Přejít na obsah

Dějiny F1


Kalifx

Doporučené příspěvky

Virgin Racing ukázal svůj vůz, mimochodem, vypadá moc dobře, jsem zvědavý co s ním dokáže Timo Glock.  KLIK

 

Testy ve Valencii 1.-3. února  KLIK

 

No jo, Virgin je zase zástupce těch subtilních strojů... Já jsem se asi doopravdy zbláznil, protože pokud bych nefandil McLarenu, tak jsem čím dál víc hotovej z designu Saubera. :) To je fakt parádní mazec! McLaren je ještě o něco delší, ale ze Saubera dělá ta černo-bílá kombinace a především konstrukce spíš něco jako tryskový vůz pro překonávání rychlostních rekordů. Nevím, proč se mně automaticky, když ho vidím, vybaví Blue Flame...

 

post-1975-1265230041.jpg post-1975-1265230102.jpg

 

 

Zdroj/source: Formula1.com a zde.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 358
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Hele Snowe a tuto fotku si viděl? Je to z rozhodujícího závodu GP Japonska v roce 1989. Jen by mě zajímalo, jeslti něco ukazuje Alainovi nebo to je jen náhoda, jak gestikuloval směrem k japončíkům aby ho popostrčili viz. třeba toto video.

 

Jinak komentář k závodu. Alain, jak vidno z fotografie, v tomto závodě po tomto incidentu velkou cenu Japonska nedokončil. Ayrton tento závod dokončil i přes tento incident. Kdyby v tomto závodě Alain Prost nedojel a Ayrton Senna vyhrál, tak by se mistrem za rok 1989 stal Senna. Žel se tomu tak nestalo a Senna byl diskvalifikován za zkrácení této zatáčky, ne za samotný incident (docela kuriozní, třeba shlédnout video, je to asi ve dvou třetinách). Já bohužel tuto dobu nepamatuji byl jsem ještě v plenkách (teda už snad ne, ale ještě ani do školy jsem enchodil), ale kéž by byla letos formule zase tak zajímavá jako rok 1988 a 1989. Úžasný souboje se na trati odehrávali mezi dvěma excelentními piloty z jedné stáje, co víc si fanoušek McLarenu může přát....

 

post-6515-1265320043.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád čtu vaše fundované příspěvky k F1 a ač mám tyhle závody rád, vašich znalostí ani zdaleka nedosahuji...

První vzpomínku na F1 mám z roku 1978, kdy jako malí kluci po tragické smrti R. Petersona (všichni jsme fandili "černým rakvím" JPS Lotus) jezdili na kolech po sídlišti a vyřvávali to v šoku na lidi s tím, že asi nastane konec světa. Pak si pamatuji na film Formule 1, který byl v kinech na počátku osmdesátých let a který jsem jako kluk viděl asi 10x. A samozřejmě mi utkvěly i komentáře F1 Luboše Pecháčka v ČST... Zeď jsem měl v pokojíčku polepenou plakáty formulí, pilotů a každoroční výsledkovou listinou.

Od poloviny osmdesátých let a mého študování na gymplu jsme všichni fandili Benettonu - pamatuju si, jak jsem jel do Prahy přemlouvat veksláky u Tuzexu k prodeji 45 bonů (tak málo se nikomu nechtělo prodávat) a pak jsem si nadšeně koupil "pytel" Benetton přes záda - hned první den nevydržel nápor učebnic a prasknul, slzy v očích... Do dneška mám ale zafixován ten znak Benetton a měl jsem je rád, i když u nich jezdil Schumi.

Dneska fandím McLarenu, ale už to tak neprožívám. Oblíbenci byli Hakkinen a hlavně Coulthard, to byl pro mě gentleman a sekáč.

Na novou sezónu se moc těším, mohlo by to být hooodně zajímavé, tak uvidíme. A víc už se k F1 nebudu vyjadřovat, nebojte ;)

post-3263-1265322687.jpg

post-3263-1265322922.jpg

post-3263-1265322926.jpg

Upraveno uživatelem ricous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem při brouzdání internetem našel dvě zajímavý konstrukce:

 

Brabham BT46B s turbínou - jeden start, jedno vítězství a pak následný prostesty ostatních týmů, že jim turbína háže veškerej bordel z tratě do obličeje...

 

post-1975-1265394001.jpg

 

A Tyrrell 012 s bumerangovým křídlem, který bylo hned při první kvalifikaci vyměněno za standardní, protože to tak nějak nefungovalo. Ale vypadalo to tak trochu "Stealth", to se musí nechat. :)..

 

post-1975-1265394112.jpg post-1975-1265394128.jpg post-1975-1265394142.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Přidám fotografie Ligieru s ohromným komínem sání. Ligier čistě francouzská stáj s francouzským sponzorem výrobce cigaret Gitanes a zásadně francouzskými jezdci. Jo, to byly časy, kdy do F1 mohli výrobci cigaret a alkoholu a prezentovali se nakladatelé hanbatých časopisů. Tady uvedu Penthouse, který sponzoroval stáj Hesketh. Nakonec přidám revoluční vůz Lleyton House GC901 geniálního konstruktéra Adriana Neweye, který nepoužívá ke konstrukci vozu vyspělé počítačové technologie, ale vše si maluje na rýsovacím prkně. Lleyton House GC901 byl tak úzký, že se do něj jezdci soukali s nohama nad sebou.

 

Ligier JS5 za volantem najdete Jacquese Laffita

 

 

 

 

 

Hesketh + Penthouse + výrobce cigaretových papírků Rizla

 

 

 

Lleyton House CG901

 

 

 

A úplně nakonec perfektní fotka majitele zaniklé stáje Kena Tyrrella muže s vynikajícím čichem na talenty spolu s dvěma tragicky zahynulými jezdci. Ronnie Pettersonem jezdcem s asi nejtvrdším stylem všech dob a závodníkem s velmi slabou fyzičkou Patrickem Depaillerem. Foto pochází z roku 1977 z tréninku na Velkou cenu Argentiny v Buenos Aires.

 

 

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

to Kalifx - tohle je pomalu jediné vlákno, které sleduji se zaujetím, takže díky za každý příspěvek. Doplňující dotaz, je to opravdu poslední model volantu BMW, trošinku se mi to nezdá.  

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Kalifx - tohle je pomalu jediné vlákno, které sleduji se zaujetím, takže díky za každý příspěvek. Doplňující dotaz, je to opravdu poslední model volantu BMW, trošinku se mi to nezdá.  

 

Romane, jak píšu nad obrázkem - je to volant modelu F107, takže rok 2007... P34 je z roku 1976

 

 

Tohle je pro Kalifxe, když se mu tak líbí BMW Sauber C29, třeba zapomene na McLaren a přesedlá.

 

Rozhovor s technickým ředitelem stáje Willy Rampfem.  KLIK

 

Tak já jsem McLarenu hrozně věrnej, ale hned jako druhýmu budu děsně fandit Sauberu... :) a díky za rozhovor.

Upraveno uživatelem Kalifx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
zahlídl jsem tady Ronnieho Petersona...

 tady záznam jeho tragické nehody...

 

Byla to úplně zbytečná smrt. Nezemřel na popáleniny, ale na mnohočetně polámané nohy, tahali ho jako kočku od nemocnice k nemocnici a nakonec zemřel na tukovou embolii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nepojedete někdo letos do Goodwoodu (Festival of Speed)? Já se letos chystám. Je to začátkem července... respektive chci si už koupit víkendovej lístek (107 liber) abych si to pak už nějak musel zařídit... :)

Jako motivaci doporučuju shlédnout úvodní video...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla to úplně zbytečná smrt. Nezemřel na popáleniny, ale na mnohočetně polámané nohy, tahali ho jako kočku od nemocnice k nemocnici a nakonec zemřel na tukovou embolii.

 

v té době to byly většinou zcela zbytečné úmrtí, jako jedno z nejšílenějších mi přijde úmrtí Toma Prycea v Kyalami...

závodníci tehdy byli jako novodobí gladiátoři, kdy usedajíc do monopostu nevěděli dne ani hodiny, všechno bylo takové opravdové, monoposty jsi rozeznal na první pohled, benzín omamně voněl nad rozpáleným asfaltem... tehdy jako dítě jsem měl F1 moc rád, pak mě to za časů komise FIA, všeobecného taktizování a týmové strategie přešlo a radši sleduji rallye, které mi připadá ještě opravdová...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....a radši sleduji rallye, které mi připadá ještě opravdová...

 

Tak to doporučuju závody do vrchu... Podle mě jedna z posledních opravdových záležitostí. Není to sice závod v pravým slova smyslu, ale když se ze serpentiny u zámečku v Náměšti vyřítí formule, je to fakt nářez...

