Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Môže mi niekto poradiť,ako je to s premlčacou dobou?? V roku 2001 a 2004 ma chytil revízor v MHD. Nedávno som sa bol opýtať na dopravnom podniku,či som niečo dlžný (po toľkých rokoch sa mi ozvalo svedomie).Tam mi povedali,že som dlžný a odkázali ma na právnika, ktorý ma moju pohľadávku. Po návšteve právnika som odchádzal s vypísaným šekom (z nie malou sumou)a z úmyslom,že to zaplatím a budem mať pokoj.....Potom ma napadlo,že som nebol odsúdený a nebola na mňa vydaná exekúcia.Naskytla sa mi otázka,či mám po toľkých rokoch zaplatiť a či už neprešla premlčacia doba...

Vie mi niekto poradiť?? Za každú odpoveď vopred ďakujem.

Odesláno

viem,že sa mam opýtať právnika...myslel som,či sa nájde niekto na fóre,čo ma s tým skúsenosť...

Odesláno

Nejsem právník, ale soudím, že se nejedná o přestupek /tudíž zde neplatí žádné promlčení/, jedná se o občansko - právní spor. Čili, máš zaplatit nějakou pokutu za jízdu na černo...dobrá tedy...pokud ji nezaplatíš v nějakém termínu, tak Ti začnou počítat penále a může se to vyšplhat do závratných výšin a potom exekuce ... takže bacha na to :sad01_anim:

Návštěvník Tada
Odesláno

Nejsem právník, ale soudím, že se nejedná o přestupek /tudíž zde neplatí žádné promlčení/, jedná se o občansko - právní spor. Čili, máš zaplatit nějakou pokutu za jízdu na černo...dobrá tedy...pokud ji nezaplatíš v nějakém termínu, tak Ti začnou počítat penále a může se to vyšplhat do závratných výšin a potom exekuce ... takže bacha na to :sad01_anim:

Jdeš na to správně. Těžko říct jak to je na Slovensku.

Tyhle pokuty za jízdné nemají charakter pokuty jako od policisty, ale charakter pokuty vycházející ze smluvního vztahu (smlouva o přepravě nebo tak něco:D), ale na slovensku to může být jinak.

Odesláno