznačenými indexy do pouzdra co nemá ten výřez? To by asi mělo jít ne. Jinak já vím, že s leteckými je to všelijak. Nikde není psáno a asi to v době vzniku nemuselo být pravidlem, že letecké musely mít korunku s krčkem viz foto, specifické výřezy otvorů pro klíc u dýnka a rozměry kružnic které vznikly při obrábění. Možná neměly všechny ani stejné pouzdro s určitými detaily.Ale přece jsem chtěl jen poukázat na malé rozdíly. Většina původních leteckých co jsem měl možnost vidět měla pouzdra s oblými hranami - detail co je na fotkách ikdyž asi blbě vidět - to mě zajímalo a schválně si toho zkuste všimnout až budete zkoumat ty pouzdra u svých hodinek. Normální PS 2 mají ty hranky většinou ostré a letecké je mají většinou zas sražené (prostě nejsou tak ostré). Jinak variant pouzder je asi hodně: PS 2.1 pro armovák s indexyPS 2.1 s vroubkováním pro červený ciferníkPS 2 pro armovák bez indexůPS letecké s oblými hrankami PS 2 s oblými hrankami - co jsem viděl u známého na jeho humbertechA samozřejmě PS soudky s výřezy u řemínkůPS 2 nerez ELTONPS 2 PAREXO Jinak to dno u těch inzerovaných teda úplně košer není- je minimálně lehce něčím přejeté a nebo už špatně vidím . Jinak jsou teda ale pěkné abych nekritizoval a se vším co k nim patří to zas jo. Ta problematika detailu těch pouzder mě zajímá. Je to zajímavé ale asi je to jedno. Jinak díky i za ty fotky těch odznaků Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Svetr Odesláno 16. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. listopadu 2012 Jen ještě - doufám teda že jsem nikmu tímto mým postřehem nezpůsobil zdravotní problémy nebo jiné komlikace. To mě nenapadlo, nebyl to můj záměr a to bych nerad. Radši už sem nebudu moc chodit . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza.manta Odesláno 16. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 16. listopadu 2012 Pouzdro na letecké je identické se starší verzí pouzdra PS2. Žádný rozdíl v hranách se nekoná. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník rama Odesláno 17. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2012 (upraveno) Pravdu díš Honzo. Přece by kvůli nějakým 3 tisícům pouzder nedělali novou formu. To by cenu leteckých vojákům prodražilo a oni to přece chtěli mít lacino. I ve specifikaci nebo tech. dokumentaci někde ve starým vlákně bylo myslím přímo napsaný: pouzdro Sport 2 chromované. Petr SvetrZkus mi prosímtě někde takový pouzdro s výřezem pro arm. kroužek v top stavu sehnat, vezmu si hned dvě. Srovnávat fotky pouzder v různým stádiu onošení a focený z různých úhlů různýma lidma je totální kravina, nezlob se na mě. Relevantně můžeš porovnat jen NOS stavy a nejlíp in nature pěkně vedle sebe. Co se týče té tvojí hlavní spekulace o odlišnosti pouzdra PS2 s "oblými či ostrými hrankani" a jako první důkaz odlišnosti nabídneš fotku Sportů zrenovovaných do novýho nerez pouzdra (černý čiselník+zelené indexy), tak co si o tom máme myslet? Když chci vyjít na veřejnost s něčím pro někoho možná důležitým, musím mít po ruce neprůstřelný důkazy. To je k tomu asi vše. Upraveno 17. listopadu 2012 uživatelem rama Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 17. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 17. listopadu 2012 (upraveno) Taky bych rád věděl jak je to s pilotními odznaky? Komu se uděloval Pilotní odznak 1. třídy nebo Čestný odznak pilota, jestli byly ještě jiné odznaky a za co se udělovaly. A kdyby byly nějaké fota. To bude asi nejlíp vědět Petr_P. Díky1) Odznaky odbornosti Pilot (1968 - 1992) Cituji z www.leteckeodznaky.cz: U příležitosti 50. výroční vzniku ČSR (1968) byly zavedeny nové odznaky třídních specialistů letectva a nošení stávajících leteckých odznaků podle sovětského vzoru nebylo po datu 31. října 1968 dovoleno. Nově zavedené odznaky navazují na tradiční československé letecké odznaky z období první republiky, symbolicky ztvárňují věnec z lipových lístků nesoucí dvě rozepjatá křídla, přes věnec je přeložen meč se státním znakem umístěným na husitské pavéze. Odznaky třídních specialistů jsou rozlišovány u pilota: 1. třídy, 2. třídy, 3. třídy a čestný odznak pilota, udělovaný za zásluhy o výstavbu letectva nebo za dlouholetou službu u letectva. Výrobu odznaků zajišťoval od roku 1968 do roku 1976 národní podnik ZUKOV PRAHA 7 (Závody umělecké kovovýroby n.p.). V roce 1976 byla veškerá výroba leteckých odznaků v n.p. ZUKOV ukončena a převedena do Kremnice, kde Štátna mincovňa Kremnica razila tyto odznaky až do roku 1992. Odznaky pro piloty jsou od obou výrobců rozměrově shodné, liší se pouze upínacími patkami. Odznaky pro piloty ražené v ZUKOV n.p. nesou značku výrobce, odznaky ražené v Kremnici značeny značkou výrobce nebyly. V případě čestného odznaku pilota je rozdíl v barevné úpravě odznaků, kde odznaky ražené výrobcem ZUKOV n.p. mají zlatou povrchovou úpravu celého odznaku, kdežto odznaky ražené v Kremnici mají na čepeli meče a jeho záštitě použitu stříbrnou povrchovou úpravu. Odbornosti s třídní specializaci se netýkaly jen pilotů, ale i dalších letců a specialistů letectva i pozemních sil ČSLA. Odznaky se udělovaly po splnění podmínek pro příslušnou odbornou kvalifikaci specialisty. Uvedu ale příklad kvalifikačního procesu právě na příkladu pilotů ČSLA z období cca 70 a 80. let. Něco jako jedna univerzální skupina tří tříd neexistovala, každá pilotní specializace měla vlastní definici tříd ? 1, 2 a 3. Definice třídy byla jiná pro stíhací, stíhací-bombardovací, průzkumná, transportní, vrtulníkové (transportní), vrtulníkové (bitevní) piloty, ? A také byla dáno konkrétním typem letecké techniky. Z letecké školy (Vysoká škola SNP v Košicích) přicházeli poručíci a nadporučíci k bojovým útvarům letectva ČSLA s pilotním křídly, ale bez žádné třídy. Nejnižší 3. třída byla ale podmínkou pro bojové nasazení. Proto každý nováček nejdříve nastoupil k ?výcvikové? letce pluku (u stíhacích a stíhacích-bombardovacích pluků to byl zpravidla 3. letka; v případě některých pluků, které neměli vlastní výcvikovou letku pilot přešel na výcvik k jinému pluku), kde postupně plněním předepsané výcvikové osnovy si vylétal 3. třídu. To trvalo cca do 2 let, které byly zakončeny zkouškami skládajícími se z teorie z technické části a taktiky, tělesné zdatnosti, politické připravenosti a přezkoušením za letu instruktorem. Po úspěšném složení zkoušek pilot obdržel právo nosit odznak pilota 3. třídy, byl mu příslušně zvednut plat (od okamžiku složení zkoušek). Od tohoto bodu své kariéry byl pilot připraven k bojovému nasazení na konkrétním typu letadla, ale pouze za dne a příznivých meteorologických podmínek. Pilot pak pokračoval v náročnějším výcviku podle nové osnovy na pilota 2. Třídy. Ten už mohl být nasazen i v noci, ale za příznivých meteorologických podmínek. Případným vrcholem byla nakonec 1. třída, kdy pilot získal vycvičenost na provádění bojových letů ve dne i v noci za ztížených meteorologických podmínek. Třeba v případě velmi pokročilých stíhacích-bombardérů letounů