Chinasky Odesláno 31. července 2009 Nahlásit Odesláno 31. července 2009 (upraveno) Ono ked sa na to uprimne pozrieme obluba leteckych hodiniek, bund, popripade vsetkeho co s tym suvisi je dana aj tym ze v kazdom z nas drieme maly chalan co mozno kedysi chcel byt pajlot, a osud mu to nedoprial, takze si to priblizujeme aspon touto formou :-) Sam to poznam, drzalo ma to docela dlho, dokonca mam za sebou aj VSDS-PELD. A ked si spomeniem na spoluziakov co lietali, v prvych rocnikoch, ked ten nalet bol minimalny ... hlavne vtedy bolo uz zdialky vidiet ze ide pilot :-)...bunda a hodinky boli zaklad. Ako cas isiel a nalet rastol, vacsinu to preslo. Inak povedane cim viac poznavacych znakov tym mensi pilot !!! :-) Upraveno 31. července 2009 uživatelem Chinasky
kacer001 Odesláno 31. července 2009 Nahlásit Odesláno 31. července 2009 svatá pravda. U těch leteckých Primek je to znásobeno ještě falešným vlastenectvím.
Chinasky Odesláno 3. srpna 2009 Nahlásit Odesláno 3. srpna 2009 Falosne vlastenectvo v sucasnosti neviem posudit. Myslim ze v ramci firmy PRIM mame byt na co hrdi aj v CR aj v SR, lebo tie hodky (SPORTY) i ked sa to teraz uz nezda vznikali este za Ceskoslovenska. Len ked si tak na to spominam mat PRIMKY nebola za sociku ziadna slava, na vrchole boli vtedy skor hocijake digi z kapitalistickej cudziny. Ale to bolo vzhldom na dobu pochopitelne, par rokov po revolucii sa ukazalo ze sme neboli vo vsetkom az take trubky. Mal som vtedy SPORTY II a bol som asi jeden v rocniku, u nas na Slovensku to jednoducho vedelo pozitivne zhodnotit menej ludi ako u Vas. A tak je tomu aj teraz. Lenze teraz je to pochopitelnejsie PRIM je zahranicna znacka.
yen Odesláno 6. srpna 2009 Nahlásit Odesláno 6. srpna 2009 Já jsem tyhle letecký viděl prvně u táty, kterej je koupil v hospodě za ňákýho toho pěnivce. Chodí tam i jeden chlápek kterej je (nebo snad býval) pilot u ČSA a nějak radostně se k nim hlásil, když je u táty viděl. Tak nevím, jestli je znal od ČSA nebo předtím byl pilot u ČSLA. Ale z toho, co táta říkal jsem pochopil, že to byly hodinky docela legendární. Zkusím zjistit víc (i když do hospody já nerad ;-))...
Flavamatic Odesláno 5. ledna 2010 Nahlásit Odesláno 5. ledna 2010 Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli je pouzdro leteckých primek rozměrově shodné s pouzdrem Prim Sport 2. Hodinky jsem nikdy v reálu na ruce neměl, takže si nedokážu udělat správný úsudek. Odhaduji, že pouzdro musí být o trochu větší, protože v původních sportech 2 byl strojek cal. 68 a v leteckých primkách je automatický strojek. Díky za odpovědi.
mischa Odesláno 5. ledna 2010 Nahlásit Odesláno 5. ledna 2010 pouzdro je úplně stejné, jen dýnko je u cal. 96 vyšší
Honza.manta Odesláno 3. února 2010 Nahlásit Odesláno 3. února 2010 I strojek je větší, ale to řeší jiné rozměry rámu(mezikruží mezi pouzdrem a strojkem) strojku. Řešilo se to v přestavbě PS1 na automat. Mne spíš zajímá jiná otázka - jak je možné, že se podle oficiální stránky Eltonu vyrobily 3000 kusů leteckých primek v roce 1977 se strojkem kalibru 96, který se začal vyrábět až v roce 1978? To je možná rébus pro Accutrona nebo někoho jiného znalého.
accutron Odesláno 4. února 2010 Nahlásit Odesláno 4. února 2010 I strojek je větší, ale to řeší jiné rozměry rámu(mezikruží mezi pouzdrem a strojkem) strojku. Řešilo se to v přestavbě PS1 na automat. Mne spíš zajímá jiná otázka - jak je možné, že se podle oficiální stránky Eltonu vyrobily 3000 kusů leteckých primek v roce 1977 se strojkem kalibru 96, který se začal vyrábět až v roce 1978? To je možná rébus pro Accutrona nebo někoho jiného znalého. Řešení tohoto rébusu je pro někoho jiného. Já totiž netuším kdo a jak k tomuto číslu a roku došel.
Honza.manta Odesláno 4. února 2010 Nahlásit Odesláno 4. února 2010 Řešení tohoto rébusu je pro někoho jiného. Já totiž netuším kdo a jak k tomuto číslu a roku došel. Každopádně díky. On to bude asi jen administrativní bordel v datech uvedení těch kalibrů na trh. Těm údajům o vojenské zakázce celkem věřím.
Eda Odesláno 4. února 2010 Nahlásit Odesláno 4. února 2010 Měl jsem letecké sporty v.č. 1268, již prodány před ca. rokem někam k Přerovu. Kupoval jsem je od jednoho slováka z Prešova v roce 2001 který je měl dle jeho sdělení "zo základně". V Prešově jsou myslím Migy? Byli a asi i jsou pořád jako nové. Tož tak chalani. A netehejte mi tu politiku plís neradbych chytil nějaký bordel pod dýnko
tlapka Odesláno 4. února 2010 Nahlásit Odesláno 4. února 2010 pokiaľ mám informácie od echt pilota teraz bývajúcho V Banskej Bystrici / blízko je Zvolen i letisko Sliač / protivzdušná obrana štátu, vojenskí piloti nemali radi nové prim automat letecké: " pre ich nepresnosť a veľkosť " pokiaľ sa dalo zotrvávali u SVISS do posledných chvíl a keď sa dalo tak si svoje Lemaninie..... odkúpli ako suvenýr.
Biges Odesláno 4. února 2010 Nahlásit Odesláno 4. února 2010 (upraveno) pokiaľ mám informácie od echt pilota teraz bývajúcho V Banskej Bystrici / blízko je Zvolen i letisko Sliač / protivzdušná obrana štátu, vojenskí piloti nemali radi nové prim automat letecké: " pre ich nepresnosť a veľkosť " pokiaľ sa dalo zotrvávali u SVISS do posledných chvíl a keď sa dalo tak si svoje Lemaninie..... odkúpli ako suvenýr. Dík za info Nedaly se třeba sehnat/vyšmelit sovětské hodinky? Myslím od spřátelených sovětských letců či vojáků. Upraveno 4. února 2010 uživatelem Biges
Jad Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 Ano, letecké Prim nadzvukoví stíhači opravdu používali. Mám jedny po strýci, který létal u armády, převážně na Mig-23. Hodinky se do "civilu" dostaly tak, že byly vyřazeny (stejně jako ostatní výstroj, co měli piloti zrovna na sobě) po katapultáži z Mig-23U, patřícího k 41. stíhací letce Čáslav, v roce 1998. Nevím proč, asi na to byl nějaký předpis... Hodinky přežily katapultáž v naprosto funkčním stavu Ještě ke spekulacím o počtu kusů hodinek přidělených armádě: tyto mají na dýnku vyražené číslo 2508...
