Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

No, ale i tak jsem myslel, že je to v případě devíti barev prostě i devět ctrg s barvou, devět hadiček a devět řad trysek z tiskové hlavy.

A podle nastavení tisku a média tryská z té které černé.

 

Takže u pigmentů jako má R3000 je stejně lepší tisknout na matné papíry a pak i stejnou barvou dokumenty? 

To by znamenalo, že pokud bych tiskl fotky na matné fotopapíry, bude tu samou černou používat i na dokumenty a změna barev se nekoná?

Odesláno

:-) To věřím, musí to být paráda a v poměru k formátu, resp. objem cartridge versus cena je to určitě i výhodné.

Já ale pomalu nemám kam dát tu A3 a myslím, že v případě tvé IPF 600 bych si asi musel vybrat, jestli bude v ložnici tiskárna, nebo manželka...

 

V tuhle chvíli jsem na tom asi takhle, mám tři favotity a už i tak jsem se od původní myšlenky cenově odchýlil asi čtyřnásobně.

 

- CANON Pixma PRO-10

- EPSON Stylus R3000

- EPSON L800

 

Jsem na mrtvém bodě, ale je víkend a tak to budu řešit zase až přes týden.

První dvě jsou sice pekelně veliký krabice, ale můžu je díky wifi dát do jiné místnosti.

Poslední tuhle možnost nemá, ale je menší.

Problém je, že mám v rohu obýváku spíš decentní stolek pod iMaca 27" a na něj se vejde myš, ta mini klávesnice a max telefon :-)

První dvě jsou specifikací podobné, třetí se povahou výrazně odlišuje. Musí rozhodnout kvalita výstupu s tím, že pokud bude L800 k prvním dvěma hodně blízko, promluví výrazně i cena za tisk.

Odesláno

Včera odpoledne jsem to rozhodl. Koupil jsem Canon PIXMA PRO 10.

Díky všem za poskytnuté rady a Lukášovi taky za ukázku fotek!

 

Po nastěhování tiskárny vážící podobně jako klavír, instalaci hlavy, deseti barev a jejich zarovnání jsem začal celkem unaven celým dnem instalovat software s podporou wifi přenosu dat mezi tiskárnou a iMacem.

Trochu rozčarování přišlo v okamžiku, kdy mě instalace požádala, abych ten klavír dočasně propojil se 4 metry vzdáleným 27" iMacem pomocí USB kabelu.

Má unavená mysl, chvíli zvažovala, co bude snažší přemístit, protože tak dlouhý USB kabel by snad ani nefungoval, ale nakonec jsem tedy na tu chvíli tiskárnu přenesl.

 

Asi v jedenáct večer jsem na ní poslal první zkušební dokument a po prověření funkce první fotku.

Koupil jsem semi gloss fotopapír A4 od Canonu a i když jsem se rval s nastavením tisku, obě fotky co mi z toho před půlnocí vylezly jsou co do teploty barev a kvality naprosto supr, nicméně oproti předloze celkem podexponované.

 

Kalibrovaný displej iMacu nemám, pro papír jsem zvolil jeho nastavení, ale pokud jsem na macu pracoval s fotkama, kamkoli jsem je poslal (myšleno) na displej, minimálně expozičně to bylo podobné, pominu li kvalitu třeba displeje noteboku za 10,000,- svých rodičů. Takže soudím, že problém bude v nastavení tiskárny, ICC profilu, barevném prostoru, nebo co já vím.

Jsem opravdu jen zapálený amatér a tak problém nedovedu v tuto chvíli lépe popsat, ale zkusím sem z domova napsat, jaké nastavení proběhlo a na kom jsem nechal správu barev a podobně, třeba někoho něco napadne...

Odesláno

Já taky ne, nemělo by to spolu moc souviset, možná jenom náhoda... Ale funguje to dlouhodobě na různý druhy papíru. Papír samozřejmě specifikuju zvlášť.. 

Odesláno

No tak to máš po problému. Já se s tím právě peru.

Teď trochu odbočuji od problému s podexponovaným podáním fotky oproti tomu co ukazuje iMac.

Na printscreenu je dobře vidět, že pokud nastavím vpravo v kolonce Color Management ve volbě Color Mode - možnost : ICC profile, náhledová fotka táhne do teplých barev a denní světlo na vrchu telefonní budky je takřka žluté.