Su-22 (jako první letoun u nás měly digitální zbraňově-navigační systém s řadou speciálních módů a širokou škálou naváděných zbraní) získání 1. Třídy opravdu zabralo hodně času. Velmi složité body osnovy náročné na množství zúčastněné techniky a dalších pilotů, pozemního personálu, naváděcích stanovišť a střelnic (například taktické formace ve špatném počasí) se nelétaly každý den a musely se plánovat hodně dlouho dopředu. Čestný odznak pilota, udělovaný za zásluhy o výstavbu letectva nebo za dlouholetou službu u letectva nemá žádnou známou kvalifikační osnovu. Pravděpodobně ho piloti a další letci dostávali výjimečně, spíše na sklonku své letové kariery po několik (desítkách) letech služby a několika tisících odlétaných hodin (bez průserů) - například při odchodu do výslužby nebo odchodu na vysoké štábní funkce. Moje poznámka: V inzerátu na PRIM Letecké Automatic je v etuji skutečně odznak Pilot 1. Třídy a k němu je přiložena miniatura odznaku (určená k upevnění na sponu). 2) Čestný odznak vojenského letce (1968 - 1992) Více o tomto čestný odznaku je zde. 3) Četný titul a odznak ?Zasloužilý vojenský letec ČSSR? (1968 - 1992) Asi nejvyšší čestný ?letecký? titul, který se letcům ČSLA uděloval. Cituji z www.leteckeodznaky.cz: Na základě Vládního nařízení č. 99/1968 Sb. o udělování čestného titulu Zasloužilý vojenský letec ČSSR byl s účinností ke dni 11. července 1968 zaveden nový čestný odznak. Čestný titul byl udělován ministrem národní obrany za mimořádné zásluhy o zvyšování bojové připravenosti vojenského letectva, za vynikající výsledky ve výchově a výcviku vojenských letců, v ovládání vojenské techniky a za dlouholetou činnost bez leteckých nehod. Vybraní kandidáti pro udělení čestného titulu museli mít kvalifikaci pilota 1. třídy nebo letovoda 1. třídy anebo pilota ? instruktora 1. třídy, a to po dobu nejméně 10 let, přičemž za tuto dobu nesměl mít pilot žádnou leteckou nehodu z vlastní viny, letovod nesměl mít žádnou ztrátu orientace a použití zbraní mimo vykázaný prostor. Kandidáti, kteří nesplňovali podmínku minimálně 10 let kvalifikace, mohli být navrženi pouze v případech, kdy prokázali mimořádné zásluhy a mistrovství v ovládání letecké techniky, vynikli v jejím bojovém použití anebo prokázali obětavost a odvahu v havarijních situacích za letu. Čestný titul byl zrušen zákonem č. 404/1990 Sb. ke dni 15. října 1990. Výrobu odznaků zajišťoval od roku 1968 do roku 1976 národní podnik ZUKOV PRAHA 7 (Závody umělecké kovovýroby n.p.). V roce 1976 byla veškerá výroba leteckých odznaků v n.p. ZUKOV ukončena a převedena do Kremnice, kde Štátna mincovňa Kremnica razila tyto odznaky až do roku 1990. Odznaky Zasloužilého vojenského letce ČSSR ražené oběma výrobci se výrazně odlišují. Odznaky ražené v n.p. ZUKOV jsou výrazně tenčí a nesou značku výrobce, odznaky ražené v Kremnici jsou masivní a nebyly značeny značkou výrobce.Odznak je na fotce od Seh1. Je to ten druhý zprava ve spodní řadě. Co se týče odznaků : Máš to nádherně srovnané. Jen pro kontrolu, pojmenovávám je správně? První sloupec zleva ? odznaky specializace Pilot. Od shora - Čestný odznak, 1. třída, 2. třída, 3. třída Druhý sloupec zleva ? odznaky specializace Letovod. Od shora - Čestný odznak, 1. třída, 2. třída, 3. Třída Třetí sloupec zleva ? odznaky specializace Palubní radista-operátor. Od shora - Čestný odznak, 1. třída, 2. třída, 3. Třída Čtvrtý sloupec zleva ? odznaky specializace ? (nevím, hádám specializace ŘLP nebo RTZ) a Dělostřelecký letecký