Jump to content

Remio

Member_50
  • Content Count

    164
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Remio

  • Rank
    Učedník

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Maurice Lacroix, Omega, Gérald Genta

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ten voják se bude muset fakt otáčet, aby stihl práci svoji a za šest dalších...
  2. U Steinhartů se lumi také krásně sype. Není to vada, ale vlastnost. Výrobce tak může vydělávat na vložkách do lunet.
  3. Instante, nevztekej se a mysli. Ta věta v češtině užívající dva zápory: Já ale netvrdím, že Čína neprodukuje nejvíc CO2 = Já ale tvrdím, že Čína produkuje nejvíc CO2. Myslel jsem, že mluvíme podobným jazykem, asi to tak není, alebo nie? A upřímně tomu úvodu za mák nerozumím... velký bratr, ztráta svobody, planeta vydrancovaná a bude to stejné... napadá mně toho hodně, ale smysl mi to nedává. Ten druhý odstavec chápu a je logicky chybný, protože vychází z té chyby výše.
  4. OK, jsme na internetu... Argumentační faul: vyrobil jsi několik příkladů možné statistické desinterpretace faktických dat, kterými prokazuješ, že mnou uvedená interpretace je chybná a zkreslující. Já ale netvrdím, že Čína neprodukuje nejvíc CO2. Jen tvrdím, že optikou Instanta by měli být Číňané nejtlustším národem, protože VŠICHNI váží nejvíc. Argumentační faul: vytvořil jsi nerealistický příklad, za něhož by platil dříve mnou uvedený a tebou vyvrácený model. Argumentační faul: na tebou vymyšleném nerealistickém příkladu prokazuješ, jak by sám nemohl fungovat.Ano, Čína chce vládnout, proto plánuje a řídí a směřuje podle všeho správně, ať se nám to líbí, nebo ne. Je paradoxem, že jí největší klacek pod nohy hodil nějaký hloupý virus. Elektomobil bych si také koupil, jen prostě na něj zrovna nemám. Navíc má Toyota jezdí za 40 kWh/100 km a Golf za 55 kWh/100 km a BMW C1 za 28 kWh/100 km, takže oproti 20 kWh ? Uvažoval jsem o koupi elektro skůtru od BMW, ale mám strach, že zimní odstávka by tu baterii likvidovala.
  5. Instante, tato demagogie tu s námi byla dlouho, kdy Číně a Indii bylo vyčítáno, že jejich spotřeba a produkce CO2 enormně roste. Ty to ale časem přestalo bavit a proto požadují přepočítání celkových emisí per capita. Vy na Slovensku produkujete 6,5 tun CO2 na hlavu, my v ČR 10,2 tun/os. a USA 16,2 tun/os. No a Čína je na tom skoro jako Slováci 7 tun/os. I přes tu gigantickou spotřebu betonu, masivní rozvoj a výrobu všeho zboží pro bohatý západ. Z globálního pohledu na ten benzín nebudeš časem dost vydělávat a vezmeš zavděk elektřinou bez eko-hype.
  6. Přidávám se ke skupině kladně hodnotících kolegů. Vše proběhlo naprosto špičkově. Děkuji a doporučuji.
  7. jé, já tu dnes ale camrám. Tak snad naposled: trvalá udržitelnost = sustainability, a je definovaná v této studii OSN, za kterou stála prima dáma Gro Harlem Bruntland. A v podstatě jde o tuto jednotuchou myšlenku: "takový rozvoj, který naplňuje potřeby přítomných generací, aniž by ohrozil schopnost budoucích generací naplňovat potřeby své". Pokud tedy na své ropné párty spotřebujeme veškerou dostupnou neobnovitelnou energii a nenajdeme novou formu přístupu k energii, půjde to s našima dětma "zu grunt", a to nechceme.
  8. Tak v tomhle závodě jednoznačně vede uran s 45 000 kWh/kg a je úplně bez vejfuku. No jenom si představ ten dojezd, tu dáááálku, kolikrát by třeba šlo otočit Curych - Ostrava na jeden zátah (asi 50x s podprůměrnou účinností). A proč by tedy ta elektroauta nebyla šlágr, když baterie lze zcela recyklovat za použití bakterií?
