old black Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 ??? to by platilo, kdybys expozici neměřil, ale manuálně silně přeexponoval! Já jsem ji před pokusem změřil.
VS Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 První snímek přeexponovaný je. Jsou tam jasné přepaly na těch dvou hodinkách vpravo. Ale o to nejde. Zeptám se jinak. Subjektivně viděl jsi to samé, co je na snímku?
old black Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 : VS - Přesně tak, spíš jsem naopak viděl víc, po zmenšení se trocha detailů ztratila. Je to focený asi z metru D70 s AF 105/2,8 makro, manuálně exponováno i ostřeno. Přepal tam musí být, měřil jsem podle jiných hodinek se slabším zářením, aby na těch posledních snímcích bylo vůbec něco a nemusel jsem pochopitelně měnit expozici (tím bych to po...).
VS Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 old black: Hezký objektiv. Tiše závidím a hážu další pětikorunu do prasátka.
Tazatel Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 old black: A co takle ještě otestovat odolnost sklíček? Ne dělam si srandu :-), dobrej testík! Jen tak dál
old black Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 :Tazatel - Jeden test ti poradím, včera jsem četl, že skla brýlí RayBan vydrží pád ocelové kuličky průměru 16 mm z výšky tuším 122 cm! Dodáš nějaký vzorky hodinek na testování?
old black Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 Opakuji ale původní dotaz: Nechám-li je déle nasvítit, vydrží déle svítit?
Lukáš Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 Určitě ne, já jsem zkoušel svoje Seika a spíše záleží na druhu osvětlení, nasvítí se na určitou intenzitu a pak je můžeš nasvětlovat jak chceš, ale je to pořád stejné. Mají své maximum. Ale mohu souhlasit, že Seika svítí opravdu moc dobře.
Návštěvník Kamil Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 old black napsal: :Tazatel - Jeden test ti poradím, včera jsem četl, že skla brýlí RayBan vydrží pád ocelové kuličky průměru 16 mm z výšky tuším 122 cm! Dodáš nějaký vzorky hodinek na testování? Kdes to četl? Pošli link. Měl bych tady jedny starý RayBany, že bychom to otestovali? Jinak jsem si v poslední době všiml, že ani RayBan už není to, co bývalo. Že prý je už dělají někde v Itálii. Nebo už taky v Číně? Já mám ještě starý dobrý Bausch&Lomb a na těch nových (oficiálně prodávaných) už to BL na krajích skel většinou není.
Pachollini Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 Cyklistické brýle Oakley v dobách, kdy jsem se o tyhle věci zajímal (před cca. 10 lety) údajně vydržely zásah ze vzduchovky - na kole to má dobré důvody ;-)
VS Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 Tazatel napsal: old black: A co takle ještě otestovat odolnost sklíček? Ne dělam si srandu :-), dobrej testík! Jen tak dál Sklíčka ti klidně otestuju na trhacích zkouškách ocelových lahví. Troufáš si na 800 BAR?
aCIDfire Odesláno 27. února 2006 Nahlásit Odesláno 27. února 2006 výborný test,akorát mě docela překvapily ty Fortisky,čekal bych od nich lepší výsledek
Honza49 Odesláno 28. února 2006 Nahlásit Odesláno 28. února 2006 Jo jenomže mám Seica cca 11 let a svítí tak maximálně 10 minut po zhasnutí. Kdysi svítily cca 5-6 hodin. Ale i po těch 11 letech jdou přesně. Seřizuji je jenom když musím měnit datum. Koupu se v nich, dávám jim zabrat a nic. Honza 49