Pokud v této volbě nechám Canoňácký PRO mode, je to až na zmíněnou podexponovanost barevně totožné s velkou předlohou v tiffu.

post-92-0-17145100-1372882194_thumb.jpg

Odesláno

Začal bych kontrolou barevných profilů (ten náhled docela vypadá jako sRGB vs AdobeRGB) a nastavením "Color Matching Method" včetně kompenzace černého bodu. Ten nastavený "Color Mode" předpokládám říká, zdali se o správu barev stará tiskárna (jako asi tady), nebo software (jak by mělo být lepší). Bohužel nejsem s Applí ani Canoní výbavou a mluvou kompatibilní, tak jen tipuju - a vím, že sice soft Canonu byl docela chválený, ale pokud hraješ třeba ve Photoshopu, tak bych to válčil tam, použil jiný formát než pdf (tiff/jpeg) a povypínal absolutně všechna vylepšovátka v ovladači. Zkus googlit, čekal bych, že snadno najdeš konkrétní tutorial k nastavení svojí tiskárny.

 

Co se týče těch "podexponovaných" tisků, tak to ti od boku těžko někdo řekne. Může to být i nastaveními (mimochodem, pokud Ti to nevyhovuje, určitě máš v ovladači korekci, kterou to natvrdo šoupneš), ale minimálně část tam obvykle hraje špatně nastavený monitor a v případě iMacu i lesklejší panel pod sklem (předpokládám). Samozřejmě dobrá kalibrační sonda (na monitor, ne tiskárnu) je dneska otázka jednotek tisíc, ale ať Ti pomůže se srovnáním jasu a barev, tak se tisk vizuálně na monitor namatchovat nedá, na to je potřeba nakalibrovaný matný IPS panel.

Odesláno

Ahoj, ležím v tom už týden celé večery. V tuto chvíli jsem zjistil, že má můj 5DmkII možnost nastavení Adobe RGB namísto sRGB který jsem tam měl doteď když jsem netiskl. Teď tedy tisknu 16bit TIF převedené z RAW.

 

Chtěl jsem se vyvarovat používání pluginu Print Studio Pro od Canonu, jenže bez nej jen mařím fotopapír.

Pokud v samotném PS bez Canon pluginu zadám Color Handling: Photoshop Manages Color, je to naprosto v háji.

Když dám Color Handling: Printer Manages Color, je to krom toho podexponování ok.

 

Nejlepší a zároveň srabácká cesta na jistotu kdy ale nemám věc pod kontrolou, je z PS tisknout pomocí FILE-AUTOMATE-Canon Print Studio Pro

Tammám v zásadě stejné možnosti jako bez pluginu, jenže tady mám v Color Management - Color Mode, mimo možnost Use ICC Profile také PRO Mode a díky němu tisknu mimo ono podexponování v doslova oslnivé kvalitě :-)

 

Vynechme teď to podexponování, nakonec když jsem vzal fotku na denní světlo, už se mi to tak tmavé nezdálo a ta kresba a brilantnost tam byla.

 

Zeptám se tedy spíš na následující:

Vynechám zcela jasné věci, jako že v Media Type nastavím zakoupený PP plus Semi-gloss.

Pokud použiji v Color Mode - PRO Mode, další volby zešednou, ale v případě Use ICC Profile můžu manipulovat s

Printer Profile a zvolit Canon IJ Color Printer Profile 2005, je to ok?

Další možnosti jsou AUTO a výběr asi 13 typů papírů, to je ale přece kravina zadávat do profilu tiskárny ne? Navíc když papír jsem již v možnosti nahoře volil.

 

Ok, budu tedy k sobě tvrdší a budu tisknout bez Canon pluginu rovnou z PS.

Co mám zadat na kartě Print ve volbě Color Matching? Mám dvě volby, jednak Canon Color Matching - což předpokládám znovu řídí tiskárna a pak volbu Color Sync. Tu jsem zvolil a mám na výběr AUTO, znovu Canon IJ Color Printer Profile 2005 a pak profily papírů.

Papír ale budu volit až uzavřu záložku Color Matching a kliknu na Quality and Media.

Odesláno

Jen se ještě zeptám... tohle je Print Setting přímo z PS.

Zvolil jsem PS manages Color a v Printer Profile nevolil z papírů, ale zvolil jediný profil tiskárny, který tam je.

Při Rendering Intent - Relative Colorimetric, který se mi zdá vhodný, mi barvy náhledu výrazně začnou táhnout do studena (pomineme li, jestli to fotce prospěje, nebo ne, ale focená tak není). Stejná je situace i při volbách Perceptual a Saturation. 

