Přejít na obsah

Letecké PRIM automat


Doporučené příspěvky

Kdysi mi jeden známý tvrdil, že z tohoto důvodu měli Rusové v letadlech důležité el. obvody řešené miniaturními elektronkami, a ne polovodiči.Snad nekecal, studoval pak na ČVÚTněco jako konstrukci letadel.

 

:offtopic:

Jak jsem byl na tom lokatoru co uz jsem tu zminoval tak tam bylo temer vsechno na elektronky. No bylo toho dokupy cca 12 privesu a nacelnik nam tehdy rikal ze japonci by to dali asi do takove bedny jako jsou kamna. Ta nejvetsi elektronka byla velikosti asi tak 4 velkych sklenic od okurek na sobe. Tvrdili nam tenkrat ze pri atomovem vybuchu :blowup: jdou vsechny polovodice do haje ale elektronky vydrzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už je tu hovor o Askaniích, tak si dovolím malý OT:

Jaké jsou vlastně nároky na letecké hodinky? Jako proč nemohou mít piloti třeba kvarcové Seika? (Kromě toho, že by nevypadali tak "cool".)

 

To by věděli piloti, mozna je i pouzivaji. Podle diskuze na "vojenske hodinky" se pouzivaji nejvic "G" jsou tam i fotky mrkni tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky. Záleží jak moc se korunka vytáhne a v jaké pozici pak budou těsnící kroužky. Určitě bych na to nesázel. Zkus to s nima ve vodě.

 

Jo to je teda rada,jak skoč z okna a pak uvidíš co to udělá....

 

 

Vím, že to je rada "k nezaplacení". Ale pokud není k dispozici přístroj na zkoužku vodotěsnosti, a ten funguje stejně na principu podtlaku, je to prostě pokus. Jasně že to nebudeš zkoušet s hodinkama, které jsou pro tebe důležitý. K seskoku z okna bych to tedy rozhodně nepřirovnával- to už je hard core pokus :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemyslel tehdejší požadavky, to bylo jasné (aby to nestálo valuty), spíš dnešní.

 

 

No třeba Breitling nedávno představil se svým Jet teamem model Chronospace, a ty jsou taky kvartzové. Takže to by asi hlavní požadavek nebyl, zvlášť když je spousta pilotů běžně používá.

Já bych to spíš vyděl na dobrou čitelnost a hlavně odolnost proti přetížení, nějakou tu nárazuvzdornost v případě nárazu a vodotěsnost v případě katapultáže do vody. Stopky jsou taky užitečná věc. A pak každý si vezme nakonec takové hodinky jaké se mu líbí.

Třeba už ty hodinky pro piloty ani nemají takový význam jako tomu bylo dříve. Při současném vybavení letadel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že je to relativní. Hodinky pro piloty jsou taky Navitimery nebo GMT Master od Rolex. Taky Hanhart nebo Tutima, Damasko nebo Sinn. A kazde jsou to uplne jine hodinky, ale kazde prokazatelne létaly a piloti je používali a používají. Takze nevim nevim, jestli existuje jednotný mustr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by věděli piloti, mozna je i pouzivaji. Podle diskuze na "vojenske hodinky" se pouzivaji nejvic "G" jsou tam i fotky mrkni tam.

 

Požadavky jsou jednoduché:

Nutnost:

- rychle čitelné

- se stopkama

- co vydrží vibrace a změny přetížení bez vlivu na přesnost

 

Vhodné další požadavky:

- čas i v UTC

- budík/odpočet (např. pokud létáš s malými letadly a potřebuješ pravidelně přepínat nádrže (např. piper Cherokee)

 

Frajeřinky:

- logára pro výpočty (ale stejně má každý pilot svoje počítadlo nebo kompl :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Aukru je levne tento "skvost" Pozice rucek je klasicka...

 

Každopádně prodejce se asi vyzná, protože zboží popsal velice šalamounsky:

Hodinky Prim automatic, s originálním strojkem, jsou nové nenošené, pouzdro nerez ocel, kožený pásek. Hodinky jdou perfektně!......

Takže mu - co se týče popisu- vlastně nelze nic vytknout a prodejce může v klidu čekat na "hejla", kterej se chytne Posted Image

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně prodejce se asi vyzná, protože zboží popsal velice šalamounsky:

Hodinky Prim automatic, s originálním strojkem, jsou nové nenošené, pouzdro nerez ocel, kožený pásek. Hodinky jdou perfektně!......

Takže mu - co se týče popisu- vlastně nelze nic vytknout a prodejce může v klidu čekat na "hejla", kterej se chytne Posted Image

 

No vzhledem k tomu, kolik stojí parexo letecká sada a za kolik se dají koupit obyčejné prim automaty s kalibrem 96 je to docela drahá montáž. Mně to zabralo celé asi hodinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, kolik stojí parexo letecká sada a za kolik se dají koupit obyčejné prim automaty s kalibrem 96 je to docela drahá montáž. Mně to zabralo celé asi hodinu.

 

To každopádně! Pán si to nechává královsky zaplatit!!! Bylo by zajímavý spočítat, kolik činí jeho "hodinová sazba"...Posted Image

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě fotka k porovnání...jinak mně přijde velice nepravděpodobné, že by původní měly pouzdro v top stavu, ale výjimky mohou být samozřejmě...

 

Pouzdro mohlo být klidně před pár lety vyměněno - ty hodinky byly normálně používané a servisované jako každé jiné a pouzdro byl také jen výměnný díl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych měl taky ještě jeden dotaz - pokud to tak opravdu bylo, abych tu nebyl za pytlíka. Původní letecké Automaty měly mosazné chromované pouzdro s mírně zaoblenými hranami na čelních stranách u řemínku. Tudíž bylo jiné než měly klasické PS 2. Jak vnímáte hodnotu těch hodinek, když by se původní pouzdro vyměnilo za pochromovanou mosaz z obyčejných PS2, nebo kdyby se dalo nově pochromovat?

 

Mě to přijde, že pak už ty hodinky taky trochu ztrácí na hodnotě, nebo na autentičnosti. Asi je lepší je nechat spíš ze spoda ožrané, pokud by člověk náhodou nesehnal opravdu to pravé pouzdro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...