-
Příspěvky
147 -
Registrace
-
Přítomen
Drooz3R's Achievements

Učedník (4/8)
1
Popularita
-
Trochu se mi to po dnešním výletě rozleželo v hlavě tak jsem si řekl že ti odepíšu i když je to dlouho co ses ptal. Dneska bylo hezky, jeli jsme dvě motorky jak po frekventovaných okreskách tak po úplných samotách po silnicích uprostřed lesů. Výlet trval asi tři hodiny, za tu dobu máme za sebou tři krizové situace, všechny způsobené auty. Jednou si auto zkrátilo zatáčku do které nebylo vidět přes náš pruh, jednou vyletělo auto že zatáčky v místě kde z jeho směru tři cedule "frézování vozovky" aby v leknutí těsně za zatáčkou místo brždění strhnul volant zase přímo do našeho pruhu proti nám kvůli té vyfrézované díře, třetí když me předjíždělo auto na okresce kde mu přišlo že mých tachometrovych 95 ho brzdí, zpátky do našeho pruhu se zařadil tak že jsem musel prudce brzdit aby mě nesundal kufrem svojí oktávky combi. Nejsmutněnší na tom je že to byl ještě docela klidný den, většinou těchhle incidentů bývá víc. A když se ptáš jak to máme s rizikem a dodržováním předpisů; jezdím vždycky jenom v moto oblečení, s výjimkou situací kdy si půjčuju motorku na dovolené, tam potom jezdím ve všem co je dostupné, většinou chrániče a helma, rukavice si vozím vlastní. Začal jsem taky nakupovat dovolenkovou sadu moto oblečení abych měl i tohle vyřešené. Na silnici se chovám slušně. Předjíždím opravdu jen když vidím že je volno, nepředjíždím před horizontem ani v zatáčkách, s výjimkou přehledných levotocivych kde vidím hodně daleko, třeba přes louku, to mi naopak často připadá bezpečnější než na rovině. Stojící kolony v podstatě nepředjíždím pokud mě vyloženě nepouští před sebe, především kvůli lidem co mají potřebu mě vychovávat a vjíždět mi do cesty. Jezdím asi čtyři roky a udělal jsem to asi dvakrát, když se mi po cestě z delší cesty porouchal větrák, bylo horko, a když jsem chvíli stál tak se ta motorka přehřála. Na silnici se snažím vnímat potenciální rizika a přizpůsobovat se jim změnami rychlosti a jízdní stopy, například když vidím že z vedlejší silnice z prava přijíždí auto tak se zařadím blíž ke středové čáře, abych měl lepší šanci se mu vyhnout až mi nedá přednost, naopak když musím stát v koloně tak si stoupám tak abych měl před sebou volné místo, kdybych viděl že auto co přijíždí za mnou nebrzdí, už jsem takhle jednou uhnul kamionu. Na plné čáře předjíždím jenom když je to možné podle předpisů, tedy s dodržením bezpečné vzdálenosti a zároveň bez přejetí do protisměru. Nejvyšší povolenou rychlost překračuji relativně často, většinou hlavně při výjezdu z obce na rovině, kdy mi na chvíli rychlost vyletí tak na 110 (proti povoleným 90), ale dlouhodobě tuhle rychlost neudržuji, běžná cestovní rychlost je zpravidla podle předpisů, případně tak jak bych jel i v autě, takže když je to přehledný úsek, ideálně třeba rovně a do kopce, tak budu mít na tachometru tak 100-115, možná na pár vteřin 130. Dělat bych to asi neměl, ale pocit, že bych tím někoho ohrožoval nemám. V zatáčkách je často 90 až dost. Jezdím dost i v autě, a i tam se snažím k ostatním chovat slušně, ale z mých zkušeností to opravdu působí tak že mnohem nebezpečnější jsou auta, je jich víc a je k nim snazší přístup, tak je tam asi nominálně víc dementů, určitě je najdeš i na motorkách ale přece jen ta motorka ti ten pocit nesmrtelnosti úplně nedává, pokud nejsi totální bezmozek. Pár jsem jich potkal, ale určitě ne tolik kolik tvrdí lidi v diskuzích na novinkách.
