Jump to content

Ivan Lelák

Member_50
  • Content Count

    2,974
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Ivan Lelák

  • Rank
    Megazávislák

Profile Information

  • Fanoušek značky
    Fortis, Steinhart, Tag Heuer, Aviator, Sturmanskie, Traser, Prim, Breitling, Panerai...

Recent Profile Visitors

10,424 profile views
  1. S dovolením se zeptám - má i jiné hodinky kromě pilotek IWC, Rolex na tahu a Longines na kůži? Nebo tyhle troje nosíš, ale máš i další, které sis nechal třeba z nostalgie? Na tohle vlákno jsem narazil úplnou náhodou, ani jsem ho ještě celé nepřečetl, tak se možná ptám blbě, za což se omlouvám, ale dospět k takovéhle snad definitivní minikolekci je skvělé.
  2. Gratuluji k pěkným hodinkám. Pro Fortis mám slabost, to se o mně ví, zatím mám tedy jen troje. Řada Marinemaster mne míjí, tíhnu spíš k leteckým, popř. kosmickým modelům, ale s tímhle Marinemaster ciferníkem, v jiné barvě indexů a ručiček, mám limitku B-42 Mars 500. Fortis jsou skvělé hodinky, mám je rád a to i přesto, že v nich netiká inhouse kalibr, ale stará dobrá ETA. Ale zeptám se - co je špatného na řemenu? Na fotkách je nějaký silikon, s tím u Fortisu zkušenost nemám, jen s kůží a popravdě, ani bych jiný než originální řemen nechtěl, protože Fortis je u modelů B-42 zvláštní mj. i lícováním řemenu s pouzdrem a to se mi moc líbí.
  3. MichalH - moc děkuji! Původnost ručiček ani korunky neumím potvrdit, ale troufnu si říci, že původní jsou, protože jsem při dlouhém googlení narazil i na Breitlingy se stejnou korunkou i ručičkami (jen v jiné barvě), ale s trochu jiným ciferníkem. Ta tabulka sériových čísel je skvělá, hodinky jsou tedy z roku 1946, paráda!
  4. Vítek75 - Kulatý ciferník v hranatém pouzdru mají třeba i Steinhart Aviation, které se dělaly v několika verzích - standardní (jen čas a datum), GMT, Chrono a Vintage a aniž bych viděl naživo Square, troufnu si říci, že Steinharty jsou mohutnější. Nicméně i na mém 18,5 cm zápěstí vypadají dobře, mají úžasnou luminiscenci a snad už jedině Bell&Ross umí takhle napodobit letecké přístroje, i když Square jsou také úžasné. Tu velikost soudím i podle TH Monaco. Monaco (s cal.11 a korunkou vlevo) jsem dostal nedávno k narozeninám a jsou viditelně menší než Steinhart, možná budou víc odpovídat Fortisu Square, mají ale hranaté sklo a pokud budeš Monaco kupovat, tak bych je rozhodně nenosil na práci, protože sklo je hodně vystouplé a zranitelné. Mimochodem, Steinhart Aviation Chrono jsou teď myslím v inzerci. S dovolení dám foto mé GMT verze ale abych se držel tématu, i mých dnešních B-42 Official Cosmonauts GMT. I když zrovna tahle verze se nejspíš do kosmu nepodívala, možná nějaký vzorek, baví mne. A baví mne, i když zdánlivě GMT komplikaci nevyužiju. Ale tady je tak dobře vymyšlená, že nahrubo čas odhaduji podle GMT ručičky. Je dopoledne nebo už odpoledne? Za jak dlouho půjdu z práce? Mockrát jsem se přistihl, že automaticky mrknu spíš po oranžové GMT šipce (ručička samotná není skoro vidět).. A když "kosmické" hodinky, tak i tématickou roušku..
