
ATOM
Member_50-
Posts
1,875 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
ATOM last won the day on May 14
ATOM had the most liked content!
ATOM's Achievements

Megazávislák (7/8)
1.2k
Reputation
-
jsou tu
-
-
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Pak mas idealni podminky pro uzivani EV a jestli se ti to vyplati vis koneckoncu nejlepe sam. Ja obecne ani proti EV, ani proti spalovaku nic nemam. Mam problem s hlupakama, kteri nam to nasilim cpou a spalovaci motory chteji zakazat. Pritom zrovna ty bezstarostne hybridni toyoty by byly pro lidi z mesta do budoucna myslim uplne idealni. Lokalni emise to resi vyborne jak na elektricky pohon, tak na spalovani benzinu s EU6 a EU7. I samotne benzinaky jsou ciste. A kdo si EV bude chtit poridit, necht si poridi, ale moznost vyberu by mela zustat. @Pozorovatel nevim nevim, jestli bys dnes se spalovakem objel zeme daleke. Myslim, ze jiz ne. Dnesni motory vyrobene a nastavene pro evropsky trh a nase palivo ti jen tak nejaky benzin nebo naftu nezkousnou -
Krasne je mas. Tyhle Hanhart se proste povedly ! Jinak s tim remenem, na leto je to proste pohodlne, ale uz ho mam odrbany od pouzivani a prani. Ale mam ho rad, slouzi dobre a do rozpadnuti ma myslim jeste daleko
-
Dekuji No ja je, abych pravdu rekl, jako military az zas tak neberu, ale spis jako takove sportovni hodinky na vsechno. Remen obcas vyperu, ted v lete castej, tak jednou do tydne. Pres noc uschne rano nasadim.
-
Díky
-
-
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Pokud jde o me, ja se tomu nebranim vubec. Naopak, jestli se toho doziju, tak se na to tesim a klidne a rad prejdu na EV. Jednoduchy elektromobil velikosti ID.3 mi bohate staci, dojezd 500km uplne na pohodu. Verim tomu, ze pokud se ten vuz udela dobre, bez zbytecnych slozitosti, jeden motor, jedna hnaci naprava, tak porizovaci naklady by za 10 let mohly byt do tech 500tkc i servisni naklady by s pribyvajicimi kilometry byly nizsi nez u spalovaku. Dulezita je jistota nahradnich dilu i za 15 let. O zivotnost baterii se vubec nebojim. Pro mne jsou dnes stopka v podstate porizovaci naklady...a provozni samozrejme taky. Kdyz bych proti ID.3 postavil paradnicky Lexus LBX za stejne penize, budu s nim jezdit za 3,5 l/100km a naprosto bezstarostna a mnohem levnejsi jizda -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Prisel bych pak o zaruku, myslim. Technicky zpusobily na to ten motor udajne je. -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
A jeste trocha poctu v mem konkretnim pripade. Skoda Fabia 4 prumerna spotreba za 4000 km je 4,1 l/100km. Tankuji u eurooil za 33,5 kc/l, tzn. 1,37 kc/km, dojezd pres 900km. Porizovaci cena 370tkc. Kdyz si koupil alternativu k fabii, treba ID.3 Porizovaci cena 800tkc, tankovani vyhradne u rychlonabijecek (nebydlim v RD)- pocitam prumernou cenu 15 kc/kwh (klidne me opravte). Spotreba 16kwh/100 km. Naklady na km jsou 2,4kc. Dojezd 400km. Muj rocni najezd 20kkm. Myslim, ze v mem pripade kupovat elektromobil je naprosty nesmysl a troufnu si do toho zahrnout 70% lidi u nas. A vubec do toho nepocitam dobu nabijeni. Stat ID.3 400 tisic, zvazil bych to, byt by porad naklady na km byly vyssi, zvazil bych to. -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Dobra tak jeste jednou. Nepsal jsem, ze jsou nepouzitelna, to sis vymyslel. Psal jsem ze EV neni schopny nahradit plnohodnotne auto se spalovacim motorem. Mysleno stoprocentne. Tzn. aby jej clovek mohl uzivat tak, jako soucasny spalovak, cili naklady na porizeni, naklady na provoz - u toho jsem zminil dobijeni vyhradne na verejnych nabijeckach, protoze doma nemas kde nabit a tech lidi by byla polovina. Ja na tomto nic ultimatniho nevidim. A vubec do toho nepocitam dobu nabijeni a dojezd. To je subjektivni, nekomu pul hodina nevadi, nekdo chce mit plnou hned. A dojezd to same. Vzdyt to neni tak davno co si lidi kupovali benzinove Forestery...ty mely dojezd kolik ? 400-500 km ? Toto treba ja zas tak moc neresim. Ale spousta lidi ano. Naklady na porizeni noveho slusneho auta kde se v pohode posklada 4clena rodina jsou dnes plus minus 400tkc. Tyhle auta zerou 5-6 litru, jsou cista, nikomu nesmrdi a kdyby dnes jezdily vsechny auta ve meste s normou EU6, tak si ani nevsimnes, ze jsou to spalovaky - tiche, usporne a bezpecne, ciste a v pripade hybridu, mild hybridu je ani neuslysis vyuzivat start-stop. Ale jinak za me je fajn, ze ti EV vyhovuje, usetris a jsi spojojenej. -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Napsal to presne. "TOBĚ" Maro,Josef, Sandman. Ogari snad nemate v realnem svete moc vliv, doufam. -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
A kolik tech rodin z te poloviny si muze dovolit elektromobil za milion ? Asi tolik co novy outback ze ? -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Nahodou takovy hyundai i30 kombi 1.5 dpi, nebo Kia jsou fajn spolehlive auta, ktere sluzbu udelaji. -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
ATOM replied to safi's topic in Ostatní diskuse a zábava
Jake ultimatni reci a moudra. Tak me ukaz elektromobil za 400 tisic, ktery bude nabijen vyhradne na verejnych nabijeckach a jehoz provoz bude levnejsi nez klasicky spalovak a bude mit dojezd 1000 km a muze v rodine plnit funkci univerzalniho auta. Ne kazdy si muze auto nabijet zadarmo v praci nebo doma, nebo za 4,50kc.