Přejít na obsah

Gasolineman

Členové
  • Příspěvky

    15
  • Registrace

  • Přítomen

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Kladno
  • Fanoušek značky
    Hamilton (ale i jiné - Seiko, Certina, Tissot, Longines, Heuer, Omega, ...)

Návštěvy profilu

372 zobrazení profilu

Gasolineman's Achievements

Začátečník

Začátečník (2/8)

0

Popularita

  1. @kork74 a Jiri Sedlak: Děkuji oběma za "slova útěchy" - tedy oproti tomu zepsutí ve zmiňovaném starém vlákně . Tak tedy - jedná se o hodinky Hamilton U.S. 66 neboli Route 66, ref. H35615735, které byly vydýny v r. 2008 v limitované edici 2008 ks k 70. výročí otevření slavné "Mother Road" v r. 1938 vedoucí z Chicaga, IL, do Santa Moniky v L.A. CA, protínající 7 států. Hodinky myslím patří do série American Classic a pohání je kalibr ETA 2897 (založený na ETA 2892-A2) s 21 kameny, kmitočtem 28.800 vph, uložením nepokoje Incablock a s rezervou chodu 42 hod. Tento kalibr se natahuje oběma směry, rotací po- i proti směru hidínových ručiček. Tvar pouzdra je patrný z foto, takže jej netřeba blíže popisovat, vychází z tvaru Hamilton Fontainebleu někdy cca ze 60. let, a má poměrně masivní rozměry se šířkou 50mm, ale díky tvaru bez nožek a výšce bez korunky lug-to-lug cca 45 mm jsou velice dobře nositelné i na menším zápěstí, ale přesto celkem výrazné. Hmotnost na tahu je cca 200g. Dodávaly se buďto s tahem, nebo na koženém řemínku s vloženým proužkem z karbonu, a ve verzi s černým nebo s bílým ciferníkem. Vedle tohoto modelu "Power Reserve" existuje ještě menší verze (šířka pouzdra 44mm) s malou vteřinovkou umístěnou na 3. hodině (model "Small Second"), kalibr ETA 2895, rovněž v obou barvách ciferníku, a rovněž v LE 2008 ks (nejsem si jistý, zda ta nebyla k dispozici na tahu, ale pouze na kůži). Tah/řemen má u modelu "Power Reserve" šířku u stěžejek 22 mm, a k přezce se zužuje na 20 mm, signovaná přezka u tahu je dvojitý "motýlek" s postranními tlačítky, u řemenu klasická trnová, taky s logem Hamilton. Śířku u menšího modelu "Small Second" neznám, ale myslím, že bude totožná - tah i řemen totiž kvůli umístění korunky musí mít specifiké vybrání. Voděodolnost obou modelů je 5 ATM / 50 m, dýnko s průhledem na strojek a vyleptaným logem "Route 66" je (díky svému nekulatému tvaru) na 4 šroubcích, korunka není šroubovací a má klasické funkce nastavení data a seřízení času. Přesnost ani Sklíčko je safírové, lehce bombírované. Antireflex nyní nepotvrdím, ale s čitelností ani na slunci není problém. Luminiscentní jsou pouze hod. a min. ručky, luminiscence není žádný zázrak, ale je celkem adekvátní stylu a designu hodinek - nejde o žádné pilotky ani divery. Tolik asi k základním parametrům, a nyní blíže k designu, který je asi hlavním (a některými zatracovaným) atributem tohoto modelu: Jednotlivé prvky jsou stylově a tematicky natolik provázané, že je těžké zvolit, čím vlastně začít. Kromě samotného ne úplně běžného tvaru pouzdra, na většině ploch broušeného, jde o 90° (nebo chcete-li o 270°) otočený strojek s korunkou a datumovkou na 12. hodině. Vzhledem k absenci funkcí chronografu, bych tady asi úplně nepoužil označení "bullhead" - nebo jen částečně (chybí ty býčí "rohy" v podobě chrono tlačítek). Nicméně datumovka má zvětšující čočku, tvarově plynule navazující na korunku, a má kapkovitý tvar. Tady asi shoda mezi oběma modely "Power Reserve" a "Small Second" končí. U modelu "Power Reserve", o kterém píšu, je rezerva chodu (narozdíl od malé vteřinovky na 3. hod.) umístěna na hodině 4., a ciferník zde má rastrovou perforaci, tedy částečný "skeleton". Tato perforace má stylizovat mřížku chladiče starých klasických aut, tak jako korunka na vrcholu má stylizovat uzávěr chladiče a čočka datumovky kapku chladící kapaliny či motorového oleje. Stupnice je pak rozdělena na 2, resp. 3 části - 12 - 6 hod. je definována čárkovými indexy, 7 - 11 hod. (na 12 je datum) pak číselnými indexy. Dílčí minutová stupnice je v rozmezí 1 -3 hod dělena drobnými číselnými indexy po vteřině s červenými čárkami 1/5 sec., což má symbolizovat červené pole otáčkoměru, od 3. do 7. hod. jsou pak 1/5 sec. čárkové indexy bílé a bez číslic, a od 7. do 11. hod jsou indexy číselné po 5 min. (35-40-45-50-55) s čárkovým dělením již jen po vteřinách, což má zase symbolizovat stupnici tachometru. Třešničkou je pak právě indikátor rezervy nátahu, stylizovaný jako palivoměr. Ač se výsledek nemusí každému líbit, mně osobně jakožto "petrolheadovi" tento design dává dokonalý smysl, a spojitost s výročím dokončení / otevření legendární a mnoha filmy a písněmi opěvované Route 66 to ještě umocňuje - a co si nalhávat, i ta určitá kontroverze (pocit rebelie?) a fakt, že jde o LE (kterou sice asi nechce mít úplně každý milovník hodinek a značky Hamilton obecně), je pro mě jen další plus - Ventury ve své futuristické jedinečnosti asi taky neosloví každého... navíc - narozdíl od Ventur vzkříšených v sérii filmů Men In Black - v tomto případě se jedná o tak trochu dost zapomenutý model, který si dle mého subjektivního názoru svou pozornost určitě zaslouží (P.S.: Rád je nosím právě třeba na motorku a celkově mě baví).
  2. To opravdu netuším, nikdy jsem neslyšel o nikom, kdo by dodatečnou úpravu PVD/DLC nabízel, ale je pravda, že jsem po tom zatím taky nijak nepátral. Asi nejjednodušší, ale poněkud kompromisní řešení by bylo pořízení univerzálního tahu již v černém PVD, pokud by se člověk smířil 1) s absenci loga Hamilton na sponě, a 2) (což je trochu závažnější) s asi dost obtížným - pokud vůbec řešitelným - dolícováním koncovek tahu k pouzdru, anebo tedy s rovným zakočením tahu na stěžejkách, tak jako to ale koneckonců je i v případě osazení na kůži. Možná by se dala zvážit i alternativa úpravy tahu technologií Cerakote, která je ještě odolnější než PVD (používá se na zbraně, a jak název napovídá, jde o keramickou mikrovrstvu, dostupnou v širokém výběru barevných odstínů), ale netuším, zda by se dalo dosáhnout odpovídající barevné shody a míry lesku/matu povrchu s pozdrem, a zda by pro její aplikaci nebylo nezbytné rozebrat celý tah na prvočinitele a pak zase složit( což teda ale nevím ani u PVD...). Černý PVD tah by jim určitě neublížil a možná je i trochu povznesl, nicméně origo pryžový řemen s oranžovým prošitím jim sluší, je pohodlný a nijak mě neuráží. Taky jsem uvažoval o přezutí na oranžovou pryž, což by je barevně "rozveselilo", anebo nějakém barevně vhodném NATu, ale už takhle jsou dost vysoké (téměř 15mm) a +2 vrstvy NATa by je už mohly zvýšit na neúnosnou výšku - nemluvě o zakrytí zajímavého 1/2 průhledu dýnka a úhlové stupnice bočního větru na něm, která je součásti charakteru modelu X-Wind... Takže spíš možná nylon s nýtama viz Ivanova verze SandStorm nebo ta modrá. Vzhledem k tomu, že si je nehodlám ponechat, neboť jsem natrefil na tu minule zmiňovanou "100 Years of Timing The Skies" COSC limitku tohoto modelu, přenechám již tyto případné esteticko-praktické "starosti" někomu dalšímu.
