Jump to content

Ivan Lelák

Member_50
  • Posts

    3,442
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Fortis, Steinhart, Tag Heuer, Aviator, Sturmanskie, Traser, Prim, Breitling, Panerai...

Recent Profile Visitors

11,293 profile views

Ivan Lelák's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

  1. No a jak z toho ven? 15 let staré, kouřící auto nemusí procházet STK s úplatky. Jezdím 4 roky starým autem, ale nebylo to tak vždy a taky mi doma stojí nějaké hobby cars. Rovněž občas mám nebo jsem míval problém na STK, spočívající v tom, že s nimi jezdím rekreačně a pomalu a když ve mně občas chytnou saze nebo prudce přidám, abych třeba někoho předjel, nahromaděné usazeniny se hrnou ven. U mého Mondea z r.2010 docházelo k vypalování filtru podle algoritmu, který neznám, obvykle jsem to pozoroval při delší, rychlejší cestě, třeba na dálnici, to se z výfuku rovněž kouřilo. Auto na STK v pohodě prošlo, pokud jsem ho krátce předtím pořádně prohnal, jinak měření emisí vyžadovalo delší tůrování než se systém pročistil. Ty zplodiny tam prostě vznikaly, jen se jich auto obvykle zbavovalo jindy. A ano, spousta lidí opravdu na jiné auto nemá a 15 let staré auto není žádný veterán. Skrz STK procházejí legálně, ve městě jezdí také legálně a víc neřeší, tak kde je problém? Nejsou to asociálové. A asociálové nejsou ani ti, kteří tvrdí, že elektroauta, započteme-li celou jejich infrastrukturu, jsou velmi, velmi neekologická? Ekologický asociál je myslím např. člověk, který doma topí PET lahvemi..
  2. Nádherné hodinky, bohužel ne pro mne, protože bych asi blbě viděl hodiny v horním okně. A taky pěkná bonsai, už delší dobu si říkám, že zase nějakou pořídím (proběhly už 2 pokusy, končící opadaným listím).
  3. Robotika dělá úžasné pokroky..
  4. Pokud chceš univerzální vystřelovák/vyhazovák, primárně na obranu, Predator je jednou z možností i když nemyslím, že by ho kromě vystřelování a tvaru čepele něco kvalifikovalo na představitele obranných či taktických nožů. Navíc si moc neumím představit otvírání v rukavicích, když už máme tu zimu na krku. Jen se obávám, že je třeba vybrat kvalitní kousek, na základě zkušeností ostatních bych nespoléhal na eshop. A pokud bys ho chtěl nejen kvalitní, ale i pěkný a precizně zpracovaný, je možné si ho nechat udělat na zakázku. Já po něm toužil několik let, nakonec mám dva a nosím ho často. Ale třeba tento Rex Appelgate, legenda od Gerberu, je na obranu mnohem lepší. Otevřený je stejně rychle jako Predator (i v rukavicích), dobře vyvážený, skvěle mi sedí v ruce při všech způsobech úchopu, změna úchopu je otázkou zlomku sekundy, neklouže v ruce, ani když ho zabodnu silou, záštita není nijak extrémní ale funguje, dá se o ni opřít i palec. Kdysi - mám ho přes 25 let - jsem s ním obranné taktiky nacvičoval a i když (možná právě proto) nemám podobnou delší zkušenost s jiným nožem, přijde mi pro tyto účely dokonalý. Jeho praktické využití v jiných oblastech je menší, ale chleba se s ním ukrojit dá, salám taky, ohlodat klacek na buřta už je horší.
  5. Klidně si je kup, i když nedostaneš české hodinky. Elton je ale nedělá. Já jedny dostal před dvěma roky, stojí v kanclu na stole a s malými přestávkami celou dobu jdou.
  6. Na ruce mám dnes toto - omlouvám se za lehký OT..
  7. https://cs.wikipedia.org/wiki/Filip_Jánský
