-
Příspěvky
1 531 -
Registrace
-
Přítomen
-
Vítězné dny
1
maama naposledy vyhrál 10. června 2024
maama má nejvíce líbivý obsah
Profile Information
-
Pohlaví
Neuvedeno
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
maama's Achievements

Megazávislák (7/8)
23
Popularita
-
Traktor 7,5 a Seiko 9,5
-
Traktor 7777, antarctica 9500 vymeny
-
Up
-
Nahoru
-
Traktor 7890, antarctica 9500
-
Naprosto genialni ctivo. Diky za nasdileni.
-
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
Africane, ja ted fakt nevim, jestli alespon tusis, o cem je rec:) kdyz to 3ka nafuci i ctyrlistku, ona to fakt nemusi byt nuda, natoz aby to bylo na hovno - the world has gone mad! -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
Pro blby:) to je protimluv. Uz dneska to podle toho testu bez zastavky zvladnes, jen musis mit na mercedesa EQS. Myslim, ze abys na nej mel, blbej bejt nemuzes. planovani je v klidu, vuz to naplanuje sam, presne jak pise Josef. Predpokladam, ze s rozvojem pujde nabijeci misto predem na urcity casovy okno rezervovat, ale vzdy bude sance, ze narazis na nedisciplinivanyho predchudce nebo takovyho, kterej je v tom nevinne, protoze mu treba nabijecka nejakou dobu odmitala auto parovat a nabijet. blbej use-case je uz jenom ta zima (plati pro toho, kdo doma muze mit wallbox), a ta asi pro tu technologii oriskem zustane. Nejak me nenapada, jak by nemusel byt. Vic baterek, vic hmotnosti, to asi neni ta cesta. Narust spotreby mezi plus 23 stupnu a minus 7 muze byt i stoprocentni a tim i napul zkraceny dojezd i v ramci wltp metodologie - viz VW id5 tady https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/laden/elektroauto-reichweite-winter/ -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
Jeste k tomu testu, jednalo se o laboratorni test na zaklade trasy zaznamemane prave v realnem provozu. Pak vystavili na laboratorni stolici ruzna auta temhle naprosto totoznym podminkam realneho provozu a vyloucili vliv stylu jizdy ruznych testovacich ridicu na vysledek, nebo odlisnosti povetrnostnich aspektu a v plynulosti provozu. Ale to jenom A. To B je, ze za dane situace mirneho zimniho rezimu jde o 100% realny srovnani 1)dojezdu, 2)spotreby, a to nejzajimavejsi - 3)schopnosti auta nabit se za 20 minut a kolik realnych km to auto za ten nabijeci cyklus umi projet. To jak moc wltp keca (a v tom je rozdil i v ramci koncernu porsche vs skoda) prave ovlivnuje bod 3). Kdyz s nejlepsim Enyaqem dojedu v tom mirnym zimnim rezimu do Berlina, u byznys partnera nenajdu nabijecku, tak vyjedu zpet se 110km dojezdem, a abych teda neprijizdel k nabijecce se 14km rezervou dojezdu, tak urazim 60km k nabijecce (zbyva mi 50km dojezdu a ty si budu +- ponechavat po zbytek jizdy do Mnichova jako rezervu), za 20 minut naladuju stavu na 188km jizdy, pri zachovani maximalky 130km/h to znamena prumernou rychlost cca 110km/h, a to znamena etapu jizdy k dalsi nabijecce dlouhou jen hodinu a 42 minut. Atd, atd. Subjektivne, me ten test potesil, protoze ukazuje, stejne jako Qwuiddovo popis, ze na 2 stopky to jde v zime ujet. Jenom musi byt na cestu tam i zpet predem nabito a musi se jet pomalu. Musel bych jen zmenit bydliste a svou jizdu, a to by slo, ne:) Nicmene, co by me jeste z realnyho zivota zajimalo - jakou spotrebu km dojezdu by melo pouze topeni 1h - uvazlej v zime za nehodou na dalnici, kdyz fakt nechci umrznout. A ne za nuly, ale pri minus 15. -