  3. Koupil jsem je asi pred mesicam na Chrono24. Jsou samozrejme nosene, po 1. majiteli z Chorvatska, ktery si je koupil asi pred 13 lety nove v Italii. Stav bych ohodnotil tak na 8+/10. Kupni cenu bych tu asi radeji neuvadel, ale vzhledem k omezene nabidce si nemyslim, ze bych je uplne preplatil... Na Chrono24 stale jedny k mani jsou, 0870/1971 z USA za 1.916,-€ (k jednani) + 94,-€ postovny. https://www.chrono24.cz/hamilton/hamilton-pan-europ-limited-chronograph-870--id25027383.htm?searchHash=dbd6428a_4qiNEF&pos=28 Neoriginalni modrej remen s OE prezkou, ale jsou relativne dost odreny, jen box, no papers. A ten box je sice origo Hamilton, ale takovej ten obecnej, matne cernej s lesklym pruhem - ja mam teda jinej, tmavohnedej drevenej se zluto-bezovym polstrem. Myslim, ze je manik nabizi i na eBay. Ja ty svy teda poridil vyhodneji, a to ani neuvazuju z USA clo+DPH+deklaranta, coz ti tyhle prodrazi o dalsich cca 25% (500,-€). Do sbirky bych si takovyhle teda asi nekoupil, ale kdyz ono neni z ceho vybirat... Na kazdodenni noseni mozna jo, ale zase ne za tuhle cenu... Jeste jsou tam teda troje puvodni vintage Pan-Europ Chrono-Matic 703 caliber 11, dvoje z USA kolem 4,5K € + postovny a jedny z Francie cena na vyzadani. Ale vintazky maji samozrejme jiny kriteria pro koupi ale i jiny naroky na vlastneni (servis, atd.)...
  4. Diky! Uz jsem mezitim vygooglil. Krasna prace. Je to ale trosku beh na dlouhou trat - zavolat > objednat se na navstevu > konzultace - jako jasny, individual pristup a provedeni vysledneho produktu si to tak vyzaduje. Nevim jaka je praxe a zkusenost ostatnich, ale nedela to na me dojem, ze tam proste strcim nos, domluvim se, co chci, a pak si jen prijedu vyzvednu hotovej remen... Kazdopadne s tim mnozstvim specifik, kteryma se moje predstava vyznacuje (zahnuty stezejky = tvarovany konce, pomer delek obou casti remenu, zuzeni 22/20mm, vlastni OE prezka, barva prositi, rallye diry, odstin modre a rastr kuze...), tak mi stejne nic jinyho nez zakazkova vyroba nezbude.
  5. Diky! Taky jsem tu o nem myslim uz slysel (cetl)... Nejaky kontakt/odkaz jak se s nim spojit, kde ho najit, by nebyl? (teda jestli se to tady smi...?) Kdyz zadam tady na Chronomagu do vyhledavani frazi "zakazkova vyroba kozenych remenu" (i s diakritikou), tak mi vypadne obligatnich 1000 vysledku, vesmes ale irelevantnich, a nemam nervy je prohledavat vsechny, nez bych narazil na neco pouzitelnyho... Predem dik, ale nehori to, viz muj koment vyse. A taky tu nechci odklanet tema vlakna od prislusneho modelu hodinek, i kdyz jsou (mimo jine) prave z hlediska moznosti volby remenu dost specificky kvuli kratkym "nozkam" pouzdra a nutnosti pouziti ohnutych stezejek a zaoblenych koncu remenu, coz dost limituje pripadne alternativy.
  6. @heisn: v anglictine se tato poutka nazyvaji "strap keepers", a pro zuzeni okruhu vyhledavani, aby ti to nenabizelo prislusenstvi k batohum nebo vazacim popruhum bych zadal "watch strap keepers", pripadne to jeste doplnil o "rubber" nebo "silicone". Pozadovanou kvalitu si ale uz budes muset vyfiltrovat sam (nejspis metodou pokus-omyl, ale asi furt lepsi, nez nakupovat cely strapy nebo kvuli tomu odkladat ty dosavadni), nebo to nakupovat po desitkach. Nekde to i po 10 nebo 6 kusech prodavaji, na asijskych e-shopech vychazi 1ks tak do 10,-kc, dostupne ruzne barvy.
