Jump to content

Ivan Lelák

Member_50
  • Posts

    3,890
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Fanoušek značky
    Fortis, Hamilton, Tag Heuer, Eterna, Sturmanskie, Prim, Traser, zatím platonicky Longines, Breitling, Panerai...

Recent Profile Visitors

14,046 profile views

Ivan Lelák's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

31

Reputation

  1. Je tu i samostatné vlákno o elektrokolách, tam by se asi dalo vyčíst víc. Případně elektrokolová skupina na Facebooku atd. 25-30tisíc je poměrně nízký rozpočet, asi by se to mohlo odvíjet i od toho, kolik a v jakém terénu chce pán jezdit. Pokud na silniční vyjížďky v délce max pár desítek km, tak by se asi něco levného sehnat mohlo. Co se týká kvality, za ty peníze to asi nebude žádný zázrak, ale třeba moje máme jezdila několik let na nákupy a krátké výlety na "důchodcovském" elektrokole s motorem v předním kole, cena nového byla něco přes 20 tisíc a byla spokojená. Teď to kolo má sestřenice a jezdila skoro denně do práce asi 20 km po silnici, v kopcovitém terénu. Baterka i kolo stále drží.
  2. Mám 47 mm a ani tak je k obleku nosit nehodlám. A zcela s Tebou souhlasím, k obleku jsou jiné hodinky. Nicméně mezi túrou na horách a svatbou je široké spektrum úrovní formality. Jsou lidé, kteří si řeknou "když jsou vhodné k batohu a horám, určitě to půjde i do hospody". Pak si řeknou "když to jde do hospody, tak to půjde i na nákup". Pak "když na nákup, tak i do kina" atd., až to skončí svatbou s Garminy na ruce. Co se týká AW, také mám podobný názor, ale svět se mění a dost i vysokých manažerů, které mám možnost potkávat, Apple (i jiné smartwatch, vzhledově ale civilnější naž Garmin) nosí a dokonce mi přijde, že klasiku dnes nosí snad jen fandové. Já si vždycky na formálnější jednání beru elegantnější mechaniky a pak zírám, že nejvyšší představitel společnosti tam sedí v obleku, kravatě a se Samsungy na ruce. Já jsem chtěl zmínkou o formálnosti v předchozím příspěvku tuhle část hodinkářské komunity spíš trochu kultivovat, že i když jim Garminy k obleku jako blbost nepřijdou, tak myslím, že to blbost je. Na druhou stranu, dnes se na koncerty a do divadla chodí ve věcech, za které by Tě před 20 roky vyhodili. Já už pomalu nevím, co je moderní a co ne, protože ve světě na sobě lidi nosí kombinace, ještě nedávno zralé na blázinec. A i když se osobně budu držet formální klasiky, asi se mění i svět hodinek jako módních doplňků.. Ale mohu se jistě mýlit.
  3. Prodejce (jakýkoliv obchod) dává v ČR záruku roky a po tu dobu se dá reklamovat i u něj, teoretickou výhodou by měla být povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů. Není to ale zvykem, protože Leatherman dává celosvětově záruku 25 let, jak tu už zaznělo a jakýkoliv Leatherman lze reklamovat u dovozce (v ČR a SR firma Moris v Praze). K reklamaci u dovozce není třeba žádný doklad a dokonce mění i kusy starší než 25 let. Výměna za nový kus není jeho povinnost, ale v drtivé většině případů to tak praktikuje. Jedním z důvodů pro záruční opravu je např. to, když má někdo k Leathermanu osobní vztah (dárek, rodinná památka..) a chce stejný opravený kus. Toto je třeba dovozci sdělit a on se snaží to dodržet, pokud jsou k dispozici náhradní díly. Pokud se jedná o starší model, který se již nevyrábí, proběhne výměna za nástupnický model - např. za původní Wave dostanete současný Wave Plus apod. Na vyměněné kusy platí opět 25 let záruka. Leatherman svou reklamační politikou říká, že když si jednou koupíte jeho multitool, kdykoliv v budoucnosti se o vás postará. U dovozce lze reklamovat jakýkoliv pravý (ne fejk) Leatherman, koupený kdekoliv na světě, v obchodě nebo bazarový a jak jsem napsal, není k tomu třeba žádný doklad. Český dovozce umožňuje nové kusy registrovat. Já to dělám, ale z hlediska záruky to není nutné. Dokazuje to jen to, že jde o kus z české distribuce a vyřizování reklamace by mohlo být teoreticky rychlejší než u kusů koupených v zahraničí nebo v ČR u šedých prodejců. V praxi je ale 99% reklamací řešena obratem, semtam to může trvat několik týdnů, já čekal na reklamaci nejdéle 6 týdnů, to byl Raptor. Protože jsem byl bez něj jako bez ruky, koupil jsem si na tu dobu ještě jeden a jsem rád, že mám oba..
