Přejít na obsah

Letecké PRIM automat


Doporučené příspěvky

  • po měsících...

Nechci zakládat nové vlákno, tady se leteckým primkám věnujete nejvíce a tak bych jako čerstvých majitel těhle nádher zkusil pár dotazů:

 

1. Nemá někdo naskenovyný ten záručák? Byly zde obavy ze zneužití, poprosil bych případného majitele o zaslání do SZ (zneužití z mé strany nehrozí).

2. Nezkoušel někdo "někde" dohledat, zda by se podle čísla z dýnka dala zjistit jejich konkrétní historie? Např. VÚ, rok přidělení, dokonce pilot apod. Na MO či PVOS se něco takového neevidovalo?

3. Spíše než dotaz prosba na Accutrona - k Orlíkům prý byla vydána brožura prodávána na výstavě 600. let Orloje. Neuvažuje se o něčem podobném i v případě leteckých Primek? Majitelů je zde dost a myslím si, že by si takovou lahůdku nejeden z nás zakoupil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci zakládat nové vlákno, tady se leteckým primkám věnujete nejvíce a tak bych jako čerstvých majitel těhle nádher zkusil pár dotazů:

 

1. Nemá někdo naskenovyný ten záručák? Byly zde obavy ze zneužití, poprosil bych případného majitele o zaslání do SZ (zneužití z mé strany nehrozí).

 

 

ahoj, tak ten scan záručáku Ti posílám v SZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz na Accutrona - k Orlíkům prý byla vydána brožura prodávána na výstavě 600. let Orloje. Neuvažuje se o něčem podobném i v případě leteckých Primek? Majitelů je zde dost a myslím si, že by si takovou lahůdku nejeden z nás zakoupil...

 

Kapitola věnovaná leteckým Prim Sport Automatic bude součástí připravované brožury o hodinkách Prim Sport.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapitola věnovaná leteckým Prim Sport Automatic bude součástí připravované brožury o hodinkách Prim Sport.

 

Díky za odpověď, která zde jistě udělala radost nejednomu fanouškovi a sběrateli Primek. Už se na ni těším.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká zjištění původu konkrétních hodinek dle dýnka, ptal jsem se pilotů na jiném foru a bohužel to prý není možné, nebo by to asi bylo velmi obtížné. Hodinky kolovaly mezi piloty, pozemním personálem... Piloti jich vystřídali za své působení i několik kusů (když se mu hodinky rozbili, prostě je vyměnil za jiné). Takže to je asi nemožné. Ledaže byste měl hodinky přímo od nějakého pilota a řekl by vám jak a kde všude je používal.

Pokud byste měl hodinky ve stavu viditelně opoužívaném, je docela velká pravděpodobnost, že si asi pěkně zalétali.

Ale pokud byste přeci jen nějakou informaci o původu zjistil bylo by to fajn :), co člověk ví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. Nezkoušel někdo "někde" dohledat, zda by se podle čísla z dýnka dala zjistit jejich konkrétní historie? Např. VÚ, rok přidělení, dokonce pilot apod. Na MO či PVOS se něco takového neevidovalo?

 

 

No já bych se i trošku bál to takhle honit. Ony ty hodinky, pokud se nemýlým byly majetkem armády a nevyprodávaly se. Takže asi nebyly nabyty legální cestou. :worried_anim:

 

To Accutron:

"Kapitola věnovaná leteckým Prim Sport Automatic bude součástí připravované brožury o hodinkách Prim Sport."

 

Díky. Kdy se můžeme těšit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Komu: ricous

 

1. Nemá někdo naskenovyný ten záručák? Byly zde obavy ze zneužití, poprosil bych případného majitele o zaslání do SZ (zneužití z mé strany nehrozí).

2. Nezkoušel někdo "někde" dohledat, zda by se podle čísla z dýnka dala zjistit jejich konkrétní historie? Např. VÚ, rok přidělení, dokonce pilot apod. Na MO či PVOS se něco takového neevidovalo?

3. Spíše než dotaz prosba na Accutrona - k Orlíkům prý byla vydána brožura prodávána na výstavě 600. let Orloje. Neuvažuje se o něčem podobném i v případě leteckých Primek? Majitelů je zde dost a myslím si, že by si takovou lahůdku nejeden z nás zakoupil...

 

Ad 1)

 

Předpokládám, že k tobě přes Hirsche dorazil nevyplněný záručák z tajemného místa zvaného Fragopolis. Tak ho prosím ochraňuj jako oko v hlavě. Diskusí nad pravostí ciferníků, ručiček, lunet, pouzder a vík je tady víc než dost. Ještě aby nám přibyly záruční listy.

 

Pro méně šťastné, vyplněný záruční list je možno prohlédnout si tady (snad je to dostatečně čitelné).

 

Ad 2)

 

Jo, zkoušeli a pohořeli. Bohužel zatím bez výsledku. Není to jednoduché - Ministerstvo obrany a ozbrojené síly našeho státu prošly za posledních 20 let takovým vichrem změn, že něco dohledat je velmi obtížné. To už není práce pro nadšence, ale profesionální historiky, kteří mají vzdělání, jak něco najít v archívech, a k tomu moře badatelského času. Navíc o spoustu armádních archiválií nás připravila velká voda z roku 2002, které vytopila armádní archiv v pražské Invalidovně.

