Tomas8 Odesláno 16. června 2023 Nahlásit Odesláno 16. června 2023 Ahoj pánové, chtěl bych se zeptat na váš názor. Klasická situace: jeden hodinky kupuje, druhý je prodává, poslání poštou (kurýrem atp.), platba předem na účet, zásilka bez tracking number, tudíž nepřipojištěná) a hodinky nedorazí. Jedná se o Deutsche post (DE -> CZ), cena hodinek je asi 20 Eur. Myslím, že i obyčejná zásilka s podacím lístkem by měla být základně pojištěna - u České pošty do bývalo snad 500,-Kč? nebo se pletu? Kdo podle vás - a prosím o obecnou odpověď - ručí za dopravu, případně má vymáhat reklamaci u dopravce, případně refundovat objednávku ? Připomínky typu: měl sis to pojistit, kvůli 20 Eur se soudit je blbost, měl si připlatit za tracking atd. jsou zbytečné. Díky moc T.
Andrew Odesláno 16. června 2023 Nahlásit Odesláno 16. června 2023 Za dopravu ručí ten, kdo ji vybírá, objednává a hradí (přímo dopravci), protože ten je také schopný se u dopravce čehokoli domoct. Jako adresát, pokud jsi neobjednával dopravu kurýrem přímo Ty, nejsi pro dopravce partner a víceméně se s Tebou nebudou bavit.
M-72 Odesláno 16. června 2023 Nahlásit Odesláno 16. června 2023 před 3 minutami, Andrew napsal: Za dopravu ručí ten, kdo ji vybírá, objednává a hradí (přímo dopravci), protože ten je také schopný se u dopravce čehokoli domoct. Jako adresát, pokud jsi neobjednával dopravu kurýrem přímo Ty, nejsi pro dopravce partner a víceméně se s Tebou nebudou bavit. Ano, je to přesně tak. (a v tomto případě bohužel bez náhrady)
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se