Jump to content

wawrik

Member_50
  • Posts

    2,077
  • Joined

3 Followers

Contact Methods

  • Website URL
    http://wawrik.blogspot.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    IS
  • Fanoušek značky
    wawrik.blogspot.com

Recent Profile Visitors

8,857 profile views

wawrik's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

  1. Tie protesty v Číne sa pekne rozbehli. Rovnako to vyzerá v Čcheng-tu, Šanghaji, Pekingu, Wuhane... Síce to sú skôr protesty proti regionálnym vládam, no IMHO posledná šanca niečo zmeniť, kým im najvyšší vedúci úplne priškripne rozlet podľa vzoru Sin-ťiangu. V 1989-om to vraj bolo len veľmi, veľmi tesné, tak snáď to teraz vyjde. Myslím, že sa to týka celého sveta, aj nás.
  2. Tiež s nostalgiou spomínam na generáciu Alfy Romeo z deväťdesiatych rokov. Síce to pre ortodoxných Alfistov už nie je správna Alfa, lebo predný náhon atď., ale oni vedeli správne urobiť aj ten! Mal som tmavozelenú 164 s bussom po šéfovi, ale s tým starším 12-ventilovým, nie s 24-ventilovým, čo bol podľa mňa úplne iný motor. Ten dvanásťventilový deduško mal dokonalý záťah v celom spektre otáčok, rovnaký pocit zrýchlenia mal pri 2k aj pri obmedzovači, človek si celkom dosť vystačil s dvojkou Aj zvuk parádny, na rozdiel od tých dnešných ladených frenetických nezmyslov nijako neobťažoval ani vonku. Vôbec mu nevadilo jazdiť klobúk a mať všetkých okolo v prdeli, ani si to hneď vďalšom okamihu pustiť, keď podmienky dovolili. Myslel som, že na staré kolená budem spomínať na Sti či (nie moje vlastné, no dlhšie jazdené) Panteru alebo Daimler Double Six, ale nie - chýba mi tá busso Alfa. Nedávno som ju objavil v našej pobočke v Ústi, v dezolátnom stave
  3. Sused v BA predával 2013 Yaris Hybrid za 5000 €, keď som tam naposledy bol, môžem mu zavolať. Neviem, čo je pre teba nízka cena, ale toto auto ťažko zohnať a cena za neho mi príde dosť v poriadku, navyše je sused pedant. Rovnaké v inej výbave som mal na IS, veľká spokojnosť, aj frajerka sa na ňom dokázala rozjazdiť, dovtedy sa bála.
  4. Súhlas, veď je to auto na poskakovanie okolo komína pre manželku, tak s ním musí byť stotožnená v prvom rade ona. Navyše keď si predstavím, čo som okolo kúpy auta robil ja sám, tak prístup toto sa mi páči, berieme, sa mi zdá ako vysoko bezproblémový...
  5. Ani mne, ale prebudila ma zmienka o malom elektromotore vzadu a o cene Pokiaľ uvažuješ aj o tom najkrpatejšom Lexuse, tak možno ani Tonale nebude až tak hrozné. Jazdí slušne, ale zvonka veľké, zvnútra malé, a ani ten najsilnejší motor veľa dynamiky nepobral... Čistý bezpohlavný mainstream. Daj potom vedieť nezaujaté postrehy, ako sa ti to páčilo.
  6. Ježiš, pardon, ja som si v tej rýchlosti pomýlil NX s UX Beriem späť.
  7. Tonale je hrozné auto. UX naopak parádne, ale ten cenový nezmysel oproti RX chápem... No ak by si za auto inej značky (neviem, čo stoja ten Formentor alebo Civic) bol toľko ochotný zaplatiť, asi by som bral do úvahy aj ten UX. Ja osobne tuho rozmýšľam, prečo ho nemám vymeniť za aktuálnu ravku
  8. Ak si to teraz googlil, nemôžeš poslať nejaký relevantný link, plíz? Žijem v tom (tiež vďaka dvojročným informáciám ), že dotácie na elektromobily ku koncu minulého roku zrušili úplne. Ale možno sa mi to pletie s koncom spaľovacích motorov v čínskej verejnej doprave spred pár rokov, alebo to zmenili, alebo čo...
  9. Nehnevaj sa, ale že by ti toto povedal predajca Alfy si dovolím úprimne pochybovať. To ste sa museli nejako zle pochopiť (eufemizmus). A keby bolo Stelvio v BMW kvalite, to by teda veľmi nevyhralo Spoločné majú niektoré komponenty od iných výrobcov - medzinápravová spojka Magna Steyr s preferenciou zadnej nápravy alebo prevodovka ZF. Ale to sú tretí výrobcovia, ktorí to predajú každému. Medzinápravovú spojku má Alfa v mierne odlišnej špecifikácii a spolu s iným SW to napríklad zabezpečuje, že sa na rozdiel od päťkového bavoráku neprehrieva a nerozopne. A čo je najpodstatnejšie - oba tie komponenty u Alfy programovali fešáci od Magneti Marelli. To je tím, ktorý pracuje aj s dátami z F1 a dokonca tam dvaja ľudia z formulového tímu niektoré časti vývoja software viedli. Čo by mohol mať s BMW spoločný podvozok by ma fakt celkom zaujímalo. Tiež by som bol zvedavý aspoň na jeden bavorák, ktorý používa karbónový kardan ako Stelvio alebo Giulia. Celá platforma je novo vyvinutá za nemalé peniaze a nepoužívajú ju ani iné značky v rámci koncernu, nieto konkurenčná automobilka. BMW motor je čistý úlet. Dajú sa nájsť ešte niektoré veci, ktoré Alfa okopírovala od bavorákov, napríklad prevodovkovú páku a jej ovládanie, alebo ovládanie infotainmentu kolieskom pred lakťovou opierkou. No ani to neznamená, že tá technika je BMW. Ani náhodou Stelvio nejazdí ako trojkové BMW, to ti žiadny alfista povedať nemohol. Jazdne sú to úplne iné autá. Možno niekto porovnával tie športové verzie a Quadrifoqlio prirovnal k X3M na základe nejakých spoločných znakov typu výkon, koncepcia s pripájanou prednou nápravou, biturbo šesťvalec alebo tak něco, ale aj to kríva, tá technika je až na vyššie spomenuté výnimky od tretích výrobcov úplne iná. Jediné, s čím sa dá súhlasiť, je, že Stelvio je zábavné auto. Sorry za dlhý post, ja len, aby si zasa nejaká fáma nezačala žiť vlastným životom.
  10. Čože?! Môžeš to trochu rozviesť?
  11. Pneumatiky ti predsa gravel z fullu neurobia... Na komfortnom graveli som sa povozil dnes. Foto z webu, zabudol som odfotiť, ale je to ten istý kus. Pohodlný, ale stále rýchly.
  12. Vidí niekto do slovenskej spoločnosti Tachyum? Nejaké podložené názory?
×
×
  • Create New...