Přejít na obsah

P: GMC Vandura 2500, r.v. 1993


Doporučené příspěvky

S těžkým srdcem jsem se rozhodl prodat svého miláčka, americký van GMC Vandura 2500, r.v. 1993, nájezd 160.000 mil, do kterého jsem realizoval obytnou vestavbu. Motor je V8, 5,7 l, benzín + alternativně LPG. Auto se dostalo do ČR v roce 2003, tehdy ho koupil domov důchodců a vozil s nám seniory na výlety. V roce 2011 ho koupil fanda do amerických aut a současně člověk, který se živí jejich servisem. Za poměrně dost peněz renovoval exteriér (koroze, nový lak) i mechanické části, pak ho dal ale do prodeje z rodinných důvodů. Já auto koupil na podzim 2015, nechal namontovat LPG (je zapsán v TP), nástřik spodku a realizoval obytnou vestavbu. Návrh jsem dělal já, nakoupil materiál a spotřebiče, nábytek vyrobil odborník a další odborník udělal elektriku v obytné části - trakční baterka 180Ah, Cyrix, vestavěná nabíječka Ctek, zásuvky (12 i 220 V), venkovní dobíjecí zásuvka i venkovní výstup 12 i 220 V pod markýzou, vnitřní LED osvětlení + svítilny u postelí atd. Z trakční baterie je možné auto i startovat. Udělal také na míru vnitřní nádobu na vodu (50 l) i nádobu na odpadní vodu pod autem. 

Obytná vestavba je vybavena kompresorovou lednicí, nerezovým dřezem s klasickou baterií, která aktivuje čerpadlo v nádrži na vodu (teče jen studená), plynovým vařičem napojeným na 2 kg PB bombu (doplňoval jsem výhradně propan, obvykle vydržela skoro celou sezónu), chemickým WC. Nábytek obsahuje dost úložného prostoru a některé původní prostory, kde byla např. TV nebo zadní rádio, byly také přestavěny na úložné prostory. Nábytek obsahuje několik výklopných či výsuvných stolků, Dáša vždy říkala, že má v autě větší kuchyňskou linku než doma:-). Jedna skříňka s vařičem, několika zásuvkami a výklopným stolkem je upevněna na bočních dveřích, takže se dá vařit i venku pod markýzou. V takovémto otevřeném stavu se dá propojit přídavnou deskou s vnitřní částí nábytku a výrazně se zvětší odkládací plocha. 

Auto je v tuto chvíli 5 místné, postel vznikne ze zadní, elektricky ovládané lavice - my ji měli v režimu "postel" až na výjimky stále.  

Do auta jsem nechal instalovat nezávislé benzínové horkovzdušné topení Webasto, s přídavným dálkovým ovládáním a tlumiči sání i výfuku, je tiché a auto vytopí během několika minut.

Zvenku je na autě sáčková markýza a na střeše box s kempingovým nábytkem, sprchovým stanem (+ podlahou do něj), skládacím vědrem, 12V sprchou atd. Do boxu je přístup po zadním žebříku.

S autem jsem najezdil cca 60.000 km po celé Evropě a nikdy mne nezklamalo, je opravdu spolehlivé! Vždy jsem ho udržoval v dobrém technickém stavu, přes zimu bylo garážováno u pána (dnes kamaráda), od kterého jsem ho koupil a současně proběhl zimní servis, který jsem neomezoval, naopak jsem mu vždy řekl, ať udělá vše potřebné. Byla tak průběžně odstraňována koroze, měnilo se přední okno, kompletně nové jsou zadní brzdy (včetně bubnů, pružinek, hadic, prostě všechno), měnily se zadní poloosy, místo původních zadních tlumičů jsou dofukovací, měnily se silentbloky, některá táhla, ramena na přední nápravě atd. Servis není vůbec drahý a všechny díly jsou dostupné. K autu přidám nové zadní listové pružiny (nepoužil jsem je vzhledem k instalaci dofukovacích tlumičů), kompletní přední kotoučové brzdy, několikavrstvou speciální plachtu na celé auto (nikdy jsem ji nepoužil, auto bylo přes zimu garážováno), převodku řízení, náhradní přední světla (jsou to současně žárovky), pro plnění LPG přidám všechny evropské redukce, na okna termoclony udělané na zakázku atd.

V interiéru jsem se chystal renovovat sedačky a čalounění, nikdy k tomu ale nedošlo. Přední kapitánské sedačky mají elektrické ovládání v několika směrech, venkovní zrcátka jsou elektrická, auto má tempomat. Nefunguje klimatizace (asi stačí naplnit a vyčistit, také jsem to neřešil) a určitě se najdou další nedostatky, které mne ale nijak neomezovaly.

Důvodem prodeje je, že budeme pořizovat klasické obytné auto, protože nás bude cestovat víc. Jinak bych o prodeji milované Důry neuvažoval.

Cenu si představuji 380.000,-, tenhle legendární van už je ve věku, kdy jeho cena neklesá, právě naopak. Vyhrazuji si prodej zrušit, chci ho inzerovat i v zahraničí, kde bude cena jiná. Budu ale radši, když se dostane do dobrých rukou v ČR.

Dotazy atd. prosím směřujte do soukromých zpráv. Děkuji.

 

 

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 4 týdnech...

Snižuji cenu na 349.000,- Kč!

Interiér auta je po odborném vyčištění, dnes ho převezu ke kamarádovi, který se zabývá servisem amerik a který mi kdysi auto prodával - vymění náplně, zkontroluje, popř. opraví vše co je potřeba. Včera jsem objednal novou trakční baterku, která zásobuje auto energií při kempování - světla, lednice, vodní čerpadlo, nabíjení všeho možného (v autě je mnoho 12 V zásuvek a také několik 220 V zásuvek - lze je používat po připojení na elektřinu ale auto má i měnič, který jsme využívali pro dobíjení foťáků a notebooku). Kamarád to auto miluje jako já a provede to kvalitně a s láskou.. Na zimu stačí auto připojit k elekřině pomocí venkovní zásuvky (klasická kempingová), aktivuje se vestavěná nabíječka CTEK 25 a bude udržovat obě baterie nabité. 

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit...