Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Přátelé, v příštím roce mne čeká asi docela dost focení. Přinejmenším toho katalogizačního, a třeba v budoucnu i něčeho pro ryzí potěchu oka.

Rozhodl jsem se jít cestou fotostanu. Mám takovou srandu 40x40x40, a nahoře kruh ledek. Je to tento:

https://ringlights.cz/product/photo-box-foto-fotobox-studio-fotostudio-fotostan-stan-40-cm/

no dobrá, nějakou práci udělá, ale není to úplně ono. Proto jsem pojal pošetilý nápad si stan, lépe řečeno pevnou bednu, zkonstruovat.

Základní idea a parametry týhle srandy:

Překližková, co nejlehčí, bedna o rozměrech 70x70x70. Jejích 5 stěn vevniř vylepeno silnostěnným alobalem kvůli odrazu světla. Na 5 stěnách nalepeny LED pásky, délka cca 60 cm , s mezerami např 8 cm. Každá strana musí být samostatně ovladatelná co do zapnuto/vypnuto, intenzita osvětlení, teplota světla.

A nyní pozor. Do týhle sranda bedny půjde vložit bedna druhá, z mléčného plexi. Rozměry plexi bedny 60x60x60. Tahle bude sloužit k difuzi, a bude v dřevěné bedně „levitovat“ byvše umístěna na 4 podstavečcích dole.

Teprve do této plexibedny budu vkládat nekonečné pozadí a fotografovaný předmět. Předmět položen, zavěšen, cokoli …..

A nyní otázky na Vás zkušené. Rozdělil bych je na dva okruhy: technika zhotovení a fotopraxe.

Technika zhotovení. Dřevařinu umím, plexi stejně nechám lepit profíka. Ale nyní: Jaké LED pásky, koncovky pro napojení, způsob napojení koncovka ok, nebo pájení, jiné svorky, kde koupit, jaká svítivost, drátové ovladače, atd. Zkrátka pokud je mezi Vámi prodejce LED, či znalý v tomto oboru, prosím o radu.

Nyní fotopraxe. Ideální by byla rada typu: Berte, přečti si tohle, a já to ještě vylepšuji takhle …..

Borci, za Vaše rady dík.

Odesláno

Môj amatérsky názor. Ak si urobíš takúto fixnú bedňu, budeš mať kompaktné stabilné prostredie s reprodukovateľnými výsledkami. Čiže vhodné na sériové fotenie pre webshop apod.

Konkrétne LED neporadím, podľa mňa sa treba obrátiť na nejakého predajcu, alebo loviť na Aliexpresse. Upozrňujem ale, že ak chceš rovnomerne osvetliť takúto veľkú kocku, svetlo musí byť rozptýlené dokonale, určite nesmie byť vidieť jednotlivé LED, lebo budeš mať niekoľkonásobné škaredé tiene. Nezabudni aj, že zrejme bude treba svietiť aj z prednej strany. Ďalšia vec, ak tie LED majú aj niečo rozumne osvetliť cez mliečne plexi, bude ich treba veľa a zožerú si slušný príkon, teplo bude treba niekam aj odviesť.

Ak Ti nejde o úplne kompaktné riešenie a chceš variabilitu, uprednostnil by som stan. Osobne som si s ním vždy vystačil (skladací, tuším 80cm) a okrem stanu mi stačilo svetlo z okna a blesk. Stan som obložil nejakými handrami, čo zrovna boli po ruke, či už to bolo tričko, jeansy apod. tak, aby som mal objekt osvetlený v základe tak, ako som potreboval. Potom už len správny čas, clona, ISO. Clonou správnu hĺbku ostrosti, ostatné parametre už podľa požiadaviek. Vybudiť lumi a hneď fotiť. Blesk buď priamo na foťáku otočený do bielej steny, prípadne odrazka trochu aj na hodinky. Variabilne blesk na statíve spúšťaný z foťáku. Pri dlhších časoch blesk v ruke a viacero zábleskov z rôznych strán stanu na malom výkone blesku.

Blesk vieš samozrejme nahradiť vonkajšími reflektormi a tak získať variabilné, ale reprodukovateľné prostredie. S bleskom je to trochu lotéria s veľa pokusmi pre dobrý výsledok. Fotenie so stanom vonku s využitím denného svetla je tiež fajn, nejaké moje fotky som tak nafotil, je to ale skôr kreatívna vec, podľa aktuálnych svetelných podmienok.

Občas som rád do objektu pustil aj nejakú inú farbu, napríklad som mal oblečené červené tričko (vo vlákne ryby to je na niektorých fotkách vidieť, odkaz dole). Toto sa dá urobiť aj malým prídavným svetlom, napr. Aputure MC.

Úskalia. Základom je dobre nasvietiť a nafotiť. Nastavenie hĺbky ostrosti. Ak máš pre postproces zle nafotené, to už je potom nahovno doháňať v editore. Osobne mám pri fotkách postproces minimálny, zväčša iba krivky pre kontrast, saturácia a doostrenie fotky vo finálnom rozlíšení.

Prach. Ten zvýrazňujem ako samostatný odstavec. To je najväčší hajzlík, vidieť ho hlavne pri fotení makra všade, aj tam, kde pred fotením nebol. Objekt aj pozadie by mali byť bez neho v maximálnej možnej miere, v akej sa dá. Objekt vypucovaný, bez odtlačkov prstov.

Toto je fajn vlákno na rozumy:

 

Pár referencií na moje predchádzajúce príspevky:

 

Odesláno

@McStinger

Moc díky za tipy. Rakci budu pro přehlednost vpisovat do Tvého textu.

Konkrétne LED neporadím, podľa mňa sa treba obrátiť na nejakého predajcu, alebo loviť na Aliexpresse. Upozrňujem ale, že ak chceš rovnomerne osvetliť takúto veľkú kocku, svetlo musí byť rozptýlené dokonale, určite nesmie byť vidieť jednotlivé LED, lebo budeš mať niekoľkonásobné škaredé tiene.

Samozřejmě, testuji průsvitnost mléčného plexi oproti výkonu LED. Zatím to vypadá na 50 procentní průsvitnost.

Nezabudni aj, že zrejme bude treba svietiť aj z prednej strany. Ďalšia vec, ak tie LED majú aj niečo rozumne osvetliť cez mliečne plexi, bude ich treba veľa a zožerú si slušný príkon, teplo bude treba niekam aj odviesť.

Zepředu použiji softbox. Dík za připomínku s větráním. Navrtám do primární bedny díry.

Ak Ti nejde o úplne kompaktné riešenie a chceš variabilitu, uprednostnil by som stan. Osobne som si s ním vždy vystačil (skladací, tuším 80cm) a okrem stanu mi stačilo svetlo z okna a blesk. Stan som obložil nejakými handrami, čo zrovna boli po ruke, či už to bolo tričko, jeansy apod. tak, aby som mal objekt osvetlený v základe tak, ako som potreboval.

Na stan peču, mám, ale chci toto.

Potom už len správny čas, clona, ISO.Clonou správnu hĺbku ostrosti, ostatné parametre už podľa požiadaviek.

Dělám to stejně, primární jeclona kvůli hloubce. Nerad fotím pod 1/125.

Občas som rád do objektu pustil aj nejakú inú farbu, napríklad som mal oblečené červené tričko (vo vlákne ryby to je na niektorých fotkách vidieť, odkaz dole). Toto sa dá urobiť aj malým prídavným svetlom, napr. Aputure MC.

Chci RGB LED.

Úskalia. Základom je dobre nasvietiť a nafotiť. Nastavenie hĺbky ostrosti. Ak máš pre postproces zle nafotené, to už je potom nahovno doháňať v editore. Osobne mám pri fotkách postproces minimálny, zväčša iba krivky pre kontrast, saturácia a doostrenie fotky vo finálnom rozlíšení.

Prach. Ten zvýrazňujem ako samostatný odstavec. To je najväčší hajzlík, vidieť ho hlavne pri fotení makra všade, aj tam, kde pred fotením nebol. Objekt aj pozadie by mali byť bez neho v maximálnej možnej miere, v akej sa dá. Objekt vypucovaný, bez odtlačkov prstov.

JO, já ješte filtruji vzduch. Možná se mi podaří koupit vzorec na prach pro Adobe Photoshop ....

Ješte jednou dík.

Odesláno

Pomahal sem kamaradovi vyrabet neco podobneho ve vetsim a osvetleni se nejlip osvedcilo LED panely. Tam byl pozadavek, aby to bylo zaroven s vnitrkem bedny a velikost jednotlivych panelu byla do 100x100mm. Navic instalace rychla a jednoducha.

Tak jen pro uvahu.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...