Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Nedávno jsem měl možnost jedny vintage vidět a zarazil mě tvar pouzdra - oni snad nemají dýnko? Nikde žádná spára, prostě nic. Jak se do takových hodinel leze? Prošel jsem snad celý net, ale nepovedlo se mi nikde otevřené Cosmic objevit. Zkušení Omegáci nechť omluví moje termíny i neznalost, jsem začátečník a to ještě nijak horlivý, ale pokud někdo víte něco z historie tohoto modelu, předejte prosím nějakou tu perlu... Díky

Odesláno
přes sklíčko. otevřené je máš třeba tady,

Tak to koukám,

ještě že jsem se mu je nepokoušel otevřít :suicide_anim: ( a chtěl to...). Předpokládám, že je třeba nějaké spec. přísavky a trochu štěstí... Sklíčko je tam jen naklaplé, či ještě nějaké těsnění neb tmel? Něco takového jsem ve spáře kolen sklíčka viděl (taky mě totiž napadlo že možná přes sklíčko, nějak jsem tomu ale vnitřně nechtěl uvěřit), ale považoval za bordel obecný, rukopotný.

• Po letech...
Odesláno

Předpokládám, že jde o tyto, prodávaly se u nás počátkem 70 let. Měly je i v našem horském městečku v klenotech.

Spíš jsem ale chtěl zjistit na kolik byly vodotěsný, a dosud jsem to nikde nenašel.

post-450-0-09431400-1391533722_thumb.jpg

Odesláno

Ahoj, otevírání jsem u Omegy a Longines Admiral řešil sundáním korunky a tlakem vzduchu. Tlak vzduchu ale nesmí být moc velký. Prodává se na to i přípravek. Jedná se o speciální stahovák, který sevře sklo. Mě se osvědčil vzduch. Nic se neponičilo.

Odesláno

Ano, asi tak, robí sa to tlakom vzduchu - přiměřeně :). Sorry, nepochopil som to "sundáním korunky"? Akým spôsobom?:(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno

Korunka je spojena s natahovací hřídelí pomocí osazení viz foto. Není pevně spojena. Stačí zatáhnout a korunka povolí. Poté stačí vzduchem vytlačit sklo. Vzduch je především dobrý v případech, kdy je sklo hodně zapuštěné a na stahovák je malá plocha. Navíc vzduch působí rovnoměrně.

post-15472-0-47591800-1391540131.jpg