pozorovatel. Od shora ? nevím (?), Dělostřelecký letecký pozorovatel 1. třída, 2. třída, 3. Třída Pátý sloupec zleva ? odznaky specializace Palubní specialista a odznak Zasloužilý letec ČSSR. Od shora - Čestný odznak (?), 1. třída, 2. třída, Poslední sloupec ? odznaky specializace Pozemní specialista. Od shora - Čestný odznak, 1. třída, 2. třída, 3. Třída Uprostřed jsou barevné odznaky ? velmi raritní odznak Letec-kosmonaut ČSSR (1978-1992) a odznak pro piloty po ukončení parašutistického výcviku Nemá číslo, je to takzvaný technologický vzorek. Bylo jich vyrobeno cca 20 ks, na rozdíl od oficiálního kusu není ze stříbra ale tombaku a hvězdička není česky granát, ale barevné sklo. Mám ho přímo z Kremnice. Nicméně rok původu je stejný jako nositelské odznaky. Každopádně žádná novodobá kopie. Vím, lepší by byl stříbrný odznak, ale to je skoro nemožné sehnat.To zírám, to je opravdu prototypová rarita. Za to by asi byly nějaké hodinky, že? Pochopil jsem dobře, že jediný, kdo dostal tento čestná titul s právem nosit odznak byl náš kosmonaut Vladimír Remek (odznak č. 1) a ostatní skončily v různých muzejních sbírkách? Upraveno 17. listopadu 2012 uživatelem Petr_P Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olda Odesláno 18. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. listopadu 2012 ... Pochopil jsem dobře, že jediný, kdo dostal tento čestná titul s právem nosit odznak byl náš kosmonaut Vladimír Remek (odznak č. 1) a ostatní skončily v různých muzejních sbírkách?Máš pravdu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 18. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. listopadu 2012 Na stránkách, kde se prodávají vojenská vyznamenání a odznaky, jsem náhodou narazil na tento starý aukční inzerát: "Hodinky značky Prim, dar kosmonautovi J. Remkovi, vespodu vyryto "Za úspěchy v BPP věnuje MNO genpor. J. REMEK 1977" Hodinky asi někdo vydražil za vyvolávací cenu 2000 Kč,-. Mě spíše zaujalo, že dražitel nechápe skloňování vlastních jmen v češtině a vůbec se nevyzná v naši vojenské historii a personálním obsazením tehdejší armády a plete do toho kosmounata Vladimíra Remka. Správně by tedy mělo být, že tyto hodinky generálporučík Josef Remek, náměstek ministra národní obrany (NMNO) a velitel letectva.Hdinky neobdržel, ale naopak někomu v roce 1977 daroval za úspěchy v Bojové a politické přípravě (BPP). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník rama Odesláno 18. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. listopadu 2012 Dobrá práce ty odznaky Petře, ale nepřehodil jsi první dva sloupce? První je podle mě Letovod (zlatej věnec) a až druhej je Pilot, ten má vždy zlatý křídla stejně jako má ten odznak Pilota 1. třídy v aukci celýho leteckýho kompletu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 18. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. listopadu 2012 Dobrá práce ty odznaky Petře, ale nepřehodil jsi první dva sloupce? První je podle mě Letovod (zlatej věnec) a až druhej je Pilot, ten má vždy zlatý křídla stejně jako má ten odznak Pilota 1. třídy v aukci celýho leteckýho kompletu.Máš pravdu! Přehodil. Díky! A chyb tam bude možná ještě víc. Snad do toho nese defintivní pořádek chronokolega Seh1. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 25. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. listopadu 2012 ..... "Ojedinělá aukce unikátních číslovaných (pěkné č.002277) leteckých automatů Prim vyrobených v malé sérii speciálně pro letectvo čs. lidové armády s veškerým příslušenstvím včetně etuí a odznaků pilota 1. třídy - tito v 80. létech chránili čs. vzdušný prostor převážně na strojích MIG-21 a L-39 Albatros. Plně funkční strojek typu 96.0 byl nedávno preventivně servisovaný a má bezproblémový chod. Hodinky vypadají jako nové, ale párkrát na ruce byly. Tento starší typ chromovaného pouzdra s minutovými indexy má zevnitř pod krčkem korunky výřez pro správné vycentrování armovacího kroužku, nejedná se tedy v žádném případě o novodobé přepouzdření. Odražená korunka vyrobená výhradně pro tento vojenský model Primek vypadá jako netknutá. Příhozy nezruším. Platba za aukci pouze bezhotovostně převodem na účet nejlépe do týdne. Jedeme od koruny, přeji hezkou zábavu. "....Do zdejších archívů přidám i záznam poslední aukce kompletního setu PRIM Letecké Automatic sériového čísla 002277, které se na Aukru prodaly i s pilotním odznakem. Komplet se vydražil za 13 600 Kč nějakému nováčkovi (skutečný ? nebo jen alter-ego prodejce ? s cílem navýšit v anonymní dražbě cenu). 5 zájemců bylo ochotno zaplatit v rozmezí 5-10 tisíc Kč a 5 zájemců bylo ochotno zaplatit v kategorii 10-15 tisíc Kč. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straspol Odesláno 25. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. listopadu 2012 Do zdejších archívů přidám i záznam poslední aukce kompletního setu PRIM Letecké Automatic sériového čísla 002277, které se na Aukru prodaly i s pilotním odznakem. Komplet se vydražil za 13 600 Kč nějakému nováčkovi (skutečný ? nebo jen alter-ego prodejce ? s cílem navýšit v anonymní dražbě cenu). 5 zájemců bylo ochotno zaplatit v rozmezí 5-10 tisíc Kč a 5 zájemců bylo ochotno zaplatit v kategorii 10-15 tisíc Kč. To dělení na tři rozmezí mě trochu rozhodilo, vzhledem k tomu, že cena 15 tis. je ryze hypotetická a nebyl ji ochoten zaplatit zjevně nikdo. Asi bych spíš zvolil kategorie 0-7tisíc (obvyklá cena pěkných hodinek)a 7-14tisíc(hypotetická cena zajímavého kompletu nosových hodinek s příslušenstvím)...ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 25. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. listopadu 2012 To dělení na tři rozmezí mě trochu rozhodilo, vzhledem k tomu, že cena 15 tis. je ryze hypotetická a nebyl ji ochoten zaplatit zjevně nikdo. Asi bych spíš zvolil kategorie 0-7tisíc (obvyklá cena pěkných hodinek)a 7-14tisíc(hypotetická cena zajímavého kompletu nosových hodinek s příslušenstvím)...ne?Dělení po 5 tisících jsem zvolil už v předchozích sledovaných dražbách. Teď už jenom držím zvolené cenové kategorie. A kdyby ceny stoupaly ještě výše (například jako u Orlíků ), tak bych určitě zvolil ještě hrubší dělení, rovnou po celých 10 tisících. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
seh1 Odesláno 25. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. listopadu 2012 (upraveno) K odznakům obecně - design a uvedení( k tomu co již bylo napsáno): 22/11/1966 projednalo letectvo vyhodnocení průzkumu mezi letci ohledně odznaků s výsledkem : zavést odznak " Zasloužilý vojenský letec ČSSR"zavést odznak " pilot - mistr"zavést odznak pro letce za dlouholetou bezhavarijní činnost Když už došlo na tyto změny, velení letectva po diskuzích pochopilo, že piloti nejsou spokojení s tzv. sovětským typem odznaku a navrhlo vrátit se k původnímu tvaru - prvorepublikovému. Všechny nové odznaky měly být zavedeny 28/10/1968. Odznaky navrhl a sádrové modely vyrobil akademický sochař Heyduk z Armádního výtvarného studia. Všechny