31682 Odesláno 30. června 2006 Autor Nahlásit Odesláno 30. června 2006 Vodotěsnost Všeobecná diskuse - Vodotěsnost a rosení sklíčka - 26.6. 2006 - ssykora Orosování a vodotěsnost. Na několika místech se zde píše o vodotěsnosti a také o zamlžování (rosení) sklíčka hodinek zevnitř. Protože se zde píšou někdy jednoduché a zkratkovité závěry chtěl bych se podělit o zkušenosti které mám, ale taky nevysvětlitelné záhady z praxe. Jsem hodinář a uzavíráním a testováním vodotěsných hodinek se zabývám denně a hezkou řádku let. Přístroje na testování vodotěsnosti bývají suchou a nebo mokrou cestou. Používáme přístroj suchou cestou a to jak podtlakovou zkouškou tak přetlakovou zkouškou. Vodotěsnost se měří tak, že hodinky se v komoře upnou a měří se jejich výška na 1/1000mm. Když jsou hodinky vodotěsné tak při zvyšujícím se tlaku se hodinky zmenšují (prohne se víčko i sklo) a tuto hodnotu odečítáme na stupnici měřícího přístroje, takto pod tlakem je nechám asi minutu, když se jejich rozměr nemění a po vypuštění tlaku se vrátí jejich výška na původní hodnotu jsou hodinky vodotěsné. Toto je celkem jasné, ale s rosením na vnitřní straně sklíčka to vše jasné není. Hodinky se zavírají v opravně za různé relativní vlhkosti, my si ji měříme a většinou je 40-50%, což je příjemně málo, ti co mají opravnu větranou okny tak za vlhkého počasí se zvýšené vlhkosti nevyhnou. A co se týká vlhkosti vzduchu při výrobě sice podrobné informace nemám, ale určitě je nezavírají v nějaké komoře bez vzduchu, ale vlhkost si určitě hlídají. Protože náchylnost k rosení mají i nové hodinky. Tím chci říct, že v hodinkách může být různá vlhkost vzduchu a tím také různá náchylnost k rosení. Aby se hodinky neorosily snad ani nejde zabránit, dělal jsem test s Casio hodinkami G-shock s plastovým sklíčkem, typ který jsem nikdy neviděl orosený. Zahřál jsem je v ruce fénem asi na 60stupňů a pak na sklíčko položil asi 3x3mm kousek ledu a jemná rosa pod sklíčkem začala po pár vteřinách vznikat. Takže rosení jde snad vždy vyvolat. Na orosení hodinek existuje dokonce norma získaná s citizen servisu ? citace: ? Postup zkoušky kondenzace (rosení) vodotěsných a potápěčských hodinek dle DIN 8310 (vodotěsné), ISO 6425 (potápěčské). 1. Hodinky zahřejeme na teplotu 40-45stupňů Celsia (průměrný čas zahřátí je 30 min.) 2. Na sklo položíme filcovou tkaninu o rozměru 1mm čtvereční, napuštěnou vodou, nebo kapku vody o teplotě 18 ? 20 stupňů Celsia. 3. Po jedné minutě odstraníme tkaninu, nebo kapku vody a sklo otřeme suchým hadříkem. 4. Pokud je pod sklem kondenzát, hodinky nevyhovují.? Tato norma je tak měkká, že se snad žádné hodinky neorosí a asi by se dala využít jen při nějaké soudní při, ale zákazníka neuspokojí. Na filmu ze školení pro amatérské hodináře u Primu jsem si všiml komory na zavírání hodinek v argonu, zajímalo by mě jestli v tom zavírají všechny hodinky a nebo jen některé. Orosování se stává nejvíc v létě když panují vedra, a to více u černých číselníků, které se víc zahřejí na sluníčku a pak když se ve vodě prudce ochladí a nebo zase v zimě na horách. U nás pak orosené hodinky po otevření a vysušení ještě dál vysoušíme fénem, aby vlhkost byla co nejmenší a za tepla zavřeme, a máme s tím dobré zkušenosti. Taky vím , že existují emulze proti orosování a tím se natírají sklíčka zevnitř a taky potom působí antireflexně, u optiků se dají koupit proti orosování brýlí. Kdo nosí brýle tak zná ten problém když přijde v zimním období do teplé místností ? brýle se zamlží. Přesto se stávají s orosováním záhady, které si neumím vysvětlit. Prodali jsme hodinky s celonerezovým pouzdrem, světlým číselníkem a vodotěsností 50M, zákazník se sice pravidelně sprchoval ve studené vodě, ale dřívější hodinky se mu neorosovaly a tyto ano. Ač jsme se snažili hodinky co nejvíc vysušit zákazník se pravidelně vracel se zamlženýma hodinkami