  9. Ano, stejně tak by se slušelo dodat, že benzín do auta neteče v místě tankování z pistole jen tak, ale prošel dlouhou cestu k rafinaci, úpravě a přepravě, stejně tak provoz benzínové stanice je zatížen spotřebou energie, většinou elektrické. Jsi technik, geometr, tak si tu efektivitu změř, zvaž, nebo najdi u hodnověrného zdroje a rozptyl svou obavu. Ano jde o neporovnatelné světy. Pokud si uvědomíme, že elektřinu jsme schopni v nějakém objemu a s určitým rozvojovým potenciálem vyrobit v místě a k tomu přirovnáme tu hromadu energie z neobnovitelných zdrojů, máme do budoucna problém. Pokud nyní žije na planetě 7 mld. lidí v poměru 1-1-1-4 (Evropa-Am.-Af.-Asie), pak dle OSN bude v roce 2100 poměr 1-1-4-5. Západní civilizace nyní spotřebovává 60 % veškeré energie. V roce 2040 to bude jen 40 %. V té době budou dostupné neobnovitelné zdroje tolik žádané, že jejich cena poroste, stejně jako cena nových nedostatkových ROLEX. Proto ten zdánlivý humbuk, kdy do roku 2050 bychom v EU měli polovinu spotřeby nahradit z obnovitelných zdrojů energie (OZE). Jen pro zajímavost, Německo vyrobilo v roce 2019 celkem 605 TWh elektřiny a spotřebovalo cca 550 TWh zbytek prodalo. Z toho celkem 250 TWh vyrobili z OZE, to je jako spotřeba všech energií v ČR.
  10. Berte, díky za poznámku, ale o skutečném stavu nic nevypovídá. 1. kde se ukazuje, že baterie jsou slepá vývojová větev? Ukazuje to snad názor skupiny lidí, kteří o problematice nic neví a hlavně nechtějí cokoli měnit? Třeba je to i pravda, ale není čímkoli podložená. Pochybuji, že všechny ty společnosti investující prostředky do vědeckého vývoje nových typů baterií jen prostě nepochopili fakt, že jde o slepou vývojovou větev. 2. Rezonance názorů laiků na hodinkovém fóru na elektrizační soustavu v ČR? No to je fakt největší průser. V odkazu na ČEPS lze dohledat spoustu zajímavých informací. Třeba i to, že první VN vedení v ČR bylo zprovozněno v roce 1950. Celá soustava byla dokončena v 80. letech. Celkem rychlá a působivá cesta za těch 70 roků. A věř, že páteřní síť ty baterie zvládne. Bavíme se tedy jen o transformátorech a lokálních rozvodech, to asi půjde pozvolně ?dořešit?. Chápu ale, že zástupci státu s jednou z nejhustších sítí čerpacích stanic odmítají cestu jiným směrem. Dawe09 tu naznačil, že výroba elektřiny v roce 2018 byla 88 TWh a spotřeba elektřiny v roce 2018 byla 74 TWh. Chybělo ale porovnání: potřeba zemního plynu: 87,3 TWh (8 183 000 000 m3 z toho 73% na topení) Spotřeba kapalných paliv: 82,3 TWh (FAME 229 410 tun, BIO Etanol 121 084 tun, Nafta 4 954 000 tun, Benzín 1 605 000 tun) Jo, spotřebujeme nejvíc energie v zemním plynu na topení a hned potom kapalná paliva na přepravu všech těch krabiček na kolech. Elektřiny nejmíň a přebytky prodáváme... Topení má průměrnou účinnost 80 %. Konvenční motorová vozidla mají účinnost 20 % (víc jak 60 % letí výfukem ven). Elektromobily mají účinnost 80 %. Pokud bychom dokázali jezdit na elektřinu, kterou jsme prodali, nahradili bychom 56 TWh v kapalných palivech. PS k té elektřině: 47 % je z uhlí, 34 % z JE, 11 % z OZE a 4 % ZP a zbytek jsou jiné PPS Všechny informace pochází z ČSÚ, ČEPRO, ERÚ a jakási americké národní instituce pro dopravu, stanovující účinnosti různých druhů vozidel
  11. Obchod klapl perfektně. Děkuji a doporučuji.
  12. Dva obchody, dvojí spokojenost. Děkuji a doporučuji.
  13. Byl to fofr. Rychlá domluva, blesková schůzka, příjemná konverzace a obchod uzavřen. Jak snadné. Děkuji za obchod a doporučuji.
  14. Tvl z toho jde úplně strach. Jak to může někoho vůbec napadnout a pak ještě zrealizovat...
×
×
  • Create New...