odznaky byly zadány do výroby v roce 1967. Než odznaky dorazily na útvary došlo ke zrušení Pilot mistr a beznehodová služba. Ad. " čtvrtý sloupec zleva první odznak " - taková malá specialitka Zhruba v polovině 80-tých let se pokoušeli o zavedení svého samostatného kvalifikačního odznaku ( do té doby neměli nárok na žádný odznak) i příslušníci radiotechnického zabezpečení. Byli přesvědčeni , že dosáhnou svého a zadali výrobu v Kremnici. Bohužel tento odznak nebyl odsouhlasen. A tak se vyrobené kusy rozdali jako pamětní k 35. výročí založení VÚ 1118 v Přerově... Ad. Kosmonaut, ano číslo 1 Remek 1978 dále se s jistotou ví, č. 2 - koupilo Muzeum V.I.Lenina v Praze 1968č. 3 - národní muzeum v Praze 1991č. 4 - Západočeské muzeum Plzeň 21/2/1991č. 9 - Muzeum Policie ČR toť asi vše Upraveno 25. listopadu 2012 uživatelem seh1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straspol Odesláno 25. listopadu 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. listopadu 2012 Dělení po 5 tisících jsem zvolil už v předchozích sledovaných dražbách. Teď už jenom držím zvolené cenové kategorie. A kdyby ceny stoupaly ještě výše (například jako u Orlíků ), tak bych určitě zvolil ještě hrubší dělení, rovnou po celých 10 tisících.Aha- tak to jsem jen nepochopil zavedená pravidla- soráč..Ještě že drtivá většina Primek se pohybuje v kategorii 0-1000 Kč Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
czech.argyll Odesláno 2. dubna 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 2. dubna 2013 Tady bych na jedné straší fotce rád demonstroval co všechno si svého času nechaly líbit moje letecké Primky číslo 00037.Zde při nácviku technik ženské sebeobrany Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
monsieur Odesláno 7. dubna 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. dubna 2013 Setkal jsem se s leteckými automaty v původním provedení (cal.96, chromované pouzdro), jenže měly číselník se současným znakem VzS AČR. V roce 2008 vznikly kbelské varianty, ty jsou ale v nerezu a netýkaly se cal.96. Tohle nedokážu zařadit - vysvětloval bych si to na konverzi z původních, snad zohledňující změny po 1989 (resp. 1993). Nevíte někdo něco bližšího? Díky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
will638 Odesláno 30. května 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. května 2013 Do zbierky mi pribudli tieto pilotky, so ženským remienkom, čo vy na to? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NERO.8 Odesláno 30. května 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. května 2013 Do zbierky mi pribudli tieto pilotky, so ženským remienkom, čo vy na to? Tyhle Primky se mi moc líbí, ale hlavně ten pásek mě vrátil myšlenkově do školních lavic. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koromant1 Odesláno 30. května 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. května 2013 Je dost dlouhý ten pásek?Ve školních lavicích nebyla naše ruka rukou,ale ručičkou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_P Odesláno 30. května 2013 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. května 2013 Do zbierky mi pribudli tieto pilotky, so ženským remienkom, čo vy na to? Vítej na fóru! To vyražené sériové číslo je nějaké celé divné - chybí tam jedna číslice, číslice jsou vertikálně příliš rozházené,... Nic takového jsem dosud neviděl. Ta fotka je nějak retušovaná? Nebo máš nějakou historku o tom, jak jsi k nim přišel Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se