Pokud se chcete poblit:
-
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
-
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
Diky za vyjasneni, ze 14km dojezd je malo. Myslel jsem si to. Prave rozdil mezi tim, co se naladuje podle wltp a v realnym najezdu, je jeden z parametru toho zimniho ADAC testu - viz v tabulce. Akorat ne za 10 minut, ale 20. Zazlutil jsem prave modely (nebo jim podobny) z Josefova vyctu. Muze tam byt taky promenna v tom, ze za prvnich 10 minut se naladuje vic nez za druhych 10 minut. A rozdil oproti wltp muze byt propastny - viz treba Ioniq 6 - 614km/wltp vs 344/laboratorni zima, nebo Enyaq. Zajimavej zimni test. A protoze to stahovani tabulky z odkazu nefunguje, musel jsem ji prekopirovat:) -
Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech
maama odpověděl na téma v Ostatní diskuse a zábava
Cau Qwuiddo Nemel bys nejaky poznamky, kolik jsi za jednotlive nabijeci zastavky naladoval? Zajimal by me realny vysledek na ruznych nabijeckach. Me pred casem zaujal test ADAC v zimnim rezimu s porovnatelnymi udaji, protoze realnou cestu nahrali jako model do laboratore a pak mohli dosahnout srovnani. Bohuzel se tam prave nepropise rozdil mezi ruznymi nabijeckami. Doporucuju mrknout na tu nemeckou verzi kvuli datum https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/z-mnichova-do-berlina-navic-v-zime-nemci-zmerili-dojezd-25-e/r~c166937cdf3311efa26cac1f6b220ee8/ https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/e-auto-reichweiten-test-im-winter/ BTW evidentne jsi zatopil tou rychlou jizdou, coz je blizsi realite, ale i tak na 2 zastavky, to vypada optimisticky. Ja jsem si pak pro Enyaqa prepocital 2 varianty jizdy (2. s pozdejsim nabijenim). A k te druhe variante a jeji druhe etape mam dotaz - troufate si k nabijecce dojet se zbyvajicimi 14km dojezdu? Co kdyz nebude nabijecka spolupracovat? Zatim me to moc nelaka, ale zivot s hybridnim Aurisem, coby autem na zimu, byl fajn, protoze jsem nemusel omezovat rychlost. Akusticky hruza, z lasky jsem ho pojmenoval mixer. **************** Enyaq 85kw Dojezd 316km v zimnim dalnicnim rezimu Za 20 minut nabije na 188km jizdy Testovaci trasa o delce 582km - Mnichov - Berlin 1.etapa: Ujedes 250 Nabijes 188 => Zbyvajich 66+188= 254km dojezd 2.etapa: Ujedes 200 Nabijes 188 => Zbyvajicich 54+188=242km dojezd. Zatim celkem ujeto 450km. Do cile testovaci trasy o delce 582km prijedes se stavem: zbyvajicich 110km ********************* 1.etapa: Ujedes 300 Nabijes 188 => Zbyvajich 16+188= 204 2.etapa: Ujedes 190 Nabijes 188 => Zbyvajicich 14+188=202 Zatim celkem ujeto 490km. A zbyva ujet 92km. Do cile testovaci trasy o delce 582km prijedes se stavem: zbyvajicich 110km ********************** Promenna, kterou je treba tam vlozit, je prodlouzit nabijeci cyklus, jenze pri vyssich procentech nabiti baterky nabijecka laduje pomaleji. Takze stres navic. Plus- 2.varianta dojizdi k druhe nabijecce celkem naprazdno Celkove jedu max 130km/h, abych nezvysoval spotrebu. ****************** -
Traktor 8100, Seiko 9500
-
Novy glycine cobat sub 39? Sedy, bily i stribrny. Rucky paradne vyrazny. Tah asi bezny https://forum.chronomag.cz/topic/80273-glycine-combat-sub/?do=findComment&comment=3096190 anebo jeste dal od zadani kvuli barevne lunete, ale.. farer aquamatic freshwater https://farer.com/products/freshwater