-
Díky za odpovědi. Já vím že ten dotaz je takovej divnej, co vlastně čekat. Ale za poslední dva týdny jsem vyzkoušel tak 20 modelu bot od různých značek, od barefoot, trail, minimalistické trail running atd, a na tu moji blbě rostlou nohu prostě nic není. Nejblíž použitelným botam jsem byl s Lone Peak 7, ale i tady je mi velikost 48 malá. Na ty Red wing se ptám proto že je stejně chci koupit do kanclu, a možná kdybych to pořádně odtrpěl teď tak by mohly podzimní trail zvládnout. Asi počkám na novou kolekci Altra a zkusím objednat nějaké ultra wide velikost 49. Ještě jsem zkoušel psát do Jim Green do JAR, podle měření by mi model African Ranger barefoot mohly sedět, jestli by nějak nezvládli zařídit shipping do EU, ale zatím žádná odpověď. Evropského distributora jsem nenašel.
-
Máte někdo zkušenosti s použitím Red Wing bot na delší procházky? Jsou takové Blacksmith nebo Iron Ranger rozumná volba na cca 150 km track v kopcovitém terénu?
-
Hornet je super, taky jsem ho měl jako první motorku, gratuluji.
-
Maro to myslím napsal vcelku dobře, já bych tu myšlenku trochu rozvinul: 1. víc lidí trans lidí a lidí s menšinovou sexuální orientací se na veřejnosti objevuje proto, že mohou. Není to tak dávno kdy se za to zavíralo do vězení, v lepším případě pak "jenom" přišli o práci, o přátele a o rodinu. To se naštěstí už u nás tolik neděje. To, že se o těchto věcech ve veřejném prostoru mluví, dává těmhle lidem signál že se nemusí stydět za sebe sama a můžou žít normální život jako členové společnosti, a ne někde na okraji nebo v potají, a to je podle mě pozitivní zpráva nejen pro ně, ale taky pro zbytek společnosti. 2. Děti, obzvlášť v pubertě, v podstatě objevují sebe sama, setkávají se s novými pocity a myšlenkami, a je jenom málo horších věcí pro psychiku než když se bojí vlastních myšlenek, tužeb a pocitů ze strachu, že by je okolí odsoudilo za něco, co vlastně nemůžou samy moc ovlivnit. Opět, díky tomu že se dnes už veřejně mluví o tom, že to že jsi trochu jiný neznamená, že jsi méněcenný člověk, je dobře. trochu offtopic: aliance pro rodinu je hodně odporná parta, Duka by mohl být hned jejich předseda, ale to by asi Jochová nedopustila, protože její odhodlání vnutit ostatním vlastní vidění světa je daleko za hranou jakékoliv sekty.
-
Ono by asi hlavně všem prospělo, kdyby lidi přestali strkat nos do toho, po čem je jim hovno. Mě nikdo nenutí abych se přeoperoval na ženu, ani abych si říkal jinak než On, ani abych se oženil s chlapem. Ovlivní nějak můj život když to udělá někdo jiný? Ne, ani v nejmenším. Tak ať si dělají co chtějí. Zároveň odmítám aby křesťané používali i mně (protože jsem součást širší společnosti občanů ČR, a oni tvrdí že tahle společnost je v ohrožení) jako argument pro zákaz věcí jako je manželství pro všechny. Prostě do toho nikomu nic není, ať si každý dělá co chce, objektivně to nikomu neškodí, nikoho kromě dvou lidí co se chtějí vzít to život nijak neovlivňuje, takže neexistuje důvod aby to bylo zakázané. Jestli dokážete dostat informovaný a dobrovolný souhlas z ovce, klidně si vemte i jí.
-
To je zvláštní, na té mojí SX100 to vybrání je, i když možná v těch dírách byly ucpávky které jsem musel vyndat, nejsem si jistý. Už je to dlouho. S Nox nemám zkušenosti, Airoh je asi v pohodě, lidi to chválí, jiný model od LS2 než ten Storm který jsem zmínil ty díry na repráčky určitě mít bude. Ve finále naštěstí nejsme v Americe takže se tady mohou prodávat jenom homologované helmy, takže funkční by mělo být v podstatě cokoliv. Asi nakonec bude stejně záležet jak ti to sedne, doporučil bych zajet do nějakého velkého obchodu a tam to ozkoušet. Oblečení jsem kupoval v Motozemi u Prahy, na helmy jsem tam sice nekoukal ale obecně měli velký výběr. Někde na Moravě je myslím Bonmoto, případně pak do Německa, tam jsou velké obchody Louis a Polo
-
Manželka má LS2 Storm a je spokojená. Byla myslím za podobnou cenu a kvalita materiálů mi přijde lepší, akorát to teda nemá vybrání na reproduktory k interkomu, ale stenjně jsme je tam nacpali a funguje to.