  7. Vsak jo, diky, jen tak se asi da docilit, aby to bylo presne to "ono" co chci a ne jen dalsi kompromis. Jen jsem zatim jeste nikoho nevybral a neoslovil - zatim nemam tak akutni potrebu. Az se na stavajicim zacne projevovat zub casu (bude take zalezet na intenzite noseni), tak to takhle urcite resit budu - a ten cas urcite prijde - jsou to jedny z mych nejoblibenejsich. Predbezne jsem na zaklade recenzi a fotek jeho prace uvazoval o Zrnovi, jestli bude mit cas a reminky vubec jeste dela (nejak se pry posledni dobou vrhnul vic na boty), ale klidne si necham poradit a doporucit nekoho jineho, nejlepe kolem Prahy a/nebo ve Strednich Cechach. Moje predstava je mirne vycpany tmavomodry ala-pstros nebo nejaky "hadi" rastr, cervene vybarvene rallye diry, cervene prositi, na cervenem podkladu netrvam, aby to nebylo "az moc", ale taky by to nemuselo vypadat spatne. Ale to uz asi neni tema do tohoto vlakna...
  8. Jinak coby novacek na foru i v horologii vubec, nechci tady nijak moudrit, ale myslim, ze to v tomto vlaknu jeste nezaznelo: Pro ty, kterym ucarovala ta modra, neoslovuje je to cerne nebo stribrne ne-LE provedeni, ale nedari se jim sehnat Chrono LE verzi, tak modre American Classic Pan-Europ jsou dostupne i verzi Day/Date Auto bez chronografu, ref. H35405741. (jsou jine barvy - seda, zelena, bezova, olivova, cerna s PVD pouzdrem, ...). Sice to nejsou limitky, ale "modra je modra = dobra" - nejblize originalu. Pouzdro maji o neco mensi nez chrono verze (42mm misto 45mm, vyska necelych 12mm), kalibr H-30 (ETA 2824-2), 21.600bph/3Hz, rezerva 80hod., WR 5atm. Varianta tedy trochu downgradovana (jinak ale safir s AR, pruhledne dynko), ale dostupnejsi cenove i fyzicky. Cili - kdo netrva na LE a chrongrafu, a/nebo mu nestaci budget, ale trva na (uzasne) modre barve, tak taky jedna z moznosti... , a verim, ze pro nekoho mozna i unositelnejsi diky mensim rozmerum a mensi "exkluzivite", ze se nemusi tolik bat, ze je osoupe nebo nekde tukne. Zdroj foto z webu deal-klenotnictvi.cz
  9. Zdravim vsechny v tomto vice nez dekadu starem vlaknu! Jsem na Chronomagu novy a brouzdam tu po vsem ohledne znacky Hamilton, jelikoz trochu koketuju s vytvorenim male sbirky. Vidim ale, ze bylo vlakno i po 10 letech od puvodni recenze znovu oziveno, i kdyz uz zase uplynuly dalsi 2 roky - ten cas nam ale leti, co...? Procetl jsem to nekolikrat cele (recenze opravdu skvela vcetne fotek) a reaguju na dotaz, kolik ze jich tu (tech modrych LE) vlastne je... V celem vlaknu jsem tedy napocital 3 (1. sashator, 2. pavel_K a 3. Jeronimo) - to za 12 let opravdu neni moc... (ale vzhledem k celkovemu poctu 1971 ks worldwide je to samozrejme relativni - na tak malou zemicku, a to tu samozrejme asi nemusi byt vsechny, co v CR jsou). Takze si dovoluji oznamit, ze nedavno jsem se take stal pysnym majitelem jednech z nich (original box + papers). Samozrehme (doslova)z 2. ruky. Mam je na no-name kozenem strapu v barve navy blue s rastrem veprovice, s rallye dirama a original Hamilton prezkou "folding clasp". Original hnedy s "ala-kroko" rastrem k nim vypada take velmi dobre a podtrhuje jiz tak dost silny retro vzled, ale v zahranicnich recenzich jsem se opakovane docetl, ze je (alespon z pocatku) pomerne dost tuhy a ze jeho celkove vyzneni je (az na prezku) trochu "lacine". Ne ze by ten muj vypadal nejak luxusne - nema zadne vyfutrovani, je plochy a uvital bych u nej cervene nebo alespon bile prositi) - ale jsem spokojen - na podobnem jsem tyto hodinky jeste nikde jinde nevidel. S