 

Ale i tak by se z doby před počítači dohledaly na centrální úrovni jen centrální data. Skutečný život každých hodinek měli pod kontrolou jednotlivých útvarů a pochybuji, že jmenovité záznamy o fasování předávaly na vyšší velitelské stupně. A že těch útvarů bylo v 80. letech nepočítané, je lehce naznačeno tady. A 90. léta to byla jedna velká reorganizační tragédie.

 

Nicméně na úroveň útvarů bych v dnešní době ještě nešel. Honza.manta má 100% pravdu.:smile_anim: Ty číslované hodinky se nikdy neprodávali, dokonce jsou dodnes evidovány ve značných počtech v různých armádních skladech. Teoreticky vůbec by se tu neměly vyskytovat v takovém množství. Takže bych opravdu nepátral ? ono by se mohlo také objevit, že některé kousky jsou podle oficiálních papírů stále evidované v majetku naší vlády nebo jsou evidované jako "zničené" nebo "ztracené".:whistling:

 

Pokud jde o tvoje nové hodinky, dej řeč nebo chat s jejich původním majitelem. Já myslím, že v tomto případě se přeci jen o jejich původu něco dozvíš.

 

Ad 3)

 

Já se taky těším, hlavně na to, jak budu muset přepisovat ten svůj článek, protože na Accutrona nikdo nemá.:king:

Upraveno uživatelem Petr_P
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík všem za odpovědi.

 

Co se týká kopie záručního listu - obdržel jsem dvě, jedna z nich je dokonce ve velmi dobrém rozlišení i stavu a přesto si myslím, že by ji nikdo nemohl vydávat za originál - papír byl v té době jiný a prostě to bude vždy poznat. Ale uznávám, že i jako kopii by si to možná chtělo několik zájemců na Aukru zakoupit, poté někdo z nich možná jednoduše namnožit a pokoušet se na tom dále vydělávat a Aukro by mohlo být plné záručáků k leteckým Primkám... Každopádně ode mne to dále nikam nepůjde!

 

K těm mým - jsou až neskutečně zachovalé při poměrně nízkém čísle 001130. Nemají původní korunku ale dle slov Accutrona to mohlo být i vyměněno v Eltonu, pokud je tam armáda zaslala na opravu a jiné prostě nebyly. Vidím to v mé fantazii tak, že je někdo vrátil, v Eltonu je repasovali (včetně nového pouzdra) a nový majitel je moc nenosil. Prý to byl pilot TU-134 z letiště ve Kbelích.

 

A měl bych ještě jeden dotaz - prosbu. Měl jsem dokonce to štěstí, že jsem k nim dostal i původní modrou krabičku - rakvičku. Jenže ten držáček, na kterých jsou hodinky dány (takové "céčko"), věkem a námahou nevydržel. Na jedné straně už prasknul (ale drží), na druhé k tom u nemá daleko. Ptát se zde na nový od někoho je bláhové, ale co byste s tím dělali? Zakápnout lepidlem (jakým?) nebo nějak tepelně "splácnout"?

post-3263-060653700 1301472508.jpg

post-3263-004009800 1301472522.jpg

Upraveno uživatelem ricous
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina lepidel na plasty a hlavně "vteřinových" lepí jen prsty. Ty drží dobře, ale nic jiného ne. Po dlouhém řetězci neslepených věcí jsem náhodou vyzkoušel tohle lepidlo na pneumatiky k RC modelům a světe div se - drží s ním skoro všechno (teda prsty samozřejmě taky). Je k dostání v modelářských potřebách(já ho kupuji v Praze v ulici Myslíkova) a je hříšně drahé - 150,-kč. Ale mně se to za ten klid při lepení vyplatí.

 

 

post-5320-097493100 1301474226.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdybych se zeptal driv tak jsem je mohl mit od kamarada i s rodokmenem bohuzel uz je od armady pryc a vratil je. Rikal ze je fasoval nekolikrat ne jako ze by je mel pridelene na cislo aspon tak jsem to pochopil. Nakonec jsem je ale sehnal z jineho zdroje. :smile_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jsem koukal, že Ricous shání korunku na Letecké automaty, a že by tam měla pasovat z Igenů. Nevíte někdo jak to je?

Mně pan hodinář říkal že z Igenů na Letecké nejde, že je jiná (jestli má širší (ale kdyby byl širší, těžko by se zase asi vešel do běžného pouzdra Sportů 2), nebo delší krček), už nevím. Každopádně mi ta "zabraná" korunka na Igeny přijde i z vrchu mírně vypouklá, podobně jako to měly korunky na PS 2.1.

Na leteckých automatech ať už zabraná nebo plná korunka mi vypouklá nepřipadá. Nevíte tedy jak to je a nepasuje na letecké automaty obyčejná korunka jako se dávala třeba na Humberta? A je vůbec ještě možné někde sehnat novou původní korunku na tyhle hodinky?

 

Kdyby ten čas šel přetočit o pár let nazpátek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...