Přejít na obsah

RC modely letadel


Doporučené příspěvky

Návštěvník Tada
Odesláno
Malý kufr, nebo nešikovný ruce při pilotování a tvrdý dopad ? :-)

 

Popsal jsem to výše - první skok skončil pochroumaným podvozkem. Dva lety z ruky jsem zvládl dobře a i přistání na břicho. Bohužel poslední let se letadlo z mě nepochopitelných důvodů prudce stočilo doprava a havarovalo při vzletu :(

 

Ten kufr je fakt malej :) Ruce jsou nešikovný jen tak z 50% Měls pravdu je to těžký v hlavě přehodit když letiš od sebe nebo proti sobě, chce to čas a ten fakt není, protože to lítá rychle jak blesk.

Odesláno
Popsal jsem to výše - první skok skončil pochroumaným podvozkem. Dva lety z ruky jsem zvládl dobře a i přistání na břicho. Bohužel poslední let se letadlo z mě nepochopitelných důvodů prudce stočilo doprava a havarovalo při vzletu :(

 

Ten kufr je fakt malej :) Ruce jsou nešikovný jen tak z 50% Měls pravdu je to těžký v hlavě přehodit když letiš od sebe nebo proti sobě, chce to čas a ten fakt není, protože to lítá rychle jak blesk.

No pravě proto je na trenink reflexů dobrý pomalejší hornoplošník, než hysterickej rychlolet, kterej lítá rychleji, než pilot myslí :-). Ale jinak dobrý, myslel jsem, že to rozflákáš kompletně :-).

Návštěvník Tada
Odesláno
No pravě proto je na trenink reflexů dobrý pomalejší hornoplošník, než hysterickej rychlolet, kterej lítá rychleji, než pilot myslí :-). Ale jinak dobrý, myslel jsem, že to rozflákáš kompletně :-).

 

Já už skoro taky, ten první skok se fakt nezdařil a já přemýšlel to zabalit a jít domů, ale pak se mi povedlo oblétnout letiště a byl jsem nadšený.

 

Křídlo jsem slepil tím lepidlem s tavící pistole, snad to bude držet, náhadní stojí asi 300Kč, což je ok.

 

Ty přádavný nádrže na koncích křídel jsou dobrá věc, trošku to křídlo chrání před úrazem.

 

Navíc éro se chová docela nazáludně, díky rovnému a docela tlustému křídlu umí i klouzat.

 

Zítra si musím najít nějakou pohodlnou louku.

 

Odesláno

Hele pokud je to letadlo z polystyrenu (nejspíše nějaký ten tvrzený nebo EPP, mám taky dvě éra), tak nejlépe se lepí sekundovým lepidlem, popřípadně když je čas, tak nejlepší je přímo lepidlo na polystyren (tvz. PUREX)!

To lepidlo z tavné pistole používám na přilepení serv a dalšího příslučenství, protože jde z toho polystyrenu dobře odloupnout (rozumněj, drží jen povrchově!!!). U takové "stíhačky" jsou celkem velká přetížení, když s tím budeš blbnout v plné rychlosti a tam bych se toho docela bál. Na svým "větroni" (EGPE) jsem lepil vzpěru křídel tavnou pistolí a při trochu rychlejších zatáčkávh, bylo vidět jak se křídla ohýbají nahoru a při přistání jsem zjistil, že lepidlo nevycrželo a v největším zatížení to vytrhlo vzpěru ven, naštěstí ne celou a neskončilo to katastrofou! :smile_anim:

 

Ale jinak přeju hodně trpělivosti, já jsem taky byl drsnej a začínal jsem se stíhačkou z WWII od LM-Model, mám Focke-Wulf 190D, koukám, že už ho ani nemá. A přešel jsem po pár letech k větroni, protože bych to rozflákal a bylo by mi to líto. A když todle zničíš, koukám, že LM-Model začal dělat L-159 Alcu, takže teoreticky budeš moci použít svoje vybavení do nového letounu...