  4. Už chápu. Ono tak o moc nejde, stejně volám z 99% z mobilu a když volá někdo mne, kontakt uvidím i na hodinkách. A 50 kontaktů pro volání mi bohatě stačí, aspoň že jdou přetáhnout z mobilu a nemusím je znovu zadávat. Jen jsem to srovnával se Samsungem a nejspíš i Apple Watch, které jsou v tom dál. To samé je kalendář, o kterém jsem psal, synchronizace budíku v telefonu a hodinkách (třeba to jde, ještě jsem na to nepřišel) a další věci. Nicméně jak jsem psal, umím s tím žít. U mne v tom hraje roli i další věc, která nejde porovnat, spočítat a je ryze subjektivní. Možná i proto, že s Garminy létám a jezdím od roku 1993 a jejich první letecké hodinky, které mi tak přirostly k srdci, že je nikdy neprodám, jsem kupoval před 8 lety, mám tuhle značku rád a když to jen trochu půjde, budu ji preferovat. Když vedle sebe navíc položím Samsung a Garmin, Samsung působí jako konfekce střední třídy, zatímco Garmin F8 má koule, charizma, působí exkluzivně a i když nepůsobí tak "oblekově", jsou použitelné i na středně formální příležitosti (s vhodným řemínkem a ciferníkem). A protože tyhle věci málokdy kupujeme jen rozumem, ale i srdcem, výměny Samsungu za Garmin F8 rozhodně nelituji..
  5. V aplikaci Connect mám povolený přístup ke kontaktům. Popravdě, teď vlastně nevím, jestli se mi zobrazuje jen číslo, pokud mi volá někdo, kdo není v těch 50 kontaktech, s touhle informací jsem se zatím asi unáhlil a asi máš pravdu, protože mám pocit, že mé staré F5X ukazovaly kontakt, když mi někdo volal. Nicméně, pokud otevřu telefon na hodinkách, mohu buď vytočit číslo nebo zvolit jeden z max. 50 kontaktů - v hodinkách se mi nyní zobrazuje jen 20 (z možných 50), které jsem zatím v aplikaci "vytvořil", resp. přetáhl do aplikace z kontaktů. Nevím, jak zajistit, aby hodinky "viděly" všechny kontakty v mobilu. Píšeš, že by to byl krok zpět - ale vždyť jen Venu 3 a teď F8 umí telefonovat..
  6. S těžkým srdcem jsem se rozhodl prodat svého miláčka, americký van GMC Vandura 2500, r.v. 1993, nájezd 160.000 mil, do kterého jsem realizoval obytnou vestavbu. Motor je V8, 5,7 l, benzín + alternativně LPG. Auto se dostalo do ČR v roce 2003, tehdy ho koupil domov důchodců a vozil s nám seniory na výlety. V roce 2011 ho koupil fanda do amerických aut a současně člověk, který se živí jejich servisem. Za poměrně dost peněz renovoval exteriér (koroze, nový lak) i mechanické části, pak ho dal ale do prodeje z rodinných důvodů. Já auto koupil na podzim 2015, nechal namontovat LPG (je zapsán v TP), nástřik spodku a realizoval obytnou vestavbu. Návrh jsem dělal já, nakoupil materiál a spotřebiče, nábytek vyrobil odborník a další odborník udělal elektriku v obytné části - trakční baterka 180Ah, Cyrix, vestavěná nabíječka Ctek, zásuvky (12 i 220 V), venkovní dobíjecí zásuvka i venkovní výstup 12 i 220 V pod markýzou, vnitřní LED osvětlení + svítilny u postelí atd. Z trakční baterie je možné auto i startovat. Udělal také na míru vnitřní nádobu na vodu (50 l) i nádobu na odpadní vodu pod autem. Obytná vestavba je vybavena kompresorovou lednicí, nerezovým dřezem s klasickou baterií, která aktivuje čerpadlo v nádrži na vodu (teče jen studená), plynovým vařičem napojeným na 2 kg PB bombu (doplňoval jsem výhradně propan, obvykle vydržela skoro celou sezónu), chemickým WC. Nábytek obsahuje dost úložného prostoru a některé původní prostory, kde byla např. TV nebo zadní rádio, byly také přestavěny na úložné prostory. Nábytek obsahuje několik výklopných či výsuvných stolků, Dáša vždy říkala, že má v autě větší kuchyňskou linku než doma:-). Jedna skříňka s vařičem, několika zásuvkami a výklopným stolkem je upevněna na bočních dveřích, takže se dá vařit i venku pod markýzou. V takovémto otevřeném stavu se dá propojit přídavnou deskou s vnitřní částí nábytku a výrazně se zvětší odkládací plocha. Auto je v tuto chvíli 5 místné, postel vznikne ze zadní, elektricky ovládané lavice - my ji měli v režimu "postel" až na výjimky stále. Do auta jsem nechal instalovat nezávislé benzínové horkovzdušné topení Webasto, s přídavným dálkovým ovládáním a tlumiči sání i výfuku, je tiché a auto vytopí během několika minut. Zvenku je na autě sáčková markýza a na střeše box s kempingovým nábytkem, sprchovým stanem (+ podlahou do něj), skládacím vědrem, 12V sprchou atd. Do boxu je přístup po zadním žebříku. S autem jsem najezdil cca 60.000 km po celé Evropě a nikdy mne nezklamalo, je opravdu spolehlivé! Vždy jsem ho udržoval v dobrém technickém stavu, přes zimu bylo garážováno u pána (dnes kamaráda), od kterého jsem ho koupil a současně proběhl zimní servis, který jsem neomezoval, naopak jsem mu vždy řekl, ať udělá vše potřebné. Byla tak průběžně odstraňována koroze, měnilo se přední okno, kompletně nové jsou zadní brzdy (včetně bubnů, pružinek, hadic, prostě všechno), měnily se zadní poloosy, místo původních zadních tlumičů jsou dofukovací, měnily se silentbloky, některá táhla, ramena na přední nápravě atd. Servis není vůbec drahý a všechny díly jsou dostupné. K autu přidám nové zadní listové pružiny (nepoužil jsem je vzhledem k instalaci dofukovacích tlumičů), kompletní přední kotoučové brzdy, několikavrstvou speciální plachtu na celé auto (nikdy jsem ji nepoužil, auto bylo přes zimu garážováno), převodku řízení, náhradní přední světla (jsou to současně žárovky), pro plnění LPG přidám všechny evropské redukce, na okna termoclony udělané na zakázku atd. V interiéru jsem se chystal renovovat sedačky a čalounění, nikdy k tomu ale nedošlo. Přední kapitánské sedačky mají elektrické ovládání v několika směrech, venkovní zrcátka jsou elektrická, auto má tempomat. Nefunguje klimatizace (asi stačí naplnit a vyčistit, také jsem to neřešil) a určitě se najdou další nedostatky, které mne ale nijak neomezovaly. Důvodem prodeje je, že budeme pořizovat klasické obytné auto, protože nás bude cestovat víc. Jinak bych o prodeji milované Důry neuvažoval. Cenu si představuji 380.000,-, tenhle legendární van už je ve věku, kdy jeho cena neklesá, právě naopak. Vyhrazuji si prodej zrušit, chci ho inzerovat i v zahraničí, kde bude cena jiná. Budu ale radši, když se dostane do dobrých rukou v ČR. Dotazy atd. prosím směřujte do soukromých zpráv. Děkuji.
