Přejít na obsah

Dějiny F1


Kalifx

Doporučené příspěvky

To byl masakr - to ještě jezdili "chlapi s gulama" :-)

BTW nevíte někdo kde bych sehnal knihu, co napsal myslím Jenkinson (anglický novinář), co dělal spolujezdce Mossovi (nebo to byl Hill? ani už nevím) v Mercedesu, když tenkrát v padesátých (nebo už šedesátých?) letech vyhráli Mille Miglia neskutečným průměrem 160 km/h ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 358
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Obávám se, že to nebude jednoduché. Dala se koupit na Amazonu (i v UK - kupoval jsem ji před pár lety známému), jenže teď už je většinou doprodaná. Jedině to zkusit s dotazem u Motor Sport Magazine, kterej byl vydavatelem. Třeba mají ještě nějaký skladem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Na internetu se mně připletl do cesty moc hezký obrázek. Parádní stroj, skvělej jezdec - prostě Golden Era (btw: je hodně hezký, jak přední spojler skutečně dokonale kopíruje vozovku :) :

 

post-1975-1244137771.jpg

 

Zdroj/source: viz popis v obrázku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
Na internetu se mně připletl do cesty moc hezký obrázek. Parádní stroj, skvělej jezdec - prostě Golden Era (btw: je hodně hezký, jak přední spojler skutečně dokonale kopíruje vozovku :) :

 

 

Tyrrell a podle tartanu na přílbě nepochybně s Jackie Stewartem za volantem. Kdopak by řekl, že se Tyrrellu nakonec evolucí vyvine Brawn GP. Geneze je Tyrrell, BAR, Honda, Brawn GP,zajímavé, že.

 

Na obrázku je obchodník s dřevem a majitel stáje v jedné osobě Ken Tyrrell a jeho dvorní jezdec Jackie Stewart, který oba své tituly mistra světa F1 získal právě na voze Tyrrell.

 

 

zdroj obrázku http://news.bbc.co.uk/sport1/low/motorspor...one/1508733.stm

 

Edit - obrázek

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyrrell a podle tartanu na přílbě nepochybně s Jackie Stewartem za volantem. Kdopak by řekl, že se Tyrrellu nakonec evolucí vyvine Brawn GP. Geneze je Tyrrell, BAR, Honda, Brawn GP,zajímavé, že.

 

Na obrázku je obchodník s dřevem a majitel stáje v jedné osobě Ken Tyrrell a jeho dvorní jezdec Jackie Stewart, který oba své tituly mistra světa F1 získal právě na voze Tyrrell.

zdroj obrázku http://news.bbc.co.uk/sport1/low/motorspor...one/1508733.stm

 

Edit - obrázek

 

Tak tak, akorát si nejsem jistej jestli tohle není z těch retrozávodů, co pořádaj. Ale to je celkem jedno. S tou evolucí Tyrrell -------> Brawn GP mně to vůbec nedocvaklo. Takže díky za info. Mimochodem nevím jestli znáš tohle fórum. Chce to trošku trpělivosti, obrázky jsou velký, ale celkem to stojí za to. Parádní stroje a to nejen efjedničky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, akorát si nejsem jistej jestli tohle není z těch retrozávodů, co pořádaj. Ale to je celkem jedno.

Řekl bych, že máš pravdu, pilot má na hlavě současnou přilbu a i ten proužek míval Jackie trochu jinak.

 

A s číslem 4 jezdil Cevert.

Upraveno uživatelem yarda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A opět připomínám, že pokud jste nikdy neviděli neuvěřitelnej opus Johna Frankenheimera "Grand Prix", tak je nejvyšší čas to napravit. :) Film je z roku 1966 a já nepřestávám žasnout nad dokonalostí rychlostních scén (přirozeně bez jakýchkoli počítačových triků)... Záběry z dálky pochopím, ale čím to je, že v případě Yvese Montanda věřím v jeho závodění. :) No a v neposlední řadě uvidíte neopakovatelný záběry třeba jako jsou ty (z v tý době již nepoužívaného) oválu s kolopenkama v Monze... Podle mě absolutně nejlepší film z prostředí automobilových závodů. A to říkám jako milovník filmu Le Mans...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A opět připomínám, že pokud jste nikdy neviděli neuvěřitelnej opus Johna Frankenheimera "Grand Prix", tak je nejvyšší čas to napravit. :) Film je z roku 1966 a já nepřestávám žasnout nad dokonalostí rychlostních scén (přirozeně bez jakýchkoli počítačových triků)... Záběry z dálky pochopím, ale čím to je, že v případě Yvese Montanda věřím v jeho závodění. :) No a v neposlední řadě uvidíte neopakovatelný záběry třeba jako jsou ty (z v tý době již nepoužívaného) oválu s kolopenkama v Monze... Podle mě absolutně nejlepší film z prostředí automobilových závodů. A to říkám jako milovník filmu Le Mans...

