Přejít na obsah

Zenith z Messerschmittu


Doporučené příspěvky

Dobrý den, zdravím všechny příznivce tohoto fóra. Měl bych dotaz, zda je možné mi pomoci získat bližší informace o mém novém přírůstku, který jsem právě získal a chtěl ho zde prezentovat na přiložených fotografiích. Jedná se o hodiny Zenith které jsou z letadla Messerschmitt z druhé světové války. zde mi naprosto chybějí informace v jakém typu letadla byly namontovány, zda se to dá ještě nějak zjistit a kdy asi byly vyrobeny. Hodiny mají průměr 80 mm, ciferník kryje bytelné minerální sklo. Ovládání se provádí povytažením krytu hodin a jejich otáčením. Tímto lze regulovat čas, natahování se provádí zatlačením do původní polohy a otáčením mosazného kroužku. Hodiny mají pod číslem 12 otvor kde je signalizace nátahu. Hodiny jsou osmidenní. Jdou, jak je u Swiss výrobků příznačné přesně, jsou velmi zachovalé a strojek vypadá jako nový. Uvítal bych jakékoliv informace i k případné hodnutě těchto hodin. Děkuji všem za případnou spolupráci.

post-21900-089767100 1329854717.jpg

post-21900-021246500 1329854727.jpg

post-21900-093754600 1329854734.jpg

post-21900-052213100 1329854749.jpg

post-21900-020356900 1329854761.jpg

post-21900-027805400 1329854831.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 21. 2. 2012 v 20:08, 'velda' napsal:

Dobrý den, zdravím všechny příznivce tohoto fóra. Měl bych dotaz, zda je možné mi pomoci získat bližší informace o mém novém přírůstku, který jsem právě získal a chtěl ho zde prezentovat na přiložených fotografiích. Jedná se o hodiny Zenith které jsou z letadla Messerschmitt z druhé světové války. zde mi naprosto chybějí informace v jakém typu letadla byly namontovány, zda se to dá ještě nějak zjistit a kdy asi byly vyrobeny. Hodiny mají průměr 80 mm, ciferník kryje bytelné minerální sklo. Ovládání se provádí povytažením krytu hodin a jejich otáčením. Tímto lze regulovat čas, natahování se provádí zatlačením do původní polohy a otáčením mosazného kroužku. Hodiny mají pod číslem 12 otvor kde je signalizace nátahu. Hodiny jsou osmidenní. Jdou, jak je u Swiss výrobků příznačné přesně, jsou velmi zachovalé a strojek vypadá jako nový. Uvítal bych jakékoliv informace i k případné hodnutě těchto hodin. Děkuji všem za případnou spolupráci. Pokud chcete kontakt po telefonu tak na 605877241

 

Řekl bych, že ze 109, 110, 410, nebo 262 nejsou, aspoň jsem je tam nikdy neviděl. Tam se používalo něco takového se stopkama. http://www.antik-hodinky.cz/gallery/naramkoveletavoj-150-1a.jpg Na mě působí celkem civilně, tak bych se zkusil podívat na palubku třeba Bf108. Další věc je, jak jsi přišel na to, že jsou právě z mezka, někdy mají lidi tendenci zjednodušovat a každý německý letadlo WWII je pro ně mesr. V každém případě jsou krásné, gratuluji a tiše závidím :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nechci ti kazit radost, ale osobně se domnívám, že to budou spíš hodiny z auta. Můžu se mýlit, ale mám pocit, že Zenith ani hodiny do letadel v průběhu WWII nedělal. Primární a největší výrobce hodin pro Luftwaffe byl Junghans, pak Kienzle a Askania. S naprostou jistotou ti můžu říct, že ze stíhačky typu Messerchsmitt (a na 99,9% ani z žádné jiné) nejsou, z nějakého bitevníku Me asi taky ne - to bych se moc divil, ve Fockewulfu byly taky Bo-Uk od Junghanse... atd.

Nejlepší stránka, kterou znám, týkající se palubních přístrojů LW a tedy i hodin je Cockpitinstrumente.de, tady máš link přímo na podstránku palubních hodin.

Edit: Než jsem to usmolil, tak je rozhodnuto, nemusel jsem si třepit prsty...ale když voni ty německý letadýlka jsou moje oblíbený :)

Upraveno uživatelem Klotzman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 22. 2. 2012 v 9:53, 'shag' napsal:

No my to prave ocenujeme, ze si si ich třepil.

