Přejít na obsah

Navitimer vodotěsnost?

Doporučené příspěvky

Návštěvník cecil
Odesláno

Chlapi chtěl bych se zeptat, jak je to vlastně s tou vodotěsností u Navitimeru 30m?Stalo se mi že asi před dvěma lety jsem na jedné párty s Navitimery spadnul do bazenu, tudíž hodinky byly celkem dost pod vodou a ve vlhku a nic.Slapaly perfektně a nikde známka po vlhkosti či zamlžení.Ted mám chrono Avengery v titanu s 300m a v pohodě, to je jasné.Není tou 30m u Navitimeru spíše myšlen vodní sloupec, podobně jako třeba u Suunto?Nebo to byla klika?

Odesláno

Spis to byla klika. Ono tech 30m bude schvalne zlehka podhodnoceno, ale co mi bylo v servisu panem Mestkou reseno, tak B proste neumi poradne zatesnit tu prevodovku od logara = urcite bych na vodotesnost u Navi nespolehal.

Návštěvník cecil
Odesláno

také myslím že to byla náhoda, i ty čudlíky Navitimerů mi nepříšly nijak vodotěsné, ale nejsem odborník nerozumím tomu.Pod vodou byly ale asi pět minut,plaval jsem s nimi a nic.U autorizovaného servisu, asi měsíc po té, prý žádné známky po vlhkosti, vše perfektní.Tak to byla klika s p....e.I když vzpomínám si že s 5seiko 30m vodotěsností, s těmi jsem normálně ve vaně,ve sprše i v bazénu a vše ok, stejně jako Orient sk-diver 5atm.Příště už to ale zkoušet nebudu.

Odesláno

Nelze samozřejmě zpochybnovat zkušenosti mistra Městky, který opravuje hodinky nějakých 35 let. Nicméně u moderního švýcarského značkového výrobku jako je Breitling Navitimer, které jsou udržované v souladu s doporučením výrobce, není podle mě důvod, proč by hodinky s WR 30 m neměly být dostatečně vodotěsné při používání v bazénu (včetně pádů do něj). Něco málo o hodnotách WR pro bazén jsem jsem publikoval například tady nebo tady.

Na druhou stranu je pravda, že u takto cenných pilotních hodinek s nimi majitelé do bazénu často nelezou, a tak jsou nehody asi jediným a velmi řídkým důkazem, že vodotěsné podle mě jsou. Je tu na fóru ještě nějaký vlastník Navitimeru s podobnou vodní zkušeností?