Biges Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 Ano, letecké Prim nadzvukoví stíhači opravdu používali. Mám jedny po strýci, který létal u armády, převážně na Mig-23. Hodinky se do "civilu" dostaly tak, že byly vyřazeny (stejně jako ostatní výstroj, co měli piloti zrovna na sobě) po katapultáži z Mig-23U, patřícího k 41. stíhací letce Čáslav, v roce 1998. Nevím proč, asi na to byl nějaký předpis... Hodinky přežily katapultáž v naprosto funkčním stavu Ještě ke spekulacím o počtu kusů hodinek přidělených armádě: tyto mají na dýnku vyražené číslo 2508... Hmmm... a ten Mig to přežil? Trochu drahý způsob, jak přijít k hodinkám
Flavamatic Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 (upraveno) Další rozumné vysvětlení, jak se dostaly ven. Dle mého názoru jich je mezi námi hodně proto, že je v AČR nepořádek a každý si z kasárna může odnést cokoliv. Stejně je logické, že je vyřazovaly. Přeci nebudou dnešní piloti používat takhle staré hodinky. Nevím co používají piloti dnes, ale určitě to bude o 100% lepší než letecké primky. Upraveno 11. února 2010 uživatelem Flavamatic
Návštěvník Tada Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 Další rozumné vysvětlení, jak se dostaly ven. Dle mého názoru jich je mezi námi hodně proto, že je v AČR nepořádek a každý si z kasárna může odnést cokoliv. Stejně je logické, že je vyřazovaly. Přeci nebudou dnešní piloti používat takhle staré hodinky. Nevím co používají piloti dnes, ale určitě to bude o 100% lepší než letecké primky. Askania s Valjoux 7750
Jad Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 Hmmm... a ten Mig to přežil? Trochu drahý způsob, jak přijít k hodinkám Mig bohužel ne Hlavně že piloti jo Z trosek na zemi pak prý ještě někdo odcizil vystřelovací sedačku
Biges Odesláno 11. února 2010 Nahlásit Odesláno 11. února 2010 Další rozumné vysvětlení, jak se dostaly ven. Dle mého názoru jich je mezi námi hodně proto, že je v AČR nepořádek a každý si z kasárna může odnést cokoliv. Stejně je logické, že je vyřazovaly. Přeci nebudou dnešní piloti používat takhle staré hodinky. Nevím co používají piloti dnes, ale určitě to bude o 100% lepší než letecké primky. Zase v jakém stavu ty hodinky po pár letech služby mohly být? Luneta v tahu, stopy potu na chromu, sem tam nějaké to otlučení, kalibr taky nepatří zrovna k nejodolnějším... Nedostávali pak prostě nějaké quartzy? Mig bohužel ne Hlavně že piloti jo Z trosek na zemi pak prý ještě někdo odcizil vystřelovací sedačku Lidi všechno ukradnou. A stejně nám ten Mig nechybí
Honza.manta Odesláno 12. února 2010 Nahlásit Odesláno 12. února 2010 Ano, letecké Prim nadzvukoví stíhači opravdu používali. Mám jedny po strýci, který létal u armády, převážně na Mig-23. Hodinky se do "civilu" dostaly tak, že byly vyřazeny (stejně jako ostatní výstroj, co měli piloti zrovna na sobě) po katapultáži z Mig-23U, patřícího k 41. stíhací letce Čáslav, v roce 1998. Nevím proč, asi na to byl nějaký předpis... Hodinky přežily katapultáž v naprosto funkčním stavu Ještě ke spekulacím o počtu kusů hodinek přidělených armádě: tyto mají na dýnku vyražené číslo 2508... To poněkud staví na hlavu oficiální stránku pim. To je otázka pro někoho, kdo má přístup k původní dokumentaci. Nemohla být třeba nějaká doobjednávka od armády?
Karlos Odesláno 12. února 2010 Nahlásit Odesláno 12. února 2010 Mig bohužel ne Hlavně že piloti jo Z trosek na zemi pak prý ještě někdo odcizil vystřelovací sedačku A jak se teda katapultovali, na kšandách?
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se