 

Že jim nevadilo držet pořád silou zavřenou pusu (o občasném čmeldovi do líčka ani nemluvě)...

 

Jinak záběry parádní, nostalgie velká, ale je to pryč a už se to nikdy nevrátí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
..................a i ten proužek míval Jackie trochu jinak.

 

A s číslem 4 jezdil Cevert.................

 

Jestli si tyhle informace pamatuješ jen tak z hlavy, potom jsi chodící encyklopedie. Viděl jsem závodů mraky, jsem starý perník a s F1jsem zažil kde co, ale tohle si už nepamatuju ani náhodou. Klobouk dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli si tyhle informace pamatuješ jen tak z hlavy, potom jsi chodící encyklopedie. Viděl jsem závodů mraky, jsem starý perník a s F1jsem zažil kde co, ale tohle si už nepamatuju ani náhodou. Klobouk dolů.

Díky za kompliment, encyklopedie určitě ne, jen mne automobilové závody bavěj, tak se o ně zajímám. A s tím Cevertem je to tak, že jsme jako kluci sledovali s naprostým úžasem úplně první přenos F1 v ČST z Velké ceny Monaka, kde na prvních dvou místech kroužily Tyrrelly se Stewartem a Cevertem, pak po skončení jsme utíkali na dvůr a přemalovali své Favority a Esky na formule, namalovali cihlou trať a začali závodit, no a já jsem byl "cevert".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za kompliment, encyklopedie určitě ne, jen mne automobilové závody bavěj, tak se o ně zajímám. A s tím Cevertem je to tak, že jsme jako kluci sledovali s naprostým úžasem úplně první přenos F1 v ČST z Velké ceny Monaka, kde na prvních dvou místech kroužily Tyrrelly se Stewartem a Cevertem, pak po skončení jsme utíkali na dvůr a přemalovali své Favority a Esky na formule, namalovali cihlou trať a začali závodit, no a já jsem byl "cevert".

 

Jako dítě jsem měl zase takovou káru. Zbouchaný prkna, kolečka z kožárku a na řízení k přední "nápravě" přivázanej po stranách provázek. Akorát, že já jsem byl vždycky Lauda. :) Prosimtě v kterým roce byl ten první přenos? Docela by mě ten datum zajímal. S ohledem na Ceverta to mohlo bejt jen v letech 1970 - 73...

Upraveno uživatelem Kalifx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
Jako dítě jsem měl zase takovou káru. Zbouchaný prkna, kolečka z kožárku a na řízení k přední "nápravě" přivázanej po stranách provázek. Akorát, že já jsem byl vždycky Lauda. :) Prosimtě v kterým roce byl ten první přenos? Docela by mě ten datum zajímal. S ohledem na Ceverta to mohlo bejt jen v letech 1970 - 73...

 

Téměř jistě v roce 1972, Lauda mě štval, měl jsem radši Emersona Fittipaldiho, který se pak nepochopitelně zazdil ve stáji Copersucar, kterou koučoval jeho bratr Wilson.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Hele Kalifx už se díváš ? Na RTL Austria to už běží od 12,30 a komentuje ostatně jako vždy Tvůj oblíbenec Niki Lauda.

 

Mimochodem, nemáš životopisnou knihu o Jochen Rindtovi? Vyšla někdy okolo roku 1980 a byla jen brožovaná. Měl jsem ji, ale někam sem ji dal, nemohu najít a rád bych koupil.

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Kamil
Jako dítě jsem měl zase takovou káru. Zbouchaný prkna, kolečka z kožárku a na řízení k přední "nápravě" přivázanej po stranách provázek.

To jsem měl taky, akorát místo koleček z kočárku jsme měli kuličkový ložiska. Jezdili jsme s tím po Žižkově a dělalo to hroznej rachot.;) A na zimu něco podobnýho jen tam byly buď brusle nebo dřevěný sanice pobitý plechem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Kalifx už se díváš ? Na RTL Austria to už běží od 12,30 a komentuje ostatně jako vždy Tvůj oblíbenec Niki Lauda.

 

Mimochodem, nemáš životopisnou knihu o Jochen Rindtovi? Vyšla někdy okolo roku 1980 a byla jen brožovaná. Měl jsem ji, ale někam sem ji dal, nemohu najít a rád bych koupil.

 

 

Dívám se až teď... včera jsem byl na Moravě volit a vrátil se před chvilkou. Ale Snowe jenom bych nerad vzbudil dojem, že je Lauda můj oblíbenec i dnes. :) Já ho beru jako starýho parda, ale v době, když už jsem na káře nejezdil jsem si jako úplně nejvíc největšího oblíbence stanovil Stewarta :D

 

Knížku, ke své lítosti, nemám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow
Dívám se až teď... včera jsem byl na Moravě volit a vrátil se před chvilkou. Ale Snowe jenom bych nerad vzbudil dojem, že je Lauda můj oblíbenec i dnes. :) Já ho beru jako starýho parda, ale v době, když už jsem na káře nejezdil jsem si jako úplně nejvíc největšího oblíbence stanovil Stewarta :D

 

Knížku, ke své lítosti, nemám...

