Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Ahoj chlapci,

řeším takovou nemilou věc. Za posledních cca 14 dnů se mi už snad třikrát zastavily na ruce Moony. Byly normálně ráno natažený (Lemania 1861), takže to, že by jim docházela šťáva, je vyloučený. Pravdou je, že se to dělo vždycky chvilku po spuštění stopek, ale vůbec mě nenapadá, proč se to děje. Hodinky jsou ještě pár měsíců v záruce (českej AD), takže to, ač nerad, stejně budu asi řešit přes ně. Kromě tohohle problému jsem zaznamenal ještě párkrát problém při resetu stopek, velká ručka stopek se vrátila na dvanáctku, dvě malý ručky subdialů pak už nikoliv, ty zůstaly viset na pozici, ve který byly při zastavení stopek, tak nevím, jestli spolu tyhle dvě věci můžou nějak souviset...

Budu rád za jakejkoliv postřeh.

Odesláno

To, co popisuješ, zní bohužel jako mechanický problém, nikoli náhoda. U kalibru Lemania 1861 (resp. Omega 1861/1863) se občas může stát, že chronografový mechanismus vykazuje potíže – zvlášť, pokud se něco dostane mezi ozubená kola nebo dojde k mírnému posunu některého z pákových dílů.

 Co se pravděpodobně děje

1. Zastavení celého chodu po spuštění stopek

Typický příznak zvýšeného odporu nebo tření v chronografovém modulu.

Při zapnutí stopek se připojí další soustava kol k hlavnímu převodu a pokud je mazání špatné, nebo některý čep má nepatrné poškození (např. mikroohyb), zastaví se celý chod hodinek.

Někdy to může být i špatně nastavené spojkové kolo nebo kolíček svislé spojky (coupling clutch), který zůstává „viset“ mezi ozuby a brzdí.

2. Ručičky subdialů se nevrátí po resetu

To ukazuje na problém v části resetovacího systému (hammer & heart mechanism) – tzv. kladívka nedosednou plně na „srdce“ ruček (malých kol stopek).

Může to být i nedostatečné mazání nebo slabá vratná pružina.

3. Možná souvislost mezi oběma problémy

Ano – pokud se chronografový modul „kousne“ nebo nedosedne přesně při resetu, může se to projevit i při dalším spuštění.

Mechanismus chronografu je na Lemanii 1861 poměrně robustní, ale vyžaduje velmi precizní seřízení po servisu nebo montáži.

Co doporučuju:

Jsi ještě v záruce u českého autorizovaného prodejce, takže by to měl přeposlat do Omega Service Center (nejspíš Swatch Group Praha – Strakonická).

Je důležité, aby to posoudil přímo autorizovaný servis, protože neautorizovaný zásah by zrušil záruku

Třeba je to něčím jiným, sleduj jestli je máš dostatečně natažený. Co udělají když je natáhneš a spustíš stopky?

Odesláno

Ahoj, díky, hele, tohle se mi stalo vždycky až někdy odpolko, řekněme třeba 7-8 hodin po natažení. Kdyby se to stalo jednou, asi to nechám plavat, ale tohle už náhoda není, takže bych to rád řešil. Mám jen takovou nemilou předtuchu, že jakmile jim ty hodinky pošlu a oni je tam budou x dní zkoušet zleva zprava, tak se jim samozřejmě ani jedna z těch závad  vůbec neprojeví😄...

Odesláno
před 21 hodinami, villain83 napsal:

Ahoj, díky, hele, tohle se mi stalo vždycky až někdy odpolko, řekněme třeba 7-8 hodin po natažení. Kdyby se to stalo jednou, asi to nechám plavat, ale tohle už náhoda není, takže bych to rád řešil. Mám jen takovou nemilou předtuchu, že jakmile jim ty hodinky pošlu a oni je tam budou x dní zkoušet zleva zprava, tak se jim samozřejmě ani jedna z těch závad  vůbec neprojeví😄...

Ahoj, hele toho se neboj, ze se to u nich neprojevi. Muzes taky natocit video a ukazat jim to. Stejne ti nejspis proste vymeny cely strojek ;) 

Odesláno
před 46 minutami, Hector_24 napsal:

Ahoj, hele toho se neboj, ze se to u nich neprojevi. Muzes taky natocit video a ukazat jim to. Stejne ti nejspis proste vymeny cely strojek ;) 

Díky za názor. Co konkrétního bych měl natáčet, jako zastaveny hodinky, nebo jak si to myslel?

Jde o to, že závada, kterou popisuju, se stane tak jednou z  cca treba třiceti pokusu, když ty stopky zapnu, já pochopitelně nedokážu odhadnout, kdy se závada projeví a kdy ne. Nikdy předtím se mi to nestávalo, a to je mám přes 4 roky...

Odesláno
před 1 hodinou, villain83 napsal:

Díky za názor. Co konkrétního bych měl natáčet, jako zastaveny hodinky, nebo jak si to myslel?

Jde o to, že závada, kterou popisuju, se stane tak jednou z  cca treba třiceti pokusu, když ty stopky zapnu, já pochopitelně nedokážu odhadnout, kdy se závada projeví a kdy ne. Nikdy předtím se mi to nestávalo, a to je mám přes 4 roky...

Jo, prostě mobilem natoč, jak to mačkáš a hodinky dělají divné věci.

Nejlepší je to asi předem doma třicetkrát vyzkoušet na kameře, video sestříhat a pak jim to jen ukázat. A servis by to v rámci záruky určitě měl přijmout. Tak tam zajdi, dokud máš čas. Dej pak vědět, jak to dopadlo.

;)

D.

Odesláno

To se samozrejme nestane, bud v klidu :) MInimalne plotna se seriakem ti zustane :))
Btw, jka jsou na tom s presnosti? Urcite se nenech odbyt tim, ze to strci na chvili na vibro, jenom at si to tam nechaji... good luck.

Odesláno

Mně už u dvou hodinek, několik let starých, rovnou vyměnili strojek v rámci záruky – Oris Cal. 400 a MT5813 (vlastně Breitling B01) u Tudora. Myslím si, že ani v jednom případě nešlo o závadu, kterou by nešlo opravit… Prostě se objedná strojek ze Švýcarska, nebo se tam pošlou celé hodinky a oni to rovnou a rychle vymění. Možná to Omega nedělá, ale upřímně, taky to není žádný ultra high-horology strojek. Takže je možná pro ně levnější dát nový strojek, než platit hodiny hodináře, který by se tím musel detailně zabývat u těchto „in-house“ kalibrů.

Ať mě prosím někdo doplní, pokud měl podobné zkušenosti nebo se v tom vyzná víc… Díky. 🤗

Odesláno
Před hodinou, Seamaster napsal:

To se samozrejme nestane, bud v klidu :) MInimalne plotna se seriakem ti zustane :))
Btw, jka jsou na tom s presnosti? Urcite se nenech odbyt tim, ze to strci na chvili na vibro, jenom at si to tam nechaji... good luck.

Přesnost cca do + 5s/den, což je slušný. No, pak se tady pochlubím, jak to dopadlo, já jen doufám, že je tam nebudu posílat napětkrát proto, že se jim ta závada ani jednou neprojevila🧐.

Odesláno
V 21. 11. 2025 v 12:42, Hector_24 napsal:

Mně už u dvou hodinek, několik let starých, rovnou vyměnili strojek v rámci záruky – Oris Cal. 400 a MT5813 (vlastně Breitling B01) u Tudora. Myslím si, že ani v jednom případě nešlo o závadu, kterou by nešlo opravit… Prostě se objedná strojek ze Švýcarska, nebo se tam pošlou celé hodinky a oni to rovnou a rychle vymění. Možná to Omega nedělá, ale upřímně, taky to není žádný ultra high-horology strojek. Takže je možná pro ně levnější dát nový strojek, než platit hodiny hodináře, který by se tím musel detailně zabývat u těchto „in-house“ kalibrů.

Ať mě prosím někdo doplní, pokud měl podobné zkušenosti nebo se v tom vyzná víc… Díky. 🤗

Tak v principu je tam problem jak pisu v tom, ze kdyby vymenili cely strojek, seriove cislo se bude rozchazet s cislem na pouzdere a zarucni karte.
Vzhledem k tomu, ze servis zarucni jde na vrub AS, tak ten se samo snazi to opravit low cost a urcite nebude jen tak objednavat z rozmaru novy strojky...
Pokud by byla zavada tak fatalni, ze by oprava nebyla z nejakeho duvodu mozna, po uznani vymeny Omegou by se menily cele hodinky na nove, vctene prislusenstvi.

Odesláno
před 1 hodinou, Seamaster napsal:

Tak v principu je tam problem jak pisu v tom, ze kdyby vymenili cely strojek, seriove cislo se bude rozchazet s cislem na pouzdere a zarucni karte.
Vzhledem k tomu, ze servis zarucni jde na vrub AS, tak ten se samo snazi to opravit low cost a urcite nebude jen tak objednavat z rozmaru novy strojky...
Pokud by byla zavada tak fatalni, ze by oprava nebyla z nejakeho duvodu mozna, po uznani vymeny Omegou by se menily cele hodinky na nove, vctene prislusenstvi.

Jasny, ani Tudor ani Oris nemaji stejny seriova cisla na strojku a pouzdre. S Omegou jsem nastesti nemel spatny zkusenosti. Ale rikam, je otazkou jestli je drazsi novy strojek, nebo kompletni servis hodinare od Omegy nebo jinych vyrobcu v podobnych kategoriich. Takze je mozny samozrejme, ze Omega ma jiny pristup, coz mi taky dava smysl... 

a pravda je ze s tou kartickou by pak byl problem, to jsem zapomnel 🤣 

Odesláno
před 34 minutami, Seamaster napsal:

No proste jsi napsal kokotinu a ted v tom lejne tancis.  U nas se rika myslet znamena lejno vedet. Howgh.

Napsal jsem jenom svou osobní zkušenost a názor, a stejně jako většina lidí na tomhle fóru se rád dozvím něco nového.

Jediná „kokotina“, jak tomu ty slušně říkáš, kterou tady vidím, jsou tvoje komentáře :) 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...