ohledem na komplikace shaneni alternatiny tvarovane pro zahnute stezejky, aby kopiroval pouzdro, to zatim ponecham, jak to je. Asi porad lepsi, nez na ne davat sice originalni, ale cerny rallye remen z te nelimtovane edice - i kdyz i to by byla moznost - cervene vybarveni der a cervena spodni kuze vypada docela dobre. Idealne bych si predstavoval presne takto zpracovany, ale tmavomodry s cervenym prositim - to uz je ale asi otazka jedine zakazkove vyroby, nikde jsem zadny vhodny nenasel (vsechny univerzalni maji bohuzel vyrez na trn standardni prezky). Kvalitu foto prosim omluvte - jeste mi to moc nejde. Pro predstavu - obvod zapesti mam 19-19,5cm a ano, nosim na prave ruce... Tak co? - Ma je jeste nekdo dalsi, nebo jsme stale pouze 4...?
  10. Jo jo, dohledatelný jsou, a některý s OE PVD tahem, který je zjevně originál, ale vesměs všechny prodaný. Asi alternativa na tahu určitě existovala, ale samotný tenhle OE tah v PVD provedení se zdá být taky nesehnatelný... Z aktuálních nabídek jsem našel jenom dvoje na eBay - jedny v Albánii na tahu a jedny v USA na pryži. Oboje cena tuším kolem 900.-USD + doprava + clo + DPH, oboje bez boxu a bez dokladů (a tudíž i bez letadla), a oboje v podstatně horším stavu než ty moje - oděrky na lunetě i pouzdře... Ty v USA se teď někdy už prodaly, ty měly teda i nějaký škrábanečky na safíru, a na tý pryži sice signovanou, ale chromovanou přezku (což k tomu PVD pouzdru nevím...) Já mám přezku černou PVD, ale zase bez nápisu Hamilton (ale s dvojitým trnem ve tvaru "H"). Jiný v nabídce na prodej jsem nikde nenašel. Jo - dvoje na Chrono24, ale s pozlaceným pouzdrem (a to zlato je fakt příšerně žlutej odstín, takže vypadá jako kočičí a dost "světsky"), a ty oranžový prvky na cifru jsou tady spíš do hněda. Oboje s boxem, s doklady, a s letadlem. Jedny z Maďarska, na oranžový kůži, 923,-€ + poštovný, druhý z Řecka na stejný černý OE pryži, ale s bílým prošitím, 1.280,-€ + poštovné. Jak už jsem zmiňoval, žlutý kovy obecně nějak nemusím, ale tohle "pozlátko" bych nenosil, ani kdybych je dostal zadarmo. Tím nekritizuju ničí vkus - k některým hodinkám to jde a sluší, nebo bi-color, jen to není to můj šálek kávy. Tohle je ale podle mého fakt už kýč přes čáru - žádný decentní rose gold nebo "mosaz" jako to camo provedení "Desert Storm". Ale třeba to na živo bude vypadat líp, než na fotkách v PC, což ale já asi nikdy nezjistím, pokud na ně někde náhodou nenarazím. U těch PVD je taky zajímavý to trochu odlišný provedení vnitřní lunety - ty moje a ty na odkazu od Ivana mají všechny prvky buďto bílý (čísla a jemné čárky), anebo oranžový jako všechna ostatní grafika v té barvě, kdežto ty na eBay z USA i z Albánie, a ty i ty na ruským odkazu od Lemona, mají některý prvky (okýnko, čárkový indexy a nápisy) dožluta - jakoby vyšisovaný, nebo jestli to byl záměr, nebo jen nějaká výrobní nekonzistence... Každopádně mně to tam teda působí trochu rušivě. Stále se nikomu nepodařilo zjistit, jaká je "pointa" této limitky? Jasná je souvislost s Red Bull Air Race - už jenom tím promo letadýlkem, ale ten terčík na malé sekundovce - symbol přesnosti průletu...? Což by mi asi dávalo smysl, protože v r.2017 se stal Hamilton oficiální časomírou Red Bull Air Race World Championship. Model X-Wind jako takový - základní provedení reverse panda, bylo představeno tuším ve 2005 (první série měly snad ještě ETA Valjoux 7750, než přešly na H-21 se zvýšenou rezervou chodu na 60h.) Ty