Řešil jsem, kde vzít kameny pro kapesní, které mají velikost a tvar zcela mimo standard, který se dá koupit, je mnoho krásných strojků, které někdo zcela poničil nešetrným zacházením, ono když z 21 kamenů je jich třeba 8 vadných, tak ... u auta se tomu říká totálka.
Nakonec jsem koupil zkumavku nedokončených kamenů (tj. základní placka nebo půlkapka s/bez dírky, na hrubo broušené) někde na ebay a řeším to tak, že najdu vhodné kandidáty pod mikroskopem, přeleštím jim dirku, čímž zjistím jest
Švýcarské hodinářské dílničky prý začínaly tak, že v létě se hospodařilo a v zimě se vyráběly manufakturní věci na prodej. Místo lyžování jsem vytáhl soustruh a jal se spravit jedny obyčejné kapsáče. Když sem je kupoval, tak klasicky stav jak je, ale byly funkční, ...
Vyrobil jsem novou setrvačku, nový pin na základnu, který měl zjevně moc velkou vůli a začal čistit a procházet jednotlivé závady. Strávil jsem na tom dva týdny po večerech a opravdu bych nechtěl vědět, kolik by to stálo u mis
Pouklízel jsem konečně věci z stěhování a na dně krabice byla část hodinářského soustruhu Moseley No.2. Jedna použitelná neoriginální hlava (asi Peerless), jedna originální s prasklým vřetenem a tyč. Celek jsem sesadil s modelářským motorkem MVVS 6,5/910, upíchnul řemeničky, zalapoval ložiska. Ze zlomených tvrdokovových frézek 1/8 vybrousil nože. První pokusy, kdy jsem mazal automotive 5W/40 byly fajne, hlava se zaběhla, ale ložiska se zachvíli zahřívala a bylo poznat, že to bude chtít řidší o