 

Náměšť on board

 

Dobšiná on board

 

a dnes už bohužel zesnulý Miroslav "Faja" Fajkus - Laudon on board - to byl jeho vrchařský speciál a právě na ten neuvěřitelnej výkon tohoto stroje v podstatě dojel... Rychlost tohoto vozu na úzkejch silnicích je prostě šílená... Navíc všude kolem spousta stromů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
.............radši sleduji rallye.............

Pro mě rallye skončila úmrtím Henri Toivonena na Korsické rallye v roce 1986 a s následným ukončením třídy B, v které jezdily nádherné a neuvěřitelné vozy s výkonem rovnajícím se F1. 

 

Henri Toivonen (vlevo)

 

 

 

zdroj - http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=3133

 

Toivonen, vždy na plný plyn a s plným nasazením

 

 

 

zdroj -  http://www.forninoracing.it/Immagini/Henry1.jpg

 

tragický konec

 

 

 

zdroj - http://i103.photobucket.com/albums/m134/co...vonen_crash.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když se máme vrátit do dějit, tak zmíním ještě jedno nádherné auto z 60. let. Nedávno jsem si pořídil jeho model, tak mi nedá sem o něm něco nenapsat.

 

V roce 1966 založil jezdec Dan Gurney (již dlouholetý jezdec F1) svoji stáj "Anglo American Racers".

Nebyl nikdy jezdcem top kvality, jeho nejlepší výsledek bylo dvakrát 4. místo v celkovém pořadí. V roce 1961 za Porsche a v roce 1965 v Brabhamu.

Automobil pojmenovali Eagle. Nejdříve používali osvědčené motory CLIMAX, ale už od začátku vyvýjeli vlastní motor. Tento motor byl zvláštní tím, že se jednalo o "Wankelův motor" (kdyby náhodou někdo nevěděl o co jde, tady je více, ale to nepředpokládám...).

 

Hned od začátku testování byl 12 valcový Weslake, jeden z nejsilnějších motorů té doby, bohužel i dost poruchový. V sezoně 1966 byl nasazen Eagle T1 G jen do dvou závodů, ale ani jeden nedokončil. V roce 1967 byl nasazen na všechny závody, ale dokončil jen dva. V Belgii dojel na 1. místě a v Canadě na 3. místě. I tak se zapsal do historie F1 a to tím, že je to jediný výtězný vůz, který byl poháněn rotačním motorem.

 

Řekněte není to nádherná formule 1.....:

 

post-6515-1265639406.jpg

jedna z novějších fotek. Zdroj.

 

post-6515-1265639509.jpg

A tady vítězné foto ze závodu v Belgii. Zdroj.

 

Doporučuji projet oba zdroje, je tam pár dalších krásných fotek.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

to JiříR - díky, pěkný odkaz

 

Procházel jsem se fotkami, které jsem za ta léta nashormáždil a uvědomil jsem si jednu věc, už nikdy nebudu fandit konkrétnímu závodníkovi, komu jsem držel palce, ten zemřel. Vzpomenu na Američany Petera Revsona a Marka Donohue, Francouze Patricka Depallier a Didiera Pironiho, Itala Elia de Angelise, Švéda Ronnie Petersona, Brita velkého elegána Grahama Hilla a samozřejmě mého největšího oblíbence Brazilce Ayrtona Sennu s jehož úmrtím pro mě v podstatě formule jedna skončila.

 

Peter Revson v McLarenu

 

 

 

zdroj - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Yardley_McLaren_M19C.jpg

 

Mark Donohue a Penske 

 

 

 

zdroj - http://www.f1-info.cz/?gallery=f1foto/foto1975   v tom odkazu lze najít i další zajímavé fotky

 

Patrick Depallier v asi nejzajímavější formuli všech dob v šestikolovém Tyrrellu P34

 

 

 

zdroj - http://www.bestlap.com.br/velocidade/viewt...80ae921fd675f0b

 

Didier Pironi ve společnosti famózního Alaina Prosta jediného vážného soupeře Ayrtona Senny

 

 

 

zdroj - http://www.prostfan.com/photos/wri/310581.jpg

 

Elio de Angelis v Lotusu-Renault

 

 

 

zdroj - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eli..._1985-08-02.jpg

 

Ronnie Petterson a Lotus-Cosworth

 

 

 

zdroj - http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uplo...rstorp_1973.jpg

 

Graham Hill a Lotus-Cosworth

 

zdroj - http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uplo...dprix_1968.jpg 

 

Ayrton Senna  

 

 

 

 

zdroj - http://media.photobucket.com/image/ayrton%...momentos033.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...