  5. Vystartoval, bohužel pozdě, šlo o pár hodin poté, co je prodávající zlevnil cca na částku, kterou jsem mu předtím navrhoval. Bohužel, nestál jsem mu ani za odpověď jestli už jsou opravdu prodané. Nevadí, má je někdo jiný, evidentně ho baví a já mu gratuluji k pěknému kousku. Pro mne to nejspíš znamenalo urychlení jiné fortisí akvizice a Square přijdou na řadu někdy později, až se zase objeví. Stále je mám v hledáčku.
  6. Wanderer, Vit - děkuji za infomace. Hodinky mají číslo 173/11 - opravdu je tedy strojek z druhoválečných zásob? Myslel jsem, že je mnohem mladší..
  7. Oživím starší téma. Na tyhle hodinky jsem narazil v inzerci náhodou. Mám po tátovi letecké Lemanie MVS, mám i letecké automaty Prim ze 70. let a tak se okrajově zajímám i o hodinky našich pilotů. Při pátrání po stáří tátových hodinek jsem zjistil, že kdysi byly naší armádě dodávány i hodinky značek Longines a Eterna. Když jsem v inzerci uviděl hodinky, které jsou remake původních Longines, vyrobené v Anglii a je za tím i příběh 312. stíhací peruti, kde za války létal kamarád mé babičky, nedalo mi to pár týdnů spát. Nakonec jsem je koupil od člena AVe. Dnes dorazily. Část jejich příběhu znám díky tomuto vláknu, část budu chtít zjistit a proto se zeptám místních odborníků - netušíte, kde se vyráběly jednotlivé komponenty, myslím tím pouzdra atd.? Také v Anglii? Nebo je Eddie Platts nechal dělat třeba v Asii, jak by bylo možno usuzovat z jejich relativně nízké ceny? A ještě ke strojku - něco mi napsal prodávající, šlo prý o nové strojky ze starých zásob, pochopitelně zrenovované. Nevím ale, do jakého období bych měl datovat výrobu strojku použitého v téhle edici hodinek a vlastně - pokud jsem to ve vláknu nepřehlédl - ani nevím, kdo je tehdy vyrobil a jak se dostaly k Timefactors. Děkuji a zatím jen pár fotek z dnešního rozbalení, později snad hodinky nafotím pořádně.
  8. Tak já se letectvím už dlouho neživím, ale tenhle winder je krásný. Uměl bych si ho představit i doma, protože v práci si hodinky nenatahuju. Ale doma už winder taky dlouho stojí, vždy ručně zprovozním hodinky, které si chci vzít a byla by to spíš taková krásná dekorace, kde bych udržoval v chodu nejčastěji nošené pilotky. Za to ale nejsem ochotný zaplatit takovou cenu, čímž neříkám, že si to klienty nenajde a přeji tomuto winderu úspěch.
  9. Ivan Lelák