Pokud vyberu Absolute Colorimetric, jsou teplejší a na první pohled stejné jako fotka.

 

post-92-0-06422900-1373223807_thumb.png

Odesláno

Takže výtisk fotky se studeným náhledem dopadl v reálu naopak do tepla s tím, že tak polovina použitých barev na fotce je sépiová a fotka vypadá jako bych jí vytáhl ze šuplíku a aktérem byl můj otec za mlada, nikoli syn dnes ráno když jsem potřeboval pořídit něco v Adobe RGB :-)

Jediné, kde bych sázel na chybu by mohlo být Rendering intent a nebo je dodávaný profil k tiskárně mimo, což se mi nezdá už jen proto, že by ho to zahrnulo do náhledu a ten by byla taky "sépiový"

Odesláno (upraveno)

Připomínám alibisticky, že Apple a Canon neznám, takže jen obecně... snad trochu pomůže. První bych si ověřil, co za displej máš v tom iMacu - pokud google nelže, jsou iMacy sRGB a pak je jakékoliv trápení s AdobeRGB úplně zbytečné. Jen pro jistotu, protože to víš, nastavení profilu ve foťáku je úplně jedno, důležité je nastavení RAW konvertoru pro výstup. Základní nastavení (Relative Colorimetric s BP Compensation) máš správně, dál by to mělo být o vypnutí všeho v driveru a profilech, zkus si cvičně všechno v sRGB, většina problémů tím dost možná skončí... (pro jistotu připomínám, ať snesitelně malé barevné odchylky ve vlastním zájmu moc neřešíš - pokračuje to koupí sondy a pak koupí HW kalibrovatelného monitoru a na to je vždycky dost času :) )

 

Co tě bude trápit potom, na to se zkus podívat do recenzí s nastaveními, třeba: http://www.northlight-images.co.uk/reviews/printer/canon_pro-10.html nebo http://www.northlight-images.co.uk/reviews/printer/canon_pro-10.html , do super testů předchozí generace na photo-i: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20Pro%209000/page-1.html nebo http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20Pro%209500/page_1.html , případně fóra třeba photo-i, nebo http://www.dpreview.com/forums/1003 , atd.

Upraveno uživatelem IntoPicture
Odesláno

I obecné rady jsou pro mně přínosem, já opravdu tápu, takže fakt díky.

Pročtu co mám v iMacu 27" late 2010 za panel a zařídím se podle toho.

Čistě teoreticky, ne že bych za každou cenu trval na Adobe RGB pokud by bylo zbytečné. Ale, kdyř bych pořídil fotku v RAW, poté jí interpretoval do TIF v Adobe RGB přesto, že to můj monitor neumí vykreslit a něco z toho nevidím a poté to odeslal do tiskárny, vadí to něčemu?

Za předpokladu, že tedy při úpravě nevidím barvy posunuté, jen zkrátka ne všechny?

 

Jdu louskat mou kompromisní angličtinou Tvé odkazy a večer budu laborovat.

 

Ještě k doporučení netrápit se s Adobe RGB... To tedy myslíš tak, že při konverzi RAW-TIF někde v PS nastavím sRGB (8/16 bit?)

a tak to pošlu do tisku? Nejhorší je, že už nemám nápad co ještě v tiskovém nastavení PS vypnout, protože mi přijde, že mám vše jak říkáš.

Takže možná, že když zadám profil tiskárny, vyberu papír, přepočet dám (Relative Colorimetric s BP Compensation) ale bude to v sRGB, že to bude ok.

Odesláno

Takže jsem zkusil na fotopapír hodit stejnou fotku převedenou RAW - TIF do sRGB a i do Adobe RGB a výsledek je stejný a myslím docela dobrý.

Asi takový, jako popisuješ, že by ses v tom nevrtal :-)

 

Teď se vrátím na přiložený obrázek mého postu č.32 nahoře.

Jedinou změnu oproti nastavení tohoto printscreenu jsem udělal v tom, že jsem poli PRINTER PROFILE: nezadal Canon IJ Color Printer Profile 2005 jako před tím, ale Canon PRO-10 <SG> 1/2 Photo Paper Plus Semi Gloss.

 

Do PRINTER PROFILE se tedy nedává info o tiskátně, ale tiskárně a papíru zároveň???

Protože pokud tam mám jen ten Canon IJ Color Printer Profile 2005, je to ta sépiová fotka co jsem popisoval.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...