 

Pro mě je navždy číslo jedna Ayrton Senna. Od jeho úmrtí 1.5.1994 v Imole jsem ztratil víceméně o F1 zájem.

 

Edit - škoda, musím se pohroužit do knihoven, jsem strašný knihomol a mám přes 1000 svazků, v tom hledat není žádná legrace. Bohužel jsem bordelář a nemám obsah knihoven seřazen chronologicky, ale spíš chaoticky. budu s tím muset něěco udělat.

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

dnes jsem byl na kukačku v Koscomu a vyzkoušel si tuto limitku od Oris "Kazuki Nakajima" = naprosto dokonalé a líbivé hodinky, které bych s klidem vsunul do sekce all black i když to tak na fotografiích nevypadá - bohužel jsou jenom 42mm a zdálo se mi to dost malé (měl jsem velké cukání) :)

 

TADY JSOU

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě je navždy číslo jedna Ayrton Senna. Od jeho úmrtí 1.5.1994 v Imole jsem ztratil víceméně o F1 zájem.

 

Edit - škoda, musím se pohroužit do knihoven, jsem strašný knihomol a mám přes 1000 svazků, v tom hledat není žádná legrace. Bohužel jsem bordelář a nemám obsah knihoven seřazen chronologicky, ale spíš chaoticky. budu s tím muset něěco udělat.

 

No, já mám všechny přehledy sezón z DVD od roku 1970 až právě do roku 1994 ... Čili naprosto stejný scénář - od smrti Senny taktéž ztráta zájmu. Nebyl to můj největší idol, ale rozhodně to pro mě byl ten poslední srdcař. :) Imola byla v tom roce snad prokletá (viz sobotní úmrtí Rolanda Ratzenbergera). I když většina říká, že to byl jen logický důsledek "betonovýho koryta", ve kterým se tam jezdilo.

 

 

dnes jsem byl na kukačku v Koscomu a vyzkoušel si tuto limitku od Oris "Kazuki Nakajima" = naprosto dokonalé a líbivé hodinky, které bych s klidem vsunul do sekce all black i když to tak na fotografiích nevypadá - bohužel jsou jenom 42mm a zdálo se mi to dost malé (měl jsem velké cukání) :)

 

TADY JSOU

 

Vypadají výborně. Pěknej fór s tou osmičkou. Mimochodem dneska říkal Richter na Nově, že si Button teď někdy koupil nový hodinky za 150 000 ojro. Nevíte někdo jaký to jsou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem měl taky, akorát místo koleček z kočárku jsme měli kuličkový ložiska. Jezdili jsme s tím po Žižkově a dělalo to hroznej rachot.;) A na zimu něco podobnýho jen tam byly buď brusle nebo dřevěný sanice pobitý plechem.

 

:offtopic: Omlouvám se za toto OT, ke kterému mě přiměl Kamilův příspěvek...

 

To je právě společnej poválečnej design takovejch vozítek. Akorát, že tu moji jsem postavil až po tý Vietnamský. :D Ty ložiska jste si mohli na Žižkově dovolit, páč jste tam měli alespoň přibližnej vozovkovej povrch. My, chudí obyvatelé Moravy, jsme se museli ještě na konci sedmdesátejch spokojit spíš s takovým kočárkovým offroad řešením, protože našim závodištěm bylo většinou vyschlý koryto po jarním tání. Nahoře do nás "mechanici" kopli nebo něco takovýho a pak už zbejvalo jenom trochu trhat provázkama a doufat, že mě dole někdo nakonec zastaví, a že si nebudu muset převlíkat kalhoty. :)

 

A kupodivu v zimě si taky pamatuju takový vozítka co jsi psal. Deska o rozměrech 30 x 30 cm, nahoře pobitá koženkou, dole na každý straně brusle a vzadu tyčka, která po obou stranách trčela a byla jako madla. Takže člověk jel v podstatě na zadku a rukama vzadu to tak nějak trochu řídil. Tam jsme s povděkem kvitovali absolutní impotenci technických služeb, která (v kombinaci s tím, že jsem bydlel na velkým kopci) umožnila vznik "První Jarošovské bobové dráhy". Měli jsme dokonce pár nechtěnných a zoufalých spoluzávodníků, rekrutujících se povětšinou z řad nebohých stařečků a stařenek, kteří společně s popelnicemi, nákupními taškami, kufry nebo prostě co kdo nesl, jeli dolů s námi... :) Občas se přidal i nějaký místní opilec s aktovkou a rádiovkou, vracející se v deset večer z "práce". Jó, to byly časy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...