-
Helmy Nexx jsou problém. Chtěl jsem koupit Nexx X.Wed 2 Carbon, ale taky nejsou. Německé eshopy je nemají i když občas píšou že jsou skladem, česká eshopy umí alespoň ověřit dostupnost u dodavatele, nejbližší termín dodání jsem dostal 5.5.2023 ale s tím, že to neumí zaručit. Nakonec si asi pojedu do nějakého obchodu zkusit Shuberth E2, konečně se pochlapili a udělali novou verzi kšiltové helmy a vypadá to dobře, akorát ja tu cenu bych měl benzín snad na rok. EDIT: Jinak SX.100 mám teď, vzhledem k tomu že jsem ji koupil za 2800 novou tak dobrý, ale za plnou cenu, což je myslím 5-6 tisíc, by mi už připadala drahá na poměr cena/výkon.
-
Ten sysel na poslední značce má očividně něco za lubem.
-
Hele ještě mě napadlo že vám tam možná může chybět nějaký software. Lenovo má Power management driver a Power management software, obojí je potřeba. Když mi napíšete přesně jaké máte modely tak vám můžu zkusit udělat driver pack tak, aby tam bylo všechno co tam být má a někam to uploadnout s nějakým scriptem pro instalaci. V práci máme taky automatizované updaty BIOSu a firmwaru, to taky dělá hodně. V soukromém stolním počítači mám ryzen, nehuci to vůbec, ale to není dobrá reference. V pracovním lenovu co používám denně je taky amd a nehuci to.
-
Jsou to počítače po celém světě, každý kontinent několik lokalit, jenom v Africe máme jen jednu. Primárně jdou tickety od userů na 1st level support, to je jejich lokální IT. Pokud 1st level neví, posílá požadavek na 2nd level, pokud 2nd level neví nebo má pocit že se problém opakuje podezřele často, kontaktují 3rd level, 3rd level pro hardware jsem já a jeden kolega v Německu. Vzhledem k tomu, jaký typ ticketů se k nám dostává, předpokládám že to co popisuješ by se nevyfiltrovalo jenom tím, že by všechno vyřešil 1st a 2nd level. IT useři to nejsou, je to kompletní masa uživatelů ve velké průmyslové korporaci, takže výroba, účetní, IT, manažeři etc. Správná varianta bude asi to, že skutečně useři nenechávají počítač běžet moc dlouho v kuse, protože jsme zamezili všem jednoduchým způsobům jak to udělat, tlačítka Sleep a Hibernate jsou všude skrytá a tak, takže je nejpravděpodobnější, že to prostě každý den vypnou, když jdou z kanclu domů. Celý scope organizace je cca 30000 počítačů, ale něco jsou jiné modely, něco je Intel, poslední dva roky docela zamíchaly složením inventáře, protože se prostě kupovalo to co bylo zrovna na skladě, jinak byly dodací lhůty v řádech vyšších jednotek měsíců.
-
Je to docela zajímavé, jak se ty zkušenosti liší. My nakupujeme primárně Ryzen 5 notebooky, všehcno T series Lenovo (od T495 -> tedy k nám přichází asi 4. modelová ředa? T495, T14 gen. 1, T14 gen. 2, T14 G3, T16) -> odhadem máme v organizaci kolem 12000 těchto zařízení, a nevybavuji si že by někdo hlásil za poslední dva roky podobné problémy. Všechny 3rd level HW tickety jdou přeze mě, a pokud se na 2nd levelu objeví něco častěji než cca jednou za měsíc, tak taky.
-
Jo, myslím přesně ty štěrky a polňačky. Chystal jsem se letos na TET do Litvy ale když člověk neví kdy tam začnou padat rakety tak je to takový víc adrenalinový než bych si představoval. Navíc si nejsem jistý jestli chci jet sám když nemám s terénem žádnou zkušenost, možná zajedu na nějaký prodloužený víkend jenom do Německa, přece jen je to blíž, a projedu si jenom kousek. Zatím jsem teda zkusil že se dá na Tenerce i cestovat docela daleko, předminulý týden jsem v pátek po práci dojel k Baltskému moři do Polska. Hezky tam bylo.