sauce Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 (upraveno) Zajímavý článek z Wikipedie - mám pocit, že hodinek se taky tak trochu týká... Jsem zvědavý na vaše názory "Beginning in the 1990s, the most frequent reason given for attending college had changed to making a lot of money, outranking reasons such as becoming an authority in a field or helping others in difficulty. This statement directly correlates with the rise of materialism, specifically the technological aspect. At this time compact disc players, digital media, personal computers, and cellular telephones all began to integrate into the affluent American's everyday lifestyle. Madeline Levine criticized what she saw as a large change in American culture ? "a shift away from values of community, spirituality, and integrity, and toward competition, materialism and disconnection." [13] Businesses have realized that wealthy consumers are the most attractive targets for marketing their products. The upper class' tastes, lifestyles, and preferences trickle down to become the standard which all consumers seek to emulate. The not so wealthy consumers can "purchase something new that will speak of their place in the tradition of affluence" [14]. A consumer can have the instant gratification of purchasing an expensive item that will help improve their social status. Emulation is also a core component of 21st century consumerism. As a general trend, regular consumers seek to emulate those who are above them in the social hierarchy. The poor strive to imitate the wealthy and the wealthy imitate celebrities and other icons. The celebrity endorsement of products can be seen as evidence of the desire of modern consumers to purchase products partly or solely to emulate people of higher social status. This purchasing behavior may co-exist in the mind of a consumer with an image of oneself as being an individualist." Upraveno 22. září 2009 uživatelem sauce
Z. Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 Hezký článek. A hodinek se to samozřejmě týká také. Výstižný je zvláště poslední odstavec a úplně nejlepší je poslední věta. Vybavily se mi při jejím přečtení některé profláklé modely profláklých značek a jejich pyšní majitelé. Ale myslím, že pro Chronomaniaky to tak zcela neplatí. Lidé s naším postižením asi uplatňují (i) jiná kritéria při výběru hodinek než jen napodobování celebrit a vůbec lidí s vyšším sociálním statusem.
rud111 Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 No ale přiznejme si, že nás taky pořádně (čas od času) žene touha mít na ruce něco neobvyklého, co nemá většina davu - a jsme opět u toho vzpomínaného individualismu.
utrejch Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 Vzdycky, kdyz ctu neco takoveho, tak si rikam: "No a co?".
gougy Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 Vzdycky, kdyz ctu neco takoveho, tak si rikam: "No a co?". No třeba je fajn si uvědomit, že díky "konzumnímu šílenství" člověk v podstatě dá práci spoustě lidem (tím i peníze, možnost žít a vychovávat potomky atp. atp.) Jinak hodinky jako sociální status - vynikající třeba u imigračního úředníka A navíc je podstatně lepší sbírat hodinky, než prázdné lahve od whisky (to používám doma - a NEpomáhá to..)
honza71 Odesláno 22. září 2009 Nahlásit Odesláno 22. září 2009 No já nevidím nic špatného na tom, když utratím peníze (které jsem poctivě vidělal) za něco, co se mi líbí. A je mi úplně ukradený, co si o tom mém utrácení kdo myslí. Samozřejmě, že potěší, když se můj "výběr" někomu líbí, ale to je tak všechno. Určitě si nekupuji věci protože je nosí TEN a TEN. (beztak většinou jen v té reklamě)
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se