Přejít na obsah

Terenni obytnak, pomoc s vyberem


Doporučené příspěvky

Trocha kontextu: Ruzne neterenni obytnaky pujcuju poslednich cca 5-6 let (letni prazdniny s detmi na ±3 tydny), mam vyzkousene male dodavky Marco Polo, vetsi dodavky ala Ducato s vestavbou a zvedaci strechou az po ruzne polointegry se slusne velkou lednickou, sprcha/wc, letiste vzadu a elektricka postel nad sedackami, ve kterych se da celkem komfortne fungovat i ve 4. Uz me asi opustily vlhke sny na neskutecne expedicni nakladaky v cenove relaci 10mKc+, u kterych mi prijde, ze clovek musi byt i velmi slusny mechanik, jinak s tim driv nebo pozdeji bude mit problem na cestach, ktery nebude snadne nekde jen tak vyresit, nicmene me uz tak 2-3 roky drzi aktualni a podstatne realnejsi sen v podobe terenniho Sprinteru, ktery dokaze prakticky vsechno, co muzu potrebovat, nevazi pres 10 tun, da se s nim normalne jezdit skoro vsude a nema spotrebu 30 na 100. Na druhou stranu jeste jsem nedozral k tomu, abych utratil za takove auto 3MKc+, poridil si ridicak C a platil myto. Ale mozna se to blizi. Nez se tak stane, tak ale premyslim nad lowcostovou variantou (vyrazne mene komfortni nez vyse popsane) a o te bych se rad nize poradil.

Co zvazuju: Libi se mi postarsi Land Rovery (kolem roku 2000), ve verzi Discovery se pohybuji kolem 200-300k, jsou casto v peknem udrzovanem stavu, nekdy maji i snorchl, stan na strese, ulozne boxy s supliky vzadu apod a podvozek nevypada obycejne taky marne (i kdyz nejaka drobna koroze se asi najde vzdy). Kdyz vedle toho koukam na podobne vybavene rocniky ve verzi Defender, tak jsou ale typicky za dvojnasobek. Proc tomu tak je? Ma Disco nejaky problem proti Defikovi o kterem nevim? Na co bych si mel davat bacha? Je tady nekdo, kdo ma podobne auto (klidne i Gecko od MB, nebo jakykoliv jiny terenni obytnak) a dokazal by nasdilet sve zkusenosti, rady a tipy? 

diky moc predem za nazory / zkusenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, tmoris napsal:

u kterych mi prijde, ze clovek musi byt i velmi slusny mechanik

Co zvazuju: Libi se mi postarsi Land Rovery (kolem roku 2000)

Sem prd mechanik, takze kdyz sem vybiral auto, nechtel sem riskovat a radsi nez ruzny Land Rovery sem koupil Toyotu LC76.. navedl me k tomu mistni clen TLD (mnohonasobne zcestovalejsi a vetrem oslehanejsi). Ja se za velkyho cestovatele vubec nepovazuju, nicmene klidne se na cokoliv ptej. Pripadne se asi muzem domluvit, at se nekdy stavis, at to vidis na zivo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HZJ 78. Asi to nej co muzes koupit. Gecko je fajn,ale je to malinke auto. A ma male zadni dvere. To same defik. Na disco se vykasli. Je to nadherne auto. Schopne. Ale ja bych se ho bal. Chci si cesty uzivat a ne se bat co prijde. Samo, ze hodne lidi s tim jezdi kolem sveta, ale taky hodne z nich popisuje trable. Te Toy verim nejvic.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, busdriver napsal:

Sem prd mechanik, takze kdyz sem vybiral auto, nechtel sem riskovat a radsi nez ruzny Land Rovery sem koupil Toyotu LC76.. navedl me k tomu mistni clen TLD (mnohonasobne zcestovalejsi a vetrem oslehanejsi). Ja se za velkyho cestovatele vubec nepovazuju, nicmene klidne se na cokoliv ptej. Pripadne se asi muzem domluvit, at se nekdy stavis, at to vidis na zivo.

to by bylo super, napisu SZ, dik moc!

 

před 18 hodinami, TLD napsal:

HZJ 78. Asi to nej co muzes koupit. Gecko je fajn,ale je to malinke auto. A ma male zadni dvere. To same defik. Na disco se vykasli. Je to nadherne auto. Schopne. Ale ja bych se ho bal. Chci si cesty uzivat a ne se bat co prijde. Samo, ze hodne lidi s tim jezdi kolem sveta, ale taky hodne z nich popisuje trable. Te Toy verim nejvic.

 

s dovolenim bych napsal SZ pro konzultaci, jestli to je ok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

J70 má pre expedičné úpravy jednu nezanedbateľnú výhodu - lem okolo strechy. Veľmi dobre sa potom k tomu dorába zvýšená strecha so spaním (len strecha alebo integrovaný strešný stan). To napríklad u kila nie je tak úplne ízy.

Najlepšie to rieši Wrangler - odnímateľnými strešnými panelmi. A jedna česká firma pre Wrangler vyrába (alebo aspoň vyrábala, neviem to teraz v rýchlosti vygoogliť) vymeniteľný integrovaný strešný stan. Skvelá vec. Ocenia najmä ľudia, ktorí chodia na expedície len príležitostne, a inak to auto používajú ako daily car - žiadne problémy v garážach a podobne.

No Wrangler má spoľahlivosťou k toyoťákym sedemdesiatkám ďaleko.

Na dlhé expedície potrebuje človek priestor, veľa priestoru, a vtedy je rozumnejšie urezať komplet kabínu za prednými sedadlami a rozšíriť+predĺžiť obytný priestor. To sa s J70 tiež robí celkom ľahko, u Jeepu je na takú prestavbu vhodnejší Gladiator, u LR dlhý starý Defík.

Všetko záleží o budgetu a času, ktorý tomu chce človek venovať. Prestavbe aj cestovaniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...