Palko75 Odesláno 18. září 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. září 2011 Tak souhlasím že doba před 1990 a po je trošku odlišná. Z vlastních zkušeností mohu soudit pouze dobu po 1990. Tak pokusím se teď trošku popsat jen to co mám momentálně v hlavě. Myšlenka na popis techniky a v ní použitých hodin je zajímavá. Něco v tomto směru se mohu pokusit sepsat. Bohužél s časem je to horší takže to nebude asi hned, ale mohlo by se to podařit v historicky krátké době Zatím jen tak z hlavy co si pamatuji takže nebrat jako dogma upřesnění vítáno Co se týče řady Zlín 42/43. 142 tak jak píšeš instalovány jsou od výroby. Řda 142 byla primárně určena pro výcvik a navigaci počítalo se s tím, že většina pilotů získá základní navigační znalosti takže skoro všechny byly vybaveny AČSkami v drtivé většině typy se stopkami AČS-1 a AČS-1M. Stejně tak Z-43 v drtivé většině byly taktéž vybaveny AČS-1 popř AČS-1M. Co se týče modernizací tak to je různé pokud bylo instalováno novější navigační zařízení hlavně ADF tak součástí jsou i digitální multifunkční hodiny se stopkami v tomto případě byly AČSky demontovány postrádaly význam. Řada Zlín 126/226 atd. tam už je to pestřejší souhlasím s tebou, 126 byla přednostně určena taky pro výcvik, ale spadá už do starší kategorie letadel takže tam už to může být různé přesně nevím. Stejně tak 226 výcvik/vlekání kluzáku taktéž to může být ruzné. Stejně tak L-60 Brigadýr určen pro výsadky taktéž pro vlekání kluzáku tam jsou zástavby také různé, ale dost často jsou instalovány aspon co si vzpomínám. L-40 Metasokol tak tam co si pamatuji taky většinou byly instalovány. L-13 Vivat motorizovaný kluzák tam co si vzpomínám tak cca 50 na 50 videl jsem AČS-1 i AČS-1M. S AČSkami v kluzáku jsem se nesetkal. Nicméně je možné, že byly instalovány ve spaciálně upraveném L13 Blaníku který byl určen pro výškové lety. Byl tam instalován systém pro výškový oblek v zadním pilotním prostoru a pilot měl na sobě výškový oblek jako piloti výškových stíhacích letadel Co se týká jiných typů Cessna popř. Maule Vilga tak tam sem se snad s AČSkami nesetkel. Nikdy jsem se na to nezaměřoval, ale takhle když to zhrnu tak všeobecně v aeroklubových letadlech spíš instalovány jsou než nejsou. Tvůj blog o AČSkach mám předčtený skvělá práce Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jdx Odesláno 18. září 2011 Nahlásit Sdílet Odesláno 18. září 2011 Je to opravdu pekny hardware, chtelo by to nejakou stylovou "palubu", aby v ni vynikl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misos Odesláno 7. října 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. října 2021 Mám k téme dve otázky: Neviete náhodou, či je možné určiť približný dátum výroby hodín z ich výrobného čísla? Neviete o hodinárovi, ktorý ich v prípade potreby vie opraviť? Kedysi na to v opravovniach boli školení technici (mechanici), ktorí sa venovali prístrojom a niektorí z nich mali na starosti aj hodiny. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal M. Odesláno 29. května 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. května 2022 Pomohl byste mi prosím někdo s identifikací těchto palubních AČS ? Co znamená horní nápis ? - co se měří a k čemu je ten červený terčík ? A zajímavost je obrácené číslování spodního číselníku... co znamená nápis ? Neovládám azbuku Díky moc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atim Odesláno 29. května 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. května 2022 Pětidenky, čas letu, a dole doslovně sekundoměr, to se dá asi pochopit, červený bod nevím, zdejší letci vědět budou Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se