Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Chtěl bych oslovit všechny příznivce našich hodinek a zároveň dobré fotografy a poprosit je o nějakou kvalitní fotku původních pilotních hodinek. Nemusí se jednat o historickou fotku, ale o řemeslně dobře udělanou fotku v dostatečném rozlišení pro tisk. O její zaslání mě požádala redakce měsíčníku Letectví a kosmonautika, která momentálně připravuje článek o těchto hodinkách. Žel bohu, nemám momentálně k dispozici žádnou skutečně kvalitní fotku těchto hodinek. Věřím, že někdo z Vás ji bude mít a zároveň bude ochoten ji poskytnout pro zmiňovaný článek.

 

Když už jsme se ocitli v takovéto situaci, říkal jsem si, že bychom to mohli pojmout jako soutěž o co nejlepší fotku s tím, že tu skutečně nejhezčí pak pustíme ke zveřejnění do říjnového L+K.

 

Co vy na to?

Odesláno

Herrenarmbanduhr "Spezialuhr für Flieger", 1939

 

 

Charakteristika

- Stahlgehäuse, Lederband, Drehring mit Registrierzeiger für Flugzeitmessungen

- Schwarzes Emailzifferblatt mit Aufdruck "ANTI-MAGNET", arabische Zahlen; Zahlen und Zeiger mit Radium ausgelegt, Zeigerform: "Fantasies"

- Uhrwerk Kaliber 83-12''' H4, 16 Rubine, Bimetallunruh, Breguetspirale, 18'000 Halbschwingungen pro Stunde, kleine Sekundenanzeige

- Verkauft am 15. März 1939 an Türler & Co., Zürich

 

 

 

Beschreibung

Die erste Fliegeruhr von IWC

Die erste IWC-Fliegeruhr wird Mitte der 1930er Jahre für die zivile Luftfahrt produziert. Sie ist besonders strapazierfähig, resistent gegen Temperaturschwankungen im Bereich von -40 Grad Celsius bis +40 Grad Celsius und antimagnetisch. 1945 wird das Kaliber 83 in 6'000 Militäruhren mit der Prägung W. W. W. (Wrist Watch Waterproof) für die britische Royal Army eingebaut. Die Uhren tragen als Erkennungszeichen auf dem Zifferblatt und dem Gehäuseboden den "Broad Arrow", die königliche Pfeilspitze.

 

post-461-1189683079.jpg

Odesláno
Herrenarmbanduhr "Spezialuhr für Flieger", 1939

 

 

Charakteristika

- Stahlgehäuse, Lederband, Drehring mit Registrierzeiger für Flugzeitmessungen

- Schwarzes Emailzifferblatt mit Aufdruck "ANTI-MAGNET", arabische Zahlen; Zahlen und Zeiger mit Radium ausgelegt, Zeigerform: "Fantasies"

- Uhrwerk Kaliber 83-12''' H4, 16 Rubine, Bimetallunruh, Breguetspirale, 18'000 Halbschwingungen pro Stunde, kleine Sekundenanzeige

- Verkauft am 15. März 1939 an Türler & Co., Zürich

 

 

 

Beschreibung

Die erste Fliegeruhr von IWC

Die erste IWC-Fliegeruhr wird Mitte der 1930er Jahre für die zivile Luftfahrt produziert. Sie ist besonders strapazierfähig, resistent gegen Temperaturschwankungen im Bereich von -40 Grad Celsius bis +40 Grad Celsius und antimagnetisch. 1945 wird das Kaliber 83 in 6'000 Militäruhren mit der Prägung W. W. W. (Wrist Watch Waterproof) für die britische Royal Army eingebaut. Die Uhren tragen als Erkennungszeichen auf dem Zifferblatt und dem Gehäuseboden den "Broad Arrow", die königliche Pfeilspitze.

 

 

Ehm, nejsem si teda uplne jistej, ale vzhledem k sekci, kde jsme a vzhledem k zadavateli asi nepujde o pilotni hodinky jako takove ale spise o Primky ;)

Odesláno

Omlouvám se za nedorozumění, myslel jsem samozřejmě pilotní hodinky PRIM z roku 1977. Dead line zjistím v redakci, snad máme takový týden. Alespoň doufám.:)

Odesláno
Dobrý den všem, posílám jeden obrázek leteckých Primek. Je dost zmenšený, originál je třikrát větší.

 

 

Kompozicne pekne, hodinky jsou v fajn poloze, ale nelibi se mi ten prepal nahore - mozna je to schvalne, nevim, ale nelibi se mi ;)

Odesláno
Kompozicne pekne, hodinky jsou v fajn poloze, ale nelibi se mi ten prepal nahore - mozna je to schvalne, nevim, ale nelibi se mi ;)

 

Taky ty bile flicky na ciferniku zvladne photoshop odstranit.

Odesláno (upraveno)

Bezva, obě tyto fotky jsou lepší, než co jsem kdysi pořídil já.:-)

 

Je důležité, aby to byla fotka skutečných pilotních hodinek!

Upraveno uživatelem PRIM
Odesláno

Stanley, Prim, já vím, ale když já tam tu zelenou lunetu nemám, tak je původnější udělat nemůžu.

Quote, máš pravdu, ten přepal je faktická chyba, mě to ale nevadí, tvar pouzdra je čitelný z ostatních rohů, je to taky daň za trochu větší kontrast. Zkusím poslat jinou.

Tenhle kus mám od pána, který říkal, že na leteckých Primkách si vydělal pár peněz, prý měly v letadle při přetížení špatný chod způsobený tím, že setrvačka díky Incablocu dokázala dosednout až na rozšířenou část čepu setrvačky a hodinky se na chvilku zastavily... Stačilo, že tam dali silnější plechy do Incablocu a bylo hotovo... Předávám, jak jsem dostal. Tak tu fotku

post-2133-1189890585.jpg

Odesláno

Myslím, že ručky jsou autentické, jen o původnosti vteřinovky se tady vedla diskuse. Údajně mají červenou vteřinovku hodinky po opravě. Původně bílou viz vor. Ale ruku do ohně za to nedám.

Odesláno
Myslím, že ručky jsou autentické, jen o původnosti vteřinovky se tady vedla diskuse. Údajně mají červenou vteřinovku hodinky po opravě. Původně bílou viz vor. Ale ruku do ohně za to nedám.

 

Já mám bílé ručky (tvarově stejné) i vteřinovku :(

Ale líbí se mi to tak :)

 

Odesláno (upraveno)

tak ja to taky zkusim :-) tohle je samozrejme nahled, doma mam vetsi :-)

 

post-464-1189972652.jpg

 

a neeebooo

 

post-464-1189973292.jpg

 

PS: nafotil jsem toho dneska vic, i na bilem pozadi, kdyby byl zajem, muzu to nekde vystavit...

PPS: Vterinovku jsem mel puvodne taky bilou, ale nekde na fotce jsem ji videl do cervena, takze kdyz sly do Eltonu, dostaly novou...

Upraveno uživatelem krtek

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...