moje hodinky byly dle zápisu v záručním bookletu prodány dealerem 5.3.2018, takže nejspíš byly vyrobeny už v předešlém roce (2017), takže by to celé docela zapadalo. K výročí "100 Years of Timing The Skies" od počátku využívání hodinek Hamilton piloty US letecké pošty (r. 1918) ale má Hamilton jinou LE X-Wind z r. 2018, ref. H77796535 na oranžové kůži nebo H77796135 na tahu, a to jsou COSC certifikovaný chronometry s modifikovaným kalibrem H-21 Si s křemíkovým vláskem nepokoje, v celk. počtu 1918 ks. A ty mají v balení taky modýlek (no spíš maketu) aerobatickýho letadýlka, ale v trochu jiným provedení, takže tady marketingově tak trochu spojili dohromady to výročí US Air Mail s Red Bull Air Race.
  11. Zdravím! Po Hamilton X-Wind koukám už delší dobu. Styl pilotek mám rád, i když ne úplně ten military, a navíc obecně mě neoslovuje nic (a to nejen u hodinek) z jakéhokoli "žlutého" či "růžového" kovu nebo takové povrchové úpravy, ať už masiv, pokovení nebo PVD. Musím ale říct, že zrovna tohle provedení X-Windů a zejména v kombinaci s textilním řemenem v celkovém vyznění Desert Storm vypadá naprosto úžasně. Z čistě praktického hlediska by se asi dalo polemizovat o smyslu použití maskáčové kamufláže u pilotních hodinek (ledaže by se apriori počítalo se sestřelem). Ale design hodinek je o také o emocích a tohle skloubení military praktičnosti a luxusního vzledu kombinací broušených a leštěných ploch "bronzového" pouzdra je opravdu odvážné, výjimečné, a výsledek je esteticky fakt perfektní. U takhe military pojatého provedení by se možná trochu nabízela varianta povrchové úpravy Cerakote v podobné barvě namísto PVD (Cerakote je výrazně odolnější, a přitom levnější), ale ta by zase neumožnila tu kombinaci leštěných a broušených ploch... Jelikož sám jsem orientovaný spíše do motorismu, tak jsem dlouho váhal, zda by ta funkcionalita výpočtu snosu vlivem bočního větru (kterou pokud nevyužije ani pilot Ivan, tak já už teda vůbec ne) nepůsobila na mém zápěstí tak nějak nepatřičně. Takže jsem pokukoval spíše po podobných (a trochu méně "provařených") modelech z řady Khaki Aviation X-Landing, X-Patrol, nebo Converter, ale jelikož 99,9% majitelů X-Windů se nad "zbytečností" této komlikace s přehledem dokázalo přenést, tak proč ne já. Problém nastal jinde, a to, že ty X-Windy existují v tolika různých a zajímavých variantách, že je nesmírně obtížné vybrat jedny jediné (aspoň pro mě, který když neví jestli tyhle nebo tamty, tak nejlépe oboje nebo všechny)... Mimochodem ty modré jsou teda taky parádní, a klasika prvních modelů s černým reverzním pseudo-panda cifrem a stříbřitými subdialy taky nevypadá vůbec špatně. Možná bych trochu polemizoval o tom, že model X-Wind Hamilton uvededl v r.2017 k výročí 1. letu a počástku využívání piloty americké pošty - myslím že k tomu má Hamilton jiný model (Khaki Aviation Pilot / Pioneer, nebo tak nějak), kam snad patří i "cooperovky" z Interstellaru - a že X-Wind jsou na trhu někdy od r.2010, možná i dříve. Já jsem nakonec před pár dny skončil u celočerného PVD provedení ref. H776860 údajně z r.2018, na originálním gumovém řemenu. Píšu "skončil", protože to nebyla úplně prvoplánová volba, že by se mi jako ze všech těch možných variant líbily nejvíce - spíše snad i naopak. Ta černá PVD úprava totiž tu zmiňovanou kombinaci leštěných a broušených ploch dost pohlcuje, a zejména ten gumový řemen - byť s oranžovým prošitím - dává hodinkám z mého pohledu celkově