    Lemania

    Tehdy se luminiscence dělala z radioaktivního Rádia, koneckonců, i dnes jsou moderní hodinky, které si hrají na staré pilotky, mají sice moderní luminiscenci, ale odstínem svítících indexů připomínají staré. A někteří výrobci tomu odstínu říkají "Old Radium". Když jsem měl hodinky před 2 roky na servisu, hodinář radioaktivitu měřil Geigerovým počítačem. A opravdu, stále jsou radioaktivní. Něco málo zde: http://www.nosime-hodinky.cz/radioaktivni-luminiscencni-materialy-zarive-pocatky/
  10. Ivan Lelák

    Lemania

    Také si dovolím přispět svou troškou do mlýna. Hodinky mám po tátovi, který byl vojenským pilotem. Před pár lety jsem nechal provést větší servis včetně nového, ručně ušitého řemínku, výměny sklíčka, seřízení, promazání atd. Zkultivovaly se i ručičky a vyčistil ciferník, bohužel, indexy neprokoukly, protože je hodinář nechtěl poškodit. Takže jsou zašlé a nesvítí, stále jsou ale radioaktivní.
  11. Pěkná Wild West kolekce, jen pořádná bowie kudla chybí a snad by se namísto NAA v ráži .22/.22 WMR hodil dobový derringer..:-). Ale jinak super!
  12. Děkuji, nicméně jste mi zatím moc nepomohli. Googlil jsem také, nejprve jsem hledal všechny Breitling chronografy vyráběné v 50. letech, postupně jsem se blížil, zjistil, že podstatné je i číslo 174, které je na dýnku (Breitling těmito čísly označoval parametr "Ref.", což nevím, jak si mám přesně vysvětlit. Že jde o kalibr Venus 170 jsem zjistil, našel jeho fotky a informaci, že ho Breitling vyvinul snad v r.1938. Postupně jsem se z 50. let dostal i do 40.let, nicméně, našel jsem víc Breitling modelů se stejným kalibrem, nejspíš i pouzdrem, ale ne zcela přesně tímto ciferníkem a pomohlo by mi to možná určit, z jakého roku hodinky pocházejí a možná odhadnout i období, kdy byly koupené. Určitě můžeme vyloučit 30. roky (snad kromě roku 1939) a zaměřil bych se tedy na 40.-50. léta. Včera jsem mluvil s Jirkou, jejich majitelem. Nejsou po jeho tátovi, ale dědovi. Ten celý život tvrdě pracoval a když už si něco koupil, třeba tyto hodinky, tak to byly vždy kvalitní věci. Zajímala by mne i tehdejší cena hodinek a jestli byly pro normálního člověka levné nebo drahé a když tak, jak moc drahé. Děda byl za války totálně nasazený v Reichu. Mohl si hodinky koupit tam, během války? Když vezmu období po roce 1948, tedy po nástupu komunistů, prodávaly se v tu dobu takové hodinky u nás? Možná ano, Prim ještě neexistoval, o dalších tuzemských výrobcích moc nic nevím, asi se tu hodně prodávaly sovětské hodinky, ale třeba se tu prodávaly i značky jako Breitling. Pokud ano, jak byly drahé? No a pak zbývá období mezi lety 1945 a 1948, ve kterém si hodinky mohl Jirkův děda koupit. Rád bych to rozklíčoval a identifikace přesně tohoto modelu a provedení hodinek, s datem výroby, by mohla pomoci. Nedá se třeba něco vyčíst z - asi - výrobního čísla 638438, které je na dýnku? Nemůže být datum výroby skryt někde pod dýnkem?
  13. Hagbard Celine - jsem zvědavý jak to dopadne. Já už Pro Treky nemám, ale občas se i po nich zasteskne, byly opravdu výborné. Neměl jsem je tak dlouho, aby se projevila nějaká závada a zůstanou mi na ně jen ty nejlepší vzpomínky.
  14. Rád bych poprosil místní odborníky o identifikaci těchto hodinek. Přinesl mi je ukázat známý, táta mé Dáši, že je teď našel v krabici s věcmi po tátovi. Nezajímá ho ani tak cena, rozhodně je nechce prodat a pokud někdo dokážete cenu odhadnout, tak spíš jen tak pro zajímavost. Zajímá ho ale, o jaký jde model, jeho historie, s jakým kalibrem, materiály atd. Hodinky by mohly být někdy z 50. let minulého století. Jeho táta měl rád kvalitní hodinky a tak pro sebe koupil tyhle Breitlingy a pro manželku nějaké Omegy. Nosili je pak až do své smrti. Hodinky v tuto chvíli nejdou a Jirka uvažuje, že by je nechal opravit, popř. i zrenovovat. Sám má Navitimery a tak by měl rád vedle sebe Breitlingy své i svého táty. Předem děkuji za jakékoliv informace o hodinkách.
  15. Úplně náhodou jsem narazil na tohle vlákno. Víte, co mne zaujalo? V článku, jehož odkaz je hned v prvním příspěvku, se píše mj.: "Jako technologický lídr, Bulova, vyhlašuje odměnu pro prvního člověka, který sám přeletí Atlantik bez mezipřistání. Tímto pionýrem se stává roku 1927 Charles Lindbergh, obdrží od Bulovy $1000 a stává se symbolem nového modelu hodinek „Lone Eagle“ (v překladu osamělý orel).". Ale přitom měl Charles Lindbergh na ruce hodinky, které speciálně pro tento letj na zakázku vyrobil Longines a Charles Lindbergh se na jejich vývoji podílel...
×
×
  • Create New...