Jewels
Řešil jsem, kde vzít kameny pro kapesní, které mají velikost a tvar zcela mimo standard, který se dá koupit, je mnoho krásných strojků, které někdo zcela poničil nešetrným zacházením, ono když z 21 kamenů je jich třeba 8 vadných, tak ... u auta se tomu říká totálka.
Nakonec jsem koupil zkumavku nedokončených kamenů (tj. základní placka nebo půlkapka s/bez dírky, na hrubo broušené) někde na ebay a řeším to tak, že najdu vhodné kandidáty pod mikroskopem, přeleštím jim dirku, čímž zjistím jestli při vrtání nepraskl (praskají tak dva ze tří) a pomocí hitech technologie tomu dám tvar a rozměr. Následně se to osadí do šatonu.
Inspirací mně bylo tohle video
a na stole kutila to vypadá v reálu jako na přiložených fotkách. Kámen má 1,4mm průměr, k upnutí se použije tmelka na šelak a k obrábění diamantová deska grit 2000 pod vodou, na přeleštění 2.5u - .25u pasta na párátku. Párátko na motorku značně redukuje časy na leštění. Na fotce je na kamenu ještě binec z prvního čištění, jsou to vlákna vaty z odšelakování, výsledek je perfektní, stojí dva necelé večery.
Nejčastěji praskají kameny setrvačky a kotvy (na obrázku je kámen pro kotvu Illinois Bunns Special 18s), bývají důlky na krycích kamenech a jsou prasklé kameny centrálního kola, protože někdo nalisoval silou tzv. cannon pinion proti kameni. Tento kámen je sranda, protože bývá opravdu velký - i přes 2,5mm a prostě nejsou. Ale za pár USD se dá koupit pytlíček syntetických rubínů/safírů správné velikosti a jeden se potom naučí vrtat jako na videu. Případným zájemcům sděluji, že to opravdu není až tak easy, jak by to mohlo na první pohled vypadat.
0 Comments
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now