na kterých nebylo rozeznat kolik je hodin. Vodotěsnost jsme měřili i zamlžené hned po přinesení zákazníkem a byly vždy 100% vodotěsné. Když se to opakovalo po3x tak jsme hodinky poslali dovozci do jeho servisu s tím ať něco radikálního udělá. No zákazník přišel zase se zamlženými hodinkami. Tak jsme se dohodli na výměně hodinek za velmi podobný typ hodinek ? celonerezové, 50M, do hodinek jsme vyměnili baterii, takže zase byly u nás otevřené, zkontrolovali vodotěsnost a zákazník se s orosením už neobjevil i když jsem mu říkal ať klidně přijde když bude problém. Ale proč se ty první hodinky rosily a ty druhé ne to mě zůstává záhadou. Při konzultaci s hodináři autorizovaných servisů jsem zjistil, že mají podobné zkušenosti, prostě jsou někdy nevysvětlitelné události. Tím ale nechci naznačit, že rosení nejde léčit, právě naopak ve většině případů se to podaří, mám namysli jen vodotěsné hodinky. A teď poradím co dělat s vodotěsnými hodinkami když se přece jenom orosí. Většinou vzniknou velmi malé kapičky, téměř nejsou od sebe rozeznatelné, prostě takový opar. Opar vzniká jen na sklíčku, takže se žádná součástka nepoškozuje. Hodinky je třeba nechat lehce ohřát, v přírodě na sluníčku a doma fénem, ale hodinky musíme držet v ruce, abychom měli jistotu, že je nepřehřejeme. No a po chvilce mlhovina zmizí. Může se stát, že po vysušení jsou vidět malé stopoy po kapkách na sklíčku. Ovšem když uvidíme pod sklíčkem větší kapky vody, tak to pravděpodobně došlo k poruše vodotěsnosti a abychom hodinky zachránili, tak je potřeba je co nejdřív otevřít a nechat sušit. Když není v hodinkách voda víc jak 3dny tak se hodinky bez následků zachrání.
JB Odesláno 1. července 2006 Nahlásit Odesláno 1. července 2006 Presnost Vseobecna diskuze - Jaká je přiměřená denní odchylka času u mechaniky? 18/6/2006 Patrik napsal: Každý výrobce strojku pro něj udává i přesnost. Přikládám takovou malinkou tabulku, jak to asi vypadá. http://sweb.cz/Patrik/foto/presnost.png Udávanou přesnost strojku musí ten strojek dodržet, samozřejmě obvykle je výrazně lepší. Dokonce k jednomu strojku mohou být různé údaje o přesnosti (podle toho, jak moc "velkého fóra" si výrobce dává). Tedy např. pokud mají hodinky označení chronometr, musí splňovat přesnost "-4 + 6", pokud toto označení nemají může si výrobce určit jiný druh přesnosti. Obvykle je to do 20 / sec za den a obvykle je vyšší tolerance pro předcházení než pro zpožďování. Menší přesnosti dosahují dámské mechanické hodinky (jsou menší) ale i ty by se švýcarským strojkem neměly překročit 40 sec / den. Dehyd napsal: Pro quartz strojky COSC používá naprosto odlišnou sadu testů než pro mechanické. Těch kritérií je vícero, ale základní tolerance jsou: +/- 0.07 s/den (při 23 stupních Celsia) +/- 0.20 s/den (při 8 a při 38 stupních Celsia)
JB Odesláno 3. července 2006 Nahlásit Odesláno 3. července 2006 Antireflexni vrstva na hodinkach Kamojedov napsal: Nejběžnější antireflexní vrstva je z fluoridu hořečnatého. Nanáší se to EBPVD strojem - napařováním elektronovým paprskem ve vakuu. V domácích podmínkách je to technologie nereprodukovatelná, už proto, že aby to antireflektilo, musí mít vrstva tloušťku lichého násobku lambda/4 - takže kolem 120 nm. Když do toho nikdo nežďuchá, je vrstvička pro všechny praktické potřeby věčná, ale na hodinkách je to spíš k vzteku. Dokud leží ve výloze, vypadá to super, ale ať děláte co děláte, pokud hodinky nosíte, poškodí se a kazy jsou pak safra vidět. Řešením je k radosti prodejce často měnit sklíčka nebo zbytek vrstvy odstranit.
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se