  8. Díky, já mám na tu nehodu sice nějaký názor, ale rád bych znal oficiální závěry. Ve čtvrtek jsem byl pozván na oficiální představení hodinek Prim Nebeští jezdci LE na letiště do Mladé Boleslavi, resp. do MG restaurantu, který je na druhé straně letiště a je součástí areálu vrtulníkové společnosti NISA AIR. Hodinky, jak název napovídá, jsou poctou našim pilotům bojujícím ve Velké Británii a konkrétně našemu nejmladšímu letci Richardu Husmannovi, který napsal pod pseudonymem Filip Jánský knihu Nebeští jezdci. O té akci píšu i jinde, sem bych chtěl dát pár fotek letounu Spitfire, jehož nelétající replika tam byla vystavena chlapci z Czech Spitfire Clubu, oni sami byli k dspozici v dobových uniformách. Je to nádherná práce, éro je kompozitové, s funkční výškovkou a směrovkou, vybaveným interiérem, do kterého se dá vlézt, osvětlením, točící se vrtulí (elektricky), podvozkem, v matných barvách, prostě k nerozeznání od originálu s výjimkou chybějících vztlakových klapek. Večer éro rozložili, hodili do auta a na vlek a odjeli domů. Byla to krásná prezentace. Podrobnosti o letounu a jeho vzniku třeba zde: http://www.czechspitfireclub.cz/spitfire-maketa/ds-1006/p1=1026 Zajímavé je, že formy stále existují a kluci jsou ochotni vyrobit na zakázku dalšího Spitfira. Bohužel se ale nenašel zájemce, který by ty cca 3 miliony zaplatil..
  9. Mimo jiné se na akci promítalo i tohle krásné video:
  10. Ve čtvrtek jsem byl pozván na slavnostní představení těchto hodinek. Konalo se v Mladé Boleslavi na letišti. Byla to příjemná akce, já jel svou obytnou amerikou, ve které jsem přespal, takže jsem se zdržel téměř do konce. Jako pilota a fandu hodinek, zejména leteckých, mne prostředí letiště a pěkné hodinky přijdou jako skvělá kombinace. K tomu příjemní lidé, vynikající pohoštění, program, promítání i vystavená replika letounu Spitfire, to všechno nemělo chybu. Potkal jsem tam známé od létání, ale příjemné bylo i povídání s lidmi z Eltonu. Než napíšu o hodinkách, musím říci, že jsem byl v Eltonu několikrát a měl pocit, že jejich kolektiv je prima parta nadšenců. Tady se to potvrdilo. Hodinky mají být poctou československým "Nebeským jezdcům", o kterých píše ve stejnojmenné knize Richard Husmann alias Filip Jánský. Když jsem viděl první fotky hodinek, líbily se mi. Povídal jsem si o nich i s lidmi v Eltonu, když jsem si tam byl koupit bundu MiG-15. Hodinky neměly být replikou ani napodobeninou legendárních Longines, měly spíš evokovat tehdejší letecké hodinky, samozřejmě hlavně ty, které naši letci nosili. Přiznám, že nemohu ověřit informaci, že i některé tehdejší letecké hodinky měly lunetu vroubkovanou, ale nikoliv otočnou. Toto řešení zvolili i v Eltonu. Když jsem na akci hodinky viděl ve vitríně, líbily se mi, geny historických leteckých hodinek byly zřejmé, i když zčásti v moderním provedení, což mi přišlo zajímavé. Vrtule v korunce připomíná vrtuli bombardéru Wellington, "wafle" uprostřed ciferníku připomínají pro Wellington typickou kostru trupu, na zadní straně je vyobrazen Wellington a úryvek z knihy Nebeští jezdci. Text je malý, ale je tam. Ciferník je moc pěkný, líbí se mi i ručičky a další detaily, snad jen zpracování vroubkování lunety mi přišlo trochu nedotažené. Jinak jsem k hodinkám neměl výtku, řemínek je krásný a každý majitel hodinek dostane i nové vydání knihy. V průběhu večera jsem měl možnost si vzít hodinky na ruku a tady mne čekalo překvapení - hodinky se mi na ruce líbily víc než na fotkách nebo ve vitríně, výborně mi seděly i přes jejich velikost, najednou to do sebe celé nějak zapadlo a uměl bych si představit je používat na denní nošení. Takže za mne dobrý a navíc celý ten projekt vznikl za velkého nadšení několika lidí z Eltonu. Další věc je cena. Hodinky stojí 129 tisíc korun, nepochybuji, že se edice prodá, pozvaným se líbily a mnozí je měli už rezervovány. Já mohu cenu porovnat s mými MIGy, které stály stejně a tady musím říci, že MIGy mi přijdou trochu propracovanější, nehledě k titanovému pouzdru, GMT a dvěma otočným lunetám, což výrazně zvedá náklady na výrobu. Z tohoto pohledu by mohly být nové hodinky levnější, ale je za nimi silný příběh a myslím, že si kolekce zákazníky najde.
  11. Nehodí se vždy a ke všemu, ale jsou opravdu skvělé. Snažím se je šetřit a beru si je na ruku jen při zvláštních příležitostech. Dnes je jedna taková, kvůli které jsem si navíc koupil originální doplněk (fotky bundy jsou převzaté z webu Elton)..
×
×
  • Create New...