Mám trailového fulla & gravel.
Na fullu nechceš jet 40km po asfaltu, stejně tak nechceš jet na silničce 40km v terénu
U mně gravel dostal přednost před silnicí, jelikož:
- se na něm dá ujet to kilčo po asfaltu v pohodě a když se nudíš, tak sjedeš na polňačku (tam ale necháš taky všechny kámoše na galuskách )
- průměrnou rychlost mám cca 22km/h na gravelu, na silnici cca 27-28, takže je silnička mírně rychlejší
- agresivnější posed je na silničce, pro mně byl méně pohodlný
- cena říkala, že je gravel levnější
- po tom co jsem koupil gravel, tak jsem jezdil 90% gravel vs 10% full (po roce se to dostává na 60:40)
- na asfalt nelezu bez garmina a radaru. Lidi i tak jezdí jak hovada.
Pokud máš možnost oba druhy kol vyzkoušet, jdi rozhodně do toho!