  7. Nakonec jsem našel i pěkný analogový "letecký" ciferník. Ale mám dotaz - nedaří se mi v hodinkách nastavit budík, resp. synchronizovat budík v telefonu s hodinkami tak, aby mi ráno, když mne budí telefon, vibrovaly i hodinky. Spím s nimi a bylo by příjemné moci budík vypnout na ruce, než šmátrat po nočním stolku po telefonu. U hodinek Samsung to fungovalo, tady se mi to zatím nedaří nastavit. Poradíte mi?
  8. Další hlášení - vlastně se nic nezměnilo, hodinky nosím stále, sundávám je jen do sprchy, jednou za 14 dnů na nabíječku a když měním řemínky, což je tak obden. Chystám se objednat ještě nějaké, jak výrazněji barevné na sport a outdoor, tak elegantní do kanclu, protože - asi se opakuji - tyhle hodinky (F8, Amoled, titan, 47 mm) umí být i elegantní (neplést si s oblekovky, to nejsou). Ciferníků je pro někoho dost, pro mne, milovníka analogových pilotek, jich tak moc není, ale něco se najde. Po mnoha letech mne zase trochu baví i digitální ciferníky s více údaji. Stále mám nutkání srovnávat F8 se Samsungy, ale postupně si uvědomuji, že bez toho, v čem byly Samsungy "chytřejší" dokážu žít, byť plnohodnotný a editovatelný kalendář, kontakty maily, SMS, WhatsApp atd. bylo opravdu prima. Třeba ty kontakty - do F8 si jich můžete zadat jen 50, buď ručně nebo vybrat ty co jsou v mobilu. Víc ne a kdykoliv volá někdo jiný, na displeji je jen číslo. Co se týká těch dalších kancelářských funkcí, nějak mi už Samsung nechybí. Notifikace mi na F8 chodí, základ mailu atd. si přečtu a pro zbytek mám mobil vždy po ruce. To, že Samsung uměl zobrazit celý mail, dokonce i s přílohami, nebyla vzhledem k velikosti displeje taková přednost. Samsungy jsem kdysi oceňoval na dlouhých služebních cestách, na ruce to zavrnělo a hned jsem se kouknul co. Tohle se zčásti vyřešilo novým služebním autem, které umí s mobilem víc spolupracovat a také prostým držákem mobilu na palubce:-). Na druhou stranu, jako pilot jsem vždy odhadoval počasí z vývoje atmosférického tlaku, tam se Samsungy nechytaly, u F8 to funguje krásně. Co je nevýhoda Fenixů, že neoznamují notifikace nějak výrazněji. Zavibrují, zobrazí notifikaci po nastavený čas a je konec. Notifikace zůstává na jiné obrazovce dokud ji nezruším, ale z ciferníku se to nedozvím. Některé ciferníky počet notifikací zobrazí, ale ty se mi třeba nelíbí. U Samsungu svítil na kraji displeje jasný oranžový bod, dokud jsem si všechny notifikace neprohlédl. Když jsem nějaké oznámení nezaregistroval, pohled na hodinky mi hned řekl, že něco přišlo. Stáhnul jsem si kalendář, ale to je jen měsíční přehled dnů s čísly týdnů. Vím, že dnes je 3., že je středa a že je to 40. týden v roce. Kliknout na jakýkoliv den a zjistit, co mám na ten den za úkoly, to Garmin neumí. No, časem se to naučí, není asi nic složitého to naprogramovat. Někdo namítne, že jsou to sportovní hodinky a není to třeba. Jasně, ale třeba já bych to i u sportovních hodinek přivítal. U mobilu využíváme jen zlomek jeho schopností a každý si může vybrat. Ale umím s tím žít, mobil je vždy po ruce a zásadní nedostatek to není. Jo, hodinkami jsem platil a funguje to. Jo, a popřály mi k narozkám:-)!!
  9. Nosím F8 nonstop od předminulé středy, kromě sprchy. Občas vyměním řemínek, resp. tah - silikon, kůže (jen napůl, zespodu je zase silikon) i titanový tah se velmi dobře nosí. Spím s nimi. Snad už se mi podařilo všechno nastavit, postahoval jsem pár ciferníků (jeden jsem koupil), mám aktivní 2 kreditní karty (platit jsem ještě nezkoušel). Dvakrát jsem přijal hovor - poprvé mi to proti Samsungům přišlo jako nic moc, ale podruhé, to jsem jel v sobotu na výlet kabrioletem (MX-5) a mobil byl v kufru, to bylo i přes okolní hluk OK. Dal jsem si ruku blíž k obličeji, slyšel jsem dobře a jasně a také jsem byl dobře slyšet. Skvělá je LED svítilna! Co se týká výdrže, tam může být - asi jako u každých chytrých hodinek - velký rozptyl. Aktivitu jsem ještě nezkoušel, ale první dny jsem měl zapnutou funkci AOD a vypadalo to na výdrž 12 dnů. Pak jsem stáhl nějaký méně úsporný ciferník a náhle ubývala baterka rychleji, předpoklad cca 8 dnů. Vypnul jsem tedy funkci AOD, ciferníky občas měním a náhle mám po 5 a půl dnech 60% a ukazuje mi to dalších 10 dnů. V mém běžném provozu by tedy měly hodinky vydržet 2 týdny, ale i kdyby o pár dnů méně, jsem spokojen.
  10. Předevčírem jsem měl hodinky na tmavošedém kaučuku, který byl součástí balení - extrémně pohodlné, budu dokupovat další barvy. Tenhle tmavošedý se hodí k titanovému odstínu pouzdra a je to pěkná kombinace sportovního a současně elegantního stylu. Včera v práci jsem měl originální hnědý kožený řemínek, který jsem dokoupil. Zespodu má gumovou vroubkovanou vrstvu (odvětrání), je to velmi pohodlné a až změkne, bude ještě víc. Je velmi elegantní, hodinky na něm lze nosit i na středně formální události. Po návratu domů jsem zkrátil originální titanový tah, který byl také součástí balení. Nastavil jsem ho tak, aby se hodinky na ruce nehýbaly (nemám to rád a taky kvůli senzorům) ale aby nebyly ani utažené. Kupodivu to šlo a hodinky sedí na ruce dobře, i když tak komfortní jako silikon / kůže to není. Přestože je tah stejně široký (22 mm) jako řemínky, opticky mi přijde širší. Hodinky s kaučukem jsem nevážil, na tahu je celková hmotnost 117 g. S hodinkami na tahu jsem dnes spal, nijak mne to nerušilo a dnes je mám v práci, sundal jsem to jen do sprchy a už o té sestavě na ruce ani nevím. S hodinkami se seznamujeme a upřímně, líbí se mi čím dál víc. Až je budu ovládat intuitivně a vychytám nějaké ciferníky, myslím, že si budeme hodně rozumět. Konec hlášení, foto na jiných řemíncích dodám.
  11. Nesouhlasím. Ano, cena je vyšší, ale koneckonců ceny všeho stoupají a každý nový model je vždy dražší. Souhlasím s tím, že upgradovat ze 7 Solar Sapphire nemusí dávat smysl, zvlášť při nemalé finanční ztrátě. Už v jedné recenzi bylo zmíněno, že upgradovat se "vyplatí" ze starších verzí. Já mám 8 let staré D-2 Charlie, což je letecká verze F5X a pro mne jsou F8 obrovským vývojovým skokem dopředu - v době F5 nebyly dotykové displeje, placení, telefonování, taková vodotěsnost, včetně tlačítek, LED svítilna atd. Proto jsem příliš neváhal a i když D-2 Charlie neprodám, ať z nostalgie nebo že se budou i dál hodit na outdoor, doplnil jsem sestavu o F8, s Amoled displejem, ve velikosti 47 mm. Zvolil jsem titanovou, nejméně barevnou variantu, třeba červený nebo oranžový boční kryt senzorů je sice atraktivní, ale já chci civilnější vzhled, protože pokud se osvědčí, prodám asi Samsung Galaxy Watch 6 Classic a na běžné nošení, i do kanceláře, budou F8. Včera přišly, děkuji firmě Helvetia za rychlost a mohu říci, že jsem byl mile překvapen. Pěkné balení, krásné zpracování, titanový tah budu muset zkrátit, tak zatím nevím, jak sedí. Základ se mi podařilo nastavit rychle a se zbytkem si budu ještě chvíli hrát. Rozdíl mezi F5X a F8 je obrovský a myslím, že takový upgrade má smysl. Postupně budu psát víc.
  12. Tak jsem se praštil přes kapsu a objednal tyto:
  13. Mám telefon s Androidem. Mé staré D2 Charlie ukáží jen oznámení + text (je-li delší, jen část) bez možnosti reagovat. Tak mne zajímá, jak na tom jsou nové Fenix 8..
  14. Zběžně jsem se kouknul a hodinky mne zaujaly. Líbí se mi možnost telefonování, běžné už je placení atd. Jsem zvědavý na kancelářské funkce, ale už moje prastaré D2 Charlie, což je letecká mutace F5X, uměly synchronizovat (pokud si to pamatuju, musím to doma ověřit) kontakty, maily a kalendář z pracovního Outlook v kanceláři, byť bez možnosti psaní či odpovědí nebo prohlížení celého mailu nebo i jeho přílohy. Také jsem zvědavý, jestli si F8 poradí s WhatsApp a dalšími aplikacemi, ale v tom jsem skeptický. Zajímá mne to proto, že mám zmíněné D2 Charlie na sport a létání, ale na denní nošení mám (kromě mechanických hodinek) Samsung Galaxy Watch, které jsou téměř dokonalé, mimo sport (tam je Garmin dál), map (ty SGW nemají vůbec) a samozřejmě výdrže. Samsungy jsou dál i ve zdravotních funkcích a možnosti dohrávání spousty aplikací, je to s lehkou nadsázkou mobil na zápěstí, ale ke Garminu mám osobní vztah (měl jsem mnoho jejich navigací + zmíněné hodinky) a tak čekám, o kolik se F8 zase přiblížily klasickým smartwatch. Pro mne by asi připadaly v úvahu 47 mm Amoled.
  15. Je to zajímavé, ale máš pravdu, téma smartwatch se tady na chronomagu moc nenosí, což se nedivím, chytré hodinky nejsou o hodinařině. Já mám momentálně smartwatch období, ale denně se kochám svými mechanickými hodinkami a občas si je vezmu i na ruku. Takové období jsem měl už před asi 6 roky a skončilo právě těmi Samsungy 46 mm, o kterých kolega před lety psal. Také jsem je měl. Ale čim méně se chytré hodinky probírají tady, tím více jich nosí lidé na ruce tam někde venku:-). Ale k tématu - ono by to chtělo přímé srovnání a to já nemám. Před lety jsem měl telefon Huawei a už nevím proč, ale při vyhodnocení, jaké smartwatch koupit, to vyhrály právě ty Samsungy o průměru 46 mm, s otočnou lunetou. Byl jsem z nich nadšen, ty ale uměly s telefonem jiné značky skoro všechno, což už dnes neplatí a když hodinky Samsung, tak nejlépe k telefonu Samsung. Hodinky Huawei posoudit neumím, koukal jsem na ně na prodejnách a to zpracování mi přijde tak nějak podobné - ony mají opravdu klenutý safír? Co všechno umí?
×
×
  • Create New...