 

Díky, ještě aby to ocenil i původní tazatel - včera měl ještě hodiny který ošmatával div ne Hans Ulrich Rudel a dneska se z nich vyloupnou cibule z fiágru, kterým jezdila babička Ericha Honeckera do mlíkárny :D

Ale vážně - jsou to moc pěkný hodiny v hezkým stavu, pokud je má pro radost a ne na kšeft, tak svůj účel pořád bezvadně splní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 22. 2. 2012 v 10:57, 'Klotzman' napsal:

Díky, ještě aby to ocenil i původní tazatel - včera měl ještě hodiny který ošmatával div ne Hans Ulrich Rudel a dneska se z nich vyloupnou cibule z fiágru, kterým jezdila babička Ericha Honeckera do mlíkárny :D

 

alebo generál von Klinkerhoffen :smile_anim:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, moc a moc dík za velmi cenné informace. Když mi volal kamarád, přijdi do hospody, mám pro tebe hodiny z messru, tak jsem moc nejásal, protože jsem ujetý na Prim a nechtěl jsem finance utopit do něčeho jiného, ale pak se mi to rozleželo a řekl jsem si musíš to taky spestřit. Jestli nakonec nebudou z letadla, ale z fiákru, to neřeším, ale historie mne pochopitelně hodně zajímá. No, když to ale zase vezmem z druhé strany, Zenith ve fiákru, to ovšem tedy musel, vzhledem k této značce být ale echt fiákr. No a nakonec vždyť těch několik desítek piv co jsem za ně dal, stojí přece za to. Myslím že tyto hodiny moji sbírku velmi pěkně obohatí. Ještě jednou všem dik a jestli se nějaká další informace objeví tak mně to moc potěší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podívej - ber to takhle :

1) jsou to hodiny ve slušném (opticky) stavu - jestli jdou, tak hurá

2) je to celkem znělá švýcarská značka

3) jsou to mechanické osmidenní hodiny s indikací rezervy nátahu - zkus dneska něco takovýho koupit (myslím nový)

Nech si udělat pěknej stojánek a na psacím stole nadělají parády až na půdu - a ještě krásně tikají.

S tím fiákrem to byla samozřejmě nadsázka, ale autohodiny to jsou, plus mínus 30.-50. léta a v nějaké běžné plečce asi nejezdily, na to to byla přece jen drahá záležitost. Můžeš zkusit napsat do Zenithu, třeba ti odpoví co je to zač.

No a kdybys moc chtěl opravdu palubní hodiny z letadla, tak zkus do vyhledávače na E-bay zadat "Bo-Uk clock"...ale bacha, používaly se i v poválečném Bundeswehru v proudových stíhačkách až do 50. let. Origoš z WWII by měl mít razítko BaL.

Upraveno uživatelem Klotzman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 23. 2. 2012 v 15:21, 'skodna' napsal:

Ahoj Vypadá to na autobus nebo náklaďák TADY o tom něco je.

 

 

 

Marku dik za tvoji aktivitu, ani jsem nečekal že to tak brzy dohledáme, toto je ono s drobnými detaily jako nápisy, rafičky, ale jsem zvědav kde všude to mohlo ještě být, tak budu hledt dál . Dík nejen Markovi, ale i ostatním co mi pomáhají zjistit skutečnou historii těchto krásných hodin ! Dík Milda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 23. 2. 2012 v 19:11, 'velda' napsal:

Marku dik za tvoji aktivitu, ani jsem nečekal že to tak brzy dohledáme, toto je ono s drobnými detaily jako nápisy, rafičky, ale jsem zvědav kde všude to mohlo ještě být, tak budu hledt dál . Dík nejen Markovi, ale i ostatním co mi pomáhají zjistit skutečnou historii těchto krásných hodin ! Dík Milda

 

Ahoj, všichni, po delším zkoumání fotek od skodna jsem došel k názoru, že hodiny byly ještě z úplně něčeho jiného. Tyto hodiny byly uchyceny na nějaké konzoli a nevím způsob jak se ovládaly. Moje hodiny byly vzadu přichyceny jedním šroubem ve středu a jejich otáčením z přední strany se natahovaly, povytažením a otáčením se řídily ručičky. Pokud někdo ještě na něco narazíte, dejte vědět. Dik Velda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 26. 2. 2012 v 11:51, 'martin.L' napsal:

A budu na predaj? :smile_anim:

 

Pane kolego, tyto velmi pěkné a zachovalé hodiny, jsem zařadil mezi šperky svojí sbírky a zatím o nějakém prodeji jsem ani nepřemýšlel. Ale znáte to pořekadlo Nikdy neříkej nikdy. S pozdravem hodinkám zdar Velda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...