trochu "umělohmotné" vzezření. Nicméně - byl to takový "sňatek z rozumu" - momentální nabídka za dobrou cenu + dobrý stav + full-set s originálním boxem a doklady + Limited Edition 2000 ks. Na celočerném cifru s jinak bílým potiskem, oranžové detaily v podobě stylizovaného terče subdialu malé vteřinovky mi tak trochu evokují firemní barvy Harley-Davidson (i když s tím naprosto nijak nesouvisí). A tady se právě dostávám k meritu věci: Netuším totiž, nedaří se mi ani nic moc vygooglit, a velmi by mě zajímalo, k jaké příležitosti / události se tato konkrétní LE vztahuje. Vím, že Hamilton je dlouholetým sponzorem a oficiální časomírou leteckých akrobatických soutěží Red Bull Air Race a právě model X-Wind je takovou jejich ikonou. Myslím, že originální balení těchto hodinek mělo obsahovat malý výstavní modýlek toho akrobatického letadla v oranžové barvě (proto ty oranžové prvky na cifru) - ten ale bohužel v mém balení chybí (takže "full"-set jen částečně), ale nikde se o provedení tohoto modelu nemůžu dopátrat. Pár obrázků, relativně velmi málo prodejních nabídek (aktuálně nedosahující ani počtu prstů jedné ruky), ale nic víc. Jen vím, že toto provedení bylo k dispozici i na kovovém taku, za který bych gumu možná rád vyměnil, abych trochu eliminoval tek "plastový" vzhled, ale i ten tah se zdá být momentálně nesehnatelný... Pokud by tedy někdo z návštěvníků tohoto vlákna věděl o tomto provedení X-Windů více, a/nebo uměl poradit kde sehnat nebo dokonce nabídnout originální ocelový PVD tah, velice to uvítám. Stejně jakékoliv vaše komentáře k tomuto provedení. Teď už tedy aspoň neumělá fotka, a pokud by se třeba našel zájemce, možná bych o prodeji uvažoval.
  12. Na té mojí blbé fotce překrývá minutová ručička indikátor rezervy chodu, přikládám tedy ještě aspoň foto z webu v klasické "promo" poloze ručiček něco po desáté... Narazil jsem tu k těmto hodinkám pouze na jedno jediný kraťoučký (asi 15 let starý) vlákýnko, kde ale teda docela propadly (od "nic moc", "nelíbí se", "na ruku bych to nevzal" až po "snobské", "perverzní", "děs" a "hnusné"...). I když tvarově trochu (dost) odkazuji na Fontainebleau, "příběh", nebo spíš určitý záměr za tímhle designem je trochu jiný, ale je tam, a jeho jednotlivé stylistické prvky ho tak nějak propojují a právě tím mězaujaly. Pokud tedy alespoň někoho zaujmou, rád o nich napíšu něco více. Zatím si ale raději počkám na komenty zdejší "módní policie" , jestli mi ty hodinky nerozcupuje stejně jako před lety... Nechci se tady hned od začátku zapsat nijak kontroverzně a přijmu jakýkoliv názor - a ať si kdo chce co chce říká, mně se prostě líbí. Krásnýma bych je asi taky nenazval, ale přinejmenším jsou jiný a tím (aspoň pro mě) zajímavý, a pointa tohoto designu mi dává smysl. Tak jen do mě! - a neberte si servitky! Postupně přidám další své kousky, za který mi snad tyhle odpustíte...
  13. Zdravím všechny! Jako návštěvník fóra jsem pročetl celé toto vlákno i to druhé podobné "Jaké Hamilton máte dnes na ruce?", našel jsem zde spoustu zajímavých informací, a jelikož pár Hamiltonů mám, tak jsem se rozhodl zaregistrovat, abych mohl občas i komunikovat a vznášet případné dotazy. Jinak jsem nováček nejen tady, ale vlastně i v celé chrono-mánii obecně. Bohužel nejsem ani zdatný fotograf, takže uměleckých zátiší a romantických fotek z přírody se ode mě nejspíš nedočkáte... Dost ale kecu, tady jsou moje 1. Hamiltony a zaroven i 1. automaty...
×
×
  • Vytvořit...