Když si u tý alcy pustíš video z letu, tak tam je vidět jak startovat z ruky, určitě by to mělo jít i s tvým letadlem, dát tak 3/4 až 4/4 plynu a ze stoje jen hodit letadlo s mírně nakloněným nosem nahoru nebo úplně rovně a nechat rozletět a pak mírně přitáhnout, jak ti psal někdo výše.

 

Sorry, že to píšu sem, ale ta Alca má na dmychdlo super let i malý rychlosti i bez motoru...

 

Tak ať se daří a dej pak vědět, jak to jde.

Odesláno (upraveno)

Gratuluji,částečně jsi přežil,to je dobrý.Prosímtě,na start jen s plným plynem,až ero nabere rychlost tak teprve trochu uber aby jsi šetřil motor a baterky,(u dmychadel docela důležitý),a po nastoupání nějaké výšky můžeš ubrat ješte trochu,ale jen tak aby se ti to ero dobře řídilo a nemělo snahu padat po křídle,(hlavně v zatáčkách).V zatáčkách taky musíš trochu modelu ,,pomoci" motorem,čím větší náklon a ostřejší zatáčka tím více plynu,(u velkých mašin je to stejné).Je dobře že jsi nakonec zvolil Pantera s tím migem by jsi dopadl hůř.K tomu ,,pletení si smyslu výchylek při letu k sobě".Zkus se otočit k letadlu jakoby zády,a dívat se přes rameno(jen ,,trochu" ne o 180 stupnů),v tom případě Ti budou výchylky souhlasit. POZOR Pantera nezkoušej lepit vteřiňákem,je z polystyrenu a normální vteřináky ho sežerou.Purex je samozřejmě velice dobrá volba,ale je nutné si dát pozor na jeho ,,pěnění",aby se nedostal kam nemá,a něco nezablokoval.Ještě něco,bacha na nárůst váhy po opravách,hlavně za těžištěm.Letu zdar!

Upraveno uživatelem vendy
Návštěvník Tada
Odesláno

Tak dnešní raní let dopadl hůř - ztráta rychlosti v zatáčce a křídlo na 3 kusy, čumák zlomený za kabinou a ulomená směrovka.

 

Letadlo se hned po startu klopilo doprava, tak jsem dal levý trim, nepomohlo to, rozhodl jsem se jít na přistání, ale byl jsem moc netrpělivý a ztratil jsem rychlost.

 

Koupil jsem si dvousložkový vteřiňák, ten nežere polystyren.

 

Naštěstí se dá Panter koupit po dílech, křídla za 300 a trup za 700 :)

Odesláno (upraveno)
Tak dnešní raní let dopadl hůř - ztráta rychlosti v zatáčce a křídlo na 3 kusy, čumák zlomený za kabinou a ulomená směrovka.

 

Letadlo se hned po startu klopilo doprava, tak jsem dal levý trim, nepomohlo to, rozhodl jsem se jít na přistání, ale byl jsem moc netrpělivý a ztratil jsem rychlost.

 

Koupil jsem si dvousložkový vteřiňák, ten nežere polystyren.

 

Naštěstí se dá Panter koupit po dílech, křídla za 300 a trup za 700 :)

 

 

JJ a pokud vydržíš u tohoto letadla, tak těch dílů koupíš ještě mraky!!! Snad tě to od létání neodradí, protože je to krásně uklidňující činnost, teda když už to umíš.. :thumbsup_anim:

Upraveno uživatelem JiříR
Návštěvník Tada
Odesláno

Bum prásk!

 

Letadlo jsem dal přes oběd do kupy, všecko se jevilo pevné, tak jsem ho opět vzal na louku.

 

Po startu z ruky se opět silně klopilo doprava, ani plná výchylka křidélek doleva nepomohla, jen tak tak jsem minul auto a vzal to pravým křídlem o zem a čumák se zaryl do země jen o okamžik později. Éro udělalo kotrmelec a ulomil se i kousek levého křídla.

 

Takže jsem už vykuchal RC soupravu, motor a regulátor jsem ještě nechal na místě...

 

Takže objednám trup, křídla, směrovku a výškovku (zadní kormidla bych mohl použít z rozbitého Pantheru, ale mám strach, že budou beztak ohnutá a nehodlám riskovat.

 

A možná použiju servo z ovládání podvozku na ovládání směrovky, která by mi snad usnadnila pilotáž.

 

post-4392-1270315245.jpg

Odesláno (upraveno)

Nic neobjednávej, za pětikilo Ti nechám pořádný éro - hotovýho metrovýho Mustanga, s tím se naučíš lítat. Navíc je z EPPčka a ne z tvrzených kuliček, takže přežije i nějaký ten pád. Piš SZ, když budeš mít zájem...

Jinak mám pocit že to klonění doprava má na svědomí neodborná oprava těžkou tavnou pastou. Změnil jsi rozložení váhy, a možná i pohnul těžistěm. Když oprava tak jen vteřiňákem, a ještě jen pár kapek.

Upraveno uživatelem Cyber
Návštěvník Tada
Odesláno
Nic neobjednávej, za pětikilo Ti nechám pořádný éro - hotovýho metrovýho Mustanga, s tím se naučíš lítat. Navíc je z EPPčka a ne z tvrzených kuliček, takže přežije i nějaký ten pád. Piš SZ, když budeš mít zájem...

Jinak mám pocit že to klonění doprava má na svědomí neodborná oprava těžkou tavnou pastou. Změnil jsi rozložení váhy, a možná i pohnul těžistěm. Když oprava tak jen vteřiňákem, a ještě jen pár kapek.

 

To je ta tavná pasta tak těžká jo? Jsem s ní opravoval i druhé křídlo, takže ty bylo + - stejně těžké, respektive se to klonilo tak, že ani plné vychýlení ovladače to nesrovnalo...

 

SZ :)

Odesláno

Tavná tyč ( pasta je nepřesná, sorry ) je extra mega těžká. K lepení křídla se naprosto nehodí. Tam hraje roli každý gram. Takže když na jednu stranu napatlaš 20 gramů, doprostřed křídla, je jasné, že letadlo má mnohem horší letové vlastnosti, a z každou opravou budou ještě horší.

  • po měsících...
Odesláno

Kluci neprodali by jste nekdo vyhledove (po novem roce) starsi, ale zachovalou vysilacku DX6?

Zvazuju pomalu prechod z mikro na mini vrtulnik (nejspis Blade) a chci mu poridit poradny radio.

 

...Ono obecně se uvádí že by modeláři s pracujícími vysílači měli stát blízko sebe aby nebyla ohrožena bezpečnost.Když totiž přiletíš s modelem k vysílači jiného modeláře,který od Tebe bude stát třeba 150metrů na vzdálenost +/- 30-50metrů může se docela dobře stát že elmag. pole jeho vysílače zablokuje Tvůj přijímač a Tvoje letadlo se stane neovladatelné...

 

Plati to opravdu i dnes?

Myslel jsem, ze pokud budu mit DMS2 a spravne naparovane Guid, nemuzu vrtulnik ztratit. Leda by se nas na letisti seslo vic nez 4 biliony:-)

Ta Dx6 ma tusim dvoji jisteni, tj. z cca 80 kanalu jich mas minimalne 40.

Moc tomu nerozumim ale vydesil jsi me...

Odesláno

....

Myslel jsem, ze pokud budu mit DMS2 a spravne naparovane Guid, nemuzu vrtulnik ztratit. Leda by se nas na letisti seslo vic nez 4 biliony:-)

Ta Dx6 ma tusim dvoji jisteni, tj. z cca 80 kanalu jich mas minimalne 40.

Moc tomu nerozumim ale vydesil jsi me...

 

To opravdu při 2,4 GHz technologii, která je kódovaná nehrozí. Sice jsme lítali jen s pěti stejnými Futabami, ale nikdy se nic nestalo. Tohoto se musíš bát, jestli používáš klasické frekvence 35 MHz (27 MHz)

Odesláno

Jak již tady napsal JiříR při použití 2,4 technologie nebezpečí ,,zahlcení" není tak vážné, ale ono je lepší neriskovat,nehledě na to že pokud piloti stojí poblíž sebe je samozřejmě mezi nimi lepší domluva a orientace v prostoru okolo sebe.

  • po 3 týdnech...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...