Přejít na obsah

BREVO - informace

DavisFled

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

jak bych začal...Možná tím, že jsem na hodinky úplný analfabet a nemám s nimi žádnou zkušenost (když pomineme ty, které jsem nosil v první třídě a místo ručiček byly pastelky). Už delší dobu jsem se poohlížel po nějakých hodinkách, na takové to denní nošení. Zprvu jsem koukal po nějakých nových, ale žádné mi nepadly do oka (řekněme v nějaké, pro mě, přijatelné cenové hladině). Jelikož mám v oblibě období první republiky, začal jsem koukat i po nějakých starších, ale ceny pro mě byly stále vysoké (jsem student, takže asi chápete mou situaci). Až najednou jsem na Aukru vydražil jedny předválečné švýcarské hodinky, které se mi opravdu líbily.

Tak a teď konečně k věci. Jde o náramkové hodinky BREVO, vyrobené údajně začátkem 40. let. Jsou v NOS stavu. (možná budu v některých očích barbar, že je chci normálně nosit, za to se omlouvám). Průměr cca 33mm. A údajně neměli být funkční. Když jsem je vybalil, zjistil jsem, že vypadlo sklíčko (plastové), takže to mě moc nepotěšilo, ale prozměnu, když jsem opatrně pootočil korunkou, začaly tikat a jsou tedy funkční.

Rád bych od Vás věděl, co je to vlastně zač. Cokoliv o firmě BREVO (na netu jsem totiž v podstatě nic nenašel). Poté např. něco o strojku (co znamená údaj cal. 92 a značka nad tímto údajem).

A poté ještě několik otázek k opravě/seřízení (alespoň přibližně, rád bych šel do hodinářství trochu připraven)

Na kolik by vyšlo připevnění sklíčka?

Co jsem sledoval, jdou celkem přesně, ale i tak bych je rád nechal seřídit/promazat (či co všechno je se strojkem potřeba dělat). Tak na kolik by to cca mohlo vyjít.

Ještě jsem si všiml, že ručkami jde nepatrně pohnout cca o minutu. Je to závada, nebo je taková vůle normální (při hýbání celými hodinkami se ručky sami nehýbou).

Další otázka je, jestli jde u takto starých hodinek dosáhnou nějaké větší přesnosti nebo